Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

7 minuten geleden zei Mullog:

@TTC De paradox is dat men juist vlucht in datgene wat jij "achterhaalde en vastgeroeste overtuigingen" noemt in plaats van ze los te laten.

Om daarover te oordelen zullen we mi een diepgaander analyse moeten starten, mensen hebben daar doorgaans geen tijd voor. Maar begrijp wel wat je wil zeggen, beeldspraak kan leuk zijn maar wil niet altijd zeggen dat de inherente boodschap begrepen wordt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Om daarover te oordelen zullen we mi een diepgaander analyse moeten starten, mensen hebben daar doorgaans geen tijd voor.

De bron is de bijbel waarvan de jongste delen toch echt bijna 2.000 jaar oud zijn. JG claimt het ware authentieke christelijke geloof te zijn waarbij JG dan ook moet accepteren dat in dit is ontstaan in een tijd waarin bovennatuurlijke zaken snel werden geaccepteerd, en dat lees je natuurlijk terug in de avonturen die geschetst worden. Je kunt wel stellen dat veel christelijke stromingen in de loop van de tijd toch ook de bijbel wat anders zijn gaan lezen en er een meer geestelijke invulling geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mullog:

De bron is de bijbel waarvan de jongste delen toch echt bijna 2.000 jaar oud zijn. JG claimt het ware authentieke christelijke geloof te zijn waarbij JG dan ook moet accepteren dat in dit is ontstaan in een tijd waarin bovennatuurlijke zaken snel werden geaccepteerd, en dat lees je natuurlijk terug in de avonturen die geschetst worden. Je kunt wel stellen dat veel christelijke stromingen in de loop van de tijd toch ook de bijbel wat anders zijn gaan lezen en er een meer geestelijke invulling geven.

Ja, daar zeg je wat, een bliksem destijds werd misschien gezien als een teken van een kwade God, nu weten we wel beter. Vandaag spreken wetenschappers ook over de 'eindtijd', kan me voorstellen dat JG hier telkens de bevestiging in vinden van wat ze denken, mits wat verbeeldingskracht ook niet zo moeilijk overigens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Je lijkt te willen stellen dat mensen slapen en onbewust onderhevig zijn aan malafide krachten die hen gebonden houdt. Zoiets?

een stukje verder in die zelfde brief staat het zo

rom 8 

Het nieuwe leven

1 Maar als je bij Jezus Christus hoort, word je niet meer veroordeeld. Want dan leef je op de manier die de Geest wil, en niet meer op de manier die je 'ik' wil. 2 Want doordat jullie bij Hem horen, heeft 'de wet van de Geest' die levend maakt, jullie vrijgemaakt van 'de wet van het kwaad' die doodt. 3 De wet van Mozes kon de vriendschap tussen God en de mensen niet herstellen. Dat was onmogelijk doordat de mensen de wet niet kúnnen gehoorzamen. Ze kunnen niet gehoorzamen, doordat het kwaad ín hen zit. Maar God kon de vriendschap wél herstellen. Daarvoor stuurde Hij zijn eigen Zoon. Zijn Zoon werd precies zo'n mens als wij zijn. Namelijk een mens van vlees en bloed die door het kwaad verleid kan worden. Zo is door een mens het kwaad overwonnen doordat Jezus altijd gehoorzaam was aan God. 4 Nu kunnen we helemaal doen wat de wet van ons vraagt. Want wij leven niet meer op de manier die ons oude 'ik' wil, maar op de manier die de Geest wil.

5 De mensen die zich door hun 'ik' laten leiden, doen wat ze zelf willen. Maar de mensen die zich door de Geest laten leiden, leven op de manier die de Geest wil. 6 De mensen die zich door hun 'ik' laten leiden, komen uiteindelijk uit bij de dood. Maar de mensen die zich door de Geest laten leiden, krijgen leven en vrede. 7 Mensen die zich door hun 'ik' laten leiden, doen precies het tegenovergestelde van wat God wil.

Het is dus nu mogelijk TTC  dat met behulp van God (heilige Geest) we het wel kunnen, als we ten minste accepteren dat we hulp nodig hebben,

kunnen gaan leven op aarde zoals het bedoeld is, en in de staat terug brengen zoals hij bedoeld is

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei vredestichter:

Het is dus nu mogelijk TTC  dat met behulp van God (heilige Geest) we het wel kunnen, als we ten minste accepteren dat we hulp nodig hebben, kunnen gaan leven op aarde zoals het bedoeld is, en in de staat terug brengen zoals hij bedoeld is

Denk dat je dan ook zal moeten aangeven hoe een dergelijke samenleving er zal uitzien, dit zal toch iets anders moeten zijn dan de traditionele strijd tussen kapitalisme en communisme, denk je zelf niet? En sowieso hebben mensen vandaag weinig boodschap aan rondvliegende engelen, ze willen iets concreet waar ze zich achter kunnen schragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Denk dat je dan ook zal moeten aangeven hoe een dergelijke samenleving er zal uitzien, dit zal toch iets anders moeten zijn dan de traditionele strijd tussen kapitalisme en communisme, denk je zelf niet? En sowieso hebben mensen vandaag weinig boodschap aan rondvliegende engelen, ze willen iets concreet waar ze zich achter kunnen schragen.

ik zal het proberen uit te leggen, Jezus kwam naar de wereld om de werken van de satan te vernietigen, en om een wereld vol met wezen, terug te brengen naar de vader, als dit gebeurt (met vele al gebeurt) veranderd er iets in je als persoon, het verschil tussen een wees en een zoon.

als je beseft dat je een kind, een zoon van God bent, neem je verantwoordelijkheid voor jezelf, voor je gezin, voor je straat, je werk, je stad, enz enz je weet wie je bent, je wordt en kan niet meer afgewezen worden want je bent aangewezen, geaccepteerd, vergeven, hersteld..

een wees is echter altijd op zoek naar bevestiging, jaloers, wil altijd meer, is niet tevreden, voelt zich vaak afgewezen, en reageert vanuit pijn en tekort schieten, en omdat er geen contact is met onze vader (onze maker) zoekt hij o.a. bevrediging in  macht, lust, bedwelmde middelen, enz enz  

kortom als je weet wie je bent, waardevol, kostbaar, koninklijk, dan zul je je ook zo gaan gedragen, als zonen en dochters van God, om samen met God, op deze aarde de boel te gaan veranderen

En TTC zie het als een familie zaak, elke zoon en dochter zal zijn eigen talenten gaan gebruiken, in elke laag van de samenleving, om daar verandering aan te brengen, in het klein en in het groot

een verschil uit te maken, met een bril van een hoopvolle toekomst, dwars door uitdagingen heen, we hebben er al een hoop overwonnen, (laatste 2000 jaar) en nog een hoop te gaan 

dat is in het kort de visie van de volgelingen van Jezus ...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei vredestichter:

ik zal het proberen uit te leggen, Jezus kwam naar de wereld om de werken van de satan te vernietigen, en om een wereld vol met wezen, terug te brengen naar de vader, als dit gebeurt (met vele al gebeurt) veranderd er iets in je als persoon, het verschil tussen een wees en een zoon. als je beseft dat je een kind, een zoon van God bent, neem je verantwoordelijkheid voor jezelf, voor je gezin, voor je straat, je werk, je stad, enz enz je weet wie je bent, je wordt en kan niet meer afgewezen worden want je bent aangewezen, geaccepteerd, vergeven, hersteld.. een wees is echter altijd op zoek naar bevestiging, jaloers, wil altijd meer, is niet tevreden, voelt zich vaak afgewezen, en reageert vanuit pijn en tekort schieten, en omdat er geen contact is met onze vader (onze maker) zoekt hij o.a. bevrediging in  macht, lust, bedwelmde middelen, enz enz  kortom als je weet wie je bent, waardevol, kostbaar, koninklijk, dan zul je je ook zo gaan gedragen, als zonen en dochters van God, om samen met God, op deze aarde de boel te gaan veranderen En TTC zie het als een familie zaak, elke zoon en dochter zal zijn eigen talenten gaan gebruiken, in elke laag van de samenleving, om daar verandering aan te brengen, in het klein en in het groot een verschil uit te maken, met een bril van een hoopvolle toekomst, dwars door uitdagingen heen, we hebben er al een hoop overwonnen, (laatste 2000 jaar) en nog een hoop te gaan dat is in het kort de visie van de volgelingen van Jezus ...

Dat is waar het steeds misgaat, mensen krijgen steeds van die melige tekstjes waarvan ze de diepgang misschien niet eens bevatten waardoor ze dan ook snel afhaken. Mensen stellen zich eenvoudige vragen over de komst van al die zonen en dochters. Zoiets als, wat gaat Jezus doen met bv de werkloosheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Dat is waar het steeds misgaat, mensen krijgen steeds van die melige tekstjes waarvan ze de diepgang misschien niet eens bevatten waardoor ze dan ook snel afhaken. Mensen stellen zich eenvoudige vragen over de komst van al die zonen en dochters. Zoiets als, wat gaat Jezus doen met bv de werkloosheid?

zoals jij denk ik heel goed begrijpt, is er op deze wereld genoeg voor iedereen, op elk vlak, maar omdat er nog heel veel wezen zijn, is het nu niet goed verdeeld. (hebzucht egoïsme enz enz) 

en dat heeft dus ook nog een effect, op heel veel plekken in de samenleving (wezen gedrag), wij vertrouwen erop, dat als we een goed voorbeeld zijn, wezen in zonen zullen veranderen, en dit een effect zal hebben op alles in deze samenleving.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei sjako:

De waarheid is veel mooier dan het Vredesrijk wat jij verkondigd. Deze zieke in miserabele staat verkerende wereld, waar oorlog, immoraliteit enz hoogtij viert is niet Gods beloofde wereld. Snap nog steeds niet dat je dat kan geloven. Open je ogen zou ik zeggen.

Beste Sjako, als je mij een plezier wil doen wil je dan onderstaande uitleg eens lezen, https://ontdekgod.nl/hoop-toekomst/

krijg je een hoop informatie over hoe de volgelingen van jezus over vandaag en de toekomst denken, 

hoor graag je reactie,

Groet en zegen,

Vredestichter.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei vredestichter:

zoals jij denk ik heel goed begrijpt, is er op deze wereld genoeg voor iedereen, op elk vlak, maar omdat er nog heel veel wezen zijn, is het nu niet goed verdeeld. (hebzucht egoïsme enz enz) en dat heeft dus ook nog een effect, op heel veel plekken in de samenleving (wezen gedrag), wij vertrouwen erop, dat als we een goed voorbeeld zijn, wezen in zonen zullen veranderen, en dit een effect zal hebben op alles in deze samenleving.

Gaan we dan zoiets krijgen zoals bv Jacque Fresco voorstelde, hij besteedde z'n leven aan een betere wereld en heeft ons verlaten nog maar net geleden. Ik neem aan dat het Venus project je gekend is, zeer interessant en concreet:

I have received so many letters over the years saying how much people have been inspired by Jacque Fresco.  He helped them better understand what was going on in the world, but most of all they expressed that he has given them hope by presenting an alternative society we can work towards to overcome the disastrous conditions we face as a species. Therefore, it is very difficult to let you know that Jacque died peacefully on the morning of May 18, 2017 at 101 years of age. There were many close friends with him the last few days of his life. There will not be a funeral or ceremony held. His body was donated to science as he requested. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Gaan we dan zoiets krijgen zoals bv Jacque Fresco voorstelde, hij besteedde z'n leven aan een betere wereld en heeft ons verlaten nog maar net geleden. Ik neem aan dat het Venus project je gekend is, zeer interessant en concreet:

I have received so many letters over the years saying how much people have been inspired by Jacque Fresco.  He helped them better understand what was going on in the world, but most of all they expressed that he has given them hope by presenting an alternative society we can work towards to overcome the disastrous conditions we face as a species. Therefore, it is very difficult to let you know that Jacque died peacefully on the morning of May 18, 2017 at 101 years of age. There were many close friends with him the last few days of his life. There will not be a funeral or ceremony held. His body was donated to science as he requested. (bron)

ga ik nu bekijken, bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei vredestichter:

ga ik nu bekijken, bedankt.

Geniet ervan, er zijn veel mensen met dergelijke ideeën, wachtend tot een aantal wakker wordt. :)

48 minuten geleden zei vredestichter:

zoals jij denk ik heel goed begrijpt, is er op deze wereld genoeg voor iedereen, op elk vlak, maar omdat er nog heel veel wezen zijn, is het nu niet goed verdeeld. (hebzucht egoïsme enz enz) en dat heeft dus ook nog een effect, op heel veel plekken in de samenleving (wezen gedrag), wij vertrouwen erop, dat als we een goed voorbeeld zijn, wezen in zonen zullen veranderen, en dit een effect zal hebben op alles in deze samenleving.

Leuk filmpje overigens, doordacht. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Mullog:

sjakoals ik je interpretatie lees dan lijkt het of JG de bijbel als een fantasy roman lezen. Het is een groot avontuur. Kun jij begrijpen dat dit op anderen over komt als een vlucht uit de werkelijkheid?

Nee, dat snap ik niet. Je ziet dus in dat het één verhaal, geheel is dus. Dat is dus winst. We nemen de Bijbel zoals het er staat. 8 miljoen en nog vele duizenden meer gingen me voor. En ik krijg vanuit dat verhaal inderdaad hoop voor de toekomst.

13 uur geleden zei violist:

Het staat voor de JG vast dat de satan binnenkort op ons losgelaten wordt

Kijk eens rond je, zou dat al niet gebeurd zijn. Enorme oorlogen, atoombommen, immoraliteit, kerken lopen leeg en ga zo maar even door.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Kijk eens rond je, zou dat al niet gebeurd zijn. Enorme oorlogen, atoombommen, immoraliteit, kerken lopen leeg en ga zo maar even door.

Als ik bewust de wet overtreed is dat mijn keuze, mijn beslissing en ben ik er verantwoordelijk voor. Dus geen satan die mij opstookt of iets dergelijks. Zo ook met de makers en gooiers van bommen, het is hun keuze zonder dat daar een satan achter zit. Jij denkt dat de satan overal achter zit omdat een paar profeten in de bijbel zo dachten. Maar kun jij mij dat voor mij aantonen?  Zonder er opnieuw over te willen beginnen blijf ik van mening dat de machtsstrijd waar het volgens jou omgaat maar elders uitgevochten moet worden. Ik kan me ook niet voorstellen dat een God zijn door hemzelf geschapen aarde daarvoor gebruikt. Als dat wel zo is zijn heb ik er geen goed woord voor over, zo ga je niet met mensen om. Maar wat ben ik blij dat ik van elk geloof vrij ben. Ik moet er niet aan denken weer constant tegen mezelf te moeten zeggen dat het allemaal onze eigen schuld is en dat we in het paradijs niet naar de satan hadden moeten luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei violist:

Als ik bewust de wet overtreed is dat mijn keuze, mijn beslissing en ben ik er verantwoordelijk voor. Dus geen satan die mij opstookt of iets dergelijks. Zo ook met de makers en gooiers van bommen, het is hun keuze zonder dat daar een satan achter zit. Jij denkt dat de satan overal achter zit omdat een paar profeten in de bijbel zo dachten. Maar kun jij mij dat voor mij aantonen?

Het is een oud en zeer gekend fenomeen, er worden beredeneerde voorspellingen gemaakt en finaal komt er niets van. Zit Satan dan in het spel? Het onderstaande is - net zoals in heel de geschiedenis - weer zo'n voorbeeld, ook geïnspireerd door de bijbel:

Eveneens naar aanleiding van het aanbreken van het derde millennium ijveren miljoenen mensen met de wereldwijde campagne Jubilee 2000 sinds verscheidene jaren voor de kwijtschelding van de ondraaglijke schuldenlast waaronder zogenaamde Derde Wereldlanden gebukt gaan2. Wanneer een land tegenover 33% aflossing van schuld slechts 3% aan gezondheidszorg of 8% aan opvoeding kan besteden, kan men zonder meer van ‘ondraaglijke schuldenlast’ spreken. In dergelijke landen werkt de aflossing van de staatsschuld de neerwaartse spiraal van armoede van de ganse bevolking in de hand. Door het pleidooi voor zulke landen de internationale schuldenlast kwijt te schelden of ten minste grondig te herzien, aanziet Jubilee 2000 de aanvang van het nieuwe millennium als een daadwerkelijk nieuw begin. Het jaar 2000 moet een ‘jubeljaar’ zijn. Een jaar waarin de ballast van het verleden wordt afgeworpen en waarin men met een herwonnen vrijheid een nieuw leven moet kunnen beginnen. Een jaar waarin zwakken en uitgestotenen in blijheid hun leven een andere wending mogen geven. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

 

Ik heb bijbelstudie gekregen van Jehova getuigen over de eindtijden. Net de folder "de vier ruiters" ontvangen.

Ik vind het wel een beetje barbaars van God om de mensen zo te beproeven?
Is God werkelijk zo dualistisch? Ik heb er moeite mee.

 

Dan behoeft dat misschien voor jou wat nadere uitleg. Want je hebt gelijk, dat zou vreemd zijn en het zou moeilijk zijn om van zo n God te houden. De werkelijkheid is dat God geen mensen beproefd maar Zijn tegenstander Satan. Bij het aanbreken van Gods Koninkrijk in de hemel werd volgens Openbaring, Satan naar de aarde geslingerd. Daarvoor had hij nog toegang tot de hemel. Zie bijv, het verhaal van Job. Daar wordt hij woest omdat hij weet dat hij nog een korte tijd heeft. Immers, het Koninkrijk op aarde wordt straks ook zichtbaar gevestigd op deze aarde waarbij hij gebonden zou worden.

We zien vanaf 1914 dat de toestand op de wereld drastisch verslechterd. Twee wereldoorlogen waarbij atoombommen zijn gebruikt, zeer ernstige droogte en honger door klimaatverandering, vervuiling (volgens Openbaring zou de aarde verdorven worden) ontkerkelijking, toenemen immoraliteit, massale uitsterfte van dieren en ga zo maar even door. Bovendien geeft de Bijbel aan dat de tijd der Heidenen is afgelopen. In de tijd der Heidenen zaten geen koningen die gezalfd waren door Jehovah op de troon van Jehovah. Aan het einde daarvan zou degene die recht heeft op de troon, op de troon gaan zitten en dat is dus Jezus. Dus aan het einde van de tijd der Heidenen  gaat Jezus dus regeren. 

Deze periode zou gekenmerkt worden aan de ellende die we nu zien. Dat komt dus niet door God of Jezus, maar doordat satan nog zoveel mogelijk slachtoffers wil maken. Hij wil niet dat mensen tot Gods Koninkrijk komen.

Door nu als Christen te leven wordt je geholpen door Gods Geest. Je bent niet bang, je wordt geholpen deze tijd te doorstaan. De 4 ruiters kunnen jou niks aandoen, althans niet permanent. Het is een teken dat Gods Koninkrijk op aarde aanstaande is. Je kijkt daar naar uit.

9 uur geleden zei violist:

Als ik bewust de wet overtreed is dat mijn keuze, mijn beslissing en ben ik er verantwoordelijk voor. Dus geen satan die mij opstookt of iets dergelijks. Zo ook met de makers en gooiers van bommen, het is hun keuze zonder dat daar een satan achter zit. Jij denkt dat de satan overal achter zit omdat een paar profeten in de bijbel zo dachten. Maar kun jij mij dat voor mij aantonen?  Zonder er opnieuw over te willen beginnen blijf ik van mening dat de machtsstrijd waar het volgens jou omgaat maar elders uitgevochten moet worden. Ik kan me ook niet voorstellen dat een God zijn door hemzelf geschapen aarde daarvoor gebruikt. Als dat wel zo is zijn heb ik er geen goed woord voor over, zo ga je niet met mensen om. Maar wat ben ik blij dat ik van elk geloof vrij ben. Ik moet er niet aan denken weer constant tegen mezelf te moeten zeggen dat het allemaal onze eigen schuld is en dat we in het paradijs niet naar de satan hadden moeten luisteren.

Je spreekt je hier jezelf een beetje tegen. Eerst zeg je dat al die ellende een eigen keuze is van mensen, maar aan de andere kant begrijp je niet dat God de aarde gebruikt om de macht strijd uit te vechten. Je erkent dus wel dat er een machtsstrijd gaande is. Die strijd is noodzakelijk om eens en voor altijd verlost te worden van Satans greep op deze wereld. Al deze ellende die we nu zien is niet te wijten aan God zoals ik al eerder daarnet heb uitgelegd.

De overwinning zal door Christus zijn die nu al de Satan heeft overwonnen door als mens 100% getrouw te zijn. Zelfs tot in de dood. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei sjako:

Dan behoeft dat misschien voor jou wat nadere uitleg. Want je hebt gelijk, dat zou vreemd zijn en het zou moeilijk zijn om van zo n God te houden. De werkelijkheid is dat God geen mensen beproefd maar Zijn tegenstander Satan. Bij het aanbreken van Gods Koninkrijk in de hemel werd volgens Openbaring, Satan naar de aarde geslingerd. Daarvoor had hij nog toegang tot de hemel. Zie bijv, het verhaal van Job. Daar wordt hij woest omdat hij weet dat hij nog een korte tijd heeft. Immers, het Koninkrijk op aarde wordt straks ook zichtbaar gevestigd op deze aarde waarbij hij gebonden zou worden.

We zien vanaf 1914 dat de toestand op de wereld drastisch verslechterd. Twee wereldoorlogen waarbij atoombommen zijn gebruikt, zeer ernstige droogte en honger door klimaatverandering, vervuiling (volgens Openbaring zou de aarde verdorven worden) ontkerkelijking, toenemen immoraliteit, massale uitsterfte van dieren en ga zo maar even door. Bovendien geeft de Bijbel aan dat de tijd der Heidenen is afgelopen. In de tijd der Heidenen zaten geen koningen die gezalfd waren door Jehovah op de troon van Jehovah. Aan het einde daarvan zou degene die recht heeft op de troon, op de troon gaan zitten en dat is dus Jezus. Dus aan het einde van de tijd der Heidenen  gaat Jezus dus regeren. 

Deze periode zou gekenmerkt worden aan de ellende die we nu zien. Dat komt dus niet door God of Jezus, maar doordat satan nog zoveel mogelijk slachtoffers wil maken. Hij wil niet dat mensen tot Gods Koninkrijk komen.

Door nu als Christen te leven wordt je geholpen door Gods Geest. Je bent niet bang, je wordt geholpen deze tijd te doorstaan. De 4 ruiters kunnen jou niks aandoen, althans niet permanent. Het is een teken dat Gods Koninkrijk op aarde aanstaande is. Je kijkt daar naar uit.

Je spreekt je hier jezelf een beetje tegen. Eerst zeg je dat al die ellende een eigen keuze is van mensen, maar aan de andere kant begrijp je niet dat God de aarde gebruikt om de macht strijd uit te vechten. Je erkent dus wel dat er een machtsstrijd gaande is. Die strijd is noodzakelijk om eens en voor altijd verlost te worden van Satans greep op deze wereld. Al deze ellende die we nu zien is niet te wijten aan God zoals ik al eerder daarnet heb uitgelegd.

De overwinning zal door Christus zijn die nu al de Satan heeft overwonnen door als mens 100% getrouw te zijn. Zelfs tot in de dood. 

Ja, maar God laat Satan toe om ons te beproeven.

De doctrine van JG is heel duidelijk.

Adam en Eva begingen een zonde.
Ze volgden Satan en niet meer God.
Toen kwam Jezus ons een uitweg bieden.
Wie voor zijn Woord kiest krijgt het eeuwige leven.
Er komt een heilige oorlog die Jezus zal winnen, daarmee zijn troon op aarde terug eist.
Maar Jezus volgelingen gaan na de Armageddon maar 1000 jaar in vrede mogen leven omdat God ons weer zal beproeven via Satan.
Pas daarna zal het eeuwigdurend Koninkrijk van Jezus zegevieren.
Wie niet meeloopt in bovenstaand verhaal krijgt geen wederopstanding.

Ik heb veel mogen leren van JG over de bijbel. Maar ik vroeg mij hoe langer hoe meer af. Is Jezus' vader wel Jahweh? Maar dat is dan meer gnosticisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

1 uur geleden zei sjako:

Dan behoeft dat misschien voor jou wat nadere uitleg. Want je hebt gelijk, dat zou vreemd zijn en het zou moeilijk zijn om van zo n God te houden. De werkelijkheid is dat God geen mensen beproefd maar Zijn tegenstander Satan. Bij het aanbreken van Gods Koninkrijk in de hemel werd volgens Openbaring, Satan naar de aarde geslingerd. Daarvoor had hij nog toegang tot de hemel. Zie bijv, het verhaal van Job. Daar wordt hij woest omdat hij weet dat hij nog een korte tijd heeft. Immers, het Koninkrijk op aarde wordt straks ook zichtbaar gevestigd op deze aarde waarbij hij gebonden zou worden.

We zien vanaf 1914 dat de toestand op de wereld drastisch verslechterd. Twee wereldoorlogen waarbij atoombommen zijn gebruikt, zeer ernstige droogte en honger door klimaatverandering, vervuiling (volgens Openbaring zou de aarde verdorven worden) ontkerkelijking, toenemen immoraliteit, massale uitsterfte van dieren en ga zo maar even door. Bovendien geeft de Bijbel aan dat de tijd der Heidenen is afgelopen. In de tijd der Heidenen zaten geen koningen die gezalfd waren door Jehovah op de troon van Jehovah. Aan het einde daarvan zou degene die recht heeft op de troon, op de troon gaan zitten en dat is dus Jezus. Dus aan het einde van de tijd der Heidenen  gaat Jezus dus regeren. 

Deze periode zou gekenmerkt worden aan de ellende die we nu zien. Dat komt dus niet door God of Jezus, maar doordat satan nog zoveel mogelijk slachtoffers wil maken. Hij wil niet dat mensen tot Gods Koninkrijk komen.

Door nu als Christen te leven wordt je geholpen door Gods Geest. Je bent niet bang, je wordt geholpen deze tijd te doorstaan. De 4 ruiters kunnen jou niks aandoen, althans niet permanent. Het is een teken dat Gods Koninkrijk op aarde aanstaande is. Je kijkt daar naar uit.

Je spreekt je hier jezelf een beetje tegen. Eerst zeg je dat al die ellende een eigen keuze is van mensen, maar aan de andere kant begrijp je niet dat God de aarde gebruikt om de macht strijd uit te vechten. Je erkent dus wel dat er een machtsstrijd gaande is. Die strijd is noodzakelijk om eens en voor altijd verlost te worden van Satans greep op deze wereld. Al deze ellende die we nu zien is niet te wijten aan God zoals ik al eerder daarnet heb uitgelegd.

De overwinning zal door Christus zijn die nu al de Satan heeft overwonnen door als mens 100% getrouw te zijn. Zelfs tot in de dood. 

Ja, maar God laat Satan toe om ons te beproeven.

De doctrine van JG is heel duidelijk.

Adam en Eva begingen een zonde.
Ze volgden Satan en niet meer God.
Toen kwam Jezus ons een uitweg bieden.
Wie voor zijn Woord kiest krijgt het eeuwige leven.
Er komt een heilige oorlog die Jezus zal winnen, daarmee zijn troon op aarde terug eist.
Maar Jezus volgelingen gaan na de Armageddon maar 1000 jaar in vrede mogen leven omdat God ons weer zal beproeven via Satan.
Pas daarna zal het eeuwigdurend Koninkrijk van Jezus zegevieren.
Wie niet meeloopt in bovenstaand verhaal krijgt geen wederopstanding.

Ik heb veel mogen leren van JG over de bijbel. Maar ik vroeg mij hoe langer hoe meer af. Is Jezus' vader wel Jahweh? Maar dat is dan meer gnosticisme.

 

Je hebt het goed begrepen. Dat God toelaat dat Satan mensen beproefd dat heeft te maken met de strijdvraag en de keuzevrijheid van mensen. Dit komt heel goed naar voren in het verhaal van Job. Ook toen het hem slecht ging bleef hij God trouw.  Wat toen in het klein afspeelde speelt zich nu in het groot af. Jij hebt ook de keuze, of satan of Jehovah en Jezus dienen. Ik weet niet of je op de hoogte bent van de strijdvraag, anders zal ik je dat nader uitleggen.

Het stukje van als je niet meeloopt krijg je geen wederopstanding is een beetje negatieve benadering. Allereerst wordt je geholpen door Gods Geest en door zijn aardse organisatie. Je hoeft het dus niet alleen te doen. Wellicht nog belangrijker is dat door geloof in Jezus je rechtvaardig verklaard wordt. Niet door werken. Dus dat meelopen is meer een soort gedragen worden. Tegelijkertijd hebben de Christenen de taak gekregen Gods Koninkrijk te verkondigen. Als je toelaat dat God in je gaat werken krijg je vanzelf daar de behoefte aan. Natuurlijk is het zo dat je door verleiding je van het rechte pad af wordt gedreven, maar daarvoor moet je geestelijke wapen uitrusting aan doen. Dan heeft het kwade geen vat op je en hebben die beproevingen geen vat op je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei sjako:

Je hebt het goed begrepen. Dat God toelaat dat Satan mensen beproefd dat heeft te maken met de strijdvraag en de keuzevrijheid van mensen. Dit komt heel goed naar voren in het verhaal van Job. Ook toen het hem slecht ging bleef hij God trouw.  Wat toen in het klein afspeelde speelt zich nu in het groot af. Jij hebt ook de keuze, of satan of Jehovah en Jezus dienen. Ik weet niet of je op de hoogte bent van de strijdvraag, anders zal ik je dat nader uitleggen.

Het stukje van als je niet meeloopt krijg je geen wederopstanding is een beetje negatieve benadering. Allereerst wordt je geholpen door Gods Geest en door zijn aardse organisatie. Je hoeft het dus niet alleen te doen. Wellicht nog belangrijker is dat door geloof in Jezus je rechtvaardig verklaard wordt. Niet door werken. Dus dat meelopen is meer een soort gedragen worden. Tegelijkertijd hebben de Christenen de taak gekregen Gods Koninkrijk te verkondigen. Als je toelaat dat God in je gaat werken krijg je vanzelf daar de behoefte aan. Natuurlijk is het zo dat je door verleiding je van het rechte pad af wordt gedreven, maar daarvoor moet je geestelijke wapen uitrusting aan doen. Dan heeft het kwade geen vat op je en hebben die beproevingen geen vat op je.

De strijdvraag? Daar zal je me inderdaad wat meer over dienen te vertellen.

Echter, ik wou dat het allemaal zo simpel was sjako. Ik voel mij ook geroepen om het Koninkrijk van Christus te verkondigen.
Maar ik wil een stapje verder gaan dan van deur tot deur gaan. Ik wil alle Christenen verenigingen met één gemeenschappelijk doel.
Ik ga daar een beetje politiek voor moeten raadplegen.

Ik ben bereid mijn eeuwig leven op te offeren voor zij die nog niet geboren zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ga daar een beetje politiek voor moeten raadplegen.

Een edel streven, maar wat zou meer opleveren, het via de weg van God doen of die van de wereld? Politieke stelsels worden opgeruimd, dat zien we Oa duidelijk in Daniël 2, maar ook in Openbaring. De Bijbel zegt dat de wereld in de macht van de goddeloz's is . Zie bijv. Efeziërs 2:2 2 Bovendien heeft God jullie levend gemaakt, hoewel jullie dood waren door jullie overtredingen en zonden.  2 Jullie volgden daarmee eens de weg van deze wereld en de heerser over de macht van de lucht, de geest die nu actief is in ongehoorzame mensen. 

Of 1Johannes 5: 19 Wij weten dat we uit God voortkomen, maar de hele wereld ligt in de macht van de goddeloze. Logisch dus ook politiek of misschien juist politiek.

Bovenstaand vers laat duidelijk laten wie de heerser is van deze wereld. Wil je je daardoor laten leiden en onderdeel zijn? Of wil je het goede bereiken op de manier zoals God die aangeeft. Het is veel breder dan alleen van deur prediken. Onderschat niet wat je kunt bereiken op Gods manier. Goed doen voor mensen, het goede nieuws prediken, dat is Gods wil. Dan bouw je al mee aan een stukje van Gods Koninkrijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Je spreekt je hier jezelf een beetje tegen. Eerst zeg je dat al die ellende een eigen keuze is van mensen, maar aan de andere kant begrijp je niet dat God de aarde gebruikt om de macht strijd uit te vechten. Je erkent dus wel dat er een machtsstrijd gaande is. Die strijd is noodzakelijk om eens en voor altijd verlost te worden van Satans greep op deze wereld. Al deze ellende die we nu zien is niet te wijten aan God zoals ik al eerder daarnet heb uitgelegd.

De overwinning zal door Christus zijn die nu al de Satan heeft overwonnen door als mens 100% getrouw te zijn. Zelfs tot in de dood. 

Nee, juist omdat het zo onlogisch is dat een God onze aarde als slagveld voor zijn vete met de satan zou gebruiken ben ik van mening dat alle narigheid die we om ons heen zien wij aan onszelf te danken hebben en niets met een ruzie tussen een God en een satan te maken kan hebben. Een machtsstrijd hoort bij ons mensen maar een God behoort daar boven te staan. Denk je nu echt dat een God geen andere mogelijkheden zou hebben om zijn vijand uit de weg te ruimen dan ons eerst vele oorlogen en natuurrampen te laten ondergaan? Als ik op die manier de overwinning zou moeten behalen........

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Een edel streven, maar wat zou meer opleveren, het via de weg van God doen of die van de wereld? Politieke stelsels worden opgeruimd, dat zien we Oa duidelijk in Daniël 2, maar ook in Openbaring. De Bijbel zegt dat de wereld in de macht van de goddeloz's is . Zie bijv. Efeziërs 2:2 2 Bovendien heeft God jullie levend gemaakt, hoewel jullie dood waren door jullie overtredingen en zonden.  2 Jullie volgden daarmee eens de weg van deze wereld en de heerser over de macht van de lucht, de geest die nu actief is in ongehoorzame mensen. 

Of 1Johannes 5: 19 Wij weten dat we uit God voortkomen, maar de hele wereld ligt in de macht van de goddeloze. Logisch dus ook politiek of misschien juist politiek.

Bovenstaand vers laat duidelijk laten wie de heerser is van deze wereld. Wil je je daardoor laten leiden en onderdeel zijn? Of wil je het goede bereiken op de manier zoals God die aangeeft. Het is veel breder dan alleen van deur prediken. Onderschat niet wat je kunt bereiken op Gods manier. Goed doen voor mensen, het goede nieuws prediken, dat is Gods wil. Dan bouw je al mee aan een stukje van Gods Koninkrijk. 

Dat is het "probleem". Vanuit mijn optiek bereiken JG weinig. Ze gaan van deur tot deur, verkondigen het goede nieuws, winnen hier en daar zieltjes. En nu? Helaas, niets bereikt. Ik bedoel dit niet gemeen of om te oordelen. Ik bekijk het zo vanuit mijn perspectief. Het is een vorm van onderwerping en vertrouwen putten in God, je verantwoordelijkheid op God afschuiven.

Ik voel dus aan dat ik weinig zal bereiken door me volledig aan te sluiten bij JG.

Jezus was duidelijk over de eindtijd en gaf daar duidelijke richtlijnen rond. Hebben wij (Christenen) daar wel goed naar geluisterd? Wij nemen mensen die de Zoon loochenen in huis, implementeren islam op onze schoolbanken, ... De islam streeft naar die eindtijd via een heilige oorlog. Christenen zijn daar naar mijn inzien niet attent van. Daarom dien ik meer te doen dan louter van deur naar deur te gaan.

Ik wil niet ongehoorzaam zijn aan God, ik wil net dat wij luisteren naar Jezus' waarschuwingen en daar eindelijk wat mee doen. Nu steekt men de "kop" in het zand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ze gaan van deur tot deur, verkondigen het goede nieuws, winnen hier en daar zieltjes. En nu? Helaas, niets bereikt.

Alleen al de gedoopte Getuigen zijn al meer dan 8 miljoen, dus geen kinderen en geïnteresseerden meegeteld. We hebben een hoop verkeerde zienswijzen gecorrigeerd en doen echt Gods wil. Noem dat maar niks. Het is de hoeveelheid van een klein land denk ik. De echte verandering moet natuurlijk komen van Jezus en Jehovah zelf. Dat kunnen we niet bevorderen.

Door het goede nieuws naar de mensen te brengen kunnen we ze de waarheid laten zien, krijgen ze een gelukkig leven en een vooruitzicht op eeuwig leven op een Paradijs aarde. De waarheid maakt ons vrij van angsten voor bijvoorbeeld de hel enz. Het is naar mijn inzien de beste levenshouding die je maar kan hebben. Je wordt een deel van een hecht broederschap zonder aanziens des persoons. Niemand wordt op een voetstuk gezet. Moslims kan je de Waarheid laten zien en geloof me, ze zien de waarheid heel vaak in. 

Ik heb al een aantal keer mee gemaakt dat ik ervaarde dat God me hielp. Het is een werkelijkheid. Als het niet de ware religie zou zijn waarom helpt God ons dan? Als je  enkel al ziet hoe de organisatie werkt dan kan je daar enkel maar bewondering voor hebben.

Door aan politiek te gaan doen bevorder je Gods Koninkrijk echt niet. Je kweekt enkel maar haat. Vraag aan een broeder van ons om dit eens persoonlijk nader uit te leggen. Niet al te lang geleden is daar een Wachttoren artikel over geweest. Moet even kijken in welke. Ondertussen gedaan Studieartikel in april 2016 Blijf neutraal in een verdeelde wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid