Spring naar bijdragen

Is Jezus ooit weggeweest? (Axis-Mundi)


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Gaitema:

Wel, ik zal blijven, maar beperkter reageren om te ontspannen en voor mijn kind er te zijn. Als mensen me verkeerd begrijpen en me allerlei onzin toedichten, dan hebben ze gewoon pech gehad. Ik hoef niet overal over uit te wijden of telkens in herhaling te vallen en mijzelf al helemaal niet te verdedigen 

Misschien kunnen we verder met het topic, het idee achter de axis-mundi vanuit het menselijke perspectief:

  • zichtbare aardse sfeer waarbinnen we naar Jezus zoeken
  • onzichtbare hemelse sfeer waar Jezus vertoeft

We kunnen contact maken met Jezus en hem vragen wanneer hij fysiek wederkomt, het is een vraag waarop hij het antwoord wel weet maar ons niet zeggen wil. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 496
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daarvoor is het soms ook beter om je andere wang toe te draaien. @Gaitema Je mag het woord van God altijd verkondigen, maar nooit opdringen. Ik kan begrijpen dat je het moeilijk vind als mensen geïr

Ha ha ha, zo is het! Ik haal als deze dood is (en begraven daar waar hij het liefste rondrent), weer een ander uit het asiel. Honden genoeg daar die een baasje nodig hebben.

Absurd dat men niet luisteren wil inderdaad.

Posted Images

5 minuten geleden zei Gaitema:

Wel, ik zal blijven, maar beperkter reageren om te ontspannen en voor mijn kind er te zijn. 

Als mensen me verkeerd begrijpen en me allerlei onzin toedichten, dan hebben ze gewoon pech gehad. Ik hoef niet overal over uit te wijden of telkens in herhaling te vallen en mijzelf al helemaal niet te verdedigen 

Die mag je gerust aanvullen. 

Oh je blijft alweer, ondanks de nogal hooghartige woorden vol oordeel van je vrouw. Het is me wat.

 

ik geef antwoorden op oprechte vragen en ga in gesprekken die me boeien.

 

jij bent slecht op de hoogte, weigerachtig te luisteren en vol oordeel. Je interesseert me daardoor niet zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Gaitema:

Hij zegt dat de engelen in de hemel het niet weten en alleen de Vader het weet. Daaruit trekken we zelf de conclusie dat Jezus het ook niet weet. Ik geloof echter dat Hij het na de kruisdood zeker het wel weet, vanwege zijn voltooide werk. Daarin is Hij volwaardig God gebleken. Toen op aarde wist Hij het nog niet, maar nu wel. Daar ben ik zeker van. Echter Hij zegt het ons niet. 

Kerel, allereerst: laat je niet op de kast jagen. Wat mij betreft blijf je gewoon aanwezig op het forum, ik heb geen problemen met jou. Over het algemeen kan ik me goed vinden in wat je geloofd, soms zijn er zaken waar ik mijn twijfels bij heb. Zo zullen er vast ook mensen hun twijfels hebben over een aantal standpunten die ik inneem. Neem ff afstand, jij gefixeerde adhd'er. Ontspan die kaken en neem je rust.

De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan. Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen. En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging; En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. (Mat.24:35-39)

Jezus wordt hier vergeleken met Noach. Noach wist ook niet wanneer de zondvloed kwam, hij wist alleen dat die kwam en profeteerde ervan naar andere mensen, bood ze de mogelijkheid tot schuilen/redding aan in zijn boot. Totdat God Zijn besluit om het zo ver te laten zijn uitvoerde. Zo ook Jezus: Hij is druk bezig met het bouwen van Zijn gemeente, welke bestaat uit wie maar wil. Maar Hij schopt ze de boot niet op, aan ons de keuze. En zoals in de dagen van Noach, staat het merendeel van de mensen Hem (en dus ook ons) te beschimpen en te bespotten. Wat een onzin wordt daar verkondigd door Jezus (en door ons dus). Totdat God Zijn besluit ten uitvoer brengt. En zoals in die dagen van de zondvloed, bij het sluiten van de deur van de ark, er velen zullen zijn die dan gaan lopen kloppen en roepen om redding; tevergeefs, de deur is dicht en men is te laat.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Misschien kunnen we verder met het topic, het idee achter de axis-mundi vanuit het menselijke perspectief:

  • zichtbare aardse sfeer waarbinnen we naar Jezus zoeken
  • onzichtbare hemelse sfeer waar Jezus vertoeft

We kunnen contact maken met Jezus en hem vragen wanneer hij fysiek wederkomt, het is een vraag waarop hij het antwoord wel weet maar ons niet zeggen wil. 

Die conclusie hadden we al getrokken. Ik laat dit topic aan jullie over. 

8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Kerel, allereerst: laat je niet op de kast jagen. Wat mij betreft blijf je gewoon aanwezig op het forum, ik heb geen problemen met jou. Over het algemeen kan ik me goed vinden in wat je geloofd, soms zijn er zaken waar ik mijn twijfels bij heb. Zo zullen er ook vast mensen die die twijfels hebben over een aantal standpunten die ik inneem. Neem ff afstand, jij gefixeerde adhd'er. Ontspan die kaken en neem je rust.

De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan. Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen. En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging; En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. (Mat.24:35-39)

Jezus wordt hier vergeleken met Noach. Noach wist ook niet wanneer de zondvloed kwam, hij wist alleen dat die kwam en profeteerde ervan naar andere mensen, bood ze de mogelijkheid tot schuilen/redding aan in zijn boot. Totdat God Zijn besluit om het zo ver te laten zijn uitvoerde. Zo ook Jezus: Hij is druk bezig met het bouwen van Zijn gemeente welke bestaat uit wie maar wil. Maar Hij schopt ze de boot niet op, aan ons de keuze. En zoals in de dagen van Noach, staat het merendeel van de mensen Hem (en dus ook ons) te beschimpen en te bespotten. Wat een onzin wordt daar verkondigd door Jezus (en door ons dus). Totdat God zijn besluit ten uitvoer brengt. En zoals in die dagen van de zondvloed, bij het sluiten van de deur van de ark, er velen zullen zijn die dan gaan lopen kloppen en roepen om redding; tevergeefs, de deur is dicht en men is te laat.

 

Ja, zo zal het wel gaan. Fijn dat je het deelt. Ziet TTC ook dat ik niet de enige ben die dat geloofd. 

1 uur geleden zei Dolce Vita:

Zo is dat. 

Hey Gait, vanmiddag om 1600 uur is er een wereldwijd uitgezonden persconferentie van Het Europese Ruimte Observatorium over een ontdekking zoals er zo een nog nooit eerder is gedaan (volgens hun eigen woorden). Als je zin hebt kun je die straks live bekijken: https://www.eso.org/public/

Oké, dank je wel :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Gaitema:

Die conclusie hadden we al getrokken. Ik laat dit topic aan jullie over. 

Het is inderdaad raadzaam om deze wereld te verzaken opdat je mee kan opgaan wanneer hij komt, in afwachting hopen we dat de schade beperkt kan worden. Velen zullen je nog trachten te vangen in hun maar al te achterlijke wereldbeelden die ze verkopen in de naam van God, we kunnen ons dan ook best losmaken van al dat soort mythisch lidmaatschap. Op hoop van zegen, het lijden wordt werkelijk ondraaglijk en machteloosheid overvalt ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het is inderdaad raadzaam om deze wereld te verzaken opdat je mee kan opgaan wanneer hij komt, in afwachting hopen we dat de schade beperkt kan worden. Velen zullen je nog trachten te vangen in hun maar al te achterlijke wereldbeelden die ze verkopen in de naam van God, we kunnen ons best losmaken van al dat soort mythisch lidmaatschap. Op hoop van zegen, het lijden wordt ondraaglijk.

Ga je gang. Ik vind je ergens een vreemde snuiter trouwens. Ik vertel van allerlei boven aardse zaken die mijn vrouw beleefd met visioenen er aan toe. Je zegt er niks van, maar juist mijn geloofsovertuiging die ik van de gereformeerden in mijn opvoeding heb meegekregen, dat de wereld vergaan zal, juist "dat" vind jij te gek voor woorden. Ik heb ze ook met mijn vrouw gedeeld, mocht het voor jou nut hebben, maar ook zij vonden jouw woorden te ver gaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Kerel, allereerst: laat je niet op de kast jagen. Wat mij betreft blijf je gewoon aanwezig op het forum, ik heb geen problemen met jou. Over het algemeen kan ik me goed vinden in wat je geloofd, soms zijn er zaken waar ik mijn twijfels bij heb. Zo zullen er vast ook mensen hun twijfels hebben over een aantal standpunten die ik inneem. Neem ff afstand, jij gefixeerde adhd'er. Ontspan die kaken en neem je rust.

De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan. Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen. En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging; En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. (Mat.24:35-39)

Jezus wordt hier vergeleken met Noach. Noach wist ook niet wanneer de zondvloed kwam, hij wist alleen dat die kwam en profeteerde ervan naar andere mensen, bood ze de mogelijkheid tot schuilen/redding aan in zijn boot. Totdat God Zijn besluit om het zo ver te laten zijn uitvoerde. Zo ook Jezus: Hij is druk bezig met het bouwen van Zijn gemeente, welke bestaat uit wie maar wil. Maar Hij schopt ze de boot niet op, aan ons de keuze. En zoals in de dagen van Noach, staat het merendeel van de mensen Hem (en dus ook ons) te beschimpen en te bespotten. Wat een onzin wordt daar verkondigd door Jezus (en door ons dus). Totdat God Zijn besluit ten uitvoer brengt. En zoals in die dagen van de zondvloed, bij het sluiten van de deur van de ark, er velen zullen zijn die dan gaan lopen kloppen en roepen om redding; tevergeefs, de deur is dicht en men is te laat.

 

Zo is dat. Hopelijk leest Gaitema dit even rustig en gaat dan wat anders doen.

@Gaitema,  alsjeblieft, laat hem gaan, laat TTC e.a. even los.  Reageer er niet op, neem pauze.  Het is voor de oplettende al duidelijk wie het volgende slachtoffer dan wordt.   Lees secuur, rustig, woord voor woord, wat Kaasjeskruid je aanreikte, lees wat tussen de haakjes staat.

Geniet van je dag. En kijk om vier uur naar CNN, Euronieuws, of de link die ik je gaf. (https://www.eso.org/public/netherlands/?lang ; even naar beneden scrollen, onder die grote header staat de live stream), Ik heb het idee dat de ontdekking, cq het verschijnen van de draak wordt aangekondigd door ESO.

Hoe dan ook, laat de spotters los. Bevecht ze niet. Laat gaan. Alsjeblieft. Blijf in Christus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Gaitema:

Ga je gang. Ik vind je ergens een vreemde snuiter trouwens. Ik vertel van allerlei boven aardse zaken die mijn vrouw beleefd met visioenen er aan toe. Je zegt er niks van, maar juist mijn geloofsovertuiging die ik van de gereformeerden in mijn opvoeding heb meegekregen, dat de wereld vergaan zal, juist "dat" vind jij te gek voor woorden. Ik heb ze ook met mijn vrouw gedeeld, mocht het voor jou nut hebben, maar ook zij vonden jouw woorden te ver gaan. 

Alles zal vergaan, het is niet anders. We weten alleen nog niet wanneer, het is nu enkel nog in angst afwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mcmadtasty:

Waarom blijf je op gaitema reageren terwijl hij aangeeft niet meer met je te willen discuseren. Je lijkt er plezier aan te beleven hem te kwetsen. Hou daar toch eens mee op

Hoe bedoel je, Gaitema geeft indirect aan dat we allen achterlijk zijn omdat we niet geloven in z'n destructieve wereldbeeld, blijkbaar wil hij alles kapot maken waar we al zo lang voor strijden. Wie denk je dat hij daar allemaal mee kwetst?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Hoe bedoel je, Gaitema geeft indirect aan dat we allen achterlijk zijn omdat we niet geloven in z'n destructieve wereldbeeld, blijkbaar wil hij alles kapot maken waar we al zo lang voor strijden. Wie denk je dat hij daar allemaal mee kwetst?

Dat zijn weer jouw woorden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Hoe bedoel je, Gaitema geeft indirect aan dat we allen achterlijk zijn omdat we niet geloven in z'n destructieve wereldbeeld, blijkbaar wil hij alles kapot maken waar we al zo lang voor strijden. Wie denk je dat hij daar allemaal mee kwetst?

hoe kom je daarbij. Hij geeft slechts aan iets anders te geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Gaitema:

Ik was al weg :). Ik ga weer ;)

Doen! Uitloggen en computer uitzetten.  Ik weet niet of je hobbies hebt, en of je de deur uit kunt of dat je op je dochtertje mag passen, maar ga iets anders doen alsjeblieft. Dan kan het Lichaam van Christus later weer op je rekenen.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Hoe bedoel je, Gaitema geeft indirect aan dat we allen achterlijk zijn omdat we niet geloven in z'n destructieve wereldbeeld, blijkbaar wil hij alles kapot maken waar we al zo lang voor strijden. Wie denk je dat hij daar allemaal mee kwetst?

Ik denk geheel anders dan Gaitema. Maar dat is zijn goed recht. Hij komt op mij zeer oprecht over. Hij kwetst mij in het geheel niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei HJW:

Ik denk geheel anders dan Gaitema. Maar dat is zijn goed recht. Hij komt op mij zeer oprecht over. Hij kwetst mij in het geheel niet.

Uiteraard is dat zijn goed recht, dit topic handelt echter wel over de samenhang van hemel en aarde, over het oplichten van het zogeheten verzoendeksel. Maar goed, destructie is nu eenmaal veel makkelijker dan iets opbouwen en/of herstellen. We hopen dat het hem goed gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei TTC:

 

Dat is zo, al wie vandaag met hart en ziel nog werkt aan een betere wereld heeft het niet begrepen, het is zelfs zinloos.

Praten met jou is zinloos. Ik heb je wel 3 keer uitgelegd dat jouw stelling niet klopt. Echter je leest niet en blijft mijn woorden verdraaien en met modder besmeuren. Dit vanaf de mobiel. Ik ben op weg naar de bossen.

Ik ga met jou niet meer over de eindtijd hebben. Dat is uitgesloten. Je hebt mijn vertrouwen verspeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Uiteraard is dat zijn goed recht, dit topic handelt echter wel over de samenhang van hemel en aarde, over het oplichten van het zogeheten verzoendeksel. Maar goed, destructie is nu eenmaal veel makkelijker dan iets opbouwen en/of herstellen. We hopen dat het hem goed gaat.

Het gaat niet meer over het inhoudelijke van het topic, maar om hoe er met elkaar om wordt gegaan.

en dat is niet zo moeilijk. iemand geeft een grens aan en je dondert er gewoon overheen.

25 minuten geleden zei TTC:

Dat is zo, al wie vandaag met hart en ziel werkt aan een betere wereld heeft het niet begrepen, het is zelfs zinloos.

Hoe wil je een betere wereld bereiken wanneer je niet in staat bent iemand anders zijn grens te respecteren, ongeacht waarop deze  zijn grens stelt?
dat wat je bereikt is slechts een weergave van al dat wat je juist niet wilt bereiken, lijkt mij.

Niets is zinloos, want alles behaalt resultaat, echter niet altijd het resultaat dat we wensen. 
Het resultaat waar je naar mijn inziens tegen aangelopen bent is de beperking van jouw macht, jouw vermogen, jouw kunnen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

Praten met jou is zinloos. Ik heb je wel 3 keer uitgelegd dat jouw stelling niet klopt. Echter je leest niet en blijft mijn woorden verdraaien en met modder besmeuren. Dit vanaf de mobiel. Ik ben op weg naar de bossen.

Ik ga met jou niet meer over de eindtijd hebben. Dat is uitgesloten. Je hebt mijn vertrouwen verspeeld.

Hahaha....stuurt Dolcevita je weg van huis, ga je met je mobiel reageren !! :)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid