Spring naar bijdragen

Kan een atheïst in de hemel komen?


Aanbevolen berichten

33 minuten geleden zei HJW:

Opmerkelijk dat je dat niet weet.

Mattheus 13: 24-30

Hij hield hun een andere gelijkenis voor: ‘Het is met het koninkrijk van de hemel als met een mens die goed zaad op zijn akker uitzaaide. Terwijl de mensen sliepen, kwam zijn vijand onkruid tussen het graan zaaien en vertrok weer. Toen het jonge gewas opschoot en vrucht begon te dragen, kwam ook het onkruid te voorschijn. De knechten kwamen de heer des huizes vragen: “Heer, hebt u soms geen goed zaad op uw akker gezaaid? Waar komt dat onkruid dan vandaan?” Hij antwoordde: “Dat is het werk van een vijand.” De knechten zeiden tegen hem: “Wilt u dat wij er het onkruid tussenuit wieden?” Hij antwoordde: “Nee, want dan zouden jullie met het onkruid ook het graan lostrekken. Laat beide samen opgroeien tot aan de oogst, dan zal ik, wanneer het oogsttijd is, tegen de maaiers zeggen: ‘Wied eerst het onkruid, bind het in bundels bij elkaar en verbrand het. Breng dan het graan bijeen in mijn schuur.’”’

Je weet toch dat de gelijkenis over het oordeel gaat, en het Welzijn en groei van Gods volk todat een ieder is toegebracht

Met andere woorden stond er geen graan was de wereld al veroordeeld

De wereld dank zijn bestaan nog aan de uitbreidende kerk dat is de enige reden.

Het zegt niets over Gods volk welke is het graan. De heer is God en de knechten zijn Gods engelen.

Dus de engelen Gods ergeren zich aan de goddelozen (onkruid) en vragen God of ze het oordeel volbrengen mogen.

God staat dat niet toe omwille van zijn toekomstige kinderen (de mogelijkheid van het onkruid te veranderen in graan)

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 483
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het probleem "maar wat als mijn familie niet gelooft, kan ik dan nog wel gelukkig zijn in de hemel" werd door de schrijver van Lucas ook al voorzien. Hij schreef dan ook : (Lucas 14:26) Ui

1. Ja, die is er. De mensen lijden daar door God afwezigheid. Er is dus geen sprake van martelende demonen met vuurpoelen of zo; dat is slechts beeldspraak om de bitterheid van een bestaan zonder en

En dit is nu precies de tragiek van een atheist: dat er een God is die tegen sommigen zal zeggen: jouw wil geschiede- voor jou is er niets meer.  

26 minuten geleden zei HJW:

Opmerkelijk dat je dat niet weet.

Mattheus 13: 24-30

Hij hield hun een andere gelijkenis voor: ‘Het is met het koninkrijk van de hemel als met een mens die goed zaad op zijn akker uitzaaide. Terwijl de mensen sliepen, kwam zijn vijand onkruid tussen het graan zaaien en vertrok weer. Toen het jonge gewas opschoot en vrucht begon te dragen, kwam ook het onkruid te voorschijn. De knechten kwamen de heer des huizes vragen: “Heer, hebt u soms geen goed zaad op uw akker gezaaid? Waar komt dat onkruid dan vandaan?” Hij antwoordde: “Dat is het werk van een vijand.” De knechten zeiden tegen hem: “Wilt u dat wij er het onkruid tussenuit wieden?” Hij antwoordde: “Nee, want dan zouden jullie met het onkruid ook het graan lostrekken. Laat beide samen opgroeien tot aan de oogst, dan zal ik, wanneer het oogsttijd is, tegen de maaiers zeggen: ‘Wied eerst het onkruid, bind het in bundels bij elkaar en verbrand het. Breng dan het graan bijeen in mijn schuur.’”’

Mijn intentie is dan ook niet om jou, of welk een ander dan ook die met een valse leer aan komt zetten, van het leven te beroven. Wat mij bevreemd in jou reacties is dat jij vind wel het recht te  mogen hebben om mijn schrijven te beoordelen, maar owee als een ander dat doet bij jezelf... een kruidje roer me niet is een bloem waarbij gebreksziekten op de loer liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Thinkfree:

Je weet toch dat de gelijkenis over het oordeel gaat, en het Welzijn en groei van Gods volk todat een ieder is toegebracht

 

Bovendien gaat het over mensen, niet over leer. Niemand heeft het recht om beoefenaars van yoga en andere duivelse zaken te (ver)oordelen. De leer (yoga) mogen we wel degelijk (be- of ver)oordelen. Sterker nog, die moeten we ontmaskeren, zodat niemand misleid wordt. Het zou niet best zijn als dit niet toegestaan was. We hebben gezien waartoe het geleid heeft dat het fascisme laat ontmaskerd werd. We zien waartoe het leidt dat we de vreselijke duivelse islam niet ontmaskeren, maar onder het mom van "respect" toelaten! Niks tegen moslims of fascisten, maar alles tegen de islam en het fascisme!

15 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mijn intentie is dan ook niet om jou, of welk een ander dan ook die met een valse leer aan komt zetten, van het leven te beroven.

Ik ben het wederom met je eens! Ook ik heb geen enkele intentie om wie dan ook van het leven te beroven of te oordelen. Wel noem ik valse leer, zoals het fascisme, yoga, de islam, bij het naampje. Onze taak deze leer te ontmaskeren!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei WdG:

Bovendien gaat het over mensen, niet over leer. Niemand heeft het recht om beoefenaars van yoga en andere duivelse zaken te (ver)oordelen. De leer (yoga) mogen we wel degelijk (be- of ver)oordelen. Sterker nog, die moeten we ontmaskeren, zodat niemand misleid wordt. Het zou niet best zijn als dit niet toegestaan was. We hebben gezien waartoe het geleid heeft dat het fascisme laat ontmaskerd werd. We zien waartoe het leidt dat we de vreselijke duivelse islam niet ontmaskeren, maar onder het mom van "respect" toelaten! Niks tegen moslims of fascisten, maar alles tegen de islam en het fascisme!

Heb de heer uw God lief boven alles... dat betekend met alle zorgen naar God toe en niet zoeken in afgoden.

1. Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben

Dat betekend dus ook, geen plaats vervangende onzin. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Yep

Conclusie in dit topic: een atheïst kan de hemel vergeten. Een atheïst gaat per definitie verloren, tenzij hij/zij zich bekeert. Er is slechts EEN WEG. Alle andere wegen lopen dood, in alle opzichten. Zaken als yoga en andere rommel zijn nu niet relevant. Dus sluiten deze discussie?!

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thinkfree:

Heb de heer uw God lief boven alles... dat betekend met alle zorgen naar God toe en niet zoeken in afgoden.

1. Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben

Dat betekend dus ook, geen plaats vervangende onzin. 

 

Nee, dat betekent (3e persoon enkelvoud, stam + T) dat niet, want bij yoga wordt geen andere god aanbeden. Ingewikkelder is het niet.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat betekent (3e persoon enkelvoud, stam + T) dat niet, want bij yoga wordt geen andere god aanbeden. Ingewikkelder is het niet.

1. Je kan er een afgod van maken

2. De bijbel spreekt van 1 weg/deur Jezus christus 

Kun jij mij op bijbelse gronden aanwijzen dat de bijbel er twee leert zoals yoga ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei WdG:

Conclusie in dit topic: een atheïst kan de hemel vergeten. Een atheïst gaat per definitie verloren, tenzij hij/zij zich bekeert. Er is slechts EEN WEG. Alle andere wegen lopen dood, in alle opzichten. Zaken als yoga en andere rommel zijn nu niet relevant. Dus sluiten deze discussie?!

Ik vind je bijdragen niet bijbels. Jezus negeer je en dat vind je prima. Je zoekt in de bijbel teksten die jouw agressie jegens anderen rechtvaardigt, de rest negeer je.

Het is een patroon. Ik vind het niet meer interessant.

36 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mijn intentie is dan ook niet om jou, of welk een ander dan ook die met een valse leer aan komt zetten, van het leven te beroven. Wat mij bevreemd in jou reacties is dat jij vind wel het recht te  mogen hebben om mijn schrijven te beoordelen, maar owee als een ander dat doet bij jezelf... een kruidje roer me niet is een bloem waarbij gebreksziekten op de loer liggen.

Iedereen die iets anders denkt dan jij verkondigt een valse leer.......niet overtuigend, wel heel simpel.

Niet interessant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW:

Ik vind je bijdragen niet bijbels. Jezus negeer je en dat vind je prima.

Hij heeft gelijk Jezus zei, niemand komt tot de vader dan door mij. Kun jij mij aanwijzen waar Jezus zei ook door yoga ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yoga betekent gewoon éénwording of vereniging met God en als je goed leest in Q-lite dan lees je dat dit precies is wat Jezus onderwijst.

Er zit dus helemaal niets tussen Jezus en Yoga, het is 1 en dezelfde weg, áls je het wilt zien.

Maar als je net zoals de aanhangers van Islamic State gelooft in agressief sektarisme, dan zie je enkel ongelovige honden buiten je eigen denkwereldje.

Dat is je eigen keuze natuurlijk, maar dat is níet de weg van de leringen van de historische Jezus. Eigenlijk ben je dan zelf bezig met afgoderij, je verafgodt dan je eigen sektarische manier van denken.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

@Appie B. (Ter aanvulling)

Ongeloof in God, is het automatisch overtreden van de eerste 4 geboden welke is: God liefhebben boven alles.

Ik ben de Heere Uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgeleid heb.

Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.

Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de Heere uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten; En doe barmhartigheid aan duizenden dergenen, die Mij liefhebben, en Mijn geboden onderhouden.

Gij zult den Naam des Heeren uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de Heere zal niet onschuldig houden, die Zijn Naam ijdellijk gebruikt.

Gedenkt den sabbatdag, dat gij dien heiligt. Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen; Maar de zevende dag is de sabbat des Heeren uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is; Want in zes dagen heeft de Heere den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de Heere den sabbatdag, en heiligde denzelven.

Je mist de essentie van mijn vraag. Je doet alsof geloof een keuze is. Zoals ik eerder zei, ik gebruik mijn brein (die ik niet zelf heb uitgekozen en volgens jou van God komt) naar eer en geweten, zo goed mogelijk om de waarheid (wat dat ook moge zijn) te kennen. Tot dusver ben ik niet overtuigd van zijn bestaan. Dat is geen keuze. Kennelijk is mijn brein (nog) niet in staat gebleken het 'bewijs' op waarde te schatten en te geloven. Waar in dit proces doe ik iets immoreels? En wat is er moreel aan om dat te bestraffen met een eeuwige hel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thinkfree:

Hij heeft gelijk Jezus zei, niemand komt tot de vader dan door mij. Kun jij mij aanwijzen waar Jezus zei ook door yoga ?

Ik prijs geen yoga aan. Als je het om religieuze redenen niet wilt doen, fine. Moet je het vooral niet doen.

Waar ik op reageer is de mateloze agressie jegens anders denkenden en dat dat door Jezus expliciet verboden wordt. En constateer dat dat genegeerd wordt.

En dat er gezocht wordt naar teksten om de mateloze agressie te rechtvaardigen. 

Kun jij aanwijzen waar Jezus zegt dat je tot de vader komt door mateloze agressie jegens anders denkenden ?

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei zendeling:

Yoga betekent gewoon éénwording of vereniging met God en als je goed leest in Q-lite dan lees je dat dit precies is wat Jezus onderwijst.

Er zit dus helemaal niet tussen Jezus en Yoga, het is 1 en dezelfde weg als je het wilt zien.

Maar als je net als de aanhangers van Islamic State gelooft in agressief sektarisme, dan zie je enkel ongelovige honden buiten je eigen denkwereldje.

Dat is je eigen keuze natuurlijk, maar dat is níet de weg van de leringen van de historische Jezus. Eigenlijk ben je dan zelf bezig met afgoderij, je verafgodt dan je eigen sektarische manier van denken.

Ojawel hoor yoga is door eigen toedoen en Jezus door genade

Op dit punt maak jij er een afgod van.

3 minuten geleden zei Appie B:

Je mist de essentie van mijn vraag. Je doet alsof geloof een keuze is. Zoals ik eerder zei, ik gebruik mijn brein (die ik niet zelf heb uitgekozen en volgens jou van God komt) naar eer en geweten, zo goed mogelijk om de waarheid (wat dat ook moge zijn) te kennen. Tot dusver ben ik niet overtuigd van zijn bestaan. Dat is geen keuze. Kennelijk is mijn brein (nog) niet in staat gebleken het 'bewijs' op waarde te schatten en te geloven. Waar in dit proces doe ik iets immoreels? En wat is er moreel aan om dat te bestraffen met een eeuwige hel?

Ohh dus eigenlijk is de vraag " kan een atheist in de hemel komen" helemaal niet van toepassing en loop je te trollen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thinkfree:

Hij heeft gelijk Jezus zei, niemand komt tot de vader dan door mij. Kun jij mij aanwijzen waar Jezus zei ook door yoga ?

Ter informatie: bij yoga worden er WEL goden aanbeden. Dat mensen het niet weten, doet niet ter zake. De Bijbel leert ons ook dat mensen ten onder gaan door gebrek aan kennis. Het feit dat mensen niet weten dat ze andere goden aanbidden bij yoga, doet dus niet ter zake.

Yoga (Sanskriet: योग, vertaald: "juk", "verenigen", "beheersen", ook wel "herboren")[1] is een van de zes orthodoxe of astika filosofische scholen (darsana's) van het hindoeïsme. Yoga leert de geest, het gevoel en het lichaam te beheersen, om daarmee de vereniging met God te bereiken (wikipedia).

De oefeningen die gedaan worden tijdens yoga zijn aanbidding-poses aan goden. Bij iedere oefening wordt er een god aanbeden, vaak zonder dat de deelnemer dit door heeft. Bijna iedere sessie begint met de aanbidding van de zonnegod. Als Christen weet je dat dit niet juist is. Er is slechts EEN GOD. Alle andere "goden" zijn demonen die zich als god voordoen. Deelname aan yoga is een uitnodigen aan de occulte wereld om binnen te komen. Bij yoga worden dus wel degelijk andere goden aanbeden, net zoals bij reiki, de islam en noem maar op. God keurt dit af. De Bijbel leert ons deze machten (valse leer) te ontmaskeren.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het Johannes evangelie is een mystiek evangelie. Je moet die teksten van de schrijver niet op een "platte" (domme) manier opvatten, maar de innerlijke betekenis ervan proberen te doorgronden. De weg loopt via Jezus omdat Jezus 1 is met zijn leringen (zoals staat in Q-lite) én 1 is met de Heerschappij van God of Heilige Geest.

Maar de Heilige Geest is geen wezen "ergens" maar is het mysterie achter het hele universum. Je gaat dus altijd via die ene weg er is geen andere. Dus niet via 1 bepaalde sekte of religie! Dus wie schuimbekkend beweert dat je alleen bij Jezus moet zijn heeft er niets van begrepen en zou het Johannes evangelie beter overslaan.

En als je beweert dat er geen genade zou nodig zijn bij yoga of Jezus volgen heeft er niets van begrepen.

Maar Jezus zegt in Q-lite heel duidelijk dat je zijn leringen moet toepassen omdat je anders je huis op drijfzand bouwt. En die toepassing is hetzelfde als yoga!

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Thinkfree:

Kun je mij uitleggen waarom ik dat aan moet wijzen ? 

Tijdens de tempelreiniging zullen de tegenstanders Jezus als agressief betiteld hebben of kunnen hebben. Zo denk ik ook dat iedereen die op de Waarheid gewezen wordt, maar deze niet wil accepteren, de ander agressief noemt. Op mij kom je in ieder geval niet agressief over, op anderen mogelijk wel. Een compliment?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Thinkfree:

Ohh dus eigenlijk is de vraag " kan een atheist in de hemel komen" helemaal niet van toepassing en loop je te trollen ?

Wat een rare reactie. Ik stel gewoon een serieuze vraag naar aanleiding van jouw antwoorden. Van getrol is geen sprake. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Appie B:

Wat een rare reactie. Ik stel gewoon een serieuze vraag naar aanleiding van jouw antwoorden. Van getrol is geen sprake. 

Hooguit een contradictie dan

God bestaat niet maar ik wil wel in de hemel komen. En als ik er niet kom is het zijn schuld.

Dit bevestigd jouw ingeschapen Gods kennis en de liefde voor je eigen ik.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Thinkfree:

Kun je mij uitleggen waarom ik dat aan moet wijzen ? 

Je vroeg mij aan te wijzen waar Jezus yoga als weg naar het goddelijke aanwijst.

Leek mij een wedervraag ook wel eens wat. Is het een probleem om het aan te wijzen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Thinkfree:

Hooguit een contradictie dan

God bestaat niet maar ik wil wel in de hemel komen. En als ik er niet kom is het zijn schuld.

Dit bevestigd jouw ingeschapen Gods kennis en de liefde voor je eigen ik.

Dat zijn wederom geen antwoorden op mijn vragen. Ik wil best in hemel komen als die bestaat. En ik wil best in God geloven als hij bestaat. Maar zoals uitgelegd, ben ik nog niet overtuigd. Schijnbaar is dat immoreel en moet ik worden gestraft en ik vroeg me af wat ik precies fout doe. Vandaar mijn specifieke vragen. 

bewerkt door Appie B
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid