Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei sjako:

Dit geldt voor gezalfde Christenen die mee gaan regeren met Christus, de uitverkorenen. Voor de grote schare geldt dit niet, wat niet wilt zeggen dat ze geen heilige Geest krijgen, maar op een andere manier. Gezalfde Christenen hebben andere verhouding met God.

het woord gezalfd wat eigenlijk niets anders betekend bekwaam of toegerust worden, heeft niets met het zoonschap te maken een kind van twee zegt papa en ik ook

De uitverkorenen ook zo mooie, we zijn uitverkoren om gelijkvormig te worden aan het beeld van Jezus, nu op aarde, en geen speciale behandeling of groepje, dit geld voor elke gelovige, het enige verschil is dat we Jezus steeds beter leren kennen, net zoals in het natuurlijke, baby, peuter ,kleuter, enz enz

maar zijn allemaal kinderen, en als je bedoeld erfgenaam, dat is inderdaad een ander verhaal , maar dan we verlaten we deze topic

en mijn reactie , elke gelovige, die de Heilige geest heeft ontvangen roept abba vader, maar ook hier weer, begin een ander topic

de eindtijd JG   visie wil ik graag ontmaskeren, dus kom maar door.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

20 minuten geleden zei vredestichter:

Foppe, rustig aan, uit jou reactie meende ik me te kunnen veroorloven, om dit nader te moeten uitleggen, even vergeten dat jij een kerkganger ben geweest 

het ging daar dus om de demonstraties van God en een demonstratie van een ander macht (het Egyptische rijk) wat het volk van God al heel lang als slaaf misbruikte, en dus niet zo positief was, maar zoals jij dan ook als geen ander weet weet je wie er uiteindelijk gewonnen heeft, komen we toch weer op de eindtijd uit, halleluja... 

en inderdaad toen waren er ook al mensen die twijfelde aan de belofte om in het beloofde land te komen die dachten ook mozes ""Ik zal je een tip geven: Niet door God fans. is dit bereikt of gaat dit lukken , 

De verkenners komen terug numeri 13 v 25

Na 40 dagen kwamen ze terug in het kamp in Kades in de Paran-woestijn. 26 Ze gingen naar Mozes en Aäron en het hele volk van de Israëlieten en vertelden wat ze allemaal hadden gezien. Ook lieten ze de vruchten van het land zien die ze hadden meegebracht. 27 Ze vertelden: "We kwamen in het land waar jullie ons heen gestuurd hadden, en ja, het is een prachtig en vruchtbaar land. Dit zijn de vruchten die daar groeien. 28 Maar het volk dat er woont, is sterk. En de steden zijn groot en hebben sterke muren. En we hebben er Enakieten gezien! Dat zijn reuzen! 29 In het Zuiderland wonen de Amalekieten, in de bergen de Hetieten, Jebusieten en Amorieten. Langs de zee en langs de Jordaan wonen de Kanaänieten."

30 Kaleb probeerde het volk rustig te krijgen, want door dit nieuws kwam het volk tegen Mozes in opstand. Hij zei: "We kunnen gerust optrekken en het land veroveren. Want we zullen hen verslaan." 31 Maar de andere verkenners zeiden: "We kunnen dat volk niet aanvallen! Zij zijn sterker dan wij!" 32 Ze strooiden onder de Israëlieten praatjes rond over het land dat ze verkend hadden. Ze zeiden: "We zullen niet in leven kunnen blijven in dat land waar we geweest zijn! En alle mensen die we daar hebben gezien, zijn heel erg groot. 33 We hebben er zelfs reuzen gezien: Enakieten. Met hen vergeleken zijn wij maar sprinkhanen, en zo dachten zij óók over ons!"

jij kent dit verhaal foppe en kent de uitslag, lijkt wel op deze discussie, gaan we er iets van maken, of denk je dat je een sprinkhaan bent 

""nou in mijn ogen Foppe ben jij een reuze doder"" 

gelukkig waren er twee mensen die wel vertrouwen hadden joshua en khaleb 

Er zijn ZEVEN BERGEN die een samenleving bepalen: de zakenwereld, de regering, de media, entertainment, onderwijs, gezin en godsdienst. God wil Zijn kinderen een centrale plaats laten innemen in deze gebieden, zodat we daar de regering van Jezus Christus kunnen brengen.

doe je mee, gaan we het beloofde land in nemen of nog een poosje de woestijn aan ons de keus !

 

Kan je geen ander topic openen voor je gemekker?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei TTC:
Op 2017-5-20 om 16:46 zei Thorgrem:

Profeteer je hierbij dat in 2018 WO 3 zal uitbreken?

Het jaartal is op zich nog niet zeker maar het is nakende,

Dat dit nou uit jou brein ontsproten is, nee is geen gemekker, maar vanuit onze bril een doom en gloom visie 

7 minuten geleden zei TTC:

Er zijn ZEVEN BERGEN die een samenleving bepalen: de zakenwereld, de regering, de media, entertainment, onderwijs, gezin en godsdienst. God wil Zijn kinderen een centrale plaats laten innemen in deze gebieden, zodat we daar de regering van Jezus Christus kunnen brengen.

Jij mag dit gemekker vinden, maar zo zien wij deze tijd en de tijd die voor ons ligt 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei vredestichter:

Dat dit nou uit jou brein ontsproten is, nee is geen gemekker, maar vanuit onze bril doom en gloom, succes

Systeemwetenschappers weten wel beter dan je gebrabbel en forumvervuiling, het is alsof je tracht te bewijzen dat water dorst heeft. Dit forum is net iets ernstiger, de mensheid staat vandaag voor zwaarwichtige keuzes zoals zeer gedegen gedocumenteerd wordt.

sO5MCi9.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei vredestichter:

en dat dit niet in jullie eindtijd visie past, okay maar kom dan niet met opmerkingen aan van "maar er zijn twijfels of deze tekst echt is" en het niet past door JG bril, (en staat in jullie JG handboek) en maar skippen ha ha 

Ik skip helemaal niks. De redenatie over genezing etc is erg uitgebreid en is hier niet op z'n plek.

50 minuten geleden zei vredestichter:

De uitverkorenen ook zo mooie, we zijn uitverkoren om gelijkvormig te worden aan het beeld van Jezus, nu op aarde, en geen speciale behandeling of groepje, dit geld voor elke gelovige, het enige verschil is dat we Jezus steeds beter leren kennen, net zoals in het natuurlijke, baby, peuter ,kleuter, enz enz

De Bijbel zegt iets heel anders. Er zijn 144.000 uitverkoren die samen de bruid van Christus vormen. Is heel goed uit te leggen aan de hand van Openbaring. Met een beetje moeite kan je het nog wel terugvinden hier anders wil ik het nog wel eens uitleggen.

54 minuten geleden zei vredestichter:

de eindtijd JG   visie wil ik graag ontmaskeren, dus kom maar door.

Dat zal moeilijk gaan, want dat is de waarheid. Dat in tegenstelling tot jou leer.

2 uur geleden zei vredestichter:

Jehova vs papa God daar zou iedereen al gelijk door hebben dat jij toch wel een heel andere God dient

Jehovah (met een h) is de de Naam van God. Staat er duizenden keren zo in de Bijbel. Wij gaan om met God als een vriend wiens Naam je kent. De naam onderscheidt de ware God van valse goden. Iedereen die de Naam aanroept zal gered worden zegt de Bijbel, maar dan moet je de Naam wel gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei vredestichter:

De bijbel gebruikt het woord “wereld”, maar in de Griekse staat daar “aion”, wat juist vertaald het woord “eeuw” betekent. Toen ze vroegen over het “einde van de eeuw” vroegen ze niet naar het einde van de wereld.

Ik neem aan dat we het over Lukas 21:35 hebben? Ik heb het opgezocht in m'n Griekse vertaling, maar bij mij staat gewoon aarde (yñç). Geen eon of eeuw (aiónas).

2 uur geleden zei vredestichter:

In tegenstelling tot alle valse profeten die later verklaarden dat zij gekomen waren om Israël te redden van de Romeinse onderdrukking, wat de Joden ook verwachten.

Waar haal je dit vandaan?

2 uur geleden zei vredestichter:

einde van de planeet

Wij ook niet. De aarde wordt vernieuwd en er komt een rechtvaardige regering onder Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei vredestichter:

En zie, Ik ben met u (de discipelen) al de dagen tot aan de voleinding der wereld (eeuw)” (Matt 28:20).

Wij zeggen ook niet wereld, maar samenstel van dingen, wat een goede vertaling is. Wij zitten nu in het oude samenstel. Jezus zal bij ons zijn tot dat oude samenstel voorbij zal zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei vredestichter:

Jezus legt even later in vers 39 uit dat de “oogst” het einde van de wereld is. Het is duidelijk van de originele Griekse manuscripten dat het einde van de wereld (aion) betrekking heeft op het einde van de Mozaïsche eeuw en niet het einde van de planeet aarde

In het Grieks staat niet aión maar cosmos oftewel wereld. De oogst vind plaats op het vol eindigen van het wereldse samenstel van dingen (daar heb je je een of eeuw). Dus 

38 het veld is de wereld (cosmos); het voortreffelijke zaad, dat zijn de zonen van het koninkrijk; maar het onkruid zijn de zonen van de goddeloze,  39 en de vijand die het zaaide, is de Duivel. De oogst is een besluit van een samenstel van dingen (eeuw), en de oogsters zijn engelen.  40 Zoals daarom het onkruid wordt verzameld en met vuur wordt verbrand, zo zal het ook gaan in het besluit van het samenstel van dingen.  41 De Zoon des mensen zal zijn engelen uitzenden en zij zullen alle dingen die aanleiding tot struikelen geven en degenen die wetteloosheid bedrijven, uit zijn koninkrijk verzamelen,  42 en zij zullen hen in de vuuroven werpen. Daar zullen [zij] wenen en knarsetanden.  

Dus oogst zal aan het eind van het samenstel van dingen zijn. De planeet aarde is niet in het geding, die bestaat tot in alle eeuwigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei vredestichter:

de eindtijd JG   visie wil ik graag ontmaskeren, dus kom maar door.

Ik ken nu inmiddels 4 verschillende visies over de eindtijd:

1 - De meest geaccepteerde visie binnen de christelijke kerken. Jezus komt terug op de wolken waarna iedereen geoordeeld zal worden, de levenden en de doden. Zijn komst wordt voorafgegaan door oorlogen, aardbevingen, ziektes en hongersnoden.

2 - Die van de JG. Een 1000-jarig vredesrijk waarin de ongelovigen nog een kans krijgen zich te bekeren, daarna veel ellende door de satan gevolgd door een eeuwig durend vredesrijk voor de gelovigen.

3 - Die van Ineke-ktty. wanneer Jezus terugkomt neemt Hij alle gelovigen op de wolken met zich mee naar de hemel. Zij kunnen vandaag of morgen zomaar verdwenen zijn. De achterblijvenden wacht hel en verdoemenis.

4 - Die van de preteristen. Volgens hen is de eindtijd al begonnen, het ergste hebben we al gehad en geleidelijk aan gaat de wereld over in een aards paradijs.

Zijn er hier christenen die zelf in een nog andere eindtijd geloven?

 

@vredestichterWat bedoel je met ontmaskeren? Zeg je dat met dezelfde ingenomenheid van toen je beweerde dat je kon aantonen dat er een God bestaat? Ik denk dat iedereen zijn eigen gelijk slechts kan aantonen dmv bijbelteksten. En het is maar net aan welke tekst je het meeste waarde hecht en hoe je hem interpreteert.

   

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

@violist Wij geloven een combinatie van 1 en 2. 1 gaat vooraf aan 2.

Je zegt het heel netjes, geloven is een betere benadering dan ontmaskeren. Maar het blijft een geloof. Vraagje, stel dat ik er nog ben als het duizendjarig vredesrijk begint. Ik neem aan dat dat moment niet stilzwijgend in gaat  maar dat we iets van God te horen krijgen. Ik zou in dat geval Zijn bestaan dan niet langer kunnen ontkennen en alsnog in Hem kunnen gaan geloven. Heb jij dan nog iets voor op mij en zo ja wat? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei MysticNetherlands:

Je glijdt steeds meer af hier van n interessante gesprekspartner naar just another grumpy militant atheist. Jammer

Heb jij hier eigenlijk ooit een interessant gesprek met iemand gehad? Je zou me negeren maar blijkbaar heb je het nodig de confrontatie op te zoeken. En dan maar klagen over de ongelovigen dat die hier wegmoeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei violist:

Vraagje, stel dat ik er nog ben als het duizendjarig vredesrijk begint.

Voor het Duizendjarig Rijk komt eerst Armageddon. Je wordt dan geoordeeld. Bij gunstig oordeel kom je in Duizendjarig Rijk  anders heb je een probleem. Mensen die overleden zijn vóór Armageddon krijgen sowieso een opstanding. Het zei tot eeuwig leven of ten oordeel (wilt dus niet zeggen een vernietiging). Bij ongunstig oordeel kom je in eeuwig vuur, maar dat is geen hel, maar eeuwige vernietiging.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei vredestichter:

Foppe, rustig aan, uit jou reactie meende ik me te kunnen veroorloven, om dit nader te moeten uitleggen, even vergeten dat jij een kerkganger ben geweest 

Rustig aan? Ik doe toch rustig? Je vergeet wel vaker wat heb ik het idee. Bijvoorbeeld dat je niet steeds moet knippen en plakken.

5 uur geleden zei vredestichter:

het ging daar dus om de demonstraties van God en een demonstratie van een ander macht (het Egyptische rijk) wat het volk van God al heel lang als slaaf misbruikte, en dus niet zo positief was, maar zoals jij dan ook als geen ander weet weet je wie er uiteindelijk gewonnen heeft, komen we toch weer op de eindtijd uit, halleluja... 

Dus jij vindt het halleluja waardig dat een Almachtige Godheid wint van een andere macht, door doden van eerstgeborenen, door plagen te sturen, en door meer dingen die de Almachtige Godheid moesten aantonen? Ik vind het een schrijnend geval. Een ware Almachtige had gewoon aangetoond dat Hij Almachtig was en daarmee veel bloedvergieten bespaard.

5 uur geleden zei vredestichter:

jij kent dit verhaal foppe en kent de uitslag, lijkt wel op deze discussie, gaan we er iets van maken, of denk je dat je een sprinkhaan bent 

Weer een verhaal met bloedvergieten, waarin alleen mensen die eenzijdig naar de geschiedenis kijken kunnen denken dat ze gewonnen hebben. 

 

5 uur geleden zei vredestichter:

""nou in mijn ogen Foppe ben jij een reuze doder"" 

gelukkig waren er twee mensen die wel vertrouwen hadden joshua en khaleb 

Ik hou niet van doden. Het lijkt mij beter om vreedzaam als sprinkhaan naast de reuzen te wonen. En als zij verkeerde dingen doen, dit netjes te vertellen. Door de rede mensen te overtuigen.

5 uur geleden zei vredestichter:

Er zijn ZEVEN BERGEN die een samenleving bepalen: de zakenwereld, de regering, de media, entertainment, onderwijs, gezin en godsdienst. God wil Zijn kinderen een centrale plaats laten innemen in deze gebieden, zodat we daar de regering van Jezus Christus kunnen brengen.

doe je mee, gaan we het beloofde land in nemen of nog een poosje de woestijn aan ons de keus !

We zitten niet in de woestijn, en het beloofde land bestaat niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei violist:

Heb jij hier eigenlijk ooit een interessant gesprek met iemand gehad? Je zou me negeren maar blijkbaar heb je het nodig de confrontatie op te zoeken. En dan maar klagen over de ongelovigen dat die hier wegmoeten.

Ik heb hier hele interessante gesprekken gehad. Veel geleerd. Steun gevonden toen mijn katten overleden (ondanks dat ene Violist zich compleet gevoelloos en grof gedroeg in het meest recente topic daaromtrent). Geloof het of niet, er waren hier ooit hele interessante gesprekken mogelijk, tussen voornamelijk christenen, en een enkele verdwaalde de FAQ respecterende atheïst. Dat waren overigens volgens mij niet van die gefrustreerd ex-gelovigen die alles door hun orthodoxe en zure ex-geloof bekeken. Je weet wel van die types die zeggen van t geloof af te zijn maar er eigenlijk nog gevangen in zitten en dag in dag uit nog op geloofsfora menen het geloof van anderen te moeten neersabelen.

 

Degene die de confrontatie continue creëert ben jij (hoewel je ooit begon als een van de beschaafdere en interessantere ex-gelovigen hier). Ik ben slechts een irritante lul die weigert je aggressieve gedrag keer op keer onbeantwoord te laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

Voor het Duizendjarig Rijk komt eerst Armageddon. Je wordt dan geoordeeld. Bij gunstig oordeel kom je in Duizendjarig Rijk  anders heb je een probleem. Mensen die overleden zijn vóór Armageddon krijgen sowieso een opstanding. Het zei tot eeuwig leven of ten oordeel (wilt dus niet zeggen een vernietiging). Bij ongunstig oordeel kom je in eeuwig vuur, maar dat is geen hel, maar eeuwige vernietiging.

Armageddon is toch een strijd tussen de wereldse regeringen en God? Ik las ergens dat Gods leger zal bestaan uit onweer, bliksems, hagel en meer van dat soort onwelkome natuurverschijnselen. Ik kan me voorstellen dat jullie daar bang mee worden gemaakt maar ik kan me niet voorstellen dat op die manier alle ongelovigen en mensen met een andere religie dan die van WTG uitgeroeid zullen worden want dat zijn er wereldwijd nogal wat. Daarnaast zeg jij voortdurend dat het een strijd is tussen God en de satan. Dus waarom zouden ongelovigen op die manier dan vernietigd moeten worden? Wanneer ik op die dag door de bliksem wordt gedood, noem je dat dan een eerlijk proces? Of maakt God alleen maar iedereen bang tijdens de armageddon en krijgt iedereen daarna een beoordeling. Miljarden mensen in de rij wachtend tot ze aan de beurt zijn. Wie niet kan aantonen dat hij of zij lid van de WTG was, die wordt dan alsnog vernietigd in een eeuwig brandend vuur. Het lijkt wel of God nog in de middeleeuwen leeft. Eeuwig brandend lijkt me bovendien wat overdreven, zodra de satan inclusief de laatste ongelovige is verbrand kan het vuur toch gedoofd worden? En denk jij dat jij je op de vernieuwde aarde gelukkig zal voelen na zo'n zuivering? Of maak je je er mee van af door te zeggen dat iedereen zijn kans heeft gehad?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MysticNetherlands:

niet van die gefrustreerd ex-gelovigen die alles door hun orthodoxe en zure ex-geloof bekeken.

(OntdekGod.nl  bijbel ) Goeiemorgen  Mystic Ik vroeg me gister avond wel af kunnen mensen die de Heilige Geest niet hebben, wel door een andere bril kunnen kijken, en dacht nee natuurlijk niet, plus het feit, ik deed precies zo, voor mijn sterven aan het kruis, en ben het dus ook niet eens, met jou omschrijving, ex gelovige want dat zijn ze nooit geweest, ex kerk gangers is denk ik een betere omschrijving, ze kunnen er dus niets aan doen, dus kwalijk nemen heeft dan ook geen zin, maar ze zijn wel op zoek, anders zouden ze hier niet op deze topic zitten, ze zijn er niet uit

ik dacht bij mijzelf na, past dit wel bij de topic, eindtijd, en ben er overtuigd van dat dit dus alles met deze tijd ""eindtijd "" te maken heeft, want zonder gestorven te zijn zit je dus nog steeds met je oude natuur, wat bedoel ik

ze moeten verlost worden van hun zondige natuur die niet anders kan dan zo reageren, hoe dan, wat is de boodschap voor doom denkers en negatievelingen, om anders in het leven te staan, want mystics, ze zitten de hele dag opgescheept met hun zelf, de triestheid druipt er gewoon vanaf, maar ze beseffen dat zelf niet want dat is voor hun volstrekt normaal, dus hun hele omgeving, wordt er door beïnvloed, relaties, werk, buren alles, dus bid voor ze, er is hoop, want ik zou zo een broer van ze geweest kunnen zijn, en dan had ik waarschijnlijk nog negatiever gereageerd ha ha  en is er hoop jazeker !!

is er hoop voor deze wereld, die soms zo donker lijkt? Is er een antwoord en een uitkomst, uit de vele ellende? Jazeker.

God is vol liefde en Hij heeft Jezus Christus gestuurd als verlosser van de mensheid.

God is vol bewogenheid voor de aarde en de mensen. Hij is onze redder, die ons wil vrij maken van alle schuld en zonde die ons neerdrukken.

Hij wil ook jou nieuw maken, Hij wil je reinigen, je witter maken dan de sneeuw.

Hij wil al je fouten wegnemen en je rein maken, als zijn geliefde kind. Hoe kun je dat ervaren?

Erken dat je gezondigd hebt en dat je verloren bent zonder God.

Keer je af van je leven zonder God en dien God voortaan met hart en ziel.

Geloof dat Jezus Christus de Zoon van God is die zijn leven gaf voor jou, om je vrij te kopen uit de zonde.

Laat je dopen in water en ontvang de heilige Geest, die Hij je als geschenk wil geven.

God wil je nieuw maken -spiksplinternieuw- als een herboren kind. Zonder schuld, zonder schaamte, zonder lasten.

Hij neemt je zonden van je weg en werpt ze zo ver als het oosten is van het westen. Wil je dat? Geloof dan in Jezus Christus, keer je af van je verkeerde leven, buig neer voor God en maak Hem je Heer en Meester.

Kom thuis in Gods armen, waar je hoort.

Laat je niet van Hem weghouden. Er zijn vele religies op aarde, maar er is maar 1 God. Jezus Christus heeft bewezen God te zijn, door mens te worden, duizenden wonderen te verrichten, te sterven aan het kruis als het Lam dat geslacht is voor onze zonden en Hij is opgestaan uit de dood. Nu heeft Hij alle macht in de hemel en op aarde.

Keer je tot Hem, keer je tot Jezus Christus.

Laat je verlossen door Hem. Kniel nu voor Hem, buig je neer voor Hem en geloof in Hem.

Geloof dat God bestaat, geloof dat God je liefheeft, geloof dat God je wil redden, geloof dat God Jezus Christus stuurde als offer voor de zonden van de mensheid - dus ook jouw zonden.

Geloof dit goede nieuws dat er verlossing en vergeving is - voor jou!

Zet nu de stap om je leven voor eens en voor altijd toe te wijden aan Jezus Christus.

Kniel neer en geef jezelf nu over aan Hem. Belijd je zonden, vraag zijn verlossing en vraag Hem je te vullen met de heilige Geest.

Ik kan dit niet voor jou doen, je moet het zelf doen.

Waar wacht je op? 

en een paar Bijbelteksten

'Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.' (Johannes 3:16)

'Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered.' (Romeinen 10:9)

'Keer u af van uw huidige leven en laat u dopen onder aanroeping van Jezus Christus om vergeving te krijgen voor uw zonden. Dan zal de heilige Geest u geschonken worden' (Handelingen 2:38)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben niet zo van lange preken, denk ook niet dat dit vaak nut heeft. Verder, als er al een oordelende en actief ingrijpende God bestaat, kan ik niet geloven in een God waarbij een soort toverformule 'ik accepteer Jezus als mijn Verlosser' er toe leidt daf je in een soort van nieuwe, eeuwige creatie herrijst. En als je de toverformule niet hebt uitgeslroken je eeuwig gemarteld wordt. Ik vind iemand geloof opleggen als meest belangrijk iets in zijn leven een raar iets. Het gaat ook te veel voorbij aan de nadruk die Jezus legde op gedrag intentie imho

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei MysticNetherlands:

eeuwig gemarteld wordt

ik denk dat dit nu al het geval is, je kunt aan iemand zijn reactie meten, hoe hij denkt, hoe hij spreekt, hoe hij leeft,

/(bron David Sorensen en bijbel)

 

weet je Mystics het is inderdaad geen toverformule maar,

Jezus Christus is de redder van de mensheid. hier staat duidelijk, hoe je door Jezus Christus gered kunt worden en hoe je een kind van God kunt worden.

Jezus Christus is niet gekomen om een religie op onze schouders te leggen, maar om ons vrij te maken van het kwaad in ons eigen hart. Hij wil de liefde van God als de mooiste realiteit in ons leven brengen. Hij is gekomen om ons te veranderen van oneerlijke, egoïstische mensen tot kinderen van God die elkaar van harte liefhebben en die zich inzetten voor hun naaste.

Dat gaat echter niet zomaar vanzelf. Want we hebben allemaal last van egoïsme en oneerlijke neigingen. We liegen allemaal wel eens voor ons eigen voordeel en we geven niet zoveel om anderen, als we zouden moeten. Hoe kan dat veranderen? Niet door een religie of een systeem van wetten en plichten. Dat kan ons uiterlijk gedrag enigszins aanpassen, maar ons hart verandert er niet door.

Jezus Christus geeft je de kans om een nieuw mens te worden, een echt kind van God. Dan leef je niet vanuit religie, maar vanuit de liefde van God.

Om dat te ervaren, moeten we eerst en vooral erkennen dat we niet volmaakt zijn in liefde en dat we door God gered moeten worden van het kwaad in ons hart. Als we menen dat we zelf wel goed genoeg zijn of dat we door eigen spirituele inspanningen tot het volmaakte niveau van God kunnen opklimmen, dan bedriegen we onszelf. Iemand die niet erkent dat hij redding nodig heeft, kan nooit gered worden. Alleen die mensen die eerlijk toegeven dat ze fouten hebben en vergeving nodig hebben, kunnen bevrijd worden.

Daarom is Jezus Christus gekomen: om ons te verlossen van de greep van het kwaad.

In dit artikel lees je precies wie Jezus Christus is en hoe jij door Hem gered kunt worden en een geliefd kind van God kunt worden. Neem even de tijd om dit artikel door te lezen en open je hart voor Gods liefde. Deel dit ook met anderen aub.

Wie is Jezus Christus?

Jezus Christus wordt in alle godsdiensten van de wereld op zijn minst beschouwd als een bijzondere profeet, een grote leraar of een inspirerende leider. Toch zei Jezus Christus iets heel anders over zichzelf… Hij zei bijvoorbeeld dat hij en God de Vader een volmaakte eenheid zijn, dat hij al bestond voor het ontstaan van de aarde, dat hij eeuwig leven kan geven aan mensen, dat hij onze zonden vergeeft, dat hij de verlosser van de mensheid is, enz.

Jezus Christus wond er geen doekjes om: hij plaatste Zichzelf op een lijn met God.

Jezus Christus is gelijk aan God

Jezus Christus deed voortdurend dit soort bijzondere uitspraken:

Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door mij. (Johannes 14:6)

De Vader en ik zijn één. (Johannes 10:29)

Wie mij heeft gezien, heeft de Vader gezien. (Johannes 14:9)

Want zoals de Vader zelf de bron van leven is, zo is ook de Zoon bron van leven dankzij zijn Vader. (Johannes 5:26)

Ik ben het licht voor de wereld. Wie mij volgt, zal niet meer in het donker lopen, maar hij zal het licht bezitten dat leven geeft. (Johannes 8:12)

Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft. (Johannes 11:25)

Jezus past Gods naam toe op zichzelf

In de Bijbel staat de geschiedenis van de profeet Mozes die een ontmoeting had met God, bij een brandende braamstruik. Toen maakte de almachtige God van hemel en aarde zich voor het eerst echt bekend aan de mens. Mozes stelde hem de vraag: ‘Hoe is uw naam?’ Gods antwoord was: ‘IK BEN.’

Zo kenden de Joden in de tijd van Jezus Christus dus God, als de ‘IK BEN’, wat betekent ‘Ik ben er altijd geweest en Ik zal er altijd zijn. Ik ben de Aanwezige’. In een discussie met de godsdienstleraars van zijn tijd, deed Jezus Christus volgende verbijsterende uitspraak:

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Eer Abraham was, IK BEN. (Johannes 8:58)

Jezus Christus paste de unieke naam van God op zichzelf toe. Dat was de ergste vorm van heiligschennis voor de godsdienstige leiders. Ze wilden hem dan ook ter plekke doden door steniging.

Zij namen dan stenen op om naar Hem te werpen; maar Jezus verborg Zich en verliet de tempel. (Johannes 8:58)

Als we willen weten wie Jezus is, moeten we luisteren naar zijn woorden.

Hij zei vaak over zichzelf dat hij God is. Dat was de reden dat de Joden hem wilden doden. Hij was vreselijk shockerend voor hen en maakte zich onophoudelijk schuldig aan de hoogst mogelijke vormen van heiligschennis. Een profeet? Prima. Een leraar? Geen probleem. Een mooi voorbeeld? Geweldig. Maar iemand die zichzelf letterlijk aan God gelijkstelt? Nee, dat kan niet. Toch sprak Jezus Christus op deze manier over zichzelf.

Was hij een gek? Hoorde hij in een inrichting thuis? Of is Jezus Christus wie hij zei dat hij is? Om dat te weten moeten we kijken naar zijn daden. Deed Jezus iets wat alleen God kon doen? Bewees hij dat hij inderdaad God is?

Jezus Christus verrichtte ontelbare wonderen

De vier evangeliën laten zien dat een vierde van alles wat Jezus Christus deed, te maken had met bijzondere wonderen: mensen die al dagenlang dood waren opnieuw tot leven wekken, over water lopen, duizenden mensen voeden met slechts vijf broodjes, tienduizenden zieken genezen door ze aan te raken, een hevige storm doen ophouden met een woord, duizenden mensen bevrijden van demonen, enz.

Grote massa’s mensen volgden hem, en hij genas hen allen. (Mattheüs 12:15)

Blinden en verlamden kwamen daar bij hem en hij genas hen. (Mattheüs 21:14)

Toen hij daar zat, stroomden de mensen in groten getale naar hem toe. Ze brachten verlamden, blinden, kreupelen en doofstommen mee en nog veel andere zieken en legden die aan zijn voeten neer. En hij genas hen.’(Mattheüs 15:30)

Niemand in de geschiedenis van de mensheid heeft ooit gedaan wat Jezus Christus deed.

De grote profeten uit het Oude Testament verrichtten, door de kracht die God hen gaf, ook bijzondere wonderen. Maar bijlange niet in de mate zoals bij Jezus Christus het geval was. Letterlijk alle zieken genas hij, overal waar hij kwam (behalve in zijn geboortestad waar men hem niet erkende).

Grote massa’s mensen volgden hem, en hij genas hen allen. (Mattheüs 12:15)

Hij genas iedere ziekte en elke kwaal onder het volk. (Matteus 4:23)

Jezus Christus vermenigvuldigde voedsel op een uiterst spectaculaire wijze: enkele kleine broodjes konden maar liefst vijfduizend mensen tot verzadiging toe voeden. Dat wonder verrichtte hij tweemaal. En hij deed oneindig veel meer… Als we dus eerlijk naar het leven van Jezus Christus kijken, zien we dat hij absoluut veel meer is dan een gezegend, inspirerend mens.

Jezus bestaat en is bewezen

Sommige critici proberen wanhopig aan Jezus Christus te ontkomen door te beweren dat hij nooit heeft bestaan. Dat is natuurlijk onzin, want zelfs onze jaarrekening is op Jezus’ geboorte gebaseerd.

Zijn boek, de Bijbel, is het eerste boek dat werd gedrukt, het eerste boek dat werd vertaald in meerdere talen, het meest gedrukte boek aller tijden en het meest vertaalde boek aller tijden. Er zijn meer Bijbels op aarde dan er mensen zijn. Elk jaar worden meer dan een half miljard bijbelgedeelten verspreid op aarde! Het bestaan van Jezus Christus is beter gedocumenteerd dan het bestaan van vele grote namen uit de geschiedenis (denk aan Julius Cesar, Alexander de Grote, enz). Niet alleen de Bijbel spreekt over hem, er zijn heel wat andere historische geschiedschrijvers die over hem geschreven hebben.

Miljoenen zijn veranderd door Jezus Christus

Honderden miljoenen mensen wereldwijd getuigen dat hun leven diepgaand getransformeerd is door Jezus Christus. Ontelbare huwelijken zijn hersteld, oneerlijke mensen zijn veranderd in echte goedzakken, misdadigers zijn weldoeners geworden, verslaafden zijn bevrijd, moordenaars zijn liefhebbende ouders geworden, enz.

Er zijn ontelbare getuigenissen van mensen die diep getransformeerd zijn, door Jezus Christus.

Daar kan geen kritiek of ontkenning tegenop. Al zijn er nog zoveel mensen die iets anders beweren: de getuigenissen van de miljoenen zijn er, door de eeuwen heen, en die spreken luider dan wat dan ook.

Jezus Christus stond op uit de dood

Het meest opmerkelijke aan Jezus Christus is, dat hij is opgestaan uit de dood. Het is zelfs zo dat de opstanding één van de best gedocumenteerde feiten uit de geschiedenis is, met meer dan vijfhonderd getuigen. Alle leiders van de godsdiensten zijn gestorven en vergaan. Jezus Christus niet…

Hij is opgestaan uit de dood, waarmee hij bewijst de Zoon van God te zijn, die is gekomen om ons het eeuwige leven bij God te geven.

Jezus zei dat het de wil van God is dat mensen die geloven in hem, ook het eeuwige leven bij God zouden krijgen:

Want mijn Vader wil dat ieder die de Zoon ziet en in hem gelooft, eeuwig leven zal hebben en dat ik hem uit de dood zal opwekken op de laatste dag. (…) Ik verzeker u: wie gelooft, heeft eeuwig leven. (Johannes 6:40, 47)

We moeten opnieuw geboren worden

Een groot verschil tussen Jezus en de vele godsdiensten, is dat hij uitlegde dat de mens niet uit eigen kracht bij God kan komen. Onze geestelijke inspanningen zijn niet in staat om ons een nieuw hart te geven. Je kunt je innerlijke slechtheid niet veranderen, door goed te doen. Je kunt jezelf niet veranderen door een of andere godsdienst, levensstijl of filosofie. ‘Je moet opnieuw geboren worden’, zei Jezus.

Ik verzeker u, niemand kan het koninkrijk van God zien, als hij niet opnieuw geboren wordt. (Johannes 3:3)

Deze nieuwe geboorte gebeurt door de Heilige Geest, als je met heel je hart Jezus Christus erkent als jouw verlosser. Als je jezelf vernedert onder de machtige hand van God en echt erkent dat je de vergeving van Jezus Christus nodig hebt, kan de Geest van God in je komen en jou deze nieuwe geboorte schenken. Dan wordt je letterlijk een nieuw mens, van binnenuit, door een wonder van God in jou. Dan wordt je een kind van God en dan sluit hij je voor eeuwig in zijn liefhebbende armen. Daarom zegt de evangelist Johannes over Jezus:

Aan wie hem aanvaardden en in hem geloofden, heeft hij het recht gegeven kinderen van God te worden. Dat werden zij niet door hun afstamming, of op natuurlijke en menselijke wijze, nee, zij zijn uit God geboren. (Johannes 1:12, 13)

Jezus stierf aan het kruis voor onze zonden

Jezus kwam niet om ons een waslijst wetten te geven die we moeten volgen, hij kwam zijn leven geven. Hij zei dat hij kwam om te sterven aan het kruis, als een offer voor de zonden van de mensen. Dat is heel wat anders dan wat alle stichters van religies gedaan hebben. Zij gaven hun leven niet voor de mensheid. Zij brachten een bepaalde filosofie, een levenswijze, waardoor iemand zelf moest proberen tot God te komen.

Jezus zei: ‘Je kunt onmogelijk bij God komen. Ik moet sterven als het offer voor jouw zonden.’

Dat is het ultieme verschil tussen Jezus en religie. Dat is waarom Jezus zo belangrijk is. Jezus bracht geen religie, hij bracht zichzelf, zijn eigen leven. Mensen hebben er een godsdienst van gemaakt, die ze ‘het christendom’ hebben genoemd. Maar dat is niet de boodschap van Jezus Christus. Hij komt om ons leven te geven, geen religie! Hij liet zich als een offerlam afslachten en liet zijn eigen bloed stromen voor de vergeving van jouw zonden. Daarom zei Johannes de Doper, toen hij Jezus zag langslopen:

Daar is het Lam van God dat de zonde van de wereld wegneemt! (Johannes 1:27)

Dat is waarom Jezus Christus zo totaal anders is, dan alle mensen die zichzelf ooit hebben voorgesteld als ‘het antwoord’ voor deze wereld.

Wat doe jij met Jezus Christus?

De vraag die God aan jou stelt, is: zul jij knielen voor de Zoon van God, die voor jou gestorven is? Zul jij je hart voor hem openen, die werd doorboord voor jou?

Zul jij hem danken, voor het offer dat hij voor jou bracht?

Jezus Christus kan je een kind van God maken – voor eeuwig. Gods plan voor jou is dat je verlost wordt uit deze verloren wereld en een nieuwe schepping wordt, een nieuw mens, iemand die is gered door het bloed van Jezus Christus.

God wil jou een nieuwe naam geven, een nieuwe toekomst, een nieuwe hoop, een nieuw doel om voor te leven. Hij heeft geweldige dromen over jou.

Maar alles hangt af van jouw antwoord op het offer dat Jezus Christus bracht voor jou.

Veel mensen kiezen voor ontkenning van Jezus Christus. Ze willen op hun eigen manier ‘gered’ worden. Dat is trots. Deze trots is de oerzonde van de mensheid. Je kunt echter ook kiezen om deze opstandigheid en onafhankelijkheid van God op te geven en te buigen voor hem. Dan zal hij je verlossen van je zonden en dan wordt je een geliefd en kostbaar kind van God, met een geweldige roeping in hem, die vol liefde en goedheid is.

Kom nu in zijn armen van eeuwige liefde en ontvang zijn vergeving en vernieuwing naar geest, ziel en lichaam.

Wat is je antwoord?

Als je ervaart dat God tot je hart spreekt doorheen dit artikel, dan moedig ik je aan om de beangrijkste keuze van je leven te maken:

Stap uit de donkere wereld, in het licht van God.

Jezus Christus zei dan die mensen die hem volgen verlost worden uit de duisternis die de wereld bedekt:

‘Ik ben het licht voor de wereld. Wie mij volgt, zal niet meer in het donker lopen, maar hij zal het licht bezitten dat leven geeft.’ (Johannes 8:12)

Stap in dit licht en ontvang het eeuwige leven. Word een kind van God, krijg vergeving voor je zonden. Hoe doe je dat? Simpel: spreek met God 

Geloof in Jezus Christus

Ik nodig je uit om iets te doen wat je misschen nog nooit gedaan hebt en wat je misschien vreemd vind. Maar als je merkt dat God tot je hart spreekt, doe dit dan aub:

Stap weg van je computer of tablet en kniel neer voor God.

Als je niet alleen bent, zoek dan een stil plekje voor jezelf. Waarom neerknielen? Omdat de kernzonde van de mensheid trots is. We beweren God niet nodig te hebben, we verzetten ons tegen Gods wil, we stellen onszelf hoogmoedig en onafhankelijk op jegens onze Maker. Maar als we knielen, zeggen we:

‘U bent God, ik niet. Ik kan mezelf niet verlossen, ik kan geen kind van God worden door mijn eigen inspanningen. Ik moet door u verlost worden.’

Je buigt jezelf voor de Maker van hemel en aarde, de Koning van alle koningen en de Heer van alle heren, de almachtige.

Spreek gerust tot God in je eigen woorden, om te zeggen dat je het offer van Jezus Christus aanvaardt en hem wilt dienen. Je kunt ook onderstaand gebed hardop lezen (print het eventueel eerst uit):

‘Heer Jezus Christus, ik besef dat U de Zoon van God bent. Ik buig me neer voor U. Ik geef mijn hart aan U. Kom alstublieft in mijn leven en wees mijn God. Ik geef mezelf aan U. Vergeef al mijn zonden. Reinig me door uw bloed en maak me een kind van God. Ik geloof dat U gestorven bent voor mijn zonden. Ik ontvang uw offer, Heer Jezus. Help me om te leven als een kind van God, door uw woord te gehoorzamen. Vul me alstublieft met uw Heilige Geest. Amen.’

Ik moedig je van harte aan dit gebed te herhalen in overgave aan God. Laat deze kans niet aan je voorbijgaan.

Veel teveel mensen horen de stem van God en reageren er nooit op. Doe het nu! Geef jezelf over aan de verlossende liefde van God, die op dit moment naar je uitgaat. God is bij je, waar je ook bent. Je hoeft niet eerst ‘goed’ te worden voor God. Hij is juist gekomen voor ons, zondaars!

Wees niet bang, geef hem je hele hart en leven. Vertrouw Jezus Christus voor de rest van je leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei violist:

Ik ken nu inmiddels 4 verschillende visies over de eindtijd:

1 - De meest geaccepteerde visie binnen de christelijke kerken. Jezus komt terug op de wolken waarna iedereen geoordeeld zal worden, de levenden en de doden. Zijn komst wordt voorafgegaan door oorlogen, aardbevingen, ziektes en hongersnoden.

2 - Die van de JG. Een 1000-jarig vredesrijk waarin de ongelovigen nog een kans krijgen zich te bekeren, daarna veel ellende door de satan gevolgd door een eeuwig durend vredesrijk voor de gelovigen.

3 - Die van Ineke-ktty. wanneer Jezus terugkomt neemt Hij alle gelovigen op de wolken met zich mee naar de hemel. Zij kunnen vandaag of morgen zomaar verdwenen zijn. De achterblijvenden wacht hel en verdoemenis.

4 - Die van de preteristen. Volgens hen is de eindtijd al begonnen, het ergste hebben we al gehad en geleidelijk aan gaat de wereld over in een aards paradijs.

Zijn er hier christenen die zelf in een nog andere eindtijd geloven?

Er zijn ook christenen die het 'klaroengeschal' diepgaander onderzoeken op waarachtigheid, een  fluweelzachte transformatie wordt hierdoor mogelijk maar garantie op succes bestaat niet. Net omwille van dit potentieel krijgen we steeds meer zicht op een absurd en mensonterend schouwspel dat ook kan leiden tot WOIII, het belang van een kritische massa is dan ook onontbeerlijk. Het ontbreekt werkelijk niet aan sociale alternatieven maar als ze niet worden opgenomen in het maatschappelijke besluitvormingsproces dan baat het tot niets, net zoals het aanhoudende 'klaroengeschal' tot niets zal leiden. Anders gezegd, verschillende scenario's zijn mogelijk, 'ongekend is onbemind' staat hier op z'n plaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei vredestichter:

ik dacht bij mijzelf na, past dit wel bij de topic, eindtijd, en ben er overtuigd van dat dit dus alles met deze tijd ""eindtijd "" te maken heeft, want zonder gestorven te zijn zit je dus nog steeds met je oude natuur, wat bedoel ik

Waarom heb je steeds zo'n lange lappen tekst nodig om iets eenvoudigs te zeggen?

In de hermetiek wordt de mens het derde levende wezen genoemd en hij overtreft alle andere op aarde levende wezens. Hij heeft een tweeledige natuur: naar zijn lichaam is hij stoffelijk, sterfelijk en tot het kwade geneigd, maar naar zijn innerlijke wezen is hij geestelijk, onsterfelijk en geneigd tot het goede. In zijn stoffelijke lichaam bevindt zich ook de ware, geestelijke mens, die gekenmerkt wordt door verstand (logos) en geest (nous). De gangbare opvatting is dat het verstand de mens doet begrijpen en dat de geest hem het intuïtieve inzicht in de eenheid der dingen geeft. Deze twee kunnen door de begeerten van het lichaam in een staat van onbewustheid gebracht worden, een toestand die als diepe slaap of dronkenschap ervaren wordt. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid