Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden zei sjako:

Jij geeft de rots uit Daniël een geestelijke betekenis

Sjako dit is geschiedenis "" Jezus is de rots"" de hoeksteen HIJ IS GOD  lees eens over deze steen

Gij, o koning, hadt een gezicht, en zie, er was een groot beeld! Dit beeld was hoog, en de glans ervan was buitengewoon; het stond vóór u, en de aanblik ervan was schrikwekkend. 32Het hoofd van dat beeld was van gedegen goud, zijn borst en armen waren van zilver, zijn buik en lendenen van koper, 33zijn benen van ijzer, zijn voeten deels van ijzer deels van leem. 34Terwijl gij bleeft toezien, raakte, zonder toedoen van mensenhanden, een steen los, die het beeld trof aan de voeten van ijzer en leem en deze verbrijzelde; 35toen werden tegelijkertijd het ijzer, het leem, het koper, het zilver en het goud verbrijzeld, en zij werden gelijk kaf op een dorsvloer in de zomer, en de wind voerde ze mee, zodat er geen spoor meer van te vinden was; maar de steen die het beeld getroffen had, werd tot een grote berg, die de gehele aarde vulde.

36Dit is de droom, en de uitlegging daarvan zullen wij de koning zeggen: 37Gij, o koning, koning der koningen, aan wie de God des hemels het koningschap, macht, sterkte en eer geschonken heeft, 38ja, in wiens hand Hij de mensenkinderen, waar zij ook wonen, de dieren des velds en het gevogelte des hemels heeft gegeven, en die Hij tot heerser over die alle heeft gemaakt – gij zijt dat gouden hoofd. 39Doch na u zal een ander koninkrijk ontstaan, geringer dan het uwe; en, weer een ander, een derde koninkrijk, van koper, dat heersen zal over de gehele aarde; 40en een vierde koninkrijk zal hard zijn als ijzer; juist zoals ijzer alles verbrijzelt en vermorzelt; en gelijk ijzer, dat vergruizelt, zal dit die allen verbrijzelen en vergruizelen. 41En dat gij de voeten en de tenen gezien hebt deels van pottenbakkersleem en deels van ijzer, betekent, dat dit een verdeeld koninkrijk wezen zal: wel zal het iets van de hardheid van het ijzer aan zich hebben, juist zoals gij gezien hebt ijzer gemengd met kleiachtig leem, 42en de tenen der voeten deels van ijzer en deels van leem; ten dele zal dat koninkrijk hard zijn, en ten dele zal het broos zijn.

43Dat gij gezien hebt ijzer vermengd met kleiachtig leem, betekent: zij zullen zich door huwelijksgemeenschap vermengen, maar met elkander geen samenhangend geheel vormen, zoals ijzer zich niet vermengt met leem. 44Maar in de dagen van die koningen zal de God des hemels een koninkrijk oprichten, dat in eeuwigheid niet zal te gronde gaan, en waarvan de heerschappij op geen ander volk meer zal overgaan: het zal al die koninkrijken verbrijzelen en daaraan een einde maken, maar zelf zal het bestaan in eeuwigheid, 45juist zoals gij gezien hebt, dat zonder toedoen van mensenhanden een steen van de berg losraakte en het ijzer, het koper, het leem, het zilver en het goud verbrijzelde. De grote God heeft de koning bekendgemaakt wat na dezen zal geschieden; de droom is waarachtig en zijn uitlegging betrouwbaar. 46Toen wierp koning Nebukadnessar zich op zijn aangezicht, en aanbad Daniël;

Geschiedenis   Sjako in de tijd van daniel regeerde nebukadnessar het hoofd, en toen de meden en perzen en toen de grieken en toen Sjako de romeinen, en in de tijd van Jezus onderverdeeld door tien koningen, hij kwam, en heeft dit rijk vernietigd en een KONINKRIJK opgericht dit is geschiedenis en zo duidelijk 

"werd tot een grote berg, die de gehele aarde vulde". dit is zijn koninkrijk wat begonnen is 2000 jaar geleden, wat over de hele aarde zichtbaar wordt 

waar wij samen met hem regeren nu en voor altijd

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

(bron bijbel en https://ontdekgod.nl/hoop-toekomst/)

39 minuten geleden zei sjako:

Met als hoofdstad het hemelse Jeruzalem

Sjako hier weer een bijbelse uitleg over Jeruzalem

Christenen zijn het nieuwe Jeruzalem

Op veel plaatsen in de Bijbel noemt God Jeruzalem de stad waar Hij woont. De naam Jeruzalem betekent letterlijk ‘stad van SHALOM’, stad van vrede, harmonie, welvaart en voorspoed. Vanuit Jeruzalem regeert de Heer over de hele aarde en daar stelt Hij zijn koningen aan:

‘Hier, in Jeruzalem, regeert het huis van David, hier spreken de koningen recht.’ (Psalm 122:5)

‘De God van Israël, de God die in Jeruzalem woont.’ (Ezra 1:3)

Doorheen het Oude Testament zien we dat het rommelde in Jeruzalem. De aanhoudende ongehoorzaamheid en afgoderij van Gods volk zorgde ervoor dat er niet veel sprake kon zijn van vrede in deze ‘stad van vrede’. De oude stad was dan ook niet veel meer dan een profetische voorafschaduwing, een belofte, een aankondiging van het ware Jeruzalem dat God zou brengen in Jezus Christus.

Dat nieuwe Jeruzalem wordt geweldig mooi beschreven door de profeet Jesaja in hoofdstukken 60, 61 en 62. Ook de apostel Johannes zag dit nieuwe Jeruzalem, beschreven in Openbaring. De beschrijvingen van het nieuwe Jeruzalem in Jesaja en Openbaring komen tot in detail zeer treffend met elkaar overeen.

Zo noemen ze allebei Jeruzalem de BRUID van God of de BRUID van het Lam (=Christus). 

‘Jeruzalem… Uw God zal blij met u zijn, zoals een bruidegom met zijn BRUID.’ (Jesaja 62:5)

‘En ik zag de heilige stad, een nieuw Jeruzalem, nederdalende uit de hemel, van God, getooid als een BRUID, die voor haar man versierd is.’ (Openbaring 21:2)

‘Ik zal u de BRUID laten zien, de vrouw van het Lam.’ … Hij liet me Jeruzalem zien, de heilige stad die vanuit God uit de hemel neerdaalde.’ (Openbaring 21: 9, 10)

Ook de profeet Hosea noemde Jeruzalem de Bruid:

‘Ik zal u Mij tot bruid werven voor eeuwig: Ik zal u Mij tot bruid werven door gerechtigheid en recht, door goedertierenheid en ontferming; Ik zal u Mij tot bruid werven door trouw; en gij zult de Here kennen.’ (Hosea 2:18, 19)

Wie is eigenlijk de Bruid? De apostel Paulus onthulde het eeuwenoude geheimenis dat allen die in Jezus Christus zijn, deze bruid zijn:

‘Ik heb u aan één man uitgehuwelijkt, aan Christus, en ik wil u als een kuise BRUID aan hem geven.’ (2 Korintiers 11:12)

‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten, en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één lichaam vormen. Dit mysterie is groot – en ik betrek het op Christus en de kerk.’ (Efeziers 5:31)

Hoe meer ik de Bijbel las, hoe meer ik ineens begon te zien dat het leven van christenen tot in detail overeenkomt met de beschrijving van het nieuwe Jeruzalem. Lees onderstaande opmerkelijke gelijkenissen maar eens.

Beide worden een zuivere en stralende Bruid genoemd

Nieuw Jeruzalem: ‘De bruiloft van het lam is gekomen en zijn bruid staat klaar. Zij mag zich kleden in ZUIVER, STRALEND linnen.’ (Openbaring 19:7)

Christenen: ‘Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus zijn kerk heeft liefgehad … om haar STRALEND naast zich te plaatsen zonder vlek of rimpel of iets dergelijks, maar HEILIG EN ONBERISPELIJK.‘ (Efeze 5:25-27)

Beide worden geestelijk gebouwd met goud en edelstenen

Nieuw Jeruzalem: ‘De muur was gemaakt van jaspis, de stad zelf van zuiver, glashelder goud. De stenen waarop de stadsmuur rustte, waren met allerlei edelstenen versierd.’ (Openbaring 21:19)

Christenen: ‘Niemand kan een ander fundament leggen dan er al ligt: Jezus Christus. Maar op deze grondslag kan men voortbouwen met goud, zilver en kostbare stenen…’ (1 Korintiers 3:13)

Beide zijn een stad op een berg

Nieuw Jeruzalem: ‘Kom! Ik zal u de bruid laten zien, de vrouw van het Lam.’ De Geest kwam over mij, en de engel bracht me op de top van een zeer hoge BERG. Hij liet me Jeruzalem zien, de heilige STAD die vanuit God uit de hemel neerdaalde.’ (Openbaring 21:9, 10)

Christenen: ‘U bent het licht voor de wereld. Een STAD die op een BERG ligt, kan niet verborgen blijven.’ (Mattheus 5:14)

Beide hebben de rivier van levend water 

Nieuw Jeruzalem: ‘De engel liet me ook de rivier zien met het WATER dat LEVEN geeft. De rivier was helder als kristal; hij ontsprong uit de troon van God en het Lam, en stroomde midden door het plein van de stad.’ (Openbaring 22:1)

Christenen: ‘De Schrift zegt over wie in mij gelooft: Zijn hart zal een bron zijn waaruit stromen LEVEND WATER vloeien.’ (Johannes 7:38)

Beide hebben een fundament dat door apostelen gelegd is

Nieuw Jeruzalem: ‘De stadsmuur rustte op twaalf fundamenten, twaalf stenen, waarop de namen stonden van de twaalf apostelen van het Lam.’ (Openbaring 21:14)

Christenen: ‘In zijn goedheid liet God mij (apostel Paulus) als een kundig architect het fundament leggen, waarop anderen voortbouwen.’ (1 Korintiers 3:12)

‘…gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten, met Christus Jezus zelf als de hoeksteen.’ (Efeze 2:20)

Beide zijn het licht van de wereld

Nieuw Jeruzalem: ‘De volken zullen bij haar licht hun weg gaan.’ (Openbaring 21:24)

Christenen: ‘U bent het licht voor de wereld. Een stad die op een berg ligt, kan niet verborgen blijven.’ (Mattheus 5:14)

Beiden geven geen ruimte aan onreinheid en leugen

Nieuw Jeruzalem: ‘Niets wat onrein is, zal de stad binnenkomen, en niemand die misdaad en leugen aanhangt.’ (Openbaring 21:27)

Christenen: ‘Ontdoe u daarom van de leugen en spreek de waarheid tegen elkaar.’ (Efeze 4:25) ‘God, die u heeft geroepen, is heilig. Leid dan ook zelf een heilig leven.’ (1 Petrus 1:15)

Beide kennen geen duisternis, maar leven in het licht

Nieuw Jeruzalem: ‘Er zal geen nacht meer zijn, zij hebben het licht van een lamp of van de zon niet nodig, want God, de Heer, zal hun licht zijn.’ (Openbaring 21:5)

Christenen: ‘Wie mij volgt, zal niet meer in het donker lopen, maar hij zal het licht bezitten dat leven geeft.’ (Johannes 8:12)

Er zijn nog veel meer overeenkomsten, maar voor mij is dit al ruimschoots voldoende om me te laten zien dat wij inderdaad deze wondermooie hemelse stad zijn. In het Oude Testament was Gods stad, het heilige Jeruzalem, een aardse plaats, een stad van stof en stenen, gebouwd op de aarde. In die aarde stad stond eveneens een aardse tempel, gebouwd uit stof en stenen.

Jezus Christus kondigde echter een nieuwe tijd aan waarin mensen God niet langer zouden aanbidden op een berg, in een stad of een fysieke tempel, maar in de geest.

In het Nieuwe Testament zien we inderdaad dat nu allen die in Jezus Christus zijn, het ware Jeruzalem vormen. Zij zijn de stad van God geworden, in de Heilige Geest. Vanuit deze geestelijke stad brengt God zijn heerschappij over de hele aarde.

snap je nou Sjako wat ik bedoel met bedenksels gevangen nemen, bij deze weer een....hoppa

51 minuten geleden zei sjako:

Zaken die we nu nog niet zien, integendeel.

en dit is nou precies wat ik bedoel, dit gebeurt er niet in jullie zaaltjes 

maar onderstaand filmpje is waar wij de volgelingen van Jezus over spreken, blinden , kreupelen, verlamde mensen genezen, demonen uitgedreven mensen bevrijd miljoenen die Jezus erkennen als hun Koning als God Sjako 

kijk eens en open de ogen van je Hart 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjako ik heb een hele belangrijke vraag voor jou....  in joh 2 v 19 

19 Jezus antwoordde en zeide tot hen: Breekt deze tempel af en binnen drie dagen zal Ik hem doen herrijzen. 20 De Joden dan zeiden: Zesenveertig jaren is over deze tempel gebouwd en Gij zult hem binnen drie dagen doen herrijzen? 21 Maar Hij sprak van de tempel zijns lichaams. 22 Toen Hij dan opgewekt was uit de doden, herinnerden zijn discipelen zich, dat Hij dit gezegd had, en zij geloofden de Schrift en het woord, dat Jezus gesproken had.

de discipelen erkende  en herkende Jezus, na zijn opstanding toch... 

is Jezus opgestaan volgens jou JG handleiding 

of ga je de waarheid geloven dat Jezus is opgestaan ...

en als jij dit erkend dat Jezus is opgestaan en God is dan zul je, de Heilige geest leren kennen en ontvangen, en leven en heersen op aarde...

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei vredestichter:

‘Zij, die de overvloed van genade en van de gave der gerechtigheid ontvangen, zullen leven en als koningen heersen door de ene, Jezus Christus.’ (Romeinen 5:17)

‘U hebt niets meer nodig! U hebt alles al! Koningen bent u geworden, en zonder ons!’ (1 Korintiers 4:8)

Ja, dit klopt voor de 144.000 gezalfde Christenen. Openbaring 5:10 U hebt ze gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en ze zullen als koningen over de aarde regeren.’

Maar als elke Christen gaat regeren wie zijn dan de onderdanen volgens jou?

Volgens is is dat de grote schare (nu menigte in nieuwe vertaling) die niemand tellen kan en de mensen die een opstanding krijgen op aarde.

Openbaring 7:9 Daarna keek ik en zag een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle landen, stammen, volken en talen. Ze stonden voor de troon en voor het Lam, gekleed in witte gewaden en met palmtakken in hun handen.  10 Met luide stem riepen ze steeds: ‘Redding hebben we te danken aan onze God, die op de troon zit, en aan het Lam.’

Deze groep zag Johannes nadat de 144.000 had gezien. Dus een onderscheiden groep naast de 144.000. Uit alle landen, stammen, volken en talen, dus vanaf de hele wereld. Dus niet alleen uit Jeruzalem en Israël.

Wat zou daar mee gebeuren :

15 Daarom staan ze voor de troon van God en doen ze dag en nacht heilige dienst voor hem in zijn tempel. Hij die op de troon zit, zal zijn tent over hen uitspreiden.  16 Ze zullen geen honger of dorst meer hebben, de zon zal niet op hen branden en geen verschroeiende hitte zal hen treffen.  17 Want het Lam, dat in het midden van de troon is, zal hen hoeden en hen leiden naar bronnen met levengevend water. En God zal elke traan uit hun ogen wegwissen

Hij die op de troon zit zal zijn tent of bescherming over hun uitspreiden. Eindje verder in Openbaring staat dat God bij de mensen is. Dus dit zijn de onderdanen van Gods Koninkrijk. Dit zijn dus geen Koningen. Dus niet elke Christen is koninklijk.  

1 uur geleden zei vredestichter:

In het Nieuwe Testament zien we inderdaad dat nu allen die in Jezus Christus zijn, het ware Jeruzalem vormen. Zij zijn de stad van God geworden, in de Heilige Geest. Vanuit deze geestelijke stad brengt God zijn heerschappij over de hele aarde.

Je zit een eind in de goede richting. Alleen het hemelse Jeruzalem bestaat uit de 144.000. Dat zal ik je binnenkort uitleggen. Is heel duidelijk in Openbaring. 

1 uur geleden zei vredestichter:

maar onderstaand filmpje is waar wij de volgelingen van Jezus over spreken, blinden , kreupelen, verlamde mensen genezen, demonen uitgedreven mensen bevrijd miljoenen die Jezus erkennen als hun Koning als God Sjako 

Is geen bewijs. Matt. 7:22 Op die dag zullen veel mensen tegen me zeggen: “Heer, Heer, we hebben toch in uw naam geprofeteerd en in uw naam demonen uitgedreven en in uw naam allerlei wonderen gedaan?”  23 Dan zal ik openlijk tegen ze zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend! Ga weg, wetteloze mensen!”

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

is Jezus opgestaan volgens jou JG handleiding 

Beetje respect zou je sieren. Ja, Jezus is opgestaan. Hij heeft de dood overwonnen. 

Maar Hij was wel 3 dagen dood. Echt dood. (Hoe kan God dood zijn?)  Zijn Vader heeft hem opgewekt uit de doden. Handelingen 2:32 God heeft deze Jezus opgewekt, en daar zijn wij allemaal getuigen van.  (Zelfs de Statenvertaling vertaald dit zo).

Vervolgens is Hij door God verhoogd en heeft de Heilige Geest van Zijn Vader gekregen en die vervolgens aangewend om zijn gemeente aan te sturen. 

  33 Hij is verhoogd tot Gods rechterhand en heeft de beloofde heilige geest van de Vader ontvangen. Daarom heeft hij uitgestort wat jullie zien en horen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei sjako:

Beetje respect zou je sieren. Ja, Jezus is opgestaan. Hij heeft de dood overwonnen. 

Jullie geloven toch dat Hij enkel geestelijk is opgestaan, dus niet lichamelijk? Dan heeft Hij de dood dus niet echt overwonnen.

32 minuten geleden zei sjako:

Maar Hij was wel 3 dagen dood. Echt dood. (Hoe kan God dood zijn?)

Door God te zijn. God kan dingen doen die wij ons niet kunnen voorstellen. Dat is zeg maar het hele idee van God zijn. Dus als wij mensen al kunnen sterven, dan God natuurlijk des te meer en op zijn volmaakst, anders zouden wij meer gaven hebben dan God zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjako, ik laat je zoveel teksten, zien uit de bijbel, voor al de mensen die in jezus geloven, kinderen zijn van God en hem nu papa noemen...

rom 8  14Want allen, die door de Geest Gods geleid worden, zijn zonen Gods. 15Want gij hebt niet ontvangen een geest van slavernij om opnieuw te vrezen, maar gij hebt ontvangen de Geest van het zoonschap, door welke wij roepen: Abba, Vader.16Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn. 17Zijn wij nu kinderen, dan zijn wij ook erfgenamen: erfgenamen van God, en medeërfgenamen van Christus; immers, indien wij delen in zijn lijden, is dat om ook te delen in zijn verheerlijking.

ik heb zijn Geest ontvangen ik ben zijn kind, en ja ik bid voor zieken en drijf demonen uit, wij de volgelingen van Jezus vinden dit volstrekt normaal, en jij komt met een tekst aan en haalt deze weer compleet uit zijn verband

Ingaan in het Koninkrijk der hemelen

13Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.

15Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. 16Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? 17Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. 19Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 20Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.

21Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Tweeërlei fundament

24Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots. 25En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en stortten zich op dat huis, en het viel niet in, want het was op de rots gegrondvest. 26En een ieder, die deze mijn woorden hoort en ze niet doet, zal gelijken op een dwaas man, die zijn huis bouwde op het zand. 27En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en sloegen tegen dat huis, en het viel in, en zijn val was groot.

 

als jij inderdaad niet bouwt op de rots Jezus, dan zal al jou zwoegen totaal voor niets zijn, en heb je geen deel aan zijn koninkrijk, je geeft dat wel eerlijk toe 

maar waarom accepteer je Jezus niet als de enige die alle macht is gegeven en wij in zijn naam nu dezelfde dingen doen, of blijf je volharden  en krijg je straks dit antwoord..

Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

ken je Hem. accepteer je Hem ???

 

1 uur geleden zei vredestichter:

 

Sjako ik heb een hele belangrijke vraag voor jou....  in joh 2 v 19 

19 Jezus antwoordde en zeide tot hen: Breekt deze tempel af en binnen drie dagen zal Ik hem doen herrijzen. 20 De Joden dan zeiden: Zesenveertig jaren is over deze tempel gebouwd en Gij zult hem binnen drie dagen doen herrijzen? 21 Maar Hij sprak van de tempel zijns lichaams. 22 Toen Hij dan opgewekt was uit de doden, herinnerden zijn discipelen zich, dat Hij dit gezegd had, en zij geloofden de Schrift en het woord, dat Jezus gesproken had.

de discipelen erkende  en herkende Jezus, na zijn opstanding toch... 

 

en jij Sjako geloof jij net zoals de discipelen, en hem herkende, hem aanraakte 

Toen Hij dan opgewekt was uit de doden, herinnerden zijn discipelen zich, dat Hij dit gezegd had, en zij geloofden de Schrift en het woord, dat Jezus gesproken had.

Geloof jij Hem..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bron( bijbel en http://ontdekgod.nl/is-jezus-god/)

Is Jezus God?

Is Jezus God? Net als zijn hemelse Vader? Of is Jezus Christus een schepping, net zoals de engelen bijvoorbeeld?

Jezus Christus wordt God genoemd door de apostelen

“Verwachtende de zalige hoop en de verschijning der heerlijkheid
van onze grote God en Heiland, Christus Jezus”.
(Titus 2:13)

“De Christus, Die is boven alles, God, te prijzen in eeuwigheid”.
(Romeinen 9:5)

“Uw troon, o God, is in alle eeuwigheid
en de scheper der rechtmatigheid is de scepter van Uw Koningschap”.
(Hebreeën 1:8)

“Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is
en ons inzicht gegeven heeft om de Waarachtige te kennen
en wij zijn in de Waarachtige, namelijk in Zijn Zoon Jezus Christus.
Deze is de waarachtige God en het eeuwige leven”.
(1 Johannes 5:20)

Jezus Christus stelt zichzelf gelijk aan God

“Ik en de Vader zijn één” (Johannes 10:30)

“Filippus zeide tot Hem: Here, toon ons de Vader en het is ons genoeg.
Jezus zei tot hem: Ben Ik zo lang bij u, Filippus, en kent gij Mij niet?
Wie Mij gezien heeft, die heeft de Vader gezien;
Hoe zegt gij: Toon ons de Vader?”
(Johannes 14:8,9)

Jezus Christus noemt zichzelf met Gods naam

“Jezus zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u:
Eer Abraham was, IK BEN. Zij namen dan stenen op
om naar Hem te werpen; maar Jezus verborg Zich
en verliet de tempel.”
(Johannes 8:58)

God bracht zijn eigen zaad in Maria

“De heilige Geest zal over u komen, de kracht van de Allerhoogste
zal u als een schaduw bedekken. Daarom zal het kind
dat geboren wordt, heilig worden genoemd en Zoon van God.”
(Lucas 1:35)

Jezus Christus wordt aanbeden als God

“Opdat in de Naam van Jezus zich alle knie zou buigen…
en alle tong zou belijden: Jezus Christus is Heer,
tot eer van God de Vader!”
(Fil. 2:1-11)

“En Hem (de Zoon) moeten alle engelen Gods huldigen”
(Hebr. 1:6)

“en het Lam zij de lof en de eer en de heerlijkheid
en de kracht tot in alle eeuwigheden.”
(Openbaring 5:13)

Jezus bezit Gods eigenschappen

In onderstaande bijbelteksten zie je dat Jezus diverse kenmerken bezit die eigen zijn aan God. De godsdienstige leiders sloegen tilt toen Jezus mensen hun zonden vergaf, want alleen God bezit de eeuwige almacht om een mens van zijn zonden vrij te spreken. God alleen is de ultieme rechter. Ook het kennen van de gedachten van mensen en het geven van eeuwig leven zijn eigenschappen die alleen God bezit. Bovendien wordt Jezus in de Bijbel de schepper van hemel en aarde genoemd.

Jezus Christus is de schepper

“In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God,
en het Woord was God. Dit was in den beginne bij God.
Alle dingen zijn door het Woord geworden
en zonder dit is geen ding geworden, dat geworden is.”
(Johannes 1:1)

“Want door Hem zijn alle dingen geschapen,
die in de hemelen en die op de aarde zijn,
die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen,
hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten;
alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen;
En Hij is vóór alle dingen, en alle dingen bestaan
te zamen door Hem;”
(Kolossenzen 1:16)

Jezus Christus kent de gedachten van alle mensen

“Maar hij wist wat ze dachten.”
(Lucas 6:8 en 11:17)

“Maar Jezus begreep wat ze dachten.”
(Lucas 5:22)

Jezus Christus geeft eeuwig leven

“Want zoals de Vader zelf de bron van leven is,
zo is ook de Zoon bron van leven dankzij zijn Vader.”
(Johannes 5:26)

Jezus Christus vergeeft zonden van mensen

“Bij het zien van hun geloof zei Jezus tegen de verlamde:
‘Wees gerust, uw zonden worden u vergeven.’”
(Mattheus 9:2)

“Bij het zien van hun geloof zei Jezus tegen de verlamde:
‘Vriend, uw zonden worden u vergeven.”
(Marcus 2:5)

“Toen zei hij tegen haar: ‘Uw zonden zijn u vergeven.”
(Lucas 7:48)

Besluit: Is Jezus God?

Is Jezus God? Als je de Bijbel leest, bestaat er geen twijfel over dat Jezus inderdaad God is, net zoals zijn hemelse Vader en de heilige Geest God zijn.

 Vader, Zoon en Geest worden in de Bijbel zonder spoor van twijfel alledrie als God aangeduid.

 weet je nog wat ik je zij Sjako over je bedenksels jou bolwerken tussen je oren, daar wordt nu strijd gestreden, over de erkenning van Jezus 

maar hij regeert nu en voor altijd, bedenk de dingen nu die boven je zijn en (God ) Jezus zal je helpen om je ogen open te doen, hij houd van je en wil zich doen kennen...

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

 God kan dingen doen die wij ons niet kunnen voorstellen. Dat is zeg maar het hele idee van God zijn. Dus als wij mensen al kunnen sterven, dan God natuurlijk des te meer en op zijn volmaakst, anders zouden wij meer gaven hebben dan God zelf.

Mensen kunnen zondigen, dus kan God het ook anders zouden wij meer dan God kunnen. Alleen doet God het niet, mag ik hopen. Maar die zekerheid hebben wij niet, wij moeten geloven wat God over zichzelf gezegd heeft. En niet eens persoonlijk tot ons maar via enkele Joden 5000 jaar geleden. En wat Hij toen gezegd heeft hebben ze eerst keer op keer aan hun kinderen doorverteld en pas op het laatst opgeschreven. Deze teksten zijn talloze malen overgeschreven en hopelijk zonder eigen inbreng en correct vertaald. Het is eigenlijk heel goed mogelijk dat men zich alles over hun God verbeeld heeft en dan zouden wij nu dus geloven in iets wat men vroeger gefantaseerd heeft. Omdat die kans heel reëel is geloof ik nergens in. Argumenten als dat het christelijk geloof al wel 2000 jaar bestaat maakt bij mij geen indruk, de kerk doet en deed er zelf al het mogelijke aan zo veel mogelijk volgelingen te krijgen en te behouden. Daarin is Rome dus geslaagd zou je kunnen zeggen maar het zegt imo niets over het waarheidsgehalte, enkel dat het blijkbaar voor velen een interessante religie is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Hallo Violist, ik zie dat je nog steeds op zoek bent, ik wil je uitdagen, om dit aandachtig door te nemen, en 

http://ontdekgod.nl/wetenschap-bewijst-god/

2 uur geleden zei violist:

Omdat die kans heel reëel is geloof ik nergens in.

http://ontdekgod.nl/bestaat-god/

God is veel dichterbij dan jij denkt

http://ontdekgod.nl/god-intens-ervaren/

ben benieuwd naar je reactie, en weet  zeker dat als jij oprecht op zoek gaat..

 dat jij Hem gaat ontmoeten, en na deze ervaring, zal je leven zal nooit meer hetzelfde zijn.

succes. 

:E

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei vredestichter:

ben benieuwd naar je reactie, en weet  zeker dat als jij oprecht op zoek gaat..

Helaas voor jou vredesstichter, ook hierin vergist jij je, de tijd dat ik nog zocht heb ik ver achter me liggen. Ik ben met mijn opmerkingen slechts benieuwd hoe een gelovige op mijn standpunt reageert. Jij reageert echter alleen maar met links en lappen gekopieerde tekst van anderen. Zoals je weet leest niemand die nog, aan mij zijn ze in elk geval niet besteed.

Weet je trouwens nog dat jij beweerde een godsbestaan te kunnen aantonen? Mijn vraag daar een topic over te beginnen ontweek je door te zeggen dat je hier nog niet zo lang was en nog niet goed wist hoe alles werkte en daarnaast dat je daar te weinig tijd voor had. Nu kom je echter weer met een link over dat onderwerp aan: "wetenschap-bewijst- god"  Het moge duidelijk zijn dat ik jou sinds die tijd hier niet meer serieus neem. Het preterisme met haar vredesrijk had bij mij al afgedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Robert Frans:

Jullie geloven toch dat Hij enkel geestelijk is opgestaan, dus niet lichamelijk? Dan heeft Hij de dood dus niet echt overwonnen.

Ja, natuurlijk wel. Bij deze redenatie gaan jullie uit dan een mens een onstoffelijke geest of ziel heeft, maar de Bijbel spreekt dat tegen. Een persoon met een hemelse bestemming krijgt een ander lichaam dan die straks een opstanding op de aarde hebben. Jezus als eersteling kreeg dus een hemels lichaam. Daarom kon Hij ook ineens verschijnen binnenshuis. Net zoals een engel kan materialiseren kan Jezus dat ook. Jezus werd ook geregeld niet herkend, ook niet door zijn discipelen. Hij kon in korte tijd enorme afstanden afleggen, dat kan een fysiek lichaam niet. Dus er zijn een hoop aanwijzingen dat wij gelijk hebben. Maar Jezus is voor 100% opgestaan. Vanaf 1 Kor 15:42 legt Paulus dit uit. Mensen met hemelse bestemming krijgen een geestelijk lichaam. 

In vers 45 zegt hij dan ook De eerste mens, Adam, werd een levend wezen.’ De laatste Adam (Jezus) werd een levengevende geest. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Robert Frans:

Door God te zijn. God kan dingen doen die wij ons niet kunnen voorstellen. Dat is zeg maar het hele idee van God zijn. Dus als wij mensen al kunnen sterven, dan God natuurlijk des te meer en op zijn volmaakst, anders zouden wij meer gaven hebben dan God zelf.

Vreemde redenatie. Hab. 1:12 bijv Bent u er niet al eeuwig, Jehovah? Mijn God, mijn Heilige, u sterft niet. U hebt ze aangesteld om een oordeel te voltrekken, Jehovah. U hebt ze aangewezen om te straffen, mijn Rots.

Daar staat toch duidelijk dat God niet sterft. Zijn Zoon daarentegen kon dat dus wel. Na zijn opstanding kreeg Jezus direct eeuwig leven terug en was dus onsterfelijk geworden.

5 minuten geleden zei TTC:

Is dat vandaag nog steeds het geval niet?

Dat is zeker zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei vredestichter:

Is Jezus God?

Om niet te verzanden in lappen tekst lijkt het me beter om het tekst voor tekst te bekijken. Ik zal een nieuw item openen. Jij begint met de tekst waarvan jij vindt dat die het duidelijkst is waarin gezegd wordt dat Jezus God is. Ik vind het een belangrijk onderwerp. Als het niet zo is dan beledig je de Enige God als het wel zo is dan wordt Jezus tekort gedaan. Dus is het van belang hierover duidelijkheid te krijgen. Het meeste is denk ik terug te herleiden in het gebruik van verschillende vertalingen. De King James en Statenvertaling gebruiken een veel latere Griekse codex dan de huidige meer wetenschappelijke vertalingen. Dus ook daar wil ik het over hebben. Misschien kunnen we bij twijfelgevallen de Codex Sinaiticus gebruiken. Dit is de oudste bijbel ooit gevonden. http://www.codexsinaiticus.org/en/

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei violist:

Mensen kunnen zondigen, dus kan God het ook anders zouden wij meer dan God kunnen. Alleen doet God het niet, mag ik hopen. Maar die zekerheid hebben wij niet, wij moeten geloven wat God over zichzelf gezegd heeft.

Natuurlijk zou God ook kwaad kunnen doen. Alleen doet Hij dat niet en vertrouwen wij inderdaad op zijn liefde en barmhartigheid. Dat jij dat vertrouwen moeilijk vindt en niet onder de indruk bent van zijn genadegaven in de vorm van de Kerk, de Schrift en de heilige sacramenten, doet daar niets aan af. In elk geval niet in dit subforum. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei violist:

de tijd dat ik nog zocht heb ik ver achter me liggen. Ik bent met mijn opmerkingen slechts benieuwd hoe een gelovige op mijn standpunt reageert.

Violist je bent slechts benieuwd...

hoe wij reageren ...

dit is wel erg doorzichtig...

is het zo moeilijk om toe te geven, dat er toch ergens diep van binnen een verlangen is naar antwoorden... 

een onbevredigend gevoel van vragen waar jij mee rond loopt...

je bent hier anoniem veiliger kan niet...

zet je masker eens af Violist.  " slechts benieuwd" ...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei vredestichter:

Violist je bent slechts benieuwd... hoe wij reageren ... dit is wel erg doorzichtig... is het zo moeilijk om toe te geven, dat er toch ergens diep van binnen een verlangen is naar antwoorden... een onbevredigend gevoel van vragen waar jij mee rond loopt... je bent hier anoniem veiliger kan niet... zet je masker eens af Violist.  " slechts benieuwd" ...

De herhaalde ellenlange lappen tekst doen dit forum echt geen goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei TTC:

De herhaalde ellenlange lappen

het punt is TTC ,dat Sjako (om zijn JG leer te verdedigen) vaak zegt, dit staat in daniel 9 dit staat in openbaringen 2 dit staat in enz enz enz 

hij haalt een paar uit teksten die compleet uit zijn verband gerukt zijn, of zelfs het tegenovergestelde bewijzen, zoals dat vb van die steen uit daniel 2

daar is inderdaad tekst voor nodig (lappen) om dit uit te leggen, maar hier komt hij vervolgens niet op terug..

lijkt indrukwekkend, ik ben er alleen maar nog meer van overtuigd hoe gevaarlijk het is, omdat hij op die manier de bijbel misbruikt, en angst creëert voor de tijd waarin we leven

en (lijkt) met een oplossing komt, ik kom deze zelfde manier van teksten misbruiken ook tegen in de bijbel.. 

in lucas 4 

3En de duivel zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, zeg dan tot deze steen, dat hij brood worde. 4En Jezus antwoordde hem: Er staat geschreven: Niet alleen van brood zal de mens leven.

5En hij voerde Hem op een hoogte en toonde Hem al de koninkrijken der wereld in een ogenblik tijds. 6En de duivel zeide tot Hem: U zal ik al deze macht geven en hun heerlijkheid, want zij is mij overgegeven, en ik geef haar wie ik wil. 7Indien Gij mij dan aanbidt, zal zij geheel van U zijn. 8En Jezus antwoordde en zeide tot hem: Er staat geschreven: Gij zult de Here, uw God, aanbidden en Hem alleen dienen.

9En hij leidde Hem naar Jeruzalem en stelde Hem op de rand van het dak des tempels en hij zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelf dan vanhier naar beneden; 10want er staat geschreven: Aan zijn engelen zal Hij opdracht geven aangaande u om u te behoeden, 11en: Op de handen zullen zij u dragen, opdat gij uw voet niet aan een steen stoot. 12En Jezus antwoordde en zeide tot hem: Er is gezegd: Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken.

13En toen de duivel alle verzoeking ten einde had gebracht, week hij van Hem tot een bestemde tijd.

Hij probeerde Jezus te laten twijfelen aan zijn identiteit, "indien " Jezus wist wie hij was en ik weet ook wie ik ben, dus onder indruk ben ik niet maar hij reageerde wel, en ik dus ook, maar ik zal het wat korter proberen te houden ha ha 

en wat bij deze topic past..

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei vredestichter:

het punt is TTC ,dat Sjako (om zijn JG leer te verdedigen) vaak zegt, dit staat in daniel 9 dit staat in openbaringen 2 dit staat in enz enz enz hij haalt een paar uit teksten die compleet uit zijn verband gerukt zijn, of zelfs het tegenovergestelde bewijzen, zoals dat vb van die steen uit daniel 2 daar is inderdaad tekst voor nodig (lappen) om dit uit te leggen, maar hier komt hij vervolgens niet op terug..lijkt indrukwekkend, ik ben er alleen maar nog meer van overtuigd hoe gevaarlijk het is, omdat hij op die manier de bijbel misbruikt, en angst creëert voor de tijd waarin we leven en (lijkt) met een oplossing komt, ik kom deze zelfde manier van teksten misbruiken ook tegen in de bijbel.. in lucas 4 3En de duivel zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, zeg dan tot deze steen, dat hij brood worde. 4En Jezus antwoordde hem: Er staat geschreven: Niet alleen van brood zal de mens leven. 5En hij voerde Hem op een hoogte en toonde Hem al de koninkrijken der wereld in een ogenblik tijds. 6En de duivel zeide tot Hem: U zal ik al deze macht geven en hun heerlijkheid, want zij is mij overgegeven, en ik geef haar wie ik wil. 7Indien Gij mij dan aanbidt, zal zij geheel van U zijn. 8En Jezus antwoordde en zeide tot hem: Er staat geschreven: Gij zult de Here, uw God, aanbidden en Hem alleen dienen. 9En hij leidde Hem naar Jeruzalem en stelde Hem op de rand van het dak des tempels en hij zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelf dan vanhier naar beneden; 10want er staat geschreven: Aan zijn engelen zal Hij opdracht geven aangaande u om u te behoeden, 11en: Op de handen zullen zij u dragen, opdat gij uw voet niet aan een steen stoot. 12En Jezus antwoordde en zeide tot hem: Er is gezegd: Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken. 13En toen de duivel alle verzoeking ten einde had gebracht, week hij van Hem tot een bestemde tijd. Hij probeerde Jezus te laten twijfelen aan zijn identiteit, "indien " Jezus wist wie hij was en ik weet ook wie ik ben, dus onder indruk ben ik niet maar hij reageerde wel, en ik dus ook, maar ik zal het wat korter proberen te houden ha ha en wat bij deze topic past..

Enfin, Jezus komt terug op aarde en kiepert alle bijbels in de prullenmand, verbolgen dat hij is om alle ellende en misverstanden dat dat boek heeft veroorzaakt. Vervolgens aanschouwt hij de wereld zoals hij is en schrikt zich een ongeluk, hij denkt hier diep over na en bedenkt een transformationeel plan om de wereld te herstellen. Nu mag jij zonder de bijbel vertellen wat er gaat gebeuren. Akkoord?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Enfin, Jezus komt terug op aarde en kiepert alle bijbels in de prullenmand, verbolgen dat hij is om alle ellende en misverstanden dat dat boek heeft veroorzaakt. Vervolgens aanschouwt hij de wereld zoals hij is en schrikt zich een ongeluk, hij denkt hier diep over na en bedenkt een transformationeel plan om de wereld te herstellen. Nu mag jij zonder de bijbel vertellen wat er gaat gebeuren. Akkoord?

Jezus kwam op aarde, in een hele duistere periode in de geschiedenis, God Kwam zelf hij liet zien wie Hij was (Emmanuel God met ons ), hij heeft dit drieënhalf jaar gedemonstreerd, (woorden en daden) nam alles wat ons in de weg stond om te regeren op aarde weg,(het kruis)  kondigde geen religie aan, maar een koninkrijk met een koning die ook vader is, hij geloofde dat wij met behulp van de Heilige Geest (helper) vanaf toen met een handje vol volgelingen, nu 2000 jaar later, met heel veel meer, nu wij in relatie met God, regeren met Hem, 

er werd van Hem gezegd hij ging rondgaande goeddoende genezende en bevrijdende, iedereen die in hem geloofde sloot zich aan toen en nu  , en dat doen wij zijn volgelingen dus ook..rondgaande goeddoende genezende en bevrijdende en het evangelie preken van het koninkrijk ...

waar focussen we ons op: Er zijn ZEVEN BERGEN die een samenleving bepalen: de zakenwereld, de regering, de media, entertainment, onderwijs, gezin en godsdienst. God wil Zijn kinderen een centrale plaats laten innemen in deze gebieden, zodat we daar de regering van Jezus Christus kunnen brengen.

we worden vanaf het begin al tegengewerkt door het kwaad, wat altijd negativiteit, hopeloosheid, haat, afwijzing, schuld en schaamte brengt  en door angst mensen probeert te beïnvloeden

daarom is deze topic zo belangrijk omdat Jezus een ander boodschap heeft, en zijn volgelingen dus ook in deze tijd, in elke tijd al 2000 jaar en er gaan er nog vele jaren volgen waarin wij deze boodschap blijven verkondigen met woorden en daden...

de zakenwereld, de regering, de media, entertainment, onderwijs, gezin en godsdienst, wij zijn aan het infiltreren wereld wijd in elk land op elk van deze gebieden,

om het onze vader (gebed) gestalte te laten geven zoals in de hemel alsook ook op aarde, en dit gebed gaat verhoord worden..

ik zal je een vb geven TTC weet jij het nog "oeganda" een kapot en verscheurd land, nog niet zo heel lang geleden 

kijken vanaf 4.30 min 

dit heeft gevolgen voor het land (politieke vlak ) als regerings- leiders Jezus erkennen als God, en is nu al zichtbaar in Oeganda, er vinden daar  

hele grote veranderingen plaats.. 

mocht je nog meer vb willen ik hoor het wel..

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei vredestichter:

Jezus kwam op aarde, in een hele duistere periode in de geschiedenis, God Kwam zelf hij liet zien wie Hij was (Emmanuel God met ons ), hij heeft dit drieënhalf jaar gedemonstreerd, (woorden en daden) nam alles wat ons in de weg stond om te regeren op aarde weg,(het kruis)  kondigde geen religie aan, maar een koninkrijk met een koning die ook vader is, hij geloofde dat wij met behulp van de Heilige Geest (helper) vanaf toen met een handje vol volgelingen, nu 2000 jaar later, met heel veel meer, nu wij in relatie met God, regeren met Hem, er werd van Hem gezegd hij ging rond goeddoende genezende en bevrijdende iedereen die in hem geloofde, en dat doen wij zijn volgelingen dus ook.. waar focussen we ons op: Er zijn ZEVEN BERGEN die een samenleving bepalen: de zakenwereld, de regering, de media, entertainment, onderwijs, gezin en godsdienst. God wil Zijn kinderen een centrale plaats laten innemen in deze gebieden, zodat we daar de regering van Jezus Christus kunnen brengen. we worden vanaf het begin al tegengewerkt door het kwaad, wat altijd negativiteit, hopeloosheid, haat, afwijzing, schuld en schaamte brengt  en door angst mensen probeert te beïnvloeden daarom is deze topic zo belangrijk omdat Jezus een ander boodschap heeft, en zijn volgelingen dus ook in deze tijd, in elke tijd al 2000 jaar en er gaan er nog vele jaren volgen waarin wij deze boodschap blijven verkondigen met woorden en daden... de zakenwereld, de regering, de media, entertainment, onderwijs, gezin en godsdienst, wij zijn aan het infiltreren wereld wijd in elk land op elk van deze gebieden, om het onze vader (gebed) gestalte te laten geven zoals in de hemel alsook ook op aarde, en dit gebed gaat verhoord worden..ik zal je een vb geven TTC weet jij het nog "oeganda" een kapot en verscheurd land, nog niet zo heel lang geleden 

Enfin, Jezus komt terug op aarde en kiepert alle bijbels in de prullenmand, verbolgen dat hij is om alle ellende en misverstanden dat dat boek heeft veroorzaakt. Vervolgens aanschouwt hij de wereld zoals hij is en schrikt zich een ongeluk, hij denkt hier diep over na en bedenkt een transformationeel plan om de wereld te herstellen. Nu mag jij zonder de bijbel vertellen wat er gaat gebeuren. Akkoord?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:
21 minuten geleden zei TTC:

enfin, Jezus komt terug op aarde

 

Hij is er dus al

" bedenkt een transformationeel plan"

plan is er ook al !!

wordt al uitgewerkt ...

wil jij hier deel van zijn?

Maar dit  alles hangt af van jouw antwoord op het offer dat Jezus Christus bracht voor jou.

Veel mensen kiezen voor ontkenning van Jezus Christus. Ze willen op hun eigen manier ‘gered’ worden. Dat is trots. Deze trots is de oerzonde van de mensheid. Je kunt echter ook kiezen om deze opstandigheid en onafhankelijkheid van God op te geven en te buigen voor hem. Dan zal hij je verlossen van je zonden en dan wordt je een geliefd en kostbaar kind van God, met een geweldige roeping in hem, die vol liefde en goedheid is.

Kom nu in zijn armen van eeuwige liefde en ontvang zijn vergeving en vernieuwing naar geest, ziel en lichaam.

jij zult getransformeerd worden, en de plek waar God jou gaat gebruiken op deze aarde...

Dat is het plan...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid