Spring naar bijdragen

Is Jezus ooit weggeweest? (Axis-Mundi)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 496
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daarvoor is het soms ook beter om je andere wang toe te draaien. @Gaitema Je mag het woord van God altijd verkondigen, maar nooit opdringen. Ik kan begrijpen dat je het moeilijk vind als mensen geïr

Ha ha ha, zo is het! Ik haal als deze dood is (en begraven daar waar hij het liefste rondrent), weer een ander uit het asiel. Honden genoeg daar die een baasje nodig hebben.

Absurd dat men niet luisteren wil inderdaad.

Posted Images

3 uur geleden zei TTC:

Waar haal je dat nu weer vandaan? Gaitema verwijst naar z'n angst dat de wereld zal vergaan wanneer Jezus terug op aarde zou verschijnen, dat is 'gezwets' om redenen die al meermaals gedeeld werden. Het is uiteindelijk nogal een vreemde logica, het is hopen en bidden dat Jezus ons snel komt verlossen en dan is plots heel de wereld/universum weg. En dat moeten we serieus nemen?

Ik heb jou heel duidelijk verwezen naar de teksten in de bijbel, waarin Jezus wel degelijk de aarde laat vergaan, op jouw verzoek. Mijn geloof hierin als gezwets afdoen is me ontgaan, maar siert jou niet. Ik begrijp dat ook niet. Ik vertel gewoon wat christenen al 2000 jaar geloven en letterlijk in de bijbel staat. Je doet net of je er nog nooit van gehoord hebt. 

Doorgaans geloven de volgende groepen dit:

Gereformeerden: Jezus komt op de wolken om ons op te halen. Dan vergaat de wereld. Daarna sticht Jezus het paradijs

Katholieken: het zelfde denk ik.

Evangelischen: Jezus komt om ons op te nemen. Dan komt de grote verdrukking, waarin mensen tot Jezus bekeren en vermoord worden om hun geloof, net als de twee getuigen in Jeruzalem. Vervolgens komt Jezus met engelen uit de hemel om de vijandige wereldlegers die Israël aanvallen te verslaan bij Jeruzalem. Daarna sticht Jezus het vredesrijk, waarna satan weer vrij komt en met heidenen de strijdt tegen de rest aan bindt. Jezus komt dan weer terug en dan volgt het grote oordeel. Daarbij vergaat ook de wereld en komt een nieuwe hemel en nieuwe aarde. Het paradijs.

Wat geloof Ik? In de lijn wat gereformeerden geloven, met enkel een duizend jarige vredesrijk tussen Jezus' wederkomst en de komst van  het paradijs. Waarbij ik de opname als het zelfde zie als de wederkomst van Jezus.

De logica is wel degelijk dus aanwezig. Mijn overtuiging wordt door de meerderheid van de christenen gedeeld, dat de wereld vergaat als Jezus terug komt. Dat jij daar niks mee kan is niet mijn zaak. Ik vind trouwens het vergaan van het universum heel wat anders. Zo zie ik het niet. Ik geloof puur in het vergaan van deze aarde. Zoals de aarde al verging met de zondvloed. 

En om eerlijk te zijn ben ik er helemaal niet bang voor. Mij zal immers niks overkomen, dat heeft Jezus wel tegen mijn vrouw gezegd en had ik ook al met jou gedeeld.  Het enige waar ik voor vrees, is voor het lot van al die mensen die het zwaar te verduren krijgen in de tijd dat komt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Dat is alvast goed om weten, voor je vrouw maakt het dan blijkbaar niet uit. 

Mijn vrouw heeft diep ontzag voor Jezus en vraagt uit ontzag ook niet alles. Daarbij wil zij niet verantwoordelijk zijn voor uitspraken van Jezus aan mensen, als die mensen er niets mee kunnen. Die wrijving heb ik in mijn relatie met haar al vaak gehad. Dan vroeg ik haar zaken aan Jezus te vragen. Kreeg ik antwoord van Jezus, maar begreep ik dat antwoord niet en kwam ik bij haar er op terug of stelde zelfs haar openbaring ter discussie. Ze wil die strijd niet met mensen. Ze zei dan vaak ook tegen mij: "vraag het zelf aan Jezus". 

Daarbij heeft ze het idee dat mensen op dit forum niet diep genoeg geloven en vooral een strijd met elkaar voeren voor de eigen eer. Ze ziet het forum als mijn hobbie en wil er zelf zo min mogelijk over horen. 

5 uur geleden zei TTC:

Dit is nu echt wil dikke zever Gaitema, Jezus weet alles zoals Karin ook terecht zei. Het is nu alleen nog een kwestie van de vraag te stellen aan hem, wij hebben dat bevoorrechte contact echter niet. Herinner dat ook de Joden op hem zitten te wachten, het is dus geen vraag uit eigenbelang. Het gaat niet over angst maar om verlossing, het gaat nog lang niet over dat einde waar jij het steeds over hebt.

Deze reactie had ik nog niet gelezen. Ik geef hierop het dilemma weer:

1: mijn vrouw vertrouwd de mensen op dit forum niet vanwege de vele onderlinge strijd over het geloof en doet daarom al zeker niet mee.

2: Ik kan de bron niet noemen van mijn verzonden woorden aan jou, aangezien ik weet dat de meeste christenen die bron wantrouwen. Daarom zwijg ik daar over om nieuwe strijd te voorkomen. Het betreft een andere bron namelijk, waarin Jezus zegt niet het tijdstip te delen waarop Hij terug komt, omdat wij anders in angst zouden leven.

3. Wat ik van mijn vrouw deel is beperkt. Ze geeft me toestemming tot op een zekere hoogte. 99 procent van wat God over de toekomst tegen haar zei zwijg ik bewust over.

4. Wie geloofd voldoende om het gesprokene te verstaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei TTC:

Interessant, kan je ook aan Jezus vragen wanneer hij fysiek terug tot de aarde zal komen? Hier zitten namelijk velen op te wachten, dit in functie van dat vredesrijk, je begrijpt wel.

 

6 uur geleden zei Karin-:

Ik kan voor dat antwoord bidden en vragen, maar ik betwijfel of ik daar ooit antwoord op krijg.

De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan. Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen. En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging; En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. (Mat.24:35-39)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

 

De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan. Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen. En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging; En bekenden het niet, totdat de zondvloed kwam, en hen allen wegnam; alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen. (Mat.24:35-39)

Dank je voordat antwoord!
Maar volgens mij wil hij/zij een datum. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Daarom, hier staat duidelijk dat zelfs Jezus dit tijdstip niet weet. Dus ik vermoed dat een vraag omtrent deze kwestie aan Jezus geen zin heeft.

 Hij zegt dat de engelen in de hemel het niet weten en alleen de Vader het weet. Daaruit trekken we zelf de conclusie dat Jezus het ook niet weet. Ik geloof echter dat Hij het na de kruisdood zeker het wel weet, vanwege zijn voltooide werk. Daarin is Hij volwaardig God gebleken. Toen op aarde wist Hij het nog niet, maar nu wel. Daar ben ik zeker van. Echter Hij zegt het ons niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Inmiddels is het duidelijk, dank.

Het is mij inmiddels ook wel duidelijk hoe je omgaat met wat ik jou over mijn geloof deel. Je negeert het zelfs voor een voor mij belangrijke deel. Je toont wel duidelijk aan dat je strijdt om wat ik geloof op een manier, waarom mijn vrouw dus ook niet in dit forum geloofd en er zo min mogelijk van wil horen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Het is mij inmiddels ook wel duidelijk hoe je omgaat met wat ik jou over mijn geloof deel. Je negeert het zelfs voor het voor mij belangrijke deel. Je toont wel duidelijk aan dat je strijdt om wat ik geloof op een manier, waarom mijn vrouw dus ook niet in dit forum geloofd en er zo min mogelijk van wil horen. 

Je lijkt wel paranoia te worden, is het daarom dat je vrouw die vraag niet aan Jezus durft te stellen? Vanwaar al die angst toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Je lijkt wel paranoia, is het daarom dat je vrouw die vraag niet aan Jezus durft te stellen? Vanwaar al die angst toch?

paranoia? Waar haal jij het lef vandaan dat te zeggen? Waar heb ik die lelijke opmerking aan verdiend?

Wat is jou ontgaan van wat christenen geloven? Ik ben met jou uitgesproken over de eindtijd en deel geen woord meer met je. Jou vertrouw ik het niet meer toe.

Je hebt mijn vertrouwen verspeeld en nogmaals: ik ken geen angst. Ben je blind? Ik heb het jou getypt in een uitvoerige bijdrage. Echter heb ik gemerkt dat als ik uitvoerig energie steek in mijn bijdragen aan jou, dat je het negeerd en me opersoonlijk gaat aanvallen. Waarom zou ik paranoia zijn, nou? Durf het maar te zeggen! Klein gelovige

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

 Hij zegt dat de engelen in de hemel het niet weten en alleen de Vader het weet. Daaruit trekken we zelf de conclusie dat Jezus het ook niet weet. Ik geloof echter dat Hij het na de kruisdood zeker het wel weet, vanwege zijn voltooide werk. Daarin is Hij volwaardig God gebleken. Toen op aarde wist Hij het nog niet, maar nu wel. Daar ben ik zeker van. Echter Hij zegt het ons niet. 

Beetje flauw om dat ons niet te zeggen, waarom niet?

4 minuten geleden zei Gaitema:

paranoia? Waar haal jij het lef vandaan dat te zeggen? Waar heb ik die lelijke opmerking aan verdiend? Wat is jou ontgaan van wat christenen geloven? Ik ben met jou uitgesproken over de eindtijd en deel geen woord meer met je. Jou vertrouw ik het niet eer toe. Je hebt mijn vertrouwen verspeeld en nogmaals: ik ken geen angst. Ben je blind? Ik heb het jou getypt in een uitvoerige bijdrage. Echter heb ik gemerkt dat als ik uitvoerig energie steek in mijn bijdragen aan jou, dat je het negeerd en me opersoonlijk gaat aanvallen. Waarom zou ik paranoia zijn, nou? Durf het maar te zeggen! Klein gelovige

Volgens jou mag Jezus niet terugkomen omdat dan de wereld/universum letterlijk zal vergaan, dit brengt je tot een onwaarschijnlijke impasse die niet eens berust op enig zinnig argument. En hoeveel teksten je daar nog over schrijft, het blijft een gedachte waardoor Jezus ver van de wereld wordt gehouden. En dan zeg je niet angstig te zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Beetje flauw om dat ons niet te zeggen, waarom niet?

Ik ben met jou uitgesproken. Je zegt dat ik zwets omdat ik geloof dat de wereld vergaat als Jezus terug komt. Terwijl de meerderheid van de christenen dat geloven.

Ik heb jou uitvoerig verteld waarom mijn vrouw de vraag niet wil stellen en niet eens naar jou wil luisteren. Ze wil niet meewerken aan dit forum, vanwege het gebrek aan geloof van de deelnemers. Ze vertrouwd haar ervaringen hier ook niet toe en we weten van een externe bron die ik niet kan delen, maar wel op internet staat, dat Jezus bewust niet deelt wanneer Hij terug gaat komen. Waarom zou ik nou paranoia zijn? Zeg het mij maar, als je durft. 

 

ik ben nu klaar met je negatieve opmerkingen. Weet je, gelooft.com heb ik bewust verlaten, omdat de meerderheid van de deelnemeers beweerden dat mijn vrouw of bezeten was, dat ik bij een sekte hoor (evangelische gemeente) en dat mijn vrouw een verkeerde invloed op me zou hebben. Waarom zou ik nu jou alles delen, terwijl jij net zo min als zij er in geloven? Nou? 

 

9 minuten geleden zei TTC:

Beetje flauw om dat ons niet te zeggen, waarom niet?

Dat zei ik ook al, omdat als wij het einde weten, dat wij dan niet verder normaal konden leven "van de angst". 

Echter negeer je een groot deel van mijn bijdragen, dat is mij wel duidelijk. Inhoudelijk er op in gaan doe je bij lange na niet altijd, waardoor het gesprek steeds spaak loopt en je vervalt in persoonlijke aanvallen aan mijn adres. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

Ik ben met jou uitgesproken. Je zegt dat ik zwets omdat ik geloof dat de wereld vergaat als Jezus terug komt. Terwijl de meerderheid van de christenen dat geloven. Ik heb jou uitvoerig verteld waarom mijn vrouw de vraag niet wil stellen en niet eens naar jou wil luisteren. Ze wil niet meewerken aan dit forum, vanwege het gebrek aan geloof van de deelnemers. Ze vertrouwd haar ervaringen hier ook niet toe en we weten van een externe bron die ik niet kan delen, maar wel op internet staat, dat Jezus bewust niet deelt wanneer Hij terug gaat komen. Waarom zou ik nou paranoia zijn? Zeg het mij maar, als je durft. ik ben nu klaar met je negatieve opmerkingen. Weet je, gelooft.com heb ik bewust verlaten, omdat de meerderheid van de deelnemeers beweerden dat mijn vrouw of bezeten was, dat ik bij een sekte hoor (evangelische gemeente) en dat mijn vrouw een verkeerde invloed op me zou hebben. Waarom zou ik nu jou alles delen, terwijl jij net zo min als zij er in geloven? Nou? 

Kijk maar eens hoe je hier bezig bent, laat maar.

  • Hij zegt dat de engelen in de hemel het niet weten en alleen de Vader het weet.
  • Daaruit trekken we zelf de conclusie dat Jezus het ook niet weet.
  • Ik geloof echter dat Hij het na de kruisdood zeker het wel weet, vanwege zijn voltooide werk.
  • Daarin is Hij volwaardig God gebleken.
  • Toen op aarde wist Hij het nog niet, maar nu wel.
  • Daar ben ik zeker van.
  • Echter Hij zegt het ons niet. 
Link naar bericht
Deel via andere websites

Je respecteert mijn geloof niet en maakt het bij tijd en wijle opeens belachelijk, ik ben er klaar mee.

Zojuist zei TTC:

Kijk maar eens hoe je hier bezig bent, laat maar.

Ja, dat bevalt je niet hé? Dat ik onderbouw wat ik geloof en deel van mijn vrouw, omdat jij er niet in geloofd en het achterlijk vindt. Nou ik laat het zeker, maar nu wil ik het weten ook. Vanwaar de valse beschuldiging dat ik wel paranoia ben?  Dat slaat helemaal nergens op!

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Gaitema:

Je respecteert mijn geloof niet en maakt het bij tijd en wijle opeens belachelijk, ik ben er klaar mee. Ja, dat bevalt je niet hé? Dat ik onderbouw wat ik geloof en deel van mijn vrouw, omdat jij er niet in geloofd en het achterlijk vindt. Nou ik laat het zeker, maar nu wil ik het weten ook. Vanwaar de valse beschuldiging dat ik wel paranoia ben?  Dat slaat helemaal nergens op!

Jouw geloof is dat de wereld/universum letterlijk zal vergaan wanneer Jezus terugkomt, in dat geval mag Jezus wegblijven zodat de mensheid kan blijven verder leven. Daarbij, Jezus is nooit weggeweest. Voor wat heb je nu de grootste angst, voor de wederkomst van Jezus of dat de wereld/universum letterlijk zal vergaan? Toch simpel, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Jouw geloof is dat de wereld/universum letterlijk zal vergaan wanneer Jezus terugkomt, in dat geval mag Jezus wegblijven. Toch simpel, niet? Daarbij, Jezus is nooit weggeweest.

Dus daarom ben ik Paranoia? Je verdraaid bewust wat ik zei en hebt niet gelezen wat ik schreef. Moet ik jou weer zeggen dat niet het universum vergaat? Omdat je direct weer begint te schelden en negeert wat ik schrijf!!!!????

Waarom herhaal je altijd de beschuldigingen die ik al ontkracht heb? 

Als ik zeg dat ik niet bang ben voor Jezus' wederkomst, zeg jij het weer van wel. Ik zei je al dat ik niet geloof dat het universum vergaat, maar jij zegt vervolgens dat ik het wel geloof. Ik zei je dat de mensen zelf de aarde vernietigen en nu beschuldig je daar Jezus van.

Jezus vernietigd deze aarde niet. Dat doet de mensheid zelf!!!!!!!!!!!! Hij komt om de rechtvaardigen te redden!!!!!!!!!!!!!!  Dove kwartel. 

Omdat je me zo respectloos behandelt, ben ik werkelijk met jou uitgesproken. Je hebt totaal geen respect voor wat ik geloof en negeerd het dat de meerderheid van de christenen geloven dat de wereld vergaat als Jezus terug komt. Verder negeer je dat alles wat ik zeg rechtstreeks uit de bijbel komt!

Maar mij stel je er persoonlijk verantwoordelijk voor. Ga maar naar God en beschuldig Hem ervan, Hij is immers de auteur van alles wat komen gaat!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Dus daarom ben ik Paranoia? Je verdraaid bewust wat ik zij en hebt niet gelezen wat ik schreef. Moet ik jou weer zeggen dat niet het unifersum vergaat? Waarom herhaal je altijd de beschuldigingen die ik al ontkracht heb? Als ik zeg dat ik niet bang ben voor Jezus' wederkomst, zeg jij het weer van wel. Ik zei je al dat ik niet geloof dat het universum vergaat, maar jij zegt vervolgens dat ik het wel geloof. Ik zei je dat de mensen zelf de aarde vernietigen en nu beschuldig je daar Jezus van. Jezus vernietigd deze aarde niet. Dat doet de mensheid zelf!!!!!!!!!!!! Hij komt om de rechtvaardigen te redden!!!!!!!!!!!!!!  Dove kwartel. Omdat je me zo respectloos behandeld, ben ik werkelijk met jou uitgesproken. Je hebt totaal geen respect voor wat ik geloof en negeerd het dat de meerderheid van de christenen geloven dat de wereld vergaat als Jezus terug komt. Verder negeer je dat alles wat ik zeg rechtstreeks uit de bijbel komt! Maar mij stel je er persoonlijk verantwoordelijk voor. Ga maar naar God en beschuldig Hem ervan, Hij is immers de auteur van alles wat komen gaat!

Je spreekt wartaal, de ene keer is het dit, de andere keer dat. Je denkt zelfs dat we je vrouw gaan misbruiken omdat we een eenvoudige vraag stellen, een vraag/antwoord die ons allen aangaat nochtans. Maar goed, laat ons dat niet paraonoia noemen, wat is het dan wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:
4 minuten geleden zei Mcmadtasty:

zo vervelend dat wanneer iemand zegt uitgesproken te zijn toch door te hameren.
Hoe serieus neem je iemand..............

Je spreekt wartaal, de ene keer is het dit, de andere keer dat. Je denkt zelfs dat we je vrouw misbruiken omdat we een eenvoudige vraag stellen, een vraag die ons allen aangaat nochtans.

Goed hufter, dan zwijg ik nu. 

4 minuten geleden zei TTC:

Je spreekt wartaal, de ene keer is het dit, de andere keer dat. Je denkt zelfs dat we je vrouw gaan misbruiken omdat we een eenvoudige vraag stellen, een vraag/antwoord die ons allen aangaat nochtans. Maar goed, laat ons dat niet paraonoia noemen, wat is het dan wel?

Bij deze, ik verlaat dit forum! Dit is niet de plaats waar ik mijn geloof kan delen. Mensen kunnen er hier niet respectvol mee omgaan. Dat bewijs jij wel weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid