Spring naar bijdragen

Is Jezus ooit weggeweest? (Axis-Mundi)


Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het hoeft niet per se een visioen of een droom te zijn.

 

Je gaat ervan uit dat een ieder op eenzelfde wijze (die van jou dus) reageert.

Mag ik een principiële vraag stellen ?

Stel dat God op een andere manier werkt dan jij denkt en dat God breder werkt dan de bijbel en zich op meerdere manieren kenbaar kan maken en zo alle mensen zou redden, zou je daar dan bezwaar tegen hebben ? 

 

Oke. Stel Weetikwie meldt zich aan jou in een visioen en geeft aan dat het christendom foutief is en dat je in hem moet geloven omdat je anders verloren gaat, hoe reageer jij dan ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 496
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daarvoor is het soms ook beter om je andere wang toe te draaien. @Gaitema Je mag het woord van God altijd verkondigen, maar nooit opdringen. Ik kan begrijpen dat je het moeilijk vind als mensen geïr

Ha ha ha, zo is het! Ik haal als deze dood is (en begraven daar waar hij het liefste rondrent), weer een ander uit het asiel. Honden genoeg daar die een baasje nodig hebben.

Absurd dat men niet luisteren wil inderdaad.

Posted Images

15 minuten geleden zei HJW:

Stel dat God op een andere manier werkt dan jij denkt en dat God breder werkt dan de bijbel en zich op meerdere manieren kenbaar kan maken en zo alle mensen zou redden, zou je daar dan bezwaar tegen hebben ?

God mag dan op verschillende manieren werken, de belangrijkste manier is door mensen die van Hem getuigen. God red niet alle mensen, daar ze lang niet allemaal Hem willen geloven. Mensen die nog nooit van Jezus gehoord hebben kunnen volgens Johannes 14:6 niet gered worden. Hier zegt Jezus:

Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.

Dit vers maakt duidelijk dat de Jezus Zelf de weg naar de hemel is. Het is duidelijk niet zo dat Hij ons alleen de weg wijst; Hij is de weg. Redding wordt ons door een Persoon gegeven, de Persoon Jezus Christus. Het aanvaarden van Jezus als je Redder geeft jou je verlossing. De Heer Jezus is niet één uit vele mogelijke manieren: Hij is de enige manier. De weg naar God bestaat niet uit het volgen van de Tien Geboden, het leven van een "goed" leven, religieuze activiteiten, lidmaatschap van een kerk, enzovoorts. Deze weg bestaat uit Christus en alleen uit Christus.

 

15 minuten geleden zei HJW:

Oke. Stel Weetikwie meldt zich aan jou in een visioen en geeft aan dat het christendom foutief is en dat je in hem moet geloven omdat je anders verloren gaat, hoe reageer jij dan ?

Dan zeg ik tegen weet ik niet wie, die de duivel dus is; opdonderen.

 

15 minuten geleden zei HJW:

Mag ik een principiële vraag stellen ?

Bestaan er andere vragen dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

God mag dan op verschillende manieren werken, de belangrijkste manier is door mensen die van Hem getuigen. God red niet alle mensen, daar ze lang niet allemaal Hem willen geloven. Mensen die nog nooit van Jezus gehoord hebben kunnen volgens Johannes 14:6 niet gered worden. Hier zegt Jezus:

Maar eerder vandaag gaf je aan dat hij bij iedereen aanklopt. Dat hij iedereen, ook in de jungle, weet te bereiken. Dus er bestaan mensen die nooit van Jezus horen en vervolgens eeuwig verloren gaan omdat ze niet in hem geloven. Is dat rechtvaardig danwel liefdevol ?

9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dan zeg ik tegen weet ik niet wie, die de duivel dus is; opdonderen.

Helder antwoord. Ik kan me zo voorstellen dat moslims in Bagdad dat ook zeggen als die net zo overtuigd zijn van de islam als jij van het christendom.

Tegen hen zeg je dan wel: ze hebben niet goed geluisterd........

Snap je wat ik bedoel ??? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei HJW:

Maar eerder vandaag gaf je aan dat hij bij iedereen aanklopt. Dat hij iedereen, ook in de jungle, weet te bereiken. Dus er bestaan mensen die nooit van Jezus horen en vervolgens eeuwig verloren gaan omdat ze niet in hem geloven. Is dat rechtvaardig danwel liefdevol ?

Dat is het gevolg van een keuze. Een keuze om die deur dicht te houden, om in Zijn gezicht dicht te slaan, of om open te doen en Hem welkom te heten.

5 minuten geleden zei HJW:

Helder antwoord. Ik kan me zo voorstellen dat moslims in Bagdad dat ook zeggen als die net zo overtuigd zijn van de islam als jij van het christendom.

Tegen hen zeg je dan wel: ze hebben niet goed geluisterd........

Snap je wat ik bedoel ??? 

Ik snap je wel, maar blijf erbij dat ze voor de verkeerde persoon open gedaan hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is het gevolg van een keuze. Een keuze om die deur dicht te houden, om in Zijn gezicht dicht te slaan, of om open te doen en Hem welkom te heten.

Je kunt de deur niet dicht houden als zich niemand bij de deur meldt........

Als Jezus zich niet meldt heb je geen keuze.

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik snap je wel, maar blijf erbij dat ze voor de verkeerde persoon open gedaan hebben.

En als zou blijken dat jij de verkeerde keuze hebt gemaakt ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei HJW:

Je kunt de deur niet dicht houden als zich niemand bij de deur meldt........

Als Jezus zich niet meldt heb je geen keuze.

Maar Hij meld zich, goed luisteren. Daarentegen heb jij al geen enkel excuus, gezien je aanwezigheid hier.

15 minuten geleden zei HJW:

En als zou blijken dat jij de verkeerde keuze hebt gemaakt ?

Dan heb je niet goed geluisterd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei HJW:

Je gaat naar de bossen........je vrouw moest er een boodschap doen.........ff denken, ff denken..........je gaat hout halen !!

(-S) Nee, we gingen via Ede, wat boodschappen doen, voor de katten, naar Bennekom om koffie met gebak in een café te nemen, naar het bos bij Ede, om er te wandelen :D

5 uur geleden zei TTC:

Uiteraard gaat het niet inhoudelijk over dit topic, we kunnen amper nog een zin schrijven of de wereld moet kapot. Het zou hier gaan over de axis-mundi en de vraag of Jezus ooit is weggeweest, niet alweer over de totale destructie van deze prachtige wereld. 

Ja, aalmoezen in een potje steken, dat heb je al eens gezegd.

Ach, niet meer? Mis je zo veel jongen? Wat zielig nauw. Je mist echt veeeeeel hè? Last van jouw geheugen  zeker. Van wat ik zeg blijft bij jou nog geen 3 procent hangen. En maar klagen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

(-S) Nee, we gingen via Ede, wat boodschappen doen, voor de katten, naar Bennekom om koffie met gebak in een café te nemen, naar het bos bij Ede, om er te wandelen :D

De bossen... een prima plek om te vertoeven. Ik heb vandaag een baan aangeboden gekregen in de bossen; begeleiden van licht verstandelijk gehandicapten, enkelen met psychiatrische problematiek (meervoudige problematiek dus), in hun dagbesteding. Ik heb er zin in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

Zullen we die 1000 jaar dan ook maar netjes aan de kant schuiven? Of ligt die 1000 jaar al achter ons misschien?

De getuigen van de hemelvaart van Christus, na Zijn dood en opstanding, hoorden in Handelingen 1:11 de engelen verkondigen: "Galileeërs, wat staan jullie naar de hemel te kijken? Jezus, die uit jullie midden in de hemel is opgenomen, zal op dezelfde wijze terugkomen als jullie hem naar de hemel hebben zien gaan." De Wederkomst is de letterlijke terugkeer van Jezus Christus naar de aarde om duizend jaar lang als Koning in macht en heerlijkheid te heersen (Openbaring 20:1-6). (bron)

Het blijkt verschrikkelijk moeilijk om rekening te houden met de chronologie van een verhaal.

Dat heb ik zelfs gedaan en jou toegelicht. Echter het boek "gelukkig gereformeerd" zou je ook er bij kunnen lezen. Daarin staat dat niet alles chronologisch bedoeld is. 

Maar ik bemoei me hier niet meer mee. Ik heb het stokje aan jullie over gedragen. Ik ben duidelijk geweest. Ik ga er met jou niet meer over hebben. 

Ga maar verder in discussie met anderen. Ik zeg er niks meer over.

14 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De bossen... een prima plek om te vertoeven. Ik heb vandaag een baan aangeboden gekregen in de bossen; begeleiden van licht verstandelijk gehandicapten, enkelen met psychiatrische problematiek (meervoudige problematiek dus), in hun dagbesteding. Ik heb er zin in.

Gefeliciteerd! Lijkt me mooi werk :)Wat gaan jullie daar doen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De bossen... een prima plek om te vertoeven. Ik heb vandaag een baan aangeboden gekregen in de bossen; begeleiden van licht verstandelijk gehandicapten, enkelen met psychiatrische problematiek (meervoudige problematiek dus), in hun dagbesteding. Ik heb er zin in.

Leuk werk! Heb je daar een opleiding voor gevolgd? Dat hoor je niet vaak meer, dagcentra's in de bossen. Te geïsoleerd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Gaitema:

Gefeliciteerd! Lijkt me mooi werk :)

Dankjewel. Jezelf blijven, dat is het belangrijkste in dat werk. Ik heb in het verleden al wel eens gesnuffeld aan zulks werk. Begeleider in besloten setting. Moeilijk opvoedbare jongeren. Ik had meestal rustige diensten en als er ingegrepen moest worden, dan was het ook gauw weer onder controle. Ik vertrouw mezelf wel in dat werk. En dat straal je uit naar anderen. De hond mag gelukkig mee, dus die kan ook profiteren.

5 minuten geleden zei Lobke:

Leuk werk! Heb je daar een opleiding voor gevolgd? Dat hoor je niet vaak meer, dagcentra's in de bossen. Te geïsoleerd. 

Ja, ik heb een diploma SPW. Hoewel ik het een flauwekul opleiding vind, is ie echter noodzakelijk. Met veel moeite (vanwege mijn eigen ideeën over hulpverlenen) heb ik deze gehaald, het is tevens mijn hoogst behaalde diploma. Aan de cognitie ligt het niet, wel aan mijn karakter. Het bos is uitstekend terrein voor dit soort mensen; ruimte genoeg om elkaar te ontlopen indien noodzakelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Lobke:

"Dit soort mensen" woont ook wel graag in een dorp of stad.

Uiteraard, (de meeste) mensen zijn sociale wezens. Maar dagbesteding is niet hetzelfde als een dagcentra. Na de dagbesteding gaan ze weer terug naar hun woonomgeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Maar Hij meld zich, goed luisteren. Daarentegen heb jij al geen enkel excuus, gezien je aanwezigheid hier.

De verwarring ontstond doordat je eerder meldde dat mensen die nooit van Jezus gehoord hebben niet gered zullen worden.

Dat ik in jouw visie geen excuus heb, is mij geheel duidelijk. 

 

43 minuten geleden zei Gaitema:

(-S) Nee, we gingen via Ede, wat boodschappen doen, voor de katten, naar Bennekom om koffie met gebak in een café te nemen, naar het bos bij Ede, om er te wandelen :D

Das het betere werk !! Zelf woon ik 600 m van het bos. Met de honden elke dag lekker wandelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei HJW:

De verwarring ontstond doordat je eerder meldde dat mensen die nooit van Jezus gehoord hebben niet gered zullen worden.

Nee, de verwarring ontstaat daar waar jij vind dat iedereen hetzelfde moet reageren op de openbaring van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De bossen... een prima plek om te vertoeven. Ik heb vandaag een baan aangeboden gekregen in de bossen; begeleiden van licht verstandelijk gehandicapten, enkelen met psychiatrische problematiek (meervoudige problematiek dus), in hun dagbesteding. Ik heb er zin in.

Ik woon redelijk vlak bij het bos, dus kom er dagelijks. Liefst in de weekenden 's morgens met de honden. Lijkt me een prachtige baan. Gefeliciteerd !

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid