Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei sjako:

Alleen al de gedoopte Getuigen zijn al meer dan 8 miljoen, dus geen kinderen en geïnteresseerden meegeteld. We hebben een hoop verkeerde zienswijzen gecorrigeerd en doen echt Gods wil. Noem dat maar niks. Het is de hoeveelheid van een klein land denk ik. De echte verandering moet natuurlijk komen van Jezus en Jehovah zelf. Dat kunnen we niet bevorderen.

Door het goede nieuws naar de mensen te brengen kunnen we ze de waarheid laten zien, krijgen ze een gelukkig leven en een vooruitzicht op eeuwig leven op een Paradijs aarde. De waarheid maakt ons vrij van angsten voor bijvoorbeeld de hel enz. Het is naar mijn inzien de beste levenshouding die je maar kan hebben. Je wordt een deel van een hecht broederschap zonder aanziens des persoons. Niemand wordt op een voetstuk gezet. Moslims kan je de Waarheid laten zien en geloof me, ze zien de waarheid heel vaak in. 

Ik heb al een aantal keer mee gemaakt dat ik ervaarde dat God me hielp. Het is een werkelijkheid. Als het niet de ware religie zou zijn waarom helpt God ons dan? Als je  enkel al ziet hoe de organisatie werkt dan kan je daar enkel maar bewondering voor hebben.

Door aan politiek te gaan doen bevorder je Gods Koninkrijk echt niet. Je kweekt enkel maar haat. Vraag aan een broeder van ons om dit eens persoonlijk nader uit te leggen. Niet al te lang geleden is daar een Wachttoren artikel over geweest. Moet even kijken in welke.

Ik zeg niet dat jullie niets doen, ik zie alleen niets bereikt worden/veranderen. Van deur naar deur gaan is een manier, maar daarmee bereik je maar een klein publiek. De echte verandering komt vanuit de mensheid sjako. Gelijkheid man en vrouw is geen religieuze waarde geweest, maar kwam vanuit het volk. Als je het volk op één lijn kunt krijgen, dan kunnen we de zaken gaan veranderen. Veranderingen kwamen altijd van de mensen en niet van goden.

Ik heb God ook al ervaren in mijn leven. En dingen die elkaar zodanig opgevolgd hebben dat ik gewoon niet kon zeggen "dit is toeval." Het was een teken van hogerhand. Zelfs mijn bijbelstudie met JG is via een "goddelijke manier" tot mij gekomen. Ik weiger normaal altijd JG aan mijn deur, maar nu had ik er zelf om gevraagd dus kon niet weigeren.

Ik wil zeker geen haat kweken. Ik wil een VZW oprichten om de islamisering van Europa te stoppen door het Woord van Christus. Voorwaar, mensen zeggen dan dat ik met de duivel collaboreer. Maar ik denk dat het soms niet anders kan. WO2 is ook niet gewonnen door de linkerwang te keren en WO3 staat nu voor de deur. Honderdduizend+ strijders van het kalifaat zijn Europa binnen gedrongen.
De Armageddon staat voor de deur en wij negeren alle signalen en waarschuwingen die Christus ons meegaf in het evangelie.

Ik zal dit zeker bespreken met een JG, maar ik denk dat mijn gedacht al gemaakt is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

1 uur geleden zei sjako:

Als het niet de ware religie zou zijn waarom helpt God ons dan?

God ziet het hart aan en helpt iedereen die op Hem vertrouwt en Zijn koninkrijk nastreeft, zonder aanziens des persoons. Het is niet het alleenrecht voor de aanhangers van het WTG. Buiten het WTG zijn er vele malen meer mensen die God's nabijheid en hulp ervaren. Blijf maar gewoon lid maar neem alsjeblieft afstand van het idee dat de JG's het uitverkoren volk zijn want dat zijn ze geenszins en die pretentie wordt nergens door gerechtvaardigd. De leiders van het WTG die hun volgelingen hersenspoelen zullen hun straf niet ontgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Alleen al de gedoopte Getuigen zijn al meer dan 8 miljoen,

8 miljoen op de 7 miljard, dat is 1:875

Onderzoek toont aan dat de stijging gemiddeld niet meer is dan 1 % per jaar.

Je mag blij zijn als er dan over honderd jaar 9 miljoen JG zijn, terwijl de wereldbevolking naar 11 miljard is gestegen.

Nu 1: 875, in 2100  1:1200

Wanneer het grote uur U binnen honderd jaar plaats vindt worden er van elke 1000 mensen zo'n 999 afgewezen en slechts 1 behouden om de aarde nieuw leven in te blazen. Niet echt een succes voor Jehova lijkt mij. Je kunt natuurlijk hopen dat Jezus meer mensen gaat motiveren maar dat hopen andere christelijke stromingen ook, het is dan maar net wie Hij gaat helpen te groeien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei violist:

Nee, juist omdat het zo onlogisch is dat een God onze aarde als slagveld voor zijn vete met de satan zou gebruiken ben ik van mening dat alle narigheid die we om ons heen zien wij aan onszelf te danken hebben en niets met een ruzie tussen een God en een satan te maken kan hebben

Als we er nu van uitgaan dat al deze ellende wordt veroorzaken door invloed van satan, dan is het toch logisch dat deze verwijderd moet worden alvorens er een vredesrijk kan aanbreken. Als je kijkt wat er al niet zo gebeurd, dat kan je bijna niet als mens verzinnen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Als we er nu van uitgaan dat al deze ellende wordt veroorzaken door invloed van satan

Voor de zoveelste keer, waarom ga je daar van uit? Om dat te geloven is er toch meer nodig dan een gedachte van ene Petrus die geloofde dat de satan rond zou gaan als een briesende leeuw?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik zeg niet dat jullie niets doen, ik zie alleen niets bereikt worden/veranderen.

Ik zou zeggen: kom eens kijken in een Koninkrijkszaal en zie wat de waarheid met mensen doet. Ik wil je van harte uitnodigen. De grote veranderingen kunnen alleen Jezus en God bewerkstelligen. Wat is er mooier dan daar een aandeel in te hebben.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Zelfs mijn bijbelstudie met JG is via een "goddelijke manier" tot mij gekomen. Ik weiger normaal altijd JG aan mijn deur, maar nu had ik er zelf om gevraagd dus kon niet weigeren.

Ja, dat is bij mij ook zo gebeurd en had laatst ook weer een ervaring maar dan als verkondiger. Een stel had net een alpha cursus gedaan, maar ze konden zich er niet in vinden, maar wat nu. Op dat moment belt een broeder van mij aan waar ik samen velddienst mee deed. Hij heeft gelijk een bijbelstudie bij hun georganiseerd. God trekt mensen, zie het als een uitnodiging . Je zou wel gek zijn als je daar tegenin gaat.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik wil een VZW oprichten om de islamisering van Europa te stoppen door het Woord van Christus

Dan ben ik benieuwd wat daar de meerwaarde van is. Wij hebben al een enorme organisatie die ondersteund wordt door Gods Geest. Het is erg leuk praten met Moslims. Maar als jij iets gaat oprichten tegen de islamisering dan zal je snel met de  pvv worden geassocieerd. Weet niet of dat de weg is. Je zult Gods Geest nodig hebben en ik betwijfel of dat zal gaan gebeuren en dan zal het ophouden en sta je met lege handen. Elke persoon die je naar Gods Koninkrijk helpt bewegen is kostbaar. Je bent slechts een instrument, zoals je zelf hebt meegemaakt. Maar het is wel een zeer kostbaar voorrecht een instrument te mogen zijn van de Maker van het Universum.

Denk er alsjeblieft goed over na wat je gaat doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei violist:

8 miljoen op de 7 miljard, dat is 1:875

Je vergeet al de mensen die ooit JG zijn geweest maar nu zijn overleden. Dan zullen het er misschien nog miljoenen meer zijn. En weinigen lopen op het smalle pad des levens hé. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei vredestichter:

Gaan we dan zoiets krijgen zoals bv Jacque Fresco voorstelde

Hallo TTC, een hoop goede plannen, maar ook een oude gefrustreerde man ha ha, hij ziet absoluut een aantal situatie's in de wereld die moeten veranderen, en die gaan ook veranderen, alleen ik kan me nog niet vinden, op de manier hij denkt, dit gestalte gaat krijgen.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Willempie:

De leiders van het WTG die hun volgelingen hersenspoelen zullen hun straf niet ontgaan.

Als het echt zo'n verkeerde religie is,  waarom trekt God dan juist mensen aan naar deze organisatie? Ik heb daar zoveel voorbeelden van. En ik zeg niet dat het buiten de organisatie niet gebeurd, maar misschien komen ze daardoor juist tot de waarheid. God werkt op een manier die wij niet kunnen bevatten.

3 minuten geleden zei violist:

Dat noem ik creatief boekhouden want hoeveel mensen zijn er ooit geweest die geen JG waren?

De hoeveelheid is niet belangrijk. Het is toereikend om iedereen op de wereld te bereiken met Gods boodschap in deze tijd. Het aantal uur dat er gepredikt wordt loopt in de miljarden uren per jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei sjako:

 

6 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik ga daar een beetje politiek voor moeten raadplegen.

Een edel streven, maar wat zou meer opleveren, het via de weg van God doen of die van de wereld? Politieke stelsels worden opgeruimd, dat zien we Oa duidelijk in Daniël 2, maar ook in Openbaring. De Bijbel zegt dat de wereld in de macht van de goddeloz's is . Zie bijv. Efeziërs 2:2 2 Bovendien heeft God jullie levend gemaakt, hoewel jullie dood waren door jullie overtredingen en zonden.  2 Jullie volgden daarmee eens de weg van deze wereld en de heerser over de macht van de lucht, de geest die nu actief is in ongehoorzame mensen. 

Of 1Johannes 5: 19 Wij weten dat we uit God voortkomen, maar de hele wereld ligt in de macht van de goddeloze. Logisch dus ook politiek of misschien juist politiek.

Bovenstaand vers laat duidelijk laten wie de heerser is van deze wereld. Wil je je daardoor laten leiden en onderdeel zijn? Of wil je het goede bereiken op de manier zoals God die aangeeft. Het is veel breder dan alleen van deur prediken. Onderschat niet wat je kunt bereiken op Gods manier. Goed doen voor mensen, het goede nieuws prediken, dat is Gods wil. Dan bouw je al mee aan een stukje van Gods Koninkrijk. 

 

De Bijbel zegt dat de wereld in de macht van de goddeloz's is 

heel interessant Sjako, ik vind het vervelend dat je jullie handboek bijbel noemt, en dus teksten aanhaalt  die er dus gewoon niet staan of zelfs het tegendeel bewijzen ik vind dit misleidend en bangmakerij en daar hebben jullie wel een patent op en jij als JG bewijst maar weer eens, hoe jullie dit doen 

wat staat er dan wel 

efe h2 v2  Ook u, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en zonden, 2waarin gij vroeger gewandeld hebt overeenkomstig de loop dezer wereld, overeenkomstig de overste van de macht der lucht, van de geest, die thans werkzaam is in de kinderen der ongehoorzaamheid, 3– trouwens, ook wij allen hebben vroeger daarin verkeerd, in de begeerten van ons vlees, handelende naar de wil van het vlees en van de gedachten, en wij waren van nature, evenzeer als de overigen, kinderen des toorns –, 4God echter, die rijk is aan erbarming, heeft, om zijn grote liefde, waarmede Hij ons heeft liefgehad, 5ons, hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, – door genade zijt gij behouden –, 6en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus,

1Johannes 5: 19 Wij weten, dat een ieder, die uit God geboren is, niet zondigt; want Hij, die uit God geboren werd, bewaart hem, en de boze heeft geen vat op hem. 19Wij weten, dat wij uit God zijn en de gehele wereld in het boze ligt. 20Doch wij weten, dat de Zoon van God gekomen is en ons inzicht gegeven heeft om de Waarachtige te kennen; en wij zijn in de Waarachtige, in zijn Zoon Jezus Christus. Dit is de waarachtige God en het eeuwige leven.

hoe bedoel je daniel 2

‘Maar de steen die tegen het beeld was geslagen, werd een hoge berg die de hele aarde bedekte.’ (Daniel 2:35)

Daniel legde uit dat het standbeeld diverse wereldrijken symboliseerde, die zouden verwoest worden door Gods koninkrijk:

‘Wanneer die koningen regeren, zal de God van de hemel een rijk stichten dat nooit te gronde gaat en door geen ander volk overheerst zal worden. Het zal al die rijken verpletteren en er voorgoed een eind aan maken. Maar zelf blijft dat rijk voor altijd bestaan.’ (Daniel 2:44)

Gods koninkrijk werd in deze goddelijke droom dus vergeleken met een steen, die uiteindelijk zo groot wordt dat hij de hele aarde vult! Op eenzelfde wijze vergeleek Jezus Gods koninkrijk met iets wat klein begint, maar steeds groter wordt:

dit is de waarheid!!

"Ik ben het licht van de wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht hebben dat leven geeft."

"Ik ben niet gekomen om goede mensen te roepen, maar om zondaars aan te sporen een nieuw leven te beginnen.’

"Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader, dan door Mij."

"Ik ben de goede herder. Een goede herder geeft zijn leven voor de schapen."

"Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft.”

"Rivieren van levend water zullen stromen uit het hart van wie in Mij gelooft,”

"Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven."

"Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Vóór Abraham geboren was, ben Ik."

"Wie Mij heeft gezien, heeft de Vader gezien."

Sjako en deze dan in mat 28; 18

16En de elf discipelen vertrokken naar Galilea, naar de berg, waar Jezus hen bescheiden had. 17En toen zij Hem zagen, aanbaden zij, maar sommigen twijfelden. 18En Jezus trad naderbij en sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in de hemel en op [de] aarde. 19Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb. 20En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld.

Je geeft satan veel te veel eer

Jezus regeert en hij heeft alle macht, wie wil jij als koning in je leven daar gaat het om..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei sjako:

Ik zou zeggen: kom eens kijken in een Koninkrijkszaal en zie wat de waarheid met mensen doet. Ik wil je van harte uitnodigen. De grote veranderingen kunnen alleen Jezus en God bewerkstelligen. Wat is er mooier dan daar een aandeel in te hebben.

Ja, dat is bij mij ook zo gebeurd en had laatst ook weer een ervaring maar dan als verkondiger. Een stel had net een alpha cursus gedaan, maar ze konden zich er niet in vinden, maar wat nu. Op dat moment belt een broeder van mij aan waar ik samen velddienst mee deed. Hij heeft gelijk een bijbelstudie bij hun georganiseerd. God trekt mensen, zie het als een uitnodiging . Je zou wel gek zijn als je daar tegenin gaat.

Dan ben ik benieuwd wat daar de meerwaarde van is. Wij hebben al een enorme organisatie die ondersteund wordt door Gods Geest. Het is erg leuk praten met Moslims. Maar als jij iets gaat oprichten tegen de islamisering dan zal je snel met de  pvv worden geassocieerd. Weet niet of dat de weg is. Je zult Gods Geest nodig hebben en ik betwijfel of dat zal gaan gebeuren en dan zal het ophouden en sta je met lege handen. Elke persoon die je naar Gods Koninkrijk helpt bewegen is kostbaar. Je bent slechts een instrument, zoals je zelf hebt meegemaakt. Maar het is wel een zeer kostbaar voorrecht een instrument te mogen zijn van de Maker van het Universum.

Denk er alsjeblieft goed over na wat je gaat doen.

Ik geloof best dat geloof positief kan inwerken op mensen. Maar daarmee is het nog niet gezegd dat het ook "waar" is, begrijp je? De grote veranderingen zijn altijd door de mens gekomen sjako. Ook nu staan we voor een kritiek punt in de geschiedenis waar ik niet op God reken. Ik reken op de mensheid. Ik hoop dat wij snel ontwaken uit de misleiding in inzien dat we belazerd worden door onze "leiders".

JG zijn zich bewust van deze misleiding, maar keren zich tot de bijbel en hopen daarmee op een goede afloop. Ik ben mij bewust dat er geen goede afloop voor ons is als we niet snel wakker worden.

De meerwaarde van mijn VZW zou zijn dat Christenen terug verbonden worden. Ieder Christen is welkom. Bij JG worden bepaalde Christenen verstoten. Ik vind dat niet zo heel Christelijk. Niet tegenstaand, ook JG zijn welkom. We zijn allemaal instrumenten van de Maker. We zijn allemaal afkomstig van dezelfde bron. Alleen worden wij onderweg misleid en vergeten wij daarmee wie we zijn.

Tijd dus om terug te keren naar de essentie van onze samenleving. Christelijke normen en waarden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei sjako:

Als het echt zo'n verkeerde religie is,  waarom trekt God dan juist mensen aan naar deze organisatie? Ik heb daar zoveel voorbeelden van. En ik zeg niet dat het buiten de organisatie niet gebeurd, maar misschien komen ze daardoor juist tot de waarheid. God werkt op een manier die wij niet kunnen bevatten.

Elke groepering of levensbeschouwing trekt wel haar publiek, van de veganistische gemeenschap tot de islam tot de PVV. En ook zijn er genoeg kerken en kerkgemeenschappen die veel mensen trekken, meer nog dan het WTG. De katholieke Kerk groeit ook nog steeds op verschillende plekken. Dat een levensbeschouwing mensen trekt, zegt dus nog niets over de mate van waarheid die zij verkondigt, laat staan dat het God zou zijn die mensen trekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei vredestichter:

Ook u, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en zonden, 2waarin gij vroeger gewandeld hebt overeenkomstig de loop dezer wereld, overeenkomstig de overste van de macht der lucht, van de geest, die thans werkzaam is in de kinderen der ongehoorzaamheid, 

Bewijs dat jij niet goed leest. In de Nieuwe Wereldvertaling staat hetzelfde, maar dan niet vroeger, maar 'eens'. Zelfde betekenis dus. Christenen wandelden daar vroeger ook in. Maar nu ze Christenen zijn geworden worden ze daar van bevrijdt. Ze zijn dus nog wel in de wereld maar niet meer onderdeel van de wereld die in de macht van het kwade ligt. Het ging me erom aan te geven dat buiten de Christelijke gemeente de wereld geregeerd wordt door het kwade en niet door Gods Geest. Politiek is ook een deel van de wereld. Dus niks bangmakerij.

Wist je trouwens dat de Statenvertaling die jij gebruikt een veel later afschrift (codex) gebruik die rammelt van de fouten. Die zijn allang wetenschappelijk aangetoond. Op het internet kan je de oudste (Griekse) Bijbel met Engelse vertaling vinden die er bestaat. Dan is het interessant om te zien dat de NBG vertaling en ook de Nieuwe Wereldvertaling veel dichter bij die vertaling zit dan de King James en Statenvertaling. De kennis van het Grieks is toegenomen en we hebben de Dode Zee rollen die aantonen dat de nieuwe huidige vertalingen veel dichter tegen het origineel aanzit. Hoe ouder hoe dichter bij het origineel hé. Ik wil best vers voor vers met je doornemen of het nu over een drieëenheid gaat of niet. Maar wel onder ander item.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei vredestichter:

Mij is gegeven alle macht in de hemel en op [de] aarde. 19Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Sjako regeer even 

wat staat hier wie heeft alle macht

wij de volgelingen van Jezus, regeren met hem, en zoals ik jou al eerder heb uitgelegd hebt is dat niet in een JG sprookjes land maar hier op deze hele mooie aarde, 

en wat ondenkbaar was 2000 jaar geleden, met een paar volgelingen zijn wij al behoorlijk doorgegroeid, ik begreep alleen al de pinkster beweging met bijna 1 miljard jezus volgelingen, over de hele wereld, die goed nieuws brengen over de hele wereld, 

wist je trouwens dat evangelie letterlijk, goed nieuws betekend, denk nou eens na wat jij steeds roept , met al die ja maar, ja maar 

is dat goed nieuws, nee Sjako noem het dan ook maar geen evangelie, Maar JG gedreven door angst en schuld en een naderende armageddon

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei vredestichter:

Jezus regeert en hij heeft alle macht, wie wil jij als koning in je leven daar gaat het om..

 

Uiteindelijk wel natuurlijk, maar nu wordt satan nog toegelaten zijn vernietigende werk te doen. Of wie zorgt anders voor deze ellende? God? Dat kan toch niet? God beproefd geen mensen en Hij wil dat ze het goed hebben. We hebben het zelf verprutst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Uiteindelijk wel natuurlijk, maar nu wordt satan nog toegelaten zijn vernietigende werk te doen. Of wie zorgt anders voor deze ellende? God? Dat kan toch niet? God beproefd geen mensen en Hij wil dat ze het goed hebben. We hebben het zelf verprutst.

Jezus zegt mij is alle macht gegeven dat sprak hij toen uit, en dat geldt nog steeds toen, nu, en voor altijd, maar jij zegt hoe dan, satan fluistert, tussen jou oren doet hij dat, maar geloof mij, als je de leugenaar gelooft geef jij hem autoriteit

maar volg je de waarheid "Jezus" heeft de de duivel geen enkele macht meer in jou leven..

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Robert Frans:

De katholieke Kerk groeit ook nog steeds op verschillende plekken. Dat een levensbeschouwing mensen trekt, zegt dus nog niets over de mate van waarheid die zij verkondigt, laat staan dat het God zou zijn die mensen trekt.

Wie weet worden we straks weer één familie als Jezus duidelijk de waarheid laat zien. Ik heb al mijn naaste lief, dus ook m'n Katholieke naasten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei vredestichter:

Maar JG gedreven door angst en schuld en een naderende armageddon

 

De Armageddon nadert dan ook. De voorspellingen voltrekken zich. Dan kan je zeggen "dat was vroeger ook zo." Maar nu droogt (en toen niet) de Eufraatrivier op, zoals voorspeld.
Het is dus in deze tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei vredestichter:

maar volg je de waarheid "Jezus" heeft de de duivel geen enkele macht meer in jou leven..

Die heeft hij ook niet meer. Ik herken z'n streken, maar vergeet niet dat hij duizenden jaren ervaring heeft in het misleiden van mensen. Hij kan een sluier leggen over de waarheid. Als je binnen Gods gemeente bent heb je weerstand tegen hem. Maar buiten de gemeente gaat hij als een malle tekeer. Maar dat wil jij op de een of andere manier niet zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ook nu staan we voor een kritiek punt in de geschiedenis waar ik niet op God reken.

Dit begrijp ik niet. Ik vind dit een heel gevaarlijke gedachte. Kijk eens wat er in Jeremia 10:23 staat.

23 Ik weet heel goed, Jehovah, dat het niet aan de mens is zijn weg te bepalen.Het is niet aan iemand die wandelt om zijn voetstappen zelfs maar te richten.

De wijsheid van Jehovah is zo superieur aan die van mensen dat we volledig op Hem moeten vertrouwen. Hij weet het verleden, het heden en de toekomst. Daarom gebeuren er wel eens dingen die we in eerste instantie niet kunnen begrijpen. Maar in Openbaring is het duidelijk dat de overwinning bij God ligt en niet bij mensen. Het is waar dat de mensheid een stuk knapper is geworden in al die jaren. Ik vind het ook fascinerend om een kijkje te kunnen nemen op Mars, Io, Jupiter, enz. Maar deze wijsheid is dwaasheid bij God. Hij is zo veel meer verhevener  dan de mens dat het dom is om op de mensheid te vertrouwen waarvan je zelf zegt dat onze leiders ons misleiden. In mijn ogen gebeuren er nu zaken die aansturen op één wereldreligie waarbij de ware religie wordt verboden. Laat je niet misleiden en zoek het bij God. Alleen daar vind je ware vrede en vrijheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei sjako:

Dit begrijp ik niet. Ik vind dit een heel gevaarlijke gedachte. Kijk eens wat er in Jeremia 10:23 staat.

23 Ik weet heel goed, Jehovah, dat het niet aan de mens is zijn weg te bepalen.Het is niet aan iemand die wandelt om zijn voetstappen zelfs maar te richten.

De wijsheid van Jehovah is zo superieur aan die van mensen dat we volledig op Hem moeten vertrouwen. Hij weet het verleden, het heden en de toekomst. Daarom gebeuren er wel eens dingen die we in eerste instantie niet kunnen begrijpen. Maar in Openbaring is het duidelijk dat de overwinning bij God ligt en niet bij mensen. Het is waar dat de mensheid een stuk knapper is geworden in al die jaren. Ik vind het ook fascinerend om een kijkje te kunnen nemen op Mars, Io, Jupiter, enz. Maar deze wijsheid is dwaasheid bij God. Hij is zo veel meer verhevener  dan de mens dat het dom is om op de mensheid te vertrouwen waarvan je zelf zegt dat onze leiders ons misleiden. In mijn ogen gebeuren er nu zaken die aansturen op één wereldreligie waarbij de ware religie wordt verboden. Laat je niet misleiden en zoek het bij God. Alleen daar vind je ware vrede en vrijheid. 

Ik neem graag het zekere voor het onzekere. Ik besef heel goed dat de bijbel door mannen geschreven is. Mannen die geïnspireerd waren, maar evengoed gecorrumpeerd van geest. Dus het is moeilijk mijn vertrouwen in een onzichtbare macht te leggen. Ik geloof in God, maar ik weet niet of ik volledig in de bijbel geloof.

Ik heb vertrouwen in het volk. Als de leiders onze democratie zouden eren, hadden wij deze wereldproblemen niet gekend. De democratie wou geen oorlog in Irak, en daar is het eigenlijk allemaal begonnen. Later Libië en dan Syrië. Wij wensten die oorlog niet, maar ze gingen aan de democratie voorbij. Weet je met hoeveel megafoons wij "onze leiders" moesten toeroepen alvorens hun euro viel dat Assad niet de vijand is, maar de rebellen die de EU bewapende?
Als wij niets hadden gedaan en vertrouwde op God was het Assad regime misschien reeds gevallen en was het al lang een kalifaat. Maar wij raadpleegden democratische middelen om onze leiders toe te spreken.  Het was een proces van "lange" adem, maar we wonnen.

Ik leef nu eenmaal in de wereld van misleiding sjako. En mijn geest houdt me gedurig voor de gek. Wat als er totaal géén waarheid is? Is het niet "de waarheid" (van een ander) die ons telkens in problemen bracht? Wat als de waarheid een waanbeeld is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Maar buiten de gemeente gaat hij als een malle tekeer. Maar dat wil jij op de een of andere manier niet zien.

klopt Sjako kol 3 staat het zo 

1Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zoekt de dingen, die boven zijn, waar Christus is, gezeten aan de rechterhand Gods. 2 Bedenkt de dingen, die boven zijn,

en in 2 kor 10v  staat het zo 

3 Want al leven wij in het vlees, wij trekken niet ten strijde naar het vlees, 4 want de wapenen van onze veldtocht zijn niet vleselijk, maar krachtig voor God tot het slechten van bolwerken, 5  zodat wij de redeneringen en elke schans, die opgeworpen wordt tegen de kennis van God, slechten, elk bedenksel als krijgsgevangene brengen onder de gehoorzaamheid aan Christus, 6 en gereed staan, zodra uw gehoorzaamheid volkomen is, alle ongehoorzaamheid te straffen.

het  zijn dus leugens tussen de oren waar we mee te maken heb , bedenksels slechten ha ha 

dus wat loop je steeds te bedenken Sjako 

boven of beneden  wie je aandacht geeft geef je eer 

en ik zal je ongehoorzaamheid straffen ha ha geintje 

maar wel helpen te zien dat Jezus (GOD) is die regeert, en niemand anders en dat nog niet iedereen hem volgt, heeft inderdaad gevolgen voor alles wat leeft

in rom 8 v 19 staat het zo  ""Want met reikhalzend verlangen wacht de schepping op het openbaar worden der zonen Gods.""

 

 De volgelingen van Jezus,  hoe dan ""JEZUS"" die voor ons 100% God is en naast het feit dat Jezus Christus koning is, is het ook een Bijbelse waarheid dat Hij ons heeft geroepen om met Hem te regeren op aarde. Hij is de Koning der koningen en Hij stelt ons aan als zijn koningen op aarde. Dit is wat de apostel Paulus hierover zegt:

‘Zij, die de overvloed van genade en van de gave der gerechtigheid ontvangen, zullen leven en als koningen heersen door de ene, Jezus Christus.’ (Romeinen 5:17)

‘U hebt niets meer nodig! U hebt alles al! Koningen bent u geworden, en zonder ons!’ (1 Korintiers 4:8)

‘Maar u bent een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilige natie, Gods eigen volk, gekozen om de heilsdaden te verkondigen van hem die u uit de duisternis geroepen heeft naar zijn wonderbaar licht.’ (1 Petrus 2:9)

‘Als wij volharden, zullen wij ook met Hem regeren.’ (2 Timotheus 2:12)

De apostel Johannes noemt volgelingen van Jezus eveneens koningen:

‘Aan hem die ons liefheeft, ons bevrijd heeft van onze zonden door zijn bloed, ons tot koningen gemaakt heeft, tot priesters voor God, zijn Vader, aan hem de eer en de macht voor altijd! Amen.’ (Openbaring 1:6)

Voorwaarde om te regeren met Christus is wel gehoorzaamheid aan Hem en het kwade overwinnen:

‘Wie overwint, zal ik de gunst verlenen met mij op de troon te zitten. Zoals ook ik heb overwonnen en bij mijn Vader op zijn troon gezeten ben.’ (Openbaring 3:21)

Geen enkele apostel van het Nieuwe Testament zegt dat wij ooit met Hem zullen regeren. Allemaal zeggen ze volmondig, in de tegenwoordige tijd: jullie zijn koningen en jullie regeren met Hem. Daarom zei Jezus: MAAK ALLE VOLKEN TOT MIJN LEERLINGEN. We regeren met Christus en vanuit zijn autoriteit werken we mee om zijn macht uit te breiden over de aarde. Hoe brengen we dat in praktijk? Bijvoorbeeld door de zieken te genezen en demonen uit te drijven, zoals Jezus ons heeft opgedragen.

Zo vernietigen we het kwaad en brengen we mensen, net zoals Jezus deed, onder Gods regering van leven in overvloed.

Bovendien roept Jezus ons om een helder licht te zijn in de wereld en een zuiverend zout in de maatschappij. We zijn niet geroepen om de meest achterlijken van alle mensen te zijn, die zich geheel terugtrekken uit de samenleving. Nee, God roept ons om voorlopers, pioniers, vernieuwers, ontdekkers en uitvinders te zijn, die Gods licht laten schijnen in elk gebied van de samenleving. Daarom mogen we ons inzetten om de allerbesten te worden, in alles wat we doen, want zo kan God ons op plaatsen brengen waar we het licht van Jezus laten schijnen.

‘Zie je iemand die bekwaam is? Hij komt in dienst van de koning, onaanzienlijken zal hij niet dienen.’ (Spreuken 22:29)

‘De Heer zal u altijd de eerste plaats laten bekleden en nooit de laatste. U zult iedereen voorbijstreven en nooit achteropraken.’ (Deuteronomium 28:13)

‘Gelukkig de mens die vreugde vindt in de woorden van de Heer…  Zo’n mens zal slagen, wat hij ook doet.’ (Psalm 1:2, 3)

Als het tot ons doordringt dat we geroepen zijn om met Christus te regeren, zal dat ons hele leven transformeren.

Dan zullen we niet langer aan de zijlijn van de maatschappij staan afwachten, tot Jezus ons komt weghalen. Dan gaan we middenin de samenleving functioneren en daar zijn licht helder laten schijnen. Dan zullen we ons best doen om de allerbesten te worden op gebied van medische vooruitgang, technologische ontwikkeling, politiek, kunst, enzovoort. God roept ons om op te staan als een helder licht, een stad op een berg en Zijn regering te brengen, overal waar we gaan. ‘Maak alle volken tot Mijn leerlingen.’

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei vredestichter:

maar wel helpen te zien dat Jezus (GOD) is die regeert, en niemand anders en dat nog niet iedereen hem volgt, heeft inderdaad gevolgen voor alles wat leeft

Wij geloven ook dat Jezus al regeert hoor. De hemel is al gereinigd, nu de aarde nog. Binnen de gemeente is het Koninkrijk al actief. Je kan het vergelijken met de ark. Deze tijd wordt daar ook mee vergeleken. Als je aan boord bent dan ben je veilig. Maar alle regeer vormen en grootmachten worden straks omver geworpen. Jij geeft de rots uit Daniël een geestelijke betekenis, maar was t beeld dan geestelijk? Nee, het beeld stelde echte grootmachten voor. Die grootmachten werden omver geworpen door de rots en daar voor in de plaats komt een nieuwe wereldmacht, namelijk Gods Koninkrijk, dat zal dus gaan regeren over de aarde, zichtbaar voor iedereen. Met als hoofdstad het hemelse Jeruzalem. De ministers zijn de 144.000, de koning Jezus Christus. Niet alleen binnen de gemeente. Niet wat geleidelijk tot stand komt. De gemeente van God begon heel klein, maar ondertussen zijn er vele miljoenen en wellicht al miljarden onderdanen die een opstanding krijgen. Volgens Jesaja zullen we weer jong worden, handicaps verdwijnen, de natuur komt weer in evenwicht. Zaken die we nu nog niet zien, integendeel.

18 minuten geleden zei vredestichter:

boven of beneden  wie je aandacht geeft geef je eer 

Ik geef God alle eer, maar dat wil niet zeggen dat de Satan rond gaat als een briesende leeuw. Als je dat niet wilt inzien geef je eigenlijk God de schuld van alle ellende in deze tijd. :(

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid