Spring naar bijdragen

Kan een atheïst in de hemel komen?


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Thinkfree:

Success, hoop dat jij je schepper kan overtuigen. Alhoewel hij dan zal zeggen gaat weg van mij ik heb u nooit gekend.

Dat is precies wat jij nu doet, en zal eenmaal tegen je gebruikt worden.

Opmerkelijk hoe vaak conservatieve christenen het geloof toch duidelijk boven de liefde stellen, terwijl de bijbel exact het tegenovergestelde aangeeft.

Daarnaast vormde de gedachte dat Jezus is gestorven voor de zonden van de mensheid klaarblijkelijk geen onderdeel uit van de christenen van de eerste 2 eeuwen (minimaal wellicht nog langer). In de apostolische geloofsbelijdenis staat het namelijk niet en die is ergens rond 150-180 n. Chr. opgesteld.

En van daaruit zou de conclusie getrokken mogen worden dat het geen (wezenlijk) onderdeel is geweest van Jezus' prediking. Niemand was er van op de hoogte, voor zover nu volgens mij terug te halen is.

En dan nu zou het HET centrale punt zijn van Gods plan. Zeer opmerkelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 483
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het probleem "maar wat als mijn familie niet gelooft, kan ik dan nog wel gelukkig zijn in de hemel" werd door de schrijver van Lucas ook al voorzien. Hij schreef dan ook : (Lucas 14:26) Ui

1. Ja, die is er. De mensen lijden daar door God afwezigheid. Er is dus geen sprake van martelende demonen met vuurpoelen of zo; dat is slechts beeldspraak om de bitterheid van een bestaan zonder en

En dit is nu precies de tragiek van een atheist: dat er een God is die tegen sommigen zal zeggen: jouw wil geschiede- voor jou is er niets meer.  

19 minuten geleden zei thom:

Het lijkt mij eerder, Thinkfree, dat er een onderliggende vraag ligt in de opmerking van Appie B.of in ieder geval een serieuze zaak voor een discussie.

 

Mocht dit zo zijn, kan hij dat prima zelf aangeven niet ?

Voor mij wat ik door de regels heen lees is dat "God niet bestaat", wat een liefde voor de eigen ego erkent.

(Wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden en wie zichzelf vernederd zal verhoogd worden )

wie zijn eigen "ik" boven Gods naam zet zal nedergeworpen worden. En wie God boven zijn eigen "Ik" zet zal met hem verhoogd worden.

Gods woord is duidelijk dat wie hem niet erkent, hij zal hen ook niet erkennen na de genadetijd.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei thom:

Wat getoond werd door de Zoon, is dat er een ander, werkelijk Leven bestaat dan dit tijdelijk, vergankelijk leven en een uiteindelijke opstanding in het Leven, dat de mens in wezen een goddelijk wezen is maar zich dat niet bewust is.

We zijn het hier volledig eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei WdG:

Nee, ik twijfel niet. De duivel IS al de verliezer. Dat hij nu nog de god van de wereld is, betekent niks.

Zo kan je het zien, maar ik denk ook aan de mensen die Jezus nog niet hebben aangenomen. Satan gaat helaas nog tekeer als een leeuw die iedereen wilt verslinden. Satan is al de verliezer, eens, maar straks wordt hij gebonden en zal dan helemaal geen schade meer kunnen aanrichten.

13 uur geleden zei WdG:

Wat denk je zelf? We kunnen de zaligsprekingen behandelen, als je dat wenst.

Wat HJW zegt is toch niet zo moeilijk te begrijpen. De zachtmoedigen zullen de aarde beërven. Wanneer ben je zachtmoedig? Wat houdt het in als we de aarde beërven? Je idee om de bergrede te bespreken vind ik een heel goede. Alleen we zijn nog maar halverwege het ‘Onze Vader’. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als het grijpen van jouw reddingsboei inhoudt dat ik dezelfde gedachten als jij krijg ("Ieder mens verdient onvoorwaardelijke doodstraf"), dan bedank ik vriendelijk. Een reddingsboei die leidt tot de dood is niet echt functioneel toch ?

Die Reddingsboei leidt tot de dood van de oude en opstanding van de nieuwe mens. Je bent blijkbaar zo verknocht aan jezelf, dat je niet wil sterven aan wie je nu bent. Dan zul je ook geen opstanding van de nieuwe mens ervaren. Het evangelie is het prachtige nieuws dat we als Christenen hebben en mogen uitdragen naar iedereen in deze wereld. Het evangelie is het goede nieuws dat God deze wereld niet laat in de verschrikkelijke toestand waarin ze zich momenteel bevind. God gaat alles nieuw maken! Dat is dus niet per se goed nieuws voor mij of de ander tenzij wij deel uit mogen maken van die nieuwe schepping. Hoe kan men daar nu deel van uit gaan maken? Dan is het eerst zaak om tot verstaan te komen van wie God is. Dat Hij jou Schepper is, Heilig en perfect. Vol liefde en genade! En wij hebben tegen Hem gezondigd en ons afgescheiden van Hem door die zonden. Nu zou God ons kunnen laten in deze toestand met sommige aardse geneugten om ons dan onder Zijn oordeel te laten komen die totaal verkeerd gaat uitpakken voor ons. De enige oplossing is Zijn Zoon Jezus die het leven geleefd heeft en jou het Leven wil geven die wij zouden moeten leiden, maar ons jammerlijk is mislukt. Hij heeft de dood ondergaan die wij verdienen en is opgestaan. Hij wil dat ook doen in jou hart. Dan gaat de oude mens dood inderdaad, maar de nieuwe mens staat op! Bekeer je toch van de weg die leid naar de eeuwige dood, biecht je zonden op aan God, vertrouw op het werk van Jezus aan het kruis en leef! Zodat je niet sterft de eeuwige dood die je verdiend... Het is de enige manier om te mogen participeren in die nieuwe schepping waarin alles volmaakt zal zijn tot in eeuwigheid.

Dit is het enige evangelie dat moet klinken in de wereld en in de kerk, elk ander evangelie leidt tot de eeuwige dood...

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

 

Dit is het enige evangelie dat moet klinken in de wereld en in de kerk, elk ander evangelie leidt tot de dood...

Wel typisch dan dat de christenen in de eerste eeuwen dit niet in hun geloofsbelijdenis hebben opgenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Hij wil dat ook doen in jou hart.

Nee joh, hij wil dat je meditatie en yoga gaat doen en Hem dient in Zijn schepping in alles. Binnen welke religie of andere levensbeschouwelijke vorm je dat doet is niet interessant. Dat was het standpunt van de historische Jezus die streed tegen irrationele religieuze benepenheid, maar je moet het wel wíllen zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei zendeling:

Nee joh, hij wil dat je meditatie en yoga gaat doen

En dan mijn levensproces vertragen en op den duur stilzetten? Dank je de koekoek. Ik heb geen enkele behoefte om mij onder de macht van een demon te plaatsen. De exercities van yoga zijn niet bedoeld om je levensadem te verlengen, maar om ze te ontnemen. Ze zijn niet ontworpen om efficiënter te ademen, maar om je adem te laten controleren door een of ander god die de hindoes aanhangen. Yoga is wat mij betreft een vorm van zelfmoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Thinkfree:

Mocht dit zo zijn, kan hij dat prima zelf aangeven niet ?

Voor mij wat ik door de regels heen lees is dat "God niet bestaat", wat een liefde voor de eigen ego erkent.

(Wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden en wie zichzelf vernederd zal verhoogd worden )

wie zijn eigen "ik" boven Gods naam zet zal nedergeworpen worden. En wie God boven zijn eigen "Ik" zet zal met hem verhoogd worden.

Gods woord is duidelijk dat wie hem niet erkent, hij zal hen ook niet erkennen na de genadetijd.

Dan ook voor jou de vraag die ik eerder aan @WdG (maar die nog geen antwoord heeft gegeven): "Wat is er zo immoreel aan het niet geloven in God? Om het anders te stellen: Ik gebruik mijn hersenen en verstand (die ik volgens jou van God heb gekregen) naar eer en geweten, zo goed mogelijk. Dat helpt mij in het dagelijks leven de dag goed door te komen EN zorgt ervoor dat ik andere religies, zoals Islam, Hindoeïsme, niet geloof. Waar in dit proces doe ik iets immoreels? En wat is er moreel aan om dat te straffen met eeuwig lijden in de hel?"

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei zendeling:

Nee joh, hij wil dat je meditatie en yoga gaat doen en Hem dient in Zijn schepping in alles. Binnen welke religie of andere levensbeschouwelijke vorm je dat doet is niet interessant. Dat was het standpunt van de historische Jezus die streed tegen irrationele religieuze benepenheid, maar je moet het wel wíllen zien.

Ik weet niet of hij dat wil. Zelf doe ik niet aan yoga. Niet vanwege religieuze bezwaren, maar vanwege gebrek aan lenigheid.

Mediteren tracht ik wel regelmatig te doen. Heerlijk. Word ik zachtmoedig van.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Appie B:

Dan ook voor jou de vraag die ik eerder aan @WdG (maar die nog geen antwoord heeft gegeven): "Wat is er zo immoreel aan het niet geloven in God? Om het anders te stellen: Ik gebruik mijn hersenen en verstand (die ik volgens jou van God heb gekregen) naar eer en geweten, zo goed mogelijk. Dat helpt mij in het dagelijks leven de dag goed door te komen EN zorgt ervoor dat ik andere religies, zoals Islam, Hindoeïsme, niet geloof. Waar in dit proces doe ik iets immoreels? En wat is er moreel aan om dat te straffen met eeuwig lijden in de hel?"

Omdat ongeloof leid tot het niet vertrouwen in God en dus ook niet zijn regels de allereerst zonde van de mens was ongeloof in Gods woord. En heeft uiteindelijk alles kapot gemaakt.

Het is met ongeloof begonnen alle ellende.

Daarom begint het nieuwe leven met geloof in Gods absolute waarheid. 

Ongeloof zet God op de tweede plek, satan had ongeloof in Gods 1st plek

Eva had ongeloof in Gods woord

Ongeloof is een vrucht van de vader der leugenen als het om Gods bestaan gaat.

Ongeloof is recht in Gods gezicht zeggen dat hij een leugenaar is.

Bijbel wordt vaak benoemd als sprookjesboek dat is gewoon zeggen dat God liegt en jij het beter weet.

(Kortom ongeloof is een wortel van de zonde)

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Yoga is wat mij betreft een vorm van zelfmoord.

Precies. En, deze bewering heeft niks te maken met extremisme, of het ontbreken van zachtmoedigheid. Het is een simpele waarheid. Juist het ontkennen van de vernietigende kracht van yoga is liefdeloos. Een Christen hoort geen yoga te doen, zo simpel is het!

2 uur geleden zei sjako:

Yoga is niks voor een Christen. Niet doen.

Precies!

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei WdG:

Precies. En, deze bewering heeft niks te maken met extremisme, of het ontbreken van zachtmoedigheid. Het is een simpele waarheid. Juist het ontkennen van de vernietigende kracht van yoga is liefdeloos. Een Christen hoort geen yoga te doen, zo simpel is het!

Precies!

Typisch dan dat Jezus expliciet oproept om het juist NIET te bestrijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Yoga is niks voor een Christen. Niet doen.

In Efeziërs 5 lezen we dat we duistere zaken, zoals yoga (maar ook reiki, zijnsorientatie, zen-boeddhisme, acupunctuur, new age) moeten ontmaskeren:

En neem niet deel aan de onvruchtbare werken van de duisternis, maar ontmasker ze veeleer.

Een Christen hoort dus niet deel te nemen aan werken van de duisternis (demonische/duivelse activiteiten), zoals yoga, enz:

Heidenen offeren aan demonen en niet aan God, en ik wil niet dat u één wordt met demonen. U kunt niet drinken uit de beker van de Heer en ook uit die van demonen, u kunt niet deelnemen aan de maaltijd van de Heer en ook aan die van demonen.

Yoga is afgoderij. De meeste "oefeningen" zijn gebaseerd op het aanbidden van (hindoestaanse) goden, waarmee de deur open gezet wordt voor demonische machten. Doel van satan met zijn duivelse yoga is gelovigen van het Woord van God en van Jezus Christus weg te leiden. Immer, mensen roepen ‘andere goden’ en goddelijke wezens aan. Dat geldt dus ook voor yoga! Er zijn voldoende andere alternatieven om te sporten of te bewegen. Yoga is niet alleen slecht en duivels, het is onnodig en gemakkelijk vervangbaar. Er is geen enkele reden waarom iemand aan yoga zou moeten doen.

In o.a. in India is yoga zelfs een religieuze discipline, waar het tot een relatie en vereniging met Brahman of het goddelijke, zelf- en godskennis, verlossing, verlichting en bevrijding zou leiden. De Bijbel leert dat er slechts EEN WEG is tot Verlossing: Jezus Christus. ALLE ANDERE WEGEN lopen dood! Als mensen toch aan yoga willen doen, alle respect voor deze mensen, maar, noem jezelf geen Christen!

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Omdat ongeloof leid tot het niet vertrouwen in God en dus ook niet zijn regels de allereerst zonde van de mens was ongeloof in Gods woord. En heeft uiteindelijk alles kapot gemaakt.

Het is met ongeloof begonnen alle ellende.

Daarom begint het nieuwe leven met geloof in Gods absolute waarheid. 

Ongeloof zet God op de tweede plek, satan had ongeloof in Gods 1st plek

Eva had ongeloof in Gods woord

Ongeloof is een vrucht van de vader der leugenen als het om Gods bestaan gaat.

Ongeloof is recht in Gods gezicht zeggen dat hij een leugenaar is.

Bijbel wordt vaak benoemd als sprookjesboek dat is gewoon zeggen dat God liegt en jij het beter weet.

(Kortom ongeloof is een wortel van de zonde)

 

@Appie B. (Ter aanvulling)

Ongeloof in God, is het automatisch overtreden van de eerste 4 geboden welke is: God liefhebben boven alles.

Ik ben de Heere Uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb.

Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.

Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Heere uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten; En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.

Gij zult den Naam des Heeren uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de Heere zal niet onschuldig houden, die Zijn Naam ijdellijk gebruikt.

Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt. Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; Maar de zevende dag is de sabbat des Heeren uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is; Want in zes dagen heeft de Heere den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de Heere den sabbatdag, en heiligde denzelven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei WdG:

In Efeziërs 5 lezen we dat we duistere zaken, zoals yoga (maar ook reiki, zijnsorientatie, zen-boeddhisme, acupunctuur, new age) moeten ontmaskeren:

Jij denkt, ik ga niet op HJW reageren, ik doe het wel indirect ?

Paulus beweert andere zaken dan Jezus, dat is mij bekend.

Maar Jezus roept expliciet op om het niet te bestrijden. Je negeert zijn woorden weer eens.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En in welk Schriftgedeelte zou Jezus dat doen volgens jou?

Opmerkelijk dat je dat niet weet.

Mattheus 13: 24-30

Hij hield hun een andere gelijkenis voor: ‘Het is met het koninkrijk van de hemel als met een mens die goed zaad op zijn akker uitzaaide. Terwijl de mensen sliepen, kwam zijn vijand onkruid tussen het graan zaaien en vertrok weer. Toen het jonge gewas opschoot en vrucht begon te dragen, kwam ook het onkruid te voorschijn. De knechten kwamen de heer des huizes vragen: “Heer, hebt u soms geen goed zaad op uw akker gezaaid? Waar komt dat onkruid dan vandaan?” Hij antwoordde: “Dat is het werk van een vijand.” De knechten zeiden tegen hem: “Wilt u dat wij er het onkruid tussenuit wieden?” Hij antwoordde: “Nee, want dan zouden jullie met het onkruid ook het graan lostrekken. Laat beide samen opgroeien tot aan de oogst, dan zal ik, wanneer het oogsttijd is, tegen de maaiers zeggen: ‘Wied eerst het onkruid, bind het in bundels bij elkaar en verbrand het. Breng dan het graan bijeen in mijn schuur.’”’

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En in welk Schriftgedeelte zou Jezus dat doen volgens jou?

En zij kwamen in Jeruzalem;  en toen Jezus de tempel binnengegaan was, begon Hij hen die in de tempel verkochten en kochten, naar buiten te drijven; en de tafels van de wisselaars en de stoelen van hen die de duiven verkochten, keerde Hij om, en Hij liet niet toe dat iemand enig voorwerp door de tempel droeg. En Hij gaf onderwijs en zei tegen hen: Staat er niet geschreven:  Mijn huis zal een huis van gebed genoemd worden voor alle volken?  Maar u hebt er een rovershol van gemaakt.

Uit Markus 11 blijkt hoe Jezus over een onreine tempel denkt. Voor de buitenstaanders (degenen die niet wisten wie Jezus is) komt dit niet zo heel zachtmoedig over. Ik denk dat HIJ heel duidelijk is over zaken die de tempel onrein maken, dus ook zaken als yoga en andere duivelse rommel. Ook nu worden de woorden van Jezus genegeerd. Sterker nog, Hij en Zijn volgelingen worden vervolgd. Er is niet veel veranderd:

En de schriftgeleerden en de overpriesters hoorden het en  zochten naar een manier om Hem om te brengen, want zij waren bevreesd voor Hem, omdat heel de menigte versteld stond over Zijn onderricht.

Nergens keurt Jezus yoga en dergelijke rommel goed. Sterker nog, Hij verbiedt het. Mensen maken van zichzelf een rovershol door zich in te laten met de duistere zaken, genoemd in Efeziërs 5, waar we lezen dat we duistere zaken, zoals yoga (maar ook reiki, zijnsorientatie, zen-boeddhisme, acupunctuur, new age) moeten ontmaskeren:

En neem niet deel aan de onvruchtbare werken van de duisternis, maar ontmasker ze veeleer.

Waarom heeft een Christen behoefte om aan yoga te doen? Er is geen reden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei WdG:

En zij kwamen in Jeruzalem;  en toen Jezus de tempel binnengegaan was, begon Hij hen die in de tempel verkochten en kochten, naar buiten te drijven; en de tafels van de wisselaars en de stoelen van hen die de duiven verkochten, keerde Hij om, en Hij liet niet toe dat iemand enig voorwerp door de tempel droeg. En Hij gaf onderwijs en zei tegen hen: Staat er niet geschreven:  Mijn huis zal een huis van gebed genoemd worden voor alle volken?  Maar u hebt er een rovershol van gemaakt.

 

Daaruit zou je kunnen afleiden dat JEZUS dat mag. Hij weet blijkbaar waar hij het over heeft. Naar jou en mij toe zegt hij: NIET DOEN.

Blijkbaar weten wij niet zo goed waar we het over hebben en moeten we dus voorzichtig zijn. Hij is expliciet naar jou en mij toe.

10 minuten geleden zei WdG:

Nergens keurt Jezus yoga en dergelijke rommel goed. Sterker nog, Hij verbiedt het. Mensen maken van zichzelf een rovershol door zich in te laten met de duistere zaken, genoemd in Efeziërs 5, waar we lezen dat we duistere zaken, zoals yoga (maar ook reiki, zijnsorientatie, zen-boeddhisme, acupunctuur, new age) moeten ontmaskeren:

Zelfs als hij yoga onder "dergelijke rommel" schaart, roept hij nog steeds op om het niet uit te roeien. Je kan stellen: ik ga het als christen niet doen, past niet bij mijn geloof. Mag je prima vinden. Maar het bestrijden is wat Jezus expliciet aan jou verbiedt.

Maar je trekt je er niets van aan. Ik begrijp dat de woorden van Jezus voor jou geen enkele waarde hebben. Opvallend.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid