Spring naar bijdragen

Zoenende mannen op poster? Hoe denken jullie hierover.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 280
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als je me toestaat hier een kleine nuancering te plaatsen: het is inderdaad mogelijk dat je een ongeordendheid in de schepping niet meteen als kwaad of ongewenst ziet. We geloven dat de schepping niet

We leven in een vrij land. Suitsupply mag hun poster ophangen. Iemand mag daar aanstoot aannemen. Ik moet zeggen dat ik zelf niet echt zit te wachten op een foto van een dominatrix en haar slaaf,

Ik vraag me af, hoelang het nog gepikt wordt dat vrouwen als sekssymbool staan voor de meest uiteenlopende product reclames. In de loop van de tijd veranderd van mooie plaatjes tbv. kleding, van gewoo

2 minuten geleden zei Lobke:

Is dat op basis van vrijwilligheid, een keus die men maakt vanuit het geloof dan is dat natuurlijk prima.

Het is inderdaad je eigen keuze. Maar het is ook je eigen keuze dat je een Christen wilt zijn. De Bijbel is gewoon duidelijk dat seks bedoeld is tussen man en vrouw binnen het huwelijk. En ik zal de laatste zijn die zegt dat die keuze makkelijk is. Ik heb veel mensen zien worstelen met hun geaardheid. Maar als je voor een celibatair leven gaat dan wordt je door God gedragen. En ja, dan is het nog wel eens moeilijk. Maar ieder mens moet zijn martelpaal dragen. Jezus nodigt iedereen uit Hem te volgen en Zijn juk op te nemen. Wat ik wel vind dat het onderwerp homoseksualiteit bespreekbaar moet zijn. Mensen moeten zich veilig voelen om dit bespreekbaar te maken. En dat is misschien nog wel een punt waaraan gewerkt moet worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:

Interessant programma. Ik kan het wel eind eens zijn met de priester. Bij ons kan je homo zijn, maar je kan het niet praktiseren. Maar je krijgt wel alle begrip. Maar in feite is het niet zoveel anders dan voor heteromensen. Die kunnen ook alleen binnen het huwelijk seks hebben. Sommige hetero broeders en zusters komen ook niet aan de vrouw of man. Daar geldt in feite hetzelfde voor. Als je er voor kiest celibatair te leven dan zal God je ook zeker hierbij helpen. Ik denk dat het voor homo Christenen wel belangrijk is een goed sociaal netwerk te hebben. 

Je kan bij jullie dus gewoon geen homo zijn, je accepteert niet dat iemand kan houden van iemand van hetzelfde geslacht, om die liefde vervolgens weg te zetten als 'pech gehad voor jou is het niet weggelegd, ga maar celibatair leven'. Vervolgens wordt het vergeleken met hetero's die om wat voor reden dan ook geen relatie hebben en moeten homo's ook nog even zorgen dat ze een goed sociaal netwerk hebben. Denk meer dat het aan God is om te beoordelen of een relatie oprecht is, en daarbij lijkt het me totaal onbelangrijk of het daarbij homo's of hetero's betreft.

Zojuist zei sjako:

Het is inderdaad je eigen keuze. Maar het is ook je eigen keuze dat je een Christen wilt zijn. De Bijbel is gewoon duidelijk dat seks bedoeld is tussen man en vrouw binnen het huwelijk. En ik zal de laatste zijn die zegt dat die keuze makkelijk is. Ik heb veel mensen zien worstelen met hun geaardheid. Maar als je voor een celibatair leven gaat dan wordt je door God gedragen. En ja, dan is het nog wel eens moeilijk. Maar ieder mens moet zijn martelpaal dragen. Jezus nodigt iedereen uit Hem te volgen en Zijn juk op te nemen. Wat ik wel vind dat het onderwerp homoseksualiteit bespreekbaar moet zijn. Mensen moeten zich veilig voelen om dit bespreekbaar te maken. En dat is misschien nog wel een punt waaraan gewerkt moet worden.

Of de bijbel daar duidelijk over is daar gaat deze discussie hier niet over, begin maar een nieuw topic.

Laat  me raden jij hebt voor een celibatair leven gekozen of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Quest:

Je kan bij jullie dus gewoon geen homo zijn, je accepteert niet dat iemand kan houden van iemand van hetzelfde geslacht, om die liefde vervolgens weg te zetten als 'pech gehad voor jou is het niet weggelegd, ga maar celibatair leven'.

Dat kan dus wel. Maar de Bijbel is gewoon duidelijk, als je eerlijk bent, hoe er over seks gedacht wordt. De Christelijke levensstijl is een serieuse kwestie. Je kan niet zomaar je eigen regels maken. Trouwens het is niet zo dat ik homo’s mijd. Ik heb er genoeg in m’n kennissenkring. Ik accepteer als mens dat zij zo leven, maar theologisch is het niet juist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Dat kan dus wel. Maar de Bijbel is gewoon duidelijk, als je eerlijk bent, hoe er over seks gedacht wordt. De Christelijke levensstijl is een serieuse kwestie. Je kan niet zomaar je eigen regels maken. Trouwens het is niet zo dat ik homo’s mijd. Ik heb er genoeg in m’n kennissenkring. Ik accepteer als mens dat zij zo leven, maar theologisch is het niet juist.

Je vindt mij als homo met een relatie dus geen christen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Quest:

Of de bijbel daar duidelijk over is daar gaat deze discussie hier niet over, begin maar een nieuw topic.

Be my guest zou ik zo zeggen. Ik ken redelijk goed de ‘roze’ theologie. Sommige zaken daarin kloppen wel in mijn opinie. Maar kijk je over het grotere geheel dan is de Bijbel duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Quest:

Je vindt mij als homo met een relatie dus geen christen?

Nee, dat zeg ik niet. Maar hij/zij leeft niet volgens het woord. En ik snap heel goed dat het een worsteling is. Ik ken een behoorlijk aantal mannen en vrouwen van de CHJC en ik zie gewoon dat ze er mee worstelen. Wat is nu beter, die worsteling met je geloof of celebatair leven met een grote vriendengroep om je heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Nee, dat zeg ik niet. Maar hij/zij leeft niet volgens het woord. En ik snap heel goed dat het een worsteling is. Ik ken een behoorlijk aantal mannen en vrouwen van de CHJC en ik zie gewoon dat ze er mee worstelen. Wat is nu beter, die worsteling met je geloof of celebatair leven met een grote vriendengroep om je heen.

Dat zeg je wel, je zegt dat ik mijn eigen regels maak en dat het christen zijn een serieuze zaak is waar we niet onze eigen regels kunnen maken. Dus als ik me volgens jou niet aan de regels hou waarvan jij denkt dat ze in de bijbel staan dan ben ik volgens jou geen christen.

Liefde is voor mij geen worsteling. En het CHJC daar ken ik al jaren een heleboel mensen en de meeste hebben inmiddels een realtie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Nee, dat zeg ik niet. Maar hij/zij leeft niet volgens het woord. En ik snap heel goed dat het een worsteling is. Ik ken een behoorlijk aantal mannen en vrouwen van de CHJC en ik zie gewoon dat ze er mee worstelen. Wat is nu beter, die worsteling met je geloof of celebatair leven met een grote vriendengroep om je heen.

@sjako,

Bedoel je met CHJC http://www.contrario.nl/artikel/chjc,? Ik zie toch dat daar meer ruimte is dan; 'je moet dan maar celibatair leven'.

Heb je nooit gedacht; de cultuur was zo anders in het verre verleden; kinderen krijgen was belangrijk. En over relaties tussen mensen van hetzelfde geslacht werd niet geschreven?

 Maar als men /jij vindt dat je voor jezelf kiezen voor een celibatair leven de beste weg is dan heeft daar verder niemand iets mee te maken.

Voor mij maakt je dat niet meer christen dan iemand die een ander keuze maakt, zoals Quest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Het laatste wat ik wil is jou kwetsen. Het is uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid. 

Precies en daarom kun je bij jullie gewoon geen homo zijn.

Mensen zijn niet gelijk aan elkaar en hebben allemaal hun eigen relatie met God als ze christelijk zijn, iedereen loopt zijn eigen pad in het leven. Het is niet aan mij en niet aan jou om daar over te oordelen. Voor de 1 kan een celibatair leven een uitkomst zijn omdat hij/zij aseksueel is of omdat een relatie niet voor die persoon om wat voor reden dan ook weggelegd is. Vervolgens kan die persoon niet gaan eisen dat zijn weg de enige juiste weg is voor iedereen en andersom natuurlijk ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Lobke:

Bedoel je met CHJC http://www.contrario.nl/artikel/chjc,? Ik zie toch dat daar meer ruimte is dan; 'je moet dan maar celibatair leven'.

CHJC bestaat niet meer, dat is samengegaan met Contrario. Ik snap heel goed dat je sommige dingen anders uit gaat leggen. In Rome was homoseksualiteit heel gewoon. Maar in de brieven van Paulus wordt dit niet goedgekeurd. Maar ik ga geen mensen veroordelen, dat is niet aan mij. Maar het is m’n verantwoordelijkheid om mensen er op te wijzen.

3 minuten geleden zei Quest:

Precies en daarom kun je bij jullie gewoon geen homo zijn.

Niet mee eens. Je kan geen praktiserend homo zijn, dat is heel wat anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Niet mee eens. Je kan geen praktiserend homo zijn, dat is heel wat anders.

Je ontzegd mensen dingen, liefde, sex, houden van, dingen die mensen in meer of mindere mate nodig hebben in hun leven. En daarmee kun je bij jullie geen homo zijn en een gelukkig leven leiden. De meeste andere christelijke homo's die ik ken hebben de kerk verlaten of hebben zich aangesloten bij een kerk waar iemands geaardheid er echt niet toe doet. Ze hebben soms een partner, zijn gelukkig en hebben juist daardoor een uitgebreid sociaal netwerk. Gelukkige mensen zijn namelijk een stuk opener, vriendelijker in het dagelijks leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Lobke:

@Mcmadtasty,

Even het eerste bericht lezen .;)

Ja, die fontein is mooi, de mannen ook.. En ze hebben geweldig leuke kleding aan van.....

Heb ik gedaan. Daarin wordt eveneens gevraagd wat men er van vindt, zoals ook in de uitnodiging naar Klapwijk het doel is om te weten te komen wat er over en weer van gevonden wordt, zoals ook de flyer en de advertentie in de christelijke krant bedoeld zijn om er iets van te vinden. een mening uit te lokken.

En zoals ik al zei, al die meningen en wat mensen er van vinden heeft niets met die twee zoenende mannen te maken maar van alles met onszelf.

Dus wat maakt het uit wat we er van vinden. Juist wanneer we weten dat wanneer we het bijvoorbeeld buiten proporties gaan vinden wij het gaan veroordelen en onze veroordeling op zoenende mannen gaan projecteren, zonder dat het ook maar iets met zoenende mannen te maken heeft., maar alleen met ons eigen idee hierover.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Quest:

En daarmee kun je bij jullie geen homo zijn en een gelukkig leven leiden.

Ja, dat kan dus wel. Als ik zie hoe Christelijke homo’s aan het worstelen zijn met hun geaardheid, dan kan je ook onmogelijk zeggen dat ze echt gelukkig zijn. En inderdaad, vaak verlaten ze de gemeente, maar vaak om er later weer naar terug te keren. De homoscene is heel moeilijk te verenigen met Christen zijn. Monogame homorelaties ken ik eigenlijk niet. Door schade en schande komen heel homoChristenen hier achter en kunnen niet het niet meer voor zichzelf verantwoorden. En geloof me, ik heb hier verschillende voorbeelden van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:

Ja, dat kan dus wel. Als ik zie hoe Christelijke homo’s aan het worstelen zijn met hun geaardheid, dan kan je ook onmogelijk zeggen dat ze echt gelukkig zijn. En inderdaad, vaak verlaten ze de gemeente, maar vaak om er later weer naar terug te keren. De homoscene is heel moeilijk te verenigen met Christen zijn. Monogame homorelaties ken ik eigenlijk niet. Door schade en schande komen heel homoChristenen hier achter en kunnen niet het niet meer voor zichzelf verantwoorden. En geloof me, ik heb hier verschillende voorbeelden van.

Christelijk homo's worstelen niet met hun geaardheid, ze worstelen met de oordelen van sommige van hun mede christenen. Voor homo's is hun geaardheid volstrekt natuurlijk, het wordt pas vervelend als ze door anderen beoordeeld en veroordeeld worden.

De homoscene? Sorry hoor maar wat is dat precies ik ken het niet namelijk. En dat jij geen monogame homorelaties kent is jou probleem ik ken er namelijk nogal wat.

Je bent je er van bewust dat je met iemand aan het discussieren bent die 1. homo is 2. heel veel vrijwilligers werk gedaan heeft op dat gebied. 3. Christelijk is.  4. Werk heeft waarbij ik heel veel mensen tegenkom. En ik zie geen enkel verschil in relaties van homo's en hetero's.

bewerkt door Quest
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Quest:

Je bent je er van bewust dat je met iemand aan het discussieren bent die 1. homo is 2. heel veel vrijwilligers werk gedaan heeft op dat gebied. 3. Christelijk is.  4. Werk heeft waarbij ik heel veel mensen tegenkom. En ik zie geen enkel verschil in relaties van homo's en hetero's.

Ja, daar ben ik van bewust. Ik zal jou ook een ‘geheimpje’ verklappen. Ik ben ook homo en heel gelukkig, celebatair. En het is gewoon algemeen bekend dat ik homo ben en ik wordt volkomen geaccepteerd. Ik had de gemeente een aantal jaar verlaten. Een aantal jaar geleden heeft Jehovah in mijn leven ingegrepen. Er gebeurde zaken die ik niet kan verklaren anders. Het was net alsof er een knop werd omgedraaid.  Ik was absoluut niet gelukkig, was lid van de CHJC en ik zag daar dat veel mannen met hun geweten aan het worstellen waren. Dus ik weet heel goed waar ik het over heb. En ik ken meer mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Ja, daar ben ik van bewust. Ik zal jou ook een ‘geheimpje’ verklappen. Ik ben ook homo en heel gelukkig, celebatair. En het is gewoon algemeen bekend dat ik homo ben en ik wordt volkomen geaccepteerd. Ik had de gemeente een aantal jaar verlaten. Een aantal jaar geleden heeft Jehovah in mijn leven ingegrepen. Er gebeurde zaken die ik niet kan verklaren anders. Het was net alsof er een knop werd omgedraaid.  Ik was absoluut niet gelukkig, was lid van de CHJC en ik zag daar dat veel mannen met hun geweten aan het worstellen waren. Dus ik weet heel goed waar ik het over heb. En ik ken meer mensen.

Dat vermoeden had ik al.

Voor jou werkt een celibatair leven, dat wil niet zeggen dat verder iedereen gelijk is aan jou of dezelfde relatie heeft met God. En juist jij zou moeten weten dat veel homo's gewoon een monogame relatie hebben en daarin weinig verschillen van hetero's en dat zoiets als 'de homoscene' helemaal niet bestaat. Daarnaast weet je echt wel dat mensen de liefde en een relatie ontzeggen niet onder acceptatie valt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Quest:

Dat vermoeden had ik al.

Voor jou werkt een celibatair leven, dat wil niet zeggen dat verder iedereen gelijk is aan jou of dezelfde relatie heeft met God. En juist jij zou moeten weten dat veel homo's gewoon een monogame relatie hebben en daarin weinig verschillen van hetero's en dat zoiets als 'de homoscene' helemaal niet bestaat. Daarnaast weet je echt wel dat mensen de liefde en een relatie ontzeggen niet onder acceptatie valt.

Ik ben niet de enige hoor. Ik merk dat het enorm door Jehovah wordt gewaardeerd. Bijv. ik was jarenlang werkloos, mijn sollicitatiebrieven werden als voorbeeld gebruikt hoe het moest, maar vond geen werk. Een paar maanden nadat ik terug was gekeerd naar de Gemeente kreeg ik werk, en niet zo maar werk. Precies in m’n vakgebied en supermooi werk. Het kan toeval zijn, maar ik denk het mijne er over. Vervolgens ben ik helemaal van mijn angstaanvallen af, als sneeuw voor de zon.

Ik ben juist een bemoediging voor m’n broeders en zusters. En ja, het is wel eens lastig alleen te zijn, maar als ik problemen heb kan ik altijd terugvallen op de Gemeente. Ik accepteer homoseksuelen die er anders over denken, ik veroordeel niet. Maar ik denk dat dit de juiste weg is en zo ervaar ik het ook. En die homoscene bestaat wel degelijk. Ik ontzeg niemand een relatie, maar naar mijn mening is de Bijbel duidelijk. Een goede relatie met Jehovah en Jezus vind ik vele malen bevredigender dan een relatie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Ik ben niet de enige hoor. Ik merk dat het enorm door Jehovah wordt gewaardeerd. Bijv. ik was jarenlang werkloos, mijn sollicitatiebrieven werden als voorbeeld gebruikt hoe het moest, maar vond geen werk. Een paar maanden nadat ik terug was gekeerd naar de Gemeente kreeg ik werk, en niet zo maar werk. Precies in m’n vakgebied en supermooi werk. Het kan toeval zijn, maar ik denk het mijne er over. Vervolgens ben ik helemaal van mijn angstaanvallen af, als sneeuw voor de zon.

Ik ben juist een bemoediging voor m’n broeders en zusters. En ja, het is wel eens lastig alleen te zijn, maar als ik problemen heb kan ik altijd terugvallen op de Gemeente. Ik accepteer homoseksuelen die er anders over denken, ik veroordeel niet. Maar ik denk dat dit de juiste weg is en zo ervaar ik het ook. En die homoscene bestaat wel degelijk. Ik ontzeg niemand een relatie, maar naar mijn mening is de Bijbel duidelijk. Een goede relatie met Jehovah en Jezus vind ik vele malen bevredigender dan een relatie. 

@Jacco,

Ja je schreef het eerder dat je een homoseksuele geaardheid hebt. En als dit de beste weg is, de beste weg met God dan is het goed voor jou.  Maar binnen de Jehovah getuigen zal er voorlopig geen homoseksuele relatie geaccepteerd worden, zij zullen toch een andere weg moeten gaan. Toch vreemd dat je geen homo's kent die een vaste relatie hebben of getrouwd zijn.

 

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Lobke:

zij zullen toch een andere weg moeten gaan.

Ze houden zich strikt aan de Bijbel omdat we geloven dat dit de juiste weg is. Een mens van vierduizend jaar geleden is helemaal niet zo anders dan een mens nu. Dus ook voor nu zijn de Bijbelse  richtlijnen het beste. Als ik even nadenk ken ik 1 paar waarvan ik denk dat de monogaam zijn. Overigens is getrouwd zijn geen garantie voor monogamie, want ik ken wel niet monogame getrouwde mannen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Ik ben niet de enige hoor. Ik merk dat het enorm door Jehovah wordt gewaardeerd. Bijv. ik was jarenlang werkloos, mijn sollicitatiebrieven werden als voorbeeld gebruikt hoe het moest, maar vond geen werk. Een paar maanden nadat ik terug was gekeerd naar de Gemeente kreeg ik werk, en niet zo maar werk. Precies in m’n vakgebied en supermooi werk. Het kan toeval zijn, maar ik denk het mijne er over. Vervolgens ben ik helemaal van mijn angstaanvallen af, als sneeuw voor de zon.

Ik ben juist een bemoediging voor m’n broeders en zusters. En ja, het is wel eens lastig alleen te zijn, maar als ik problemen heb kan ik altijd terugvallen op de Gemeente. Ik accepteer homoseksuelen die er anders over denken, ik veroordeel niet. Maar ik denk dat dit de juiste weg is en zo ervaar ik het ook. En die homoscene bestaat wel degelijk. Ik ontzeg niemand een relatie, maar naar mijn mening is de Bijbel duidelijk. Een goede relatie met Jehovah en Jezus vind ik vele malen bevredigender dan een relatie. 

Puur uit nieuwsgierigheid: Kun je als niet getrouwd persoon leidinggevende functies bekleden binnen de JG? En zo ja, zijn die er in de praktijk, ook op 'hogere' plekken (bestuurlijk lichaam enzo)?
Dit vraag ik omdat het binnen stromingen nogal kan verschillen. Er zijn wel protestantse gemeenschappen waarbij je eigenlijk als voorganger wel getrouwd moet zijn en het koppel in feite een bedienende taak heeft. Anderzijds, binnen de katholieke kerk ben je als bisschop per definitie ongetrouwd moet je celibatair leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid