Spring naar bijdragen

Is Jezus ooit weggeweest? (Axis-Mundi)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 496
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daarvoor is het soms ook beter om je andere wang toe te draaien. @Gaitema Je mag het woord van God altijd verkondigen, maar nooit opdringen. Ik kan begrijpen dat je het moeilijk vind als mensen geïr

Ha ha ha, zo is het! Ik haal als deze dood is (en begraven daar waar hij het liefste rondrent), weer een ander uit het asiel. Honden genoeg daar die een baasje nodig hebben.

Absurd dat men niet luisteren wil inderdaad.

Posted Images

26 minuten geleden zei Karin-:

Waarom is deze vraag zo belangrijk voor jou? En dan bedoel ik wanneer hij fysiek terug zou moeten komen.

Staat in de bijbel, pas dan kan er orde op zaken gesteld worden middels die rechtvaardige wereldregering. Mensen die Jezus kennen weten wel wat daarmee bedoeld wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

1e komst: Opname van de gemeente, Zijn volk ontmoet Hem in de lucht (1Thes.4:17). 2e komst: Hij zal regeren vanuit Jeruzalem (Zach.14). Voor 1000 jaren lang (Op.20:4).

Het verhaal van de Olijfberg?

Zojuist zei Gaitema:

Dat Hij in mijn hart zit soms. 

Heb je zelf geen bijna dood ervaring gehad dan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Karin-:

Dat was mijn vraag toch helemaal niet of mis ik iets?

Je vroeg waarom het zo belangrijk is dat Jezus fysiek terugkomt, dat verhaal lees je in de bijbel en betekent de intrede van een nieuwe wereld. Het is een wereld die uitgaat van andere normen en waarden, een menselijke en verzoenende wereld. Velen zijn al bezig aan deze wereld, anderen wachten op Jezus om hetzelfde te doen. Vandaar dat z'n fysieke terugkomst zo belangrijk is, begrijp je? Voor jou is dat nog anders, je hebt Jezus immers al ontmoet waardoor je spontaan hierbij zal helpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Je vroeg waarom het zo belangrijk is dat Jezus fysiek terugkomt, dat verhaal lees je in de bijbel en betekent de intrede van een nieuwe wereld. Het is een wereld die uitgaat van andere normen en waarden, een menselijke en verzoenende wereld. Velen zijn al bezig aan deze wereld, anderen wachten op Jezus om hetzelfde te doen. Vandaar dat z'n fysieke terugkomst zo belangrijk is, begrijp je?

Nee, ik vroeg waarom het zo belangrijk is voor "jou" om te weten wanneer hij terug komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Karin-:

Nee, ik vroeg waarom het zo belangrijk is voor "jou" om te weten wanneer hij terug komt.

Niet zozeer voor mij persoonlijk, het gaat om de wereld en al onze medemensen. Hoe langer het duurt, hoe erger het wordt zoals we in openbaring kunnen lezen. Jezus zei dan ook dat we deze dagen best inkorten, zeer begrijpelijk en wijs gesproken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei TTC:

Jezus vertelt je er graag over, dit heeft hij eerder al eens gedaan maar schijnbaar werd/wordt dat niet zo goed begrepen. Het is alsof de mensheid een herkansing krijgt, gelukkig maar.

Gewoon een nieuwsgierig vraagje, begrijp jij het wel goed?
Ik hou mij er persoonlijk niet zo mee bezig, ik heb liever een plekje in het koninkrijk wat niet hier is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Karin-:

Gewoon een nieuwsgierig vraagje, begrijp jij het wel goed? Ik hou mij er persoonlijk niet zo mee bezig, ik heb liever een plekje in het koninkrijk wat niet hier is.

Dat is begrijpelijk, op het aardse niveau is het nu niet bepaald een pretje, laat ons hopen dat er nog velen tijdig de oversteek kunnen/willen maken. Het zogeheten opgaan van de gemeente, je weet wel. Ook daarom is de komst van Jezus zo belangrijk, hoe dan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

1e komst: Opname van de gemeente, Zijn volk ontmoet Hem in de lucht (1Thes.4:17).

2e komst: Hij zal regeren vanuit Jeruzalem (Zach.14). Voor 1000 jaren lang (Op.20:4).

 

Juist.  Atheisten volgen liever hun eigen bedenkselen. Het zij zo. De race is gelopen.  Hij heeft het volbracht. We hebben ons best gedaan Zijn Evangelie te brengen. Het is tegen dovemansoren gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:

Juist. En het is tegen dovemansoren gezegd. Atheisten volgen liever hun eigen bedenkselen. Het zij zo. De race is gelopen. 

Voor mij gebeuren die twee dingen op het zelfde moment, maar zoals het hier staat vind ik ook prima. Alleen ik geloof dus dat de wereld vergaat bij Zijn wederkomst en dat vervolgens een nieuwe koninkrijk komt. Het 1000 jarige

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Voor mij gebeuren die twee dingen op het zelfde moment, maar zoals het hier staat vind ik ook prima. Alleen ik geloof dus dat de wereld vergaat bij Zijn wederkomst en dat vervolgens een nieuwe koninkrijk komt. Het 1000 jarige

Probleem met deze stellingname is dat de nieuwe wereld volmaakt zal zijn. Tijdens het 1000 jarig vrederijk zijn er nog steeds mensen die niks van God willen weten (de zonde is dus nog steeds in de wereld en dus is het niet volmaakt). Hoe rijm je dat dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het is koppig volk, maar ook atheïsten kunnen zich bekeren.

Ja. Maar ik geloof niet dat dit nu nog op of via de geloofsfora gebeuren zal. Er zijn geen gewone atheisten op geloofsfora. Gewone atheisten zijn niet de godganse dag met geloof bezig. Geloofsforumatheisten hangen een nieuwe religie aan, die men het nieuwe atheisme noemt. 

https://www.geloofenwetenschap.nl/index.php/nieuws/item/563-nieuwe-atheïsten-zijn-anti-theïsten

Citaat

Aslan ziet religieuze trekjes in het Nieuwe Atheïsme, die lijken op die van religieuze fundamentalisten. Het is reactionair, en reageert even ongenuanceerd en vijandig op religie als fundamentalistische gelovigen reageren op atheïsme. ‘…the New Atheists have, perhaps inadvertently, launched a movement with far too many similarities to the ones they so radically oppose.’

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dolce Vita:

Ja. Maar ik geloof niet meer dat dit nu nog op de geloofsfora gebeuren zal. Er zijn geen gewone atheisten op geloofsfora. Gewone atheisten zijn niet de godganse dag met geloof bezig. Geloofsforumatheisten hangen een nieuwe religie aan, die men het nieuwe atheisme noemt. 

https://www.geloofenwetenschap.nl/index.php/nieuws/item/563-nieuwe-atheïsten-zijn-anti-theïsten

 

Vandaar hun felheid op mijn ongenuanceerde reacties. Dat privilege is enkel hun voorbehouden lijkt het wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Probleem met deze stellingname is dat de nieuwe wereld volmaakt zal zijn. Tijdens het 1000 jarig vrederijk zijn er nog steeds mensen die niks van God willen weten (de zonde is dus nog steeds in de wereld en dus is het niet volmaakt). Hoe rijm je dat dan?

Ook dat. Maar bovendien valt Gods volk niet onder Zijn Toorn en gaat dus niet door de grote verdrukking.  Christenen maken verdrukkingen mee, maar dat is m.i. niet Gods Toorn. Daar krijgen de verdrukkers mee te maken als ze zich niet op tijd hebben bekeerd.

8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Vandaar hun felheid op mijn ongenuanceerde reacties. Dat privilege is enkel hun voorbehouden lijkt het wel.

Dat denk ik ja.  De bedoeling geestelijk gezien is m.i. verharding, en de bedoeling van het nieuwe atheisme is hun religie verspreiden. Sommige christenen zouden zeggen dat de religie van het antichristelijk rijk zich begint te manifesteren.  Het enige wat ze nog nodig hebben is een fysieke godheid die hun (schijn)vrederijk gaat bouwen. En het christendom staat in de weg.  Tijd om de geestelijke wapenrusting aan te houden, inclusief helm en hartbescherming. Lekker knuffelen met je hondjes. *:}

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dat denk ik ja.  De bedoeling geestelijk gezien is m.i. verharding, en de bedoeling van het nieuwe atheisme is hun religie verspreiden. Sommige christenen zouden zeggen dat de religie van het antichristelijk rijk zich begint te manifesteren.  Het enige wat ze nog nodig hebben is een fysieke godheid. En het christendom staat in de weg.  Tijd om de geestelijke wapenrusting aan te houden, inclusief helm en hartbescherming.

Ze hebben een vrij agressieve benadering van zaken. Lastig om het testosteron niet de overhand te laten nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid