Spring naar bijdragen

Is Jezus ooit weggeweest? (Axis-Mundi)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 496
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daarvoor is het soms ook beter om je andere wang toe te draaien. @Gaitema Je mag het woord van God altijd verkondigen, maar nooit opdringen. Ik kan begrijpen dat je het moeilijk vind als mensen geïr

Ha ha ha, zo is het! Ik haal als deze dood is (en begraven daar waar hij het liefste rondrent), weer een ander uit het asiel. Honden genoeg daar die een baasje nodig hebben.

Absurd dat men niet luisteren wil inderdaad.

Posted Images

5 minuten geleden zei Gaitema:

Praten met jou is zinloos. Ik heb je wel 3 keer uitgelegd dat jouw stelling niet klopt. Echter je leest niet en blijft mijn woorden verdraaien en met modder besmeuren. Dit vanaf de mobiel. Ik ben op weg naar de bossen. Ik ga met jou niet meer over de eindtijd hebben. Dat is uitgesloten. Je hebt mijn vertrouwen verspeeld.

Hou het gewoon simpel, als Jezus komt dan vergaat deze wereld. En zolang hij niet komt dan proberen we het menselijke lijden te verzachten, we hebben jouw vertrouwen daar niet bij nodig maar je bent van harte welkom om hetzelfde te doen. Mogen we nu aub verder met topic?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dolce Vita:

Doen! Uitloggen en computer uitzetten.  Ik weet niet of je hobbies hebt, en of je de deur uit kunt of dat je op je dochtertje mag passen, maar ga iets anders doen alsjeblieft. Dan kan het Lichaam van Christus later weer op je rekenen.

 

 

Hobbies: wandelen in de bossen ;)

1 minuut geleden zei TTC:

Hou het gewoon simpel, als Jezus komt dan vergaat deze wereld. En zolang hij niet komt dan proberen we het menselijke lijden te verzachten, we hebben jouw vertrouwen daar niet bij nodig maar je bent van harte welkom om hetzelfde te doen. Mogen we nu aub verder met topic?

Dat heb je geheel zelf in de hand oelewapper. In het eindtijdstopic heb ik al lang gezegd wat ik doe voor God

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Het gaat niet meer over het inhoudelijke van het topic, maar om hoe er met elkaar om wordt gegaan. en dat is niet zo moeilijk. iemand geeft een grens aan en je dondert er gewoon overheen. Hoe wil je een betere wereld bereiken wanneer je niet in staat bent iemand anders zijn grens te respecteren, ongeacht waarop deze  zijn grens stelt? dat wat je bereikt is slechts een weergave van al dat wat je juist niet wilt bereiken, lijkt mij. Niets is zinloos, want alles behaalt resultaat, echter niet altijd het resultaat dat we wensen. Het resultaat waar je naar mijn inziens tegen aangelopen bent is de beperking van jouw macht, jouw vermogen, jouw kunnen.

Uiteraard gaat het niet inhoudelijk over dit topic, we kunnen amper nog een zin schrijven of de wereld moet kapot. Het zou hier gaan over de axis-mundi en de vraag of Jezus ooit is weggeweest, niet alweer over de totale destructie van deze prachtige wereld. 

7 minuten geleden zei Gaitema:

Dat heb je geheel zelf in de hand oelewapper. In het eindtijdstopic heb ik al lang gezegd wat ik doe voor God

Ja, aalmoezen in een potje steken, dat heb je al eens gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Ja, zo zal het wel gaan. Fijn dat je het deelt. Ziet TTC ook dat ik niet de enige ben die dat geloofd. 

Zullen we die 1000 jaar dan ook maar netjes aan de kant schuiven? Of ligt die 1000 jaar al achter ons misschien?

De getuigen van de hemelvaart van Christus, na Zijn dood en opstanding, hoorden in Handelingen 1:11 de engelen verkondigen: "Galileeërs, wat staan jullie naar de hemel te kijken? Jezus, die uit jullie midden in de hemel is opgenomen, zal op dezelfde wijze terugkomen als jullie hem naar de hemel hebben zien gaan." De Wederkomst is de letterlijke terugkeer van Jezus Christus naar de aarde om duizend jaar lang als Koning in macht en heerlijkheid te heersen (Openbaring 20:1-6). (bron)

Het blijkt verschrikkelijk moeilijk om rekening te houden met de chronologie van een verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Zullen we die 1000 jaar dan ook maar netjes aan de kant schuiven? Of ligt die 1000 jaar al achter ons misschien?

Nee, voorafgaand aan dat 1000 jarig vrederijk is er de opname van de gemeente welke gevolgd wordt door verdrukking. Pas daarna komt het vrederijk voor 1000 jaren lang. Na dit vrederijk volgt het laatste oordeel, de vernietiging van alle elementen en de schepping van nieuwe hemelen en aarde. Althans, dit is wat ik filter uit de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Nee, voorafgaand aan dat 1000 jarig vrederijk is er de opname van de gemeente welke gevolgd wordt door verdrukking. Pas daarna komt het vrederijk voor 1000 jaren lang. Na dit vrederijk volgt het laatste oordeel, de vernietiging van alle elementen en de schepping van een nieuwe hemelen en aarde.

Het lijkt stilaan op een pretpark, in ieder geval is die totale destructie pas voor veel later, dank hiervoor. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei HJW:

Voor mij is het geen kwestie van verlost worden, maar een kwestie van herinneren. Maar misschien zie jij dat als verlost worden van onwetendheid en dan zouden we het wel eens over hetzelfde kunnen hebben.

In dit licht zou je misschien een oude Joodse uitspraak kunnen waarderen: "Een baby in de baarmoeder weet alles. Zodra de baby wordt geboren wordt alle kennis uitgewist en moet het worden herontdekt."

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nee, voorafgaand aan dat 1000 jarig vrederijk is er de opname van de gemeente welke gevolgd wordt door verdrukking. Pas daarna komt het vrederijk voor 1000 jaren lang. Na dit vrederijk volgt het laatste oordeel, de vernietiging van alle elementen en de schepping van nieuwe hemelen en aarde. Althans, dit is wat ik filter uit de Bijbel.

Amen.

Persoonlijk - maar ik heb een van alle kerken afwijkende visie hierin en kan het helemaal mis hebben - ga ik ervan uit dat na de Opname van de Gemeente, en dus bij de wederkomst van Jezus met de Gemeente, de mensen die tijdens de verdrukking waardig zijn bevonden om wel het Duizendjarige rijk binnen te gaan,  het "Nieuw Jeruzalem" mogen binnengaan en dat dat een dimensie is die weliswaar zich op deze wereld manifesteert, maar dat daarbij alle elementen waaruit deze wereld bestaat, zullen verbranden.  En ik denk dat dat zowel figuurlijk als letterlijk is.

Voor zover ik het heb begrepen, kwam zojuist in de persconferentie van ESO over hun nieuwe ontdekking, naar voren dat hun nieuwe ontdekking de titel Killer Nova wordt genoemd. Het samengaan cq botsen van 2 neutronensterren produceerde een Killer Nova en toonde de bron aan van alle elementen waaruit onze wereld bestaat. Daarbij heeft een fotonenemissie plaatsgevonden, een energie-uitstoot van vijf keer de zonnemassa.   Men heeft nog nooit eerder een Killer Nova waargenomen. Men vermoedt dat dit 1 keer in de honderdduizend jaar gebeurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik snap je fixatie op deze eindtijdperikelen niet zo goed.

Begrijp je het nu beter, telkens wanneer het ging over dat vredesrijk kwam Gaitema verklaren dat alles zou vergaan, zelfs die 1000 jaar werd ons niet meer gegund. Op die manier is elk debat onmogelijk, letterlijk alles gaat kapot door geen rekening te houden met de tijd-ruimtelijke context waarin we ons bevinden. Veel mensen hebben zich al aangesloten op dat nieuwe paradigma, het ontvouwt zich zienderogend en steeds duidelijker voor wie er aandacht voor heeft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Misschien kunnen we verder met het topic, het idee achter de axis-mundi vanuit het menselijke perspectief:

  • zichtbare aardse sfeer waarbinnen we naar Jezus zoeken
  • onzichtbare hemelse sfeer waar Jezus vertoeft

We kunnen contact maken met Jezus en hem vragen wanneer hij fysiek wederkomt, het is een vraag waarop hij het antwoord wel weet maar ons niet zeggen wil. 

Het is zoals de stelling van Pythagoras. Mensen waren vroeger niet minder slim dan tegenwoordig, eerder slimmer. De kennis neemt wel toe maar het denkvermogen neemt af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Het is zoals de stelling van Pythagoras. Mensen waren vroeger niet minder slim dan tegenwoordig, eerder slimmer. De kennis neemt wel toe maar het denkvermogen neemt af.

Ja, het is als economie, heel lang geleden was dat nog een sociale wetenschap. Ik weet niet zeker of het denkvermogen afgenomen is, wel zijn we blijkbaar de doelstelling vergeten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Begrijp je het nu beter, telkens wanneer het ging over dat vredesrijk kwam Gaitema verklaren dat alles zou vergaan, zelfs die 1000 jaar werd ons niet meer gegund. Op die manier is elk debat onmogelijk, letterlijk alles gaat kapot door geen rekening te houden met de tijd-ruimtelijke context waarin we ons bevinden. Veel mensen hebben zich al aangesloten op dat nieuwe paradigma, het ontvouwt zich zienderogend en steeds duidelijker voor wie er aandacht voor heeft. 

Allemaal flauwekul, je beschuldigingen aan het adres van Gaitema.  Je maakt zelf met je obsessie en zweverige gefilosofeer en manipulatieve vragen elk "debat" onmogelijk. Zolang jou nou maar bevestigd wordt dat jouw zelfgemaakte "vredes"rijk eraan komt ben je tevreden. Zodra daar ook maar enige twijfel over in je rijst,  ga je over op ellenlange beschuldigingen en achtervolging daarmee van de betreffende christen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Hier is de cavalerie weer, is Jezus ooit weggeweest? 

Ja. Jezus is weg ja. Dat jij zelfs Jezus nog gerust voor leugenaar uitmaakt, moet jij weten.  

Johannes 8: 21 Jezus dan zeide wederom tot hen: Ik ga heen, en gij zult Mij zoeken, en in uw zonden zult gij sterven; waar Ik heenga, kunt gijlieden niet komen.

22 De Joden dan zeiden: Zal Hij ook Zichzelven doden, omdat Hij zegt: Waar Ik heenga, kunt gijlieden niet komen?

23 En Hij zeide tot hen: Gijlieden zijt van beneden, Ik ben van boven; gij zijt uit deze wereld, Ik ben niet uit deze wereld.

24 Ik heb u dan gezegd, dat gij in uw zonden zult sterven; want indien gij niet gelooft, dat Ik Die ben, gij zult in uw zonden sterven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei TTC:

Begrijp je het nu beter, telkens wanneer het ging over dat vredesrijk kwam Gaitema verklaren dat alles zou vergaan, zelfs die 1000 jaar werd ons niet meer gegund. Op die manier is elk debat onmogelijk, letterlijk alles gaat kapot door geen rekening te houden met de tijd-ruimtelijke context waarin we ons bevinden. Veel mensen hebben zich al aangesloten op dat nieuwe paradigma, het ontvouwt zich zienderogend en steeds duidelijker voor wie er aandacht voor heeft. 

Stel dat Gaitema dit werkelijk gelooft, maakt dat iets uit voor ons? Raakt het de kern van het evangelie? Wij zijn niet verantwoordelijk voor het realiseren van dat 1000 jarig vrederijk en zouden de focus moeten hebben op het leven dat wij nu leven. Voor veruit de meeste mensen is dat de eindtijd waarin zaken op orde gesteld behoren te worden met God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid