Spring naar bijdragen

Is Jezus ooit weggeweest? (Axis-Mundi)


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Karin-:

Ik kan even geen citaat bedenken die mij de uitleg geeft die ik nodig heb.
Haha. Zodra ik 1 heb gevonden zal ik het melden. 

In orde. Ik ben benieuwd.

2 minuten geleden zei Karin-:

De replies gaan soms zo snel hier dat ik het soms ook niet meer volg :)

De adhd zal hier een rol in spelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 496
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daarvoor is het soms ook beter om je andere wang toe te draaien. @Gaitema Je mag het woord van God altijd verkondigen, maar nooit opdringen. Ik kan begrijpen dat je het moeilijk vind als mensen geïr

Ha ha ha, zo is het! Ik haal als deze dood is (en begraven daar waar hij het liefste rondrent), weer een ander uit het asiel. Honden genoeg daar die een baasje nodig hebben.

Absurd dat men niet luisteren wil inderdaad.

Posted Images

Zojuist zei HJW:

Hoe kun je falen als je oprecht bent ?

Ik zal kijken welke vragen ik je zou willen stellen.

Mijn grootste schaamte is dat ik ook niet altijd oprecht ben.
Ik woon in een wereld waar Jezus vaak wordt afgewezen en ik voor gek wordt verklaart.
Dus ik heb geleerd om meer te zwijgen dan te spreken.

2 minuten geleden zei TTC:

Factum stultus cognosit. :)

Na de daad komt de dwaas tot inzicht.

Ik ben nog steeds een dwaas hoor. :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Karin-:

Mijn grootste schaamte is dat ik ook niet altijd oprecht ben.
Ik woon in een wereld waar Jezus vaak wordt afgewezen en ik voor gek wordt verklaart.
Dus ik heb geleerd om meer te zwijgen dan te spreken.

Welkom in de gekken wereld.

Ik heb nogal afwijkende ideeen en ervaringen en wordt wel eens door christenen alsook door atheisten voor gek versleten. Daarentegen heb ik eergisteren morgen een zeer mooi gesprek gehad met een dominee in mijn woonplaats. Anderhalf uur gepraat en binnenkort wil de dominee graag verder praten. Dat zijn dan weer de pareltjes.

Jammer dat je daardoor gaat zwijgen.

Wat zijn jouw ideeen over goddelijke liefde. Ervaar jij die als voorwaardelijk of als onvoorwaardelijk ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Karin-:
  • Mijn grootste schaamte is dat ik ook niet altijd oprecht ben.
  • Ik woon in een wereld waar Jezus vaak wordt afgewezen en ik voor gek wordt verklaart.
  • Dus ik heb geleerd om meer te zwijgen dan te spreken.
  • Na de daad komt de dwaas tot inzicht.
  • Ik ben nog steeds een dwaas hoor. 

Je begrijpt het al heel goed, zien we zo. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei HJW:

Welkom in de gekken wereld.

Ik heb nogal afwijkende ideeen en ervaringen en wordt wel eens door christenen als atheisten voor gek versleten. Daarentegen heb ik eergisteren morgen een zeer mooi gesprek gehad met een dominee in mijn woonplaats. Anderhalf uur gepraat en binnenkort wil de dominee graag verder praten. Dat zijn dan weer de pareltjes.

Jammer dat je daardoor gaat zwijgen.

Wat zijn jouw ideeen over goddelijke liefde. Ervaar jij die als voorwaardelijk of als onvoorwaardelijk ?

Onvoorwaardelijk.
Liefde heeft geen voorwaarden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Karin-:

Onvoorwaardelijk.
Liefde het geen voorwaarden.

Mag ik hier wat verder op invragen ?

Als liefde geen voorwaarden stelt, dan is ook niet het juiste geloof een voorwaarde of het doen van goede daden ?

Dus ook als mensen niets van God willen weten, is de liefde er.

Kent onvoorwaardelijke liefde de mogelijkheid tot een negatief eindoordeel ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

 

 

6 minuten geleden zei HJW:

Mag ik hier wat verder op invragen ?

Als liefde geen voorwaarden stelt, dan is ook niet het juiste geloof een voorwaarde of het doen van goede daden ?

Dus ook als mensen niets van God willen weten, is de liefde er.

Kent onvoorwaardelijke liefde de mogelijkheid tot een negatief eindoordeel ?

 

Hoe kan je lief hebben zonder goede daden te doen?
Liefde is geven, niet nemen. Als je lief hebt wel je juist goed doen.
Ook al hou jij niet van God, hij houd wel van jou.
Houd een ouder ook niet van zijn kind ook al doet deze soms foute dingen?

Hoe bedoel je de laatste vraag precies?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Karin-:

Hoe kan je lief hebben zonder goede daden te doen?
Liefde is geven, niet nemen. Als je lief hebt wel je juist goed doen.
Ook al hou jij niet van God, hij houd wel van jou.
Houd een ouder ook niet van zijn kind ook al doet deze soms foute dingen?

Hoe bedoel je de laatste vraag precies?

Stel dat ik geen goede daden doe, dan houdt het goddelijke toch van mij. Ik hoef dus niet christen te zijn of de hongerigen te voeden om van gehouden te worden ?

Als de goddelijke liefde richting ons onvoorwaardelijk is, dan is het dus ook van die kant uit een kwestie van geven en niet van nemen ?k

Ja, een ouder houdt van zijn kind ondanks zijn daden. En geloof me, ik weet dat ze wat uit kunnen spoken.

Wat ik met de laatste vraag bedoel is: als God onvoorwaardelijk van ons houdt, is het dan mogelijk dat er iemand niet door het oordeel komt en verloren gaat ?

(ik probeer hiermee enige aansluiting te vinden met christelijke gedachtengangen, zelf geloof in het geheel niet in het oordeel).

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Karin-:

Ik bedoelde de Latijnse zin. Sorry ik heb ook een zoon hier die mijn aandacht vraag, dus ik kan niet zo snel reageren.

Ja, je kan alles opzoeken, Jezus hoeft er enkel maar naar te verwijzen opdat we daar een beter begrip over kunnen vormen. Die IT-afdeling is om andere zaken te regelen in deze wereld, misschien moet je hem dat maar eens vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei HJW:

Stel dat ik geen goede daden doe, dan houdt het goddelijke toch van mij. Ik hoef dus niet christen te zijn of de hongerigen te voeden om van gehouden te worden ?

Als de goddelijke liefde richting ons onvoorwaardelijk is, dan is het dus ook van die kant uit een kwestie van geven en niet van nemen ?k

Ja, een ouder houdt van zijn kind ondanks zijn daden. En geloof me, ik weet dat ze wat uit kunnen spoken.

Wat ik met de laatste vraag bedoel is: als God onvoorwaardelijk van ons houdt, is het dan mogelijk dat er iemand niet door het oordeel komt en verloren gaat ?

(ik probeer hiermee enige aansluiting te vinden met christelijke gedachtengangen, zelf geloof in het geheel niet in het oordeel).

 

Ja God houd altijd van jou, maar dat betekent niet dat hij het goedkeurt.
God geeft altijd. Het is aan jou om het te ontvangen.
Mensen denk dat als ze goede dingen doen dat ze dan naar de hemel mogen, maar zei Jezus niet dat jij alleen via hem in het koninkrijk zal komen?
En als je naar hem luistert zal je automatisch een beter mens worden en goede dingen doen.
Plus zei hij ook niet als in hem gelooft dat God je zou vergeven. 
Ik weet zelf ook niet helemaal als ik in het oordeel geloof.
Mensen beoordelen hun zelf door hun eigen gedrag en God probeert je gewoon op het juiste pad te helpen.
Zodat je niet verloren zal gaan in je zonden en het eeuwige leven kan krijgen in zijn koninkrijk. 
Dat is wat ik ervaren heb in mijn visioen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Karin-:

Ja het God houd altijd van jou, maar dat betekent niet dat hij het goedkeurt.
God geeft altijd. Het is aan jou om het te ontvangen.
Mensen denk dat als ze goede dingen doen dat ze dan naar de hemel mogen, maar zei Jezus niet dat jij alleen via hem in het koninkrijk zal komen?
En als je naar hem luistert zal je automatischer een beter mens worden en goede dingen doen.
Plus zei hij ook niet als in hem gelooft dat God je zou vergeven. 
Ik weet zelf ook niet helemaal als ik in het oordeel geloof.
Mensen beoordelen hun zelf door hun eigen gedrag en God probeert je gewoon op het juiste pad te helpen.
Zodat je niet verloren zal gaan in je zonden en het eeuwige leven kan krijgen in zijn koninkrijk. 
Dat is wat ik ervaren heb in mijn visioen. 

Ik denk niet dat Jezus is gestorven voor onze zonden.

Ik lees het anders als er gesteld wordt dat je alleen via Jezus in het koninkrijk zal komen. In mijn opinie en in mijn ervaring heeft Jezus het niet voor ons gedaan, maar heeft hij het ons voorgedaan. Hij heeft laten zien wat er mogelijk is als je terug keert naar huis. Alleen via hem thuiskomen, houdt voor mij in dat we streven naar terugkeer. Net zoals het verhaal van de verloren zoon geen oordeel kent, zie ik ook geen oordeel in de onvoorwaardelijke liefde. 

Ik zelf denk niet dat ik een beter mens wordt als ik naar Jezus luister, maar als ik het pad ga wat hij is gegaan. Ik merk dat als ik weer stappen op het pad zet, dat de rugzak leger wordt. Dat zaken "als vanzelf" op mijn pad komen. Niet iets wat je hoeft te verdienen met geloof of goede daden. Goede daden zijn inderdaad een gevolg van naar huis gaan, geen voorwaarde.

Ik geloof niet in vergeven worden, want ook dat houdt voor mij een oordeel in. 

Ik geloof dat toen we ervoor kozen om te vertrekken (net als de verloren zoon) dat we toen de boodschap meekregen: wat er ook gebeurt en waar je ook bent.....je kunt altijd terugkomen.

Zonder berouw, zonder wat dan ook. De terugkomst is niet aan voorwaarden verbonden.

Het goddelijke is een kracht die we kunnen gebruiken of die we kunnen laten liggen. Doen we het laatste, volgt er geen oordeel, maar maken we het ons gewoon veel moeilijker dan nodig.

Een druppel op zich is krachteloos, een druppel in de oceaan heeft de kracht van de oceaan.

Ik geloof dat het hiernamaals voor iedereen is weggelegd, vraag is alleen hoe lang we erover doen om terug te keren. Hoe dat allemaal precies werkt of in elkaar zit ? Ik weet het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei HJW:

Ik denk niet dat Jezus is gestorven voor onze zonden.

Ik lees het anders als er gesteld wordt dat je alleen via Jezus in het koninkrijk zal komen. In mijn opinie en in mijn ervaring heeft Jezus het niet voor ons gedaan, maar heeft hij het ons voorgedaan. Hij heeft laten zien wat er mogelijk is als je terug keert naar huis. Alleen via hem thuiskomen, houdt voor mij in dat we streven naar terugkeer. Net zoals het verhaal van de verloren zoon geen oordeel kent, zie ik ook geen oordeel in de onvoorwaardelijke liefde. 

Ik zelf denk niet dat ik een beter mens wordt als ik naar Jezus luister, maar als ik het pad ga wat hij is gegaan. Ik merk dat als ik weer stappen op het pad zet, dat de rugzak leger wordt. Dat zaken "als vanzelf" op mijn pad komen. Niet iets wat je hoeft te verdienen met geloof of goede daden. Goede daden zijn inderdaad een gevolg van naar huis gaan, geen voorwaarde.

Ik geloof niet in vergeven worden, want ook dat houdt voor mij een oordeel in. 

Ik geloof dat toen we ervoor kozen om te vertrekken (net als de verloren zoon) dat we toen de boodschap meekregen: wat er ook gebeurt en waar je ook bent.....je kunt altijd terugkomen.

Zonder berouw, zonder wat dan ook. De terugkomst is niet aan voorwaarden verbonden.

Het goddelijke is een kracht die we kunnen gebruiken of die we kunnen laten liggen. Doen we het laatste, volgt er geen oordeel, maar maken we het ons gewoon veel moeilijker dan nodig.

Een druppel op zich is krachteloos, een druppel in de oceaan heeft de kracht van de oceaan.

Ik geloof dat het hiernamaals voor iedereen is weggelegd, vraag is alleen hoe lang we erover doen om terug te keren. Hoe dat allemaal precies werkt of in elkaar zit ? Ik weet het niet.

 

Jou manier van geloven lijkt heel erg op new age.
Maar als dat jou gelukkig maakt, wie ben ik dan om je tegen te spreken.
Het enige wat ik kan zeggen is hou Jezus in je hart.
Het kan geen enkele kwaad, want zijn woorden zitten vol liefde en wijsheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Karin-:

 

Jou manier van geloven lijkt heel erg op new age.
Maar als dat jou gelukkig maakt, wie ben ik dan om je tegen te spreken.
Het enige wat ik kan zeggen is hou Jezus in je hart.
Het kan geen enkele kwaad, want zijn woorden zitten vol liefde en wijsheid.

Misschien ook richting gnostiek.

Zelf heb ik niet zoveel met new age. Daar kom je vaak tegen dat alles goed is zoals het is en alles is perfect. En daar kan ik niet zoveel mee. 

Net als jij heb ik zo wat directe ervaringen. Die zet ik echter nog niet op dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei HJW:

Misschien ook richting gnostiek.

Zelf heb ik niet zoveel met new age. Daar kom je vaak tegen dat alles goed is zoals het is en alles is perfect. En daar kan ik niet zoveel mee. 

Net als jij heb ik zo wat directe ervaringen. Die zet ik echter nog niet op dit forum.

Ja ik ben zelf ook een mengeling van mystiek en gnostiek.
De bijbel is ook op vele manieren te lezen.
Ik begrijp dat je hier niet alles wilt delen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Karin-:

Ja ik ben een mengeling van mystiek en gnostiek.
De bijbel is ook op vele manier te lezen.

In het jodendom zegt men wel eens: elke tekst heeft 70 betekenissen.

Ik herken de mengeling ook in mijzelf. 

7 minuten geleden zei Karin-:


Ik begrijp dat je hier niet alles wilt delen.

Ja. Niet iedereen gaat er even geweldig mee om en daarvoor is het mij te dierbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid