Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

 

1 uur geleden zei vredestichter:

jij zult getransformeerd worden, en de plek waar God jou gaat gebruiken op deze aarde...

Dat is het plan...

Tja, en wie niet echt een doel in dit leven heeft en zichzelf niet kan vermaken trapt hierin, jij bent bijzonder, God heeft een plan met jou, God gaat jou gebruiken.  Oh wat ben je toch belangrijk, belangrijker dan de 7 miljard anderen op deze aarde. Wie voor deze kolderpraat gevoelig is is een potentieel slachtoffer van de volgelingen van religieuze sektes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

Ik kan het nu niet zo snel vinden... Maar ik vind het altijd vrij contrasterend, die hoeveelheid bij JG: Jehovah heeft ons gezegend want we zijn al met 8 miljoen, als ze vervolgens worden gewezen dat dit maar een klein groepje is ten opzichte van de wereldbevolking, dan is het het nauwe pad en maar weinigen zullen hem vinden.

Op hoeveelheden, zijn de andere kerken dan een stuk meer gezegend, in België alleen zijn in Pasen dit jaar meer dan 200 volwassenen katholiek gedoopt... Barrett gelooft dat nog tegen 2025 de pinksterkerk zal uitgroeien tot een half miljard lezen, als je bedenkt dat die kerk bijna op hetzelfde moment is begonnen als de JG, dan kan dat wel tellen. Verder gaan ook zij er prat op Gods zegen te hebben door de vele wonderen in hun contreien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei sjako:

De hoeveelheid is niet belangrijk. Het is toereikend om iedereen op de wereld te bereiken met Gods boodschap in deze tijd. Het aantal uur dat er gepredikt wordt loopt in de miljarden uren per jaar.

Blijkbaar nog geen uren genoeg want t.o.v de toenname  van de wereldbevolking loopt het aantal JG terug. Er gaat dus iets mis. Of julie doen er te weinig aan of Jezus laat jullie maar wat aanmodderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei violist:

Tja, en wie niet echt een doel in dit leven heeft en zichzelf niet kan vermaken trapt hierin, jij bent bijzonder, God heeft een plan met jou, God gaat jou gebruiken.

Fijne  middag Violist ??, het was een antwoord op een concrete vraag van TTC  hoe en op welke manier de volgelingen van Jezus, leven in deze tijd, en wat we er aan gaan doen..

dit was mijn antwoord...

Er zijn ZEVEN BERGEN die een samenleving bepalen: de zakenwereld, de regering, de media, entertainment, onderwijs, gezin en godsdienst. God wil Zijn kinderen een centrale plaats laten innemen in deze gebieden, zodat we daar de regering van Jezus Christus kunnen brengen.

maar Ik begrijp uit al jou negatieve reacties, dat het sowieso onmogelijk is voor jou, om ergens iets positiefs te zien , en je hebt het zelf niet eens door...

Fijne dag nog.. met je vrouw en kinderen en je familie, vast ook leuke buren, en een baan waar je de wereld mee beïnvloed..

Hee.. Violist ik begreep dat jij een echt doel hebt , en jij je hiermee prima zelf mee vermaakt, vertel eens... ( lukt het zonder Jezus )...

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

De laatste dagen

Leven wij vandaag in de “laatste dagen”?

Er zijn veel boeken geschreven over het onderwerp: leven wij in de laatste dagen? Een onderzoek op internet leert dat er zijn duizenden boeken zijn geschreven. De meeste van die boeken claimen dat wij nu in de ‘laatste dagen’ leven. Maar klopt dat wel?

De bijbel zegt dat de ‘eerste komst’ van Jezus plaats vond in de ‘laatste dagen’:

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Mensen horen graag hoe Jezus bv de werkloosheid gaat oplossen, de rest vinden ze maar geouwehoer en herhaling van wat ze al eeuwen horen.

Van alle geloofsgenoten die ik tijdens 3 jaar vrijwilligerswerk in de lokale pastoraatsgroep heb gesproken heb ik dit nog nooit gehoord. Graag wat bronnen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thorgrem:

Van alle geloofsgenoten die ik tijdens 3 jaar vrijwilligerswerk in de lokale pastoraatsgroep heb gesproken heb ik dit nog nooit gehoord. Graag wat bronnen. 

De bronnen zijn we elke dag getuige van, mensen die zich afkeren van de kerk omdat ze veel praatjes horen maar geen daden. Ook op dit forum zie je dit fenomeen, mensen die zeer praktische vragen stellen die telkens onthaald worden op van hetzelfde nog veel meer, de inherente boodschap en bijhorende bewustwording vervaagd en stereotiep literalisme rest. Dialoog verwordt tot een oneindige reeks van clichés en dooddoeners die passen op zowat elke vraag zonder dat de doden tot leven gewekt worden, veel vaker is het tegendeel waar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Mensen horen graag hoe Jezus bv de werkloosheid gaat oplossen, de rest vinden ze maar geouwehoer en herhaling van wat ze al eeuwen horen.

Even kijken.... onze kerk geeft kleren, voedsel aan de Voedselbank, heeft mensen in Uganda die in de middle of nowhere een ziekenhuis runnen en 24/7 mensen gratis operern, amputeren etc, geeft kleding, voedsel en ondersteunt projecten in arme Oostbloklanden, ondersteunt diverse organisaties waaronder degene die sekshuizen binnenvallen en kunderprostituees bevrijden, doet 4x per jaar een grote actie waarbij we voor daklozen, gehandicapten, bejaarden en andere kwetsbaren zorgen, helpt talloze individuen met talloze problemen....

Misschien moet jij eens wat vaker een kerk bezoeken ipv aluhoedjes websites.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Even kijken.... onze kerk geeft kleren, voedsel aan de Voedselbank, heeft mensen in Uganda die in de middle of nowhere een ziekenhuis runnen en 24/7 mensen gratis operern, amputeren etc, geeft kleding, voedsel en ondersteunt projecten in arme Oostbloklanden, ondersteunt diverse organisaties waaronder degene die sekshuizen binnenvallen en kunderprostituees bevrijden, doet 4x per jaar een grote actie waarbij we voor daklozen, gehandicapten, bejaarden en andere kwetsbaren zorgen, helpt talloze individuen met talloze problemen....Misschien moet jij eens wat vaker een kerk bezoeken ipv aluhoedjes websites.

Misschien kan je je wat inlezen over wat repressieve tolerantie wil zeggen, de aluhoedjes hebben het al eeuwen over hetzelfde maar blijkbaar is dat net iets te moeilijk?

Hoe minder dagen ons nog scheiden van het magische jaar 2000, des te hoger schijnt de millenniumkoorts te stijgen. De beste (en duurste?) champagne om de overgang naar het derde millennium in te drinken is sedert lang uitverkocht. Touroperators stellen alles in het werk om een onvergetelijke overgang van oud naar nieuw in een of andere wereldstad te bezorgen. Bevallingen zullen worden in gang gezet teneinde op de overgang van oud naar nieuw een millennium-baby ter wereld te kunnen brengen. Het is al ‘millennium’ wat de klok slaat. En terwijl de zogenaamde millenniumbug (Y2K) voor een nooit geziene nervositeit bij informatici en computergebruikers zorgt, vieren binnen bepaalde religieuze bewegingen millenarisme en apocalyptische eindtijdverwachtingen hoogtij.

Eveneens naar aanleiding van het aanbreken van het derde millennium ijveren miljoenen mensen met de wereldwijde campagne Jubilee 2000 sinds verscheidene jaren voor de kwijtschelding van de ondraaglijke schuldenlast waaronder zogenaamde Derde Wereldlanden gebukt gaan. Wanneer een land tegenover 33% aflossing van schuld slechts 3% aan gezondheidszorg of 8% aan opvoeding kan besteden, kan men zonder meer van ‘ondraaglijke schuldenlast’ spreken. In dergelijke landen werkt de aflossing van de staatsschuld de neerwaartse spiraal van armoede van de ganse bevolking in de hand. Door het pleidooi voor zulke landen de internationale schuldenlast kwijt te schelden of ten minste grondig te herzien, aanziet Jubilee 2000 de aanvang van het nieuwe millennium als een daadwerkelijk nieuw begin. Het jaar 2000 moet een ‘jubeljaar’ zijn. Een jaar waarin de ballast van het verleden wordt afgeworpen en waarin men met een herwonnen vrijheid een nieuw leven moet kunnen beginnen. Een jaar waarin zwakken en uitgestotenen in blijheid hun leven een andere wending mogen geven. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Misschien kan je je wat inlezen over wat repressieve tolerantie wil zeggen, de aluhoedjes hebben het al eeuwen over hetzelfde maar blijkbaar is dat net iets te moeilijk?

Hoe minder dagen ons nog scheiden van het magische jaar 2000, des te hoger schijnt de millenniumkoorts te stijgen. De beste (en duurste?) champagne om de overgang naar het derde millennium in te drinken is sedert lang uitverkocht. Touroperators stellen alles in het werk om een onvergetelijke overgang van oud naar nieuw in een of andere wereldstad te bezorgen. Bevallingen zullen worden in gang gezet teneinde op de overgang van oud naar nieuw een millennium-baby ter wereld te kunnen brengen. Het is al ‘millennium’ wat de klok slaat. En terwijl de zogenaamde millenniumbug (Y2K) voor een nooit geziene nervositeit bij informatici en computergebruikers zorgt, vieren binnen bepaalde religieuze bewegingen millenarisme en apocalyptische eindtijdverwachtingen hoogtij.

Eveneens naar aanleiding van het aanbreken van het derde millennium ijveren miljoenen mensen met de wereldwijde campagne Jubilee 2000 sinds verscheidene jaren voor de kwijtschelding van de ondraaglijke schuldenlast waaronder zogenaamde Derde Wereldlanden gebukt gaan. Wanneer een land tegenover 33% aflossing van schuld slechts 3% aan gezondheidszorg of 8% aan opvoeding kan besteden, kan men zonder meer van ‘ondraaglijke schuldenlast’ spreken. In dergelijke landen werkt de aflossing van de staatsschuld de neerwaartse spiraal van armoede van de ganse bevolking in de hand. Door het pleidooi voor zulke landen de internationale schuldenlast kwijt te schelden of ten minste grondig te herzien, aanziet Jubilee 2000 de aanvang van het nieuwe millennium als een daadwerkelijk nieuw begin. Het jaar 2000 moet een ‘jubeljaar’ zijn. Een jaar waarin de ballast van het verleden wordt afgeworpen en waarin men met een herwonnen vrijheid een nieuw leven moet kunnen beginnen. Een jaar waarin zwakken en uitgestotenen in blijheid hun leven een andere wending mogen geven. (bron)

Je gaat maar eens proberen zonder wollige citaten of wollig eigen werk te converseren, je hebt een goed hart, maar die 1 op de 10x dat je klare taal gebruikt is te karig voor mij. Ik reageer op je verwijtende toon waarin jij pretendeert te weten wat men allemaal vindt van Jezus' woorden die niet direct over de werklooshied gaan. Ja, mondiale monetaire politiek is een hele grote factor in de oplossing van de problematiek waar de mensheid mee kampt. Maar staar je er niet blind op. En die politiek gaat niet veranderen als harten niet veranderen, ongeacht kwijtschelding van schulden. En harten veranderen soms op kleine, lokale schaal en soms op grotere schaal.

 

Ik waardeer je input (die paar keer dat ik je snap) en je hebt goede punten, maar soms lijk je de rest te vaak als onzin weg te zetten. Wat ironisch is voor iemand die nogal makkelijk gelooft in grote baby-offerende, satanische Illumunati-achtige culti ;)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Je gaat maar eens proberen zonder wollige citaten of wollig eigen werk te converseren, je hebt een goed hart, maar die 1 op de 10x dat je klare taal gebruikt is te karig voor mij. Ik reageer op je verwijtende toon waarin jij pretendeert te weten wat men allemaal vindt van Jezus' woorden die niet direct over de werklooshied gaan. Ja, mondiale monetaire politiek is een hele grote factor in de oplossing van de problematiek waar de mensheid mee kampt. Maar staar je er niet blind op. En die politiek gaat niet veranderen als harten niet veranderen, ongeacht kwijtschelding van schulden. En harten veranderen soms op kleine, lokale schaal en soms op grotere schaal. Ik waardeer je input (die paar keer dat ik je snap) en je hebt goede punten, maar soms lijk je de rest te vaak als onzin weg te zetten. Wat ironisch is voor iemand die nogal makkelijk gelooft in grote baby-offerende, satanische Illumunati-achtige culti ;)

We kennen het precedent in de vorm van WOII, vandaag worden dezelfde remedies aangeboden die op zich tijdloos zijn. In weerwil daarvan bestaat er ook zoiets als angst voor vrijheid, hoe gaan we dan die harten kunnen verwarmen opdat een en ander tot expressie kan komen? Ik weet het, het is een bijzonder dilemma maar we staan ervoor. We kunnen niet zeggen dat het ontbreekt aan deskundig onderzoeksmateriaal, we zouden dit als een voordeel kunnen zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei ZENODotus:

Op hoeveelheden, zijn de andere kerken dan een stuk meer gezegend, in België alleen zijn in Pasen dit jaar meer dan 200 volwassenen katholiek gedoopt

De vereisten zijn dan ook peanuts vergeleken met de eisen om je Jehovah's Getuige te mogen noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

De vereisten zijn dan ook peanuts vergeleken met de eisen om je Jehovah's Getuige te mogen noemen.

Dat klopt helemaal Sjako  het geloof in Jezus als de enige die red, je bevrijd van je oude zondige IK,  gestorven met Hem, opgestaan met Hem, en dan geldt er nog maar een wet, de wet van liefde. klinkt vast voor een JG te makkelijk ha ha on begrijpelijk, maar daar heb je een persoon voor nodig, en die heet DE Heilige Geest, en die laat jou zien, dat al die wetjes en regeltjes,  alleen laat nog meer zonde zien, en jullie dus altijd zullen  falen om die houden, 

nee wij de volgelingen van Jezus  hebben ooit eens begrepen, dat wij moesten sterven , die oude ik moest dood, niks oplappen of trainen of oefenen, nee DOOD Sjako sterven aan je zelf

en dan wordt je een nieuwe schepping, 

dus succes met de eis van de (JG) wet , en vergeet niet wat Jacobus zegt als je je aan een regeltje je niet houd ze allemaal overtreden heb, ik ben blij dat ik niet in jou JG schoenen staat 

maar in de schoenen van Jezus mag rustten in het volbrachte werk aan het kruis...  HET IS VOLBRACHT..

 

1 uur geleden zei sjako:

200 volwassenen katholiek gedoopt

gestorven met christus en dit laten zien, bevestigd door de doop halleluja daar wordt je blij van...

wereld wijd zijn het er waarschijnlijk meer dan honderdduizend geweest, ik hoorde van een doop dienst in zuid Korea van meer dan 1500 mensen uit een kerk ..

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

In weerwil daarvan bestaat er ook zoiets als angst voor vrijheid, hoe gaan we dan die harten kunnen verwarmen opdat een en ander tot expressie kan komen?

Ezechiël 36:26 (NBG51)

een nieuw hart zal Ik u geven en een nieuwe geest in uw binnenste; het hart van steen zal Ik uit uw lichaam verwijderen en Ik zal u een hart van vlees geven.

Als je er om vraagt zal God je een nieuw hart geven, een hart, wat deel wordt van de oplossing,  (en niet van het probleem of er alleen over praten) er zijn zoveel ondernemers onder de volgelingen van Jezus, die banen creëren, met nieuwe oplossingen komen, betere verdeling, nieuwe kansen, en dit zal tot een andere expressie leiden, omdat God voor elke uitdaging een oplossing heeft, en dit door zijn kinderen op aarde wil laten bewerkstelligen, doe je mee... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

De vereisten zijn dan ook peanuts vergeleken met de eisen om je Jehovah's Getuige te mogen noemen.

Komt allen tot Mij die uitgeput zijt en onder lasten gebukt, en Ik zal u rust en verlichting schenken. Neemt mijn juk op uw schouders en leert van Mij: Ik ben zachtmoedig en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen, want mijn juk is zacht en mijn last is licht.
-Matteüs 11,28-30

Dit sprak Jezus niet tegen übergelovigen, voor wie elk zwaar, rigide gebod gemakkelijk en licht schijnt te zijn en die daarom menen dat Jezus' woorden op hun vroomheid slaat. Nee, dit sprak Hij tot álle mensen, tot zondaars, kreupelen van hart, armen van geest, tot hen met weinig kennis en verstand, tot hen die zwaar lijden onder het leven en hun enige hoop nog op Hem kunnen vestigen.

De Kerk is geen elite-eenheid van geestelijke ninja's, maar een ziekenhuis vol arme, gebroken en geminachte gelovigen, met Christus als barmhartige Geneesheer. Die strijden tegen het kwaad in zichzelf en daardoor ook onvermijdelijk regelmatig ten val komen. En Hij zal nooit iemand buitensluiten, hoe ernstig ziek iemand door de zonde ook is, maar integendeel altijd zijn genade voorhouden, diegene blijven roepen en altijd klaarstaan om de verlorene met open armen weer te ontvangen.

Christus is niet met degene die zo trots is op alle vereisten waar hij aan voldoet, die zo dankbaar is dat hij Gods geboden als licht ervaart en die meent dat alle andere gelovigen er maar de kantjes vanaf lopen in hun "gemakkelijke kerken." Nee, Hij is met de arme zondaar, die zijn ogen niet eens op durft te slaan naar de hemel en die smekend bidt: "God, ontferm U over mij, zondaar."

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thorgrem:

Ik ben vrij blij dat de katholieke Kerk niet hetzelfde eist van haar leden dan het WTG. Het is maar wat je positief vind.

Het gaat erom dat wanneer je hoge eisen stelt het aantal minder zal zijn, maar ik denk meer betrokken zal zijn.

Vergeet niet dat elke gelovige verplicht is het goede nieuws te verkondigen. Je mag dan best wel wat eisen stellen aan de kennis van zo'n persoon. Een dominee mag ook niet zonder diploma op de kansel toch? In de eerste eeuw was het een stuk makkelijker. Toen was er één Christelijke gemeente. Nu zijn er duizenden groepen en groepjes. Als iedereen zonder enige kennis toelaat krijg je misstanden, scheuringen afsplitsingen en ga zo maar door. Als je een Getuige tegenkomt weet je wat je aan hem/haar hebt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Het gaat erom dat wanneer je hoge eisen stelt het aantal minder zal zijn, maar ik denk meer betrokken zal zijn.

Vergeet niet dat elke gelovige verplicht is het goede nieuws te verkondigen. Je mag dan best wel wat eisen stellen aan de kennis van zo'n persoon. Een dominee mag ook niet zonder diploma op de kansel toch? In de eerste eeuw was het een stuk makkelijker. Toen was er één Christelijke gemeente. Nu zijn er duizenden groepen en groepjes. Als iedereen zonder enige kennis toelaat krijg je misstanden, scheuringen afsplitsingen en ga zo maar door. Als je een Getuige tegenkomt weet je wat je aan hem/haar hebt. 

"Het gaat erom dat wanneer je hoge eisen stelt het aantal minder zal zijn, maar ik denk meer betrokken zal zijn.''

Sjako de wet eist, Mozes bracht de wet, maar Jezus bracht genade en waarheid, passie wint het van iets moeten (hoge eisen) wij moeten niets Sjako, wij zijn verliefd wij zijn de bruid ha ha 

'"Vergeet niet dat elke gelovige verplicht is het goede nieuws te verkondigen" lijkt zo op zo'n opblaaspop sex relatie, verplichte sex ha ha 

wij niets verplicht, het gaat om liefde, relatie, intimiteit, passie, als je met hem gestorven bent en opgestaan in een andere dimensie, dan leef je een ander leven..en deel je graag over zijn liefde, aan iedereen om je heen

"Als je een Getuige tegenkomt weet je wat je aan hem/haar hebt " klopt...

 dat ze allemaal in de war zijn dat ben ik met je eens, en jij hebt me flink geholpen om dit te gaan  inzien bedankt..

en dat er onder onze broeders en zusters, soms een verschil van inzicht is okay maar het zijn mijn broeders en zusters de ene misschien iets meer aan de melk dan de andere, maar wij zijn familie allemaal van jong tot oud, thuis gekomen bij papa aan tafel, 

in rom 8 staat het zo

Maar je geest ontvangt leven, doordat God je heeft vrijgesproken van alle schuld. 11 Gods Geest heeft Jezus Christus uit de dood teruggeroepen en weer levend gemaakt. Als diezelfde Geest in jullie woont, zal Hij ook júllie sterfelijke lichaam weer levend maken.

12 Daarom, broeders en zusters, hoeven we niet langer te doen wat ons oude 'ik' wil. 13 Als jullie alleen maar doen wat je oude 'ik' wil, zullen jullie sterven. Maar door de Geest kunnen jullie de verlangens van je oude 'ik' overwinnen. Als jullie je door Hem laten leiden, zullen jullie leven.

14 Iedereen die door Gods Geest wordt geleid, is een kind van God. 15 Want jullie hebben geen geest gekregen die bange slaven van jullie maakt. Maar jullie hebben Gods Geest gekregen. Hij maakt jullie tot kinderen van God. Door Gods Geest noemen we Hem vol vertrouwen: "Lieve Vader!" 16 Gods Geest die in ons is, laat onze eigen geest weten dat we kinderen van God zijn. 17 En omdat we Gods kinderen zijn, erven we ook. We erven hetzelfde van God als Jezus Christus.

1 uur geleden zei sjako:

Als iedereen zonder enige kennis toelaat krijg je misstanden,

ha ha dit is dus het verschil tussen de volgelingen van Jezus een koninklijke familie aan tafel waar iedereen uitgenodigd is, vaders moeders kinderen,  of een organisatie zoals bij jullie de JG

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even wat anders. Vandaag las ik de volgende tekst:

Petrus 3

(Herziene Statenvertaling) bron: https://herzienestatenvertaling.nl/teksten/2petrus/3/

   Spotters met de wederkomst

1 Deze tweede brief, geliefden, schrijf ik u nu. In beide wek ik  door herinnering uw zuivere gezindheid op,

2 opdat u zich de woorden herinnert die door de heilige profeten voorheen gesproken zijn, en het gebod van de Heere en Zaligmaker, dat door middel van ons, apostelen, verkondigd is.

3  Dit moet u allereerst weten, dat er in het laatste der dagen spotters zullen komen, die naar hun eigen begeerten zullen wandelen

4 en zeggen:  Waar is de belofte van Zijn komst? Want vanaf de dag dat de vaderen ontslapen zijn, blijven alle dingen zoals vanaf het begin van de schepping.

5 Want willens en wetens is het hun onbekend dat door het Woord van God de hemelen er reeds lang geweest zijn, evenals  de aarde, die uit water oprijst en in water vaststaat.

6  Daardoor is de wereld die er toen was, vergaan, overspoeld door het water.

7  Maar de hemelen die er nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde Woord als een schat weggelegd  en worden voor het vuur bewaard tot de dag van het oordeel en van het verderf van de goddeloze mensen.

8 Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden,  dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.  

9  De Heere vertraagt de belofte niet  (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen),  maar Hij heeft geduld met ons  en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen. 

10 Maar de dag van de Heere zal komen  als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden.   

11 Als deze dingen dus allemaal vergaan, hoedanig behoort u dan te zijn in heilige levenswandel en in godsvrucht;

12 u, die de komst van de dag van God verwacht en daarnaar verlangt,  de dag  waarop de hemelen, door vuur aangestoken, zullen vergaan en de elementen brandend zullen wegsmelten.

13 Maar wij verwachten,  overeenkomstig Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid woont.

14 Daarom, geliefden, terwijl u deze dingen verwacht, beijver u om onbevlekt en smetteloos door Hem bevonden te worden in vrede

15  en beschouw het geduld van onze Heere als zaligheid; zoals ook onze geliefde broeder Paulus, naar de wijsheid die hem gegeven is, u geschreven heeft, 

16 zoals ook  in alle brieven, wanneer hij deze dingen ter sprake brengt. Daaronder zijn sommige zaken die moeilijk te begrijpen zijn, die de onkundige en onstandvastige mensen verdraaien, tot hun eigen verderf, net als de andere Schriften.

17 U dan, geliefden, omdat u dit van tevoren weet, wees op uw hoede, zodat u niet door de dwaling van normloze mensen wordt meegesleept en afvalt van uw eigen vastheid.

18 Maar groei in de genade en kennis van onze Heere en Zaligmaker Jezus Christus. Hem zij de heerlijkheid, zowel nu als in de dag van de eeuwigheid. Amen.

 

Als ik dit lees, zie ik hierin dat in de toekomst letterlijk de aarde zal vergaan en een nieuwe zal komen. Het komt op mij heel duidelijk over. Ook de oproep om daarom rein te leven in vrede. Een nadrukkelijke oproep. Hoe zien jullie deze tekst?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Het gaat erom dat wanneer je hoge eisen stelt het aantal minder zal zijn, maar ik denk meer betrokken zal zijn.

Vergeet niet dat elke gelovige verplicht is het goede nieuws te verkondigen. Je mag dan best wel wat eisen stellen aan de kennis van zo'n persoon. Een dominee mag ook niet zonder diploma op de kansel toch? In de eerste eeuw was het een stuk makkelijker. Toen was er één Christelijke gemeente. Nu zijn er duizenden groepen en groepjes. Als iedereen zonder enige kennis toelaat krijg je misstanden, scheuringen afsplitsingen en ga zo maar door. Als je een Getuige tegenkomt weet je wat je aan hem/haar hebt. 

Robert F verwoord het prima. Ik dank God dat hij de eisen niet zo streng als het WTG steld om onderdeel te zijn van het Lichaam van Christus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei vredestichter:

Vergeet niet dat elke gelovige verplicht is het goede nieuws te verkondigen" lijkt zo op zo'n opblaaspop sex relatie, verplichte sex ha ha 

En jij hebt Gods Geest? Denk dat we nu wel klaar zijn. Zo ga ik niet redeneren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

En jij hebt Gods Geest? Denk dat we nu wel klaar zijn. Zo ga ik niet redeneren. 

zeker weten, en we zijn niet zo naïef om te beseffen dat er geen namaak is..

en ik ben blij dat jullie verstand en al jullie JG beredeneringen, je geen stap dichter bij het Hart van God heeft gebracht,

Sjako het gaat over een liefdes relatie, om je hart...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Gaitema:

Als ik dit lees, zie ik hierin dat in de toekomst letterlijk de aarde zal vergaan en een nieuwe zal komen. Het komt op mij heel duidelijk over. Ook de oproep om daarom rein te leven in vrede. Een nadrukkelijke oproep. Hoe zien jullie deze tekst?

Wat mankeert er aan de planeet aarde? Niks toch? Als de mens goed voor de aarde zou zorgen dan zou het een paradijs kunnen zijn. Het zijn de elementen die de aarde besturen die weggedaan zullen worden. Ik gebruik Daniël 2 maar eens weer. Het beeld wat alle grootmachten voorstelt valt om. Het Koninkrijk van God komt als een berg op de aarde en vult de hele aarde. Dit laat duidelijk zien dat het gaat om het vervangen van het bestuur van deze aarde. Jezus en de 144.000 mede koningen zullen de aarde gaan besturen .

19 minuten geleden zei Gaitema:

Dit moet u allereerst weten, dat er in het laatste der dagen spotters zullen komen, die naar hun eigen begeerten zullen wandelen

Hier mag @vredestichter wel eens goed naar luisteren.

19 minuten geleden zei Gaitema:

Maar de dag van de Heere zal komen  als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden.   

De hemelen zijn een afbeelding van de regerende elementen. Die worden dus weggedaan. Daarom is het ook belangrijk hier geen onderdeel van te zijn. In de grondtekst staat niet dat de aarde zal verbranden, maar de elementen. Dat zijn de dingen die deze maatschap maken tot wat die is. De regering en het hele satanische stelsel zal verdwijnen dus. Wat er overblijft is een gereinigde aarde wat die nieuwe aarde wordt genoemd. De nieuwe hemelen is de nieuwe regering.

24 minuten geleden zei Gaitema:

Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden,  dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.  

Dit geeft aan dat het lang zou duren voordat deze dag zou komen. Dus zeker niet 70 nChr. Maar veel later. Zo het er nu naar uitziet in onze tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid