Spring naar bijdragen

Openbaring 20:11-15


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 822
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn insteek bij het lezen/peilen van dat boek is vooral ook een pragmatisch "zoeken van betekenis voor het hier en nu" van die teksten. En verder steek ik er nog wel eens energie in om wat kanttekeni

Ik vind het eigenlijk vrij accuraat als ik het door WTG ogen bezie. WTG getuigen noemen zichzelf immers ook Jehova's Getuigen. Dat is op zich al blasfemie natuurlijk, maar daar denken ze zelf sch

Zie hier een lijstje met kenmerken voor een sekte; https://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte#Kenmerken_in_plaats_van_definitie Het WTG tikt ze allemaal af. Of je het nou een prettige gedachte

Posted Images

3 minuten geleden zei ineke-kitty:

@HJW

Ik hoop dat jij nu eens beseft dat het niet om "prediking"  gaat, maar om Bijbelstudie waarin we met elkaar specifieke teksten bespreken, zoals in dit topic over Openbaring.  Heeft niets met  "irritatie"  te maken, maar met je gewoon houden aan het thema.

Met elkaar bespreken ? Wie reageert er dan ?

Je negeert teksten die je niet uitkomen en je gebruikt dit als uitvlucht. En dat doe je stelselmatig.

 

En wellicht dat er ook nog mensen tot geloof komen.  Die hoop heb ik in elk geval wel. 

Dat is dus prediking.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@HJW

Als er geen inhoudelijke reacties op komen, is dat niet mijn tekortkoming.  Bovendien zijn er goede reacties gekomen van @sjako , die waardevol zijn. Het kan ook nog liggen aan desinteresse van mensen die niets hebben met de toekomstige gebeurtenissen die beschreven staan in het profetisch Woord.  Ik vond en vind het wel degelijk belangrijk om daar kennis van te nemen.  Niemand is verplicht daar op in te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei ineke-kitty:

Als er geen inhoudelijke reacties op komen, is dat niet mijn tekortkoming.

Is dat zo ?

Je kunt alles wel bij een ander neerleggen, maar waar is je zelfreflectie ?

Kan het zijn dat anderen niet inhoudelijk reageren, gezien de manier waarop jij met andersdenkenden om gaat ?

48 minuten geleden zei ineke-kitty:

Het kan ook nog liggen aan desinteresse van mensen die niets hebben met de toekomstige gebeurtenissen die beschreven staan in het profetisch Woord

Ook hier leg je weer de volledige verantwoordelijkheid bij een ander.

Misschien moet je eens bij mensen navragen waarom ze niet inhoudelijk reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@HJW 

Waarom zou ik moeten navragen waarom mensen niet inhoudelijk reageren?  Dat vraagt men zich toch ook niet af in de andere topics?  Men reageert of niet.  Dat is aan de keuze van de user om dat te doen of niet.  En aan "zelfreflectie"  doe ik sowieso niet. De Heer kent mijn hart en mijn motivatie om aan Bijbelstudie te doen, en dat samen met anderen te delen. Als men geen interesse heeft in een bepaald onderwerp, zoals het boek Openbaring, lijkt het me logisch daar dan ook niet op te reageren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei ineke-kitty:

@HJW

Waarom zou ik moeten navragen waarom mensen niet inhoudelijk reageren?  Dat vraagt men zich toch ook niet af in de andere topics?  Men reageert of niet.  Dat is aan de keuze van de user om dat te doen of niet.  En aan "zelfreflectie"  doe ik sowieso niet. De Heer kent mijn hart en mijn motivatie om aan Bijbelstudie te doen, en dat samen met anderen te delen. Als men geen interesse heeft in een bepaald onderwerp, zoals het boek Openbaring, lijkt het me logisch daar dan ook niet op te reageren.

Ik denk dat er best mensen zijn die inhoudelijk zouden willen reageren, maar geen behoefte hebben aan de manier waarop jij met anderen omgaat.

Ik denk dat er wel interesse kan zijn, maar niet in een prediking.

En dus maak je je geloof juist onaantrekkelijk voor anderen. Maar dat wil je niet inzien.

En hier laat ik het echt bij. Je bent onbereikbaar.........

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW:

Ik denk dat er best mensen zijn die inhoudelijk zouden willen reageren, maar geen behoefte hebben aan de manier waarop jij met anderen omgaat.

Ik denk dat er wel interesse kan zijn, maar niet in een prediking.

En dus maak je je geloof juist onaantrekkelijk voor anderen. Maar dat wil je niet inzien.

En hier laat ik het echt bij. Je bent onbereikbaar.........

Verstandig_:)_

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei ineke-kitty:

@HJW 

..... De Heer kent mijn hart en mijn motivatie om aan Bijbelstudie te doen ....

Misschien kun je beter eerst  Romeinen 3  bestuderen  (en ter harte nemen) voordat je met Openbaringen verder gaat: 

Wat dan? Zijn wij uitnemender? Ganselijk niet; want wij hebben te voren beschuldigd beiden Joden en Grieken, dat zij allen onder de zonde zijn;

Gelijk geschreven is: Er is niemand rechtvaardig, ook niet een;

Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt.

Allen zijn zij afgeweken, te zamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die goed doet, er is ook niet tot een toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist 

Waarom zou ik eerst Romeinen 3 moeten bestuderen voordat ik met Openbaring begin?  Romeinen 3 is inderdaad duidelijk dat er niemand rechtvaardig is,  ook niet EEN.  Daarom is het ook noodzakelijk om tot bekering te komen in de Here Jezus Christus, om rechtvaardig te WORDEN.   Door de hele Bijbel heen wordt een oproep gedaan om tot bekering te komen, en behouden te worden van de toorn Gods die over deze wereld zal komen.  Daarom heeft God aan Christus de openbaring gegeven om Zijn dienstknechten te tonen de dingen die haast geschieden moeten, en aan Zijn dienstknecht Johannes te kennen gegeven heeft.  [Openb. 1:1].  En of men dat nu wel of niet wil aanvaarden, de Bijbel zegt dat Hij ZAL komen met de wolken en dat elk oog Hem zal zien. [vers.7]. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei ineke-kitty:

 

.... Door de hele Bijbel heen wordt een oproep gedaan om tot bekering te komen, en behouden te worden van de toorn Gods die over deze wereld zal komen..... 

Dat maak jij er van. Adam wist van niets. Pas in Jeremia wordt voor het eerst over bekering gesproken.

En denk je nu echt dat een God zich kwaad laat maken door nietige schepseltjes die niet doen wat Hij wil?

Verder is begrijpend lezen voor jou blijkbaar nogal moeilijk, in Rom 3 staat: Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt.

Ben jij daar een uitzondering op dat je tegen mij over bekering begint?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist 

Adam wist wel degelijk dat God vijandschap zou zetten tussen de satan en tussen de vrouw [= Israel] en tussen het zaad van de satan en tussen het zaad van de vrouw.  En dat Zaad, Christus Jezus , dat voort zou komen uit Adam,  de duivel zou overwinnen.  Dat was namelijk de belofte aan Adam gedaan, dat God eens Zijn Zoon zou zenden . Adam is trouwens een voorbeeld van Degene Die komen zou, en dat is Christus Jezus. [ Rom. 5:14].  Ook de geschiedenis van Noach is een beeld van het oordeel dat over de aarde zal komen, waarin alleen Noach en zijn 8-tal behouden werden van de toorn van God, door gehoorzaamheid en geloof, bouwde hij de ark.  De ark is een beeld van Christus Jezus door Wie wij, als gelovigen, behouden worden.  

En ja, God is absoluut kwaad over de mens die niet doet wat Hij wil. En wat is dan Zijn wil?  Dat ieder mens tot geloof zal komen in Zijn Zoon.  Een ieder die dat weigert, zal inderdaad onder het oordeel komen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei ineke-kitty:

Adam wist wel degelijk dat God vijandschap zou zetten tussen de satan en tussen de vrouw [= Israel] en tussen het zaad van de satan en tussen het zaad van de vrouw.  En dat Zaad, Christus Jezus , dat voort zou komen uit Adam,  de duivel zou overwinnen.  Dat was namelijk de belofte aan Adam gedaan, dat God eens Zijn Zoon zou zenden . Adam is trouwens een voorbeeld van Degene Die komen zou, en dat is Christus Jezus. [ Rom. 5:14].  Ook de geschiedenis van Noach is een beeld van het oordeel dat over de aarde zal komen, waarin alleen Noach en zijn 8-tal behouden werden van de toorn van God, door gehoorzaamheid en geloof, bouwde hij de ark.  De ark is een beeld van Christus Jezus door Wie wij, als gelovigen, behouden worden.  

Als ik God was geweest had ik in de hof van Eden de slang gelijk de kop ingeslagen. En bij onmacht gelijk mijn Zoon erbij gehaald om hem te overwinnen. En daarop meteen een nieuwe aarde geschapen zonder satan en zonder haat en nijd. Of wilde God eerst nog duizenden jaren genieten van wat wij elkaar aan doen? Dat is de realiteit wars van al jouw mooie beelden die jij voor jouw clubje gelovigen in de bijbel ziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist 

Dat is nu precies het probleem bij jou.  Jij BENT God niet, en je weigert jezelf aan Hem over te geven, door voortdurend kritiek te hebben op Zijn handelwijze , en niet in Hem te geloven. De mens denkt dat hij zelf wel kan uitmaken over wat God  zou moeten doen, en dat heet gewoon hoogmoed in de Bijbel. 

En ja, was je maar eens zo verstandig om God te zoeken, dan zou Hij Zich laten vinden leert de Bijbel OOK. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei ineke-kitty:

@violist 

Dat is nu precies het probleem bij jou.  Jij BENT God niet, en je weigert jezelf aan Hem over te geven, door voortdurend kritiek te hebben op Zijn handelwijze , en niet in Hem te geloven. De mens denkt dat hij zelf wel kan uitmaken over wat God  zou moeten doen, en dat heet gewoon hoogmoed in de Bijbel. 

Alsof het resultaat van de schepping van jouw God, los van de schuldvraag,  zo goed is. Een vergeefse poging er nog wat van te maken door de aarde blank te zetten. Met een klein beetje mensenkennis kan iedereen wel bedenken dat dat niets uit zou halen. Zeg eens eerlijk, was mijn aanpak niet veel humaner geweest?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist 

De schepping WAS goed, totdat de mens er een puinhoop van heeft gemaakt . Vandaar de belofte dat Hij een Nieuwe hemel en een Nieuwe aarde zal scheppen, waarin geen enkele ongerechtigheid meer zal bestaan. God weet wat Hij doet, en daar verandert geen enkel mens wat aan. Hij ZAL Zijn plan volvoeren.

En ja, het is MIJN God, en niet alleen van mij, maar van vele gelovigen die hun vertrouwen op Hem alleen hebben gesteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, zo grappig is het helemaal niet als iemand die eerder heeft gezegd dat de boodschap duidelijk is, en dan nu ineens weer allerlei kritiek heeft op de handelwijze van God.  Was het nu duidelijk of niet.  Duidelijk is in elk geval dat er eens een oordeel zal komen voor Gods troon, en DAT vindt men niet te verhappen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja...als we openbaringen überhaupt serieus nemen, wil ik graag verwijzen naar de laatste openbaring: https://www.mormon.org/nld/joseph-smith

Verder heb ik niet zoveel op met openbaringen.

A: Ze zijn persoonlijk
B: Hoe zijn ze bedoeld?
C: Mogen we de persoonlijke openbaringen (her)interpreteren?
D: Moeten we, als we het fenomeen openbaring serieus nemen, alle openbaringen serieus nemen? Hoe bepalen we welke openbaring correct is of niet?
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei ineke-kitty:

Duidelijk is in elk geval dat er eens een oordeel zal komen voor Gods troon, en DAT vindt men niet te verhappen.

En hiermee plaats je jezelf opnieuw op een voetstuk. "Men", jij niet.

Ik zei het al een keer eerder, misschien is het de satan wel die jou je de zekerheid over je bekering geeft en ben je in je hart net als een ander onverzoend met God. Als ik jou was zou ik daarom nog maar niet al te veel op een gunstig oordeel vertrouwen, dan valt het nooit tegen. En wie weet ga ik je wel voor als mijn naam in het grote boek staat en die van jou niet.  Al voor onze geboorte, staat letterlijk in de bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei ineke-kitty:

@violist

Wel, het goede nieuws is dat een ieder die gelooft in de Here Jezus Christus, niet in het oordeel komt, maar reeds eeuwig leven heeft ontvangen.  En nu inderdaad maar weer on-topic voordat er weer allerlei aannames worden gedaan die alleen maar afleiden van het onderwerp.

Goed nieuws ja, het slechte nieuws dat de mensen wiens naam niet in het grote boek staat geen schijn van kans hebben en dat het geloof een gave Gods is moeten we dus maar niet letterlijk nemen, het goede nieuws wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei violist:

En hiermee plaats je jezelf opnieuw op een voetstuk. "Men", jij niet.

Ik zei het al een keer eerder, misschien is het de satan wel die jou je de zekerheid over je bekering geeft en ben je in je hart net als een ander onverzoend met God. Als ik jou was zou ik daarom nog maar niet al te veel op een gunstig oordeel vertrouwen, dan valt het nooit tegen. En wie weet ga ik je wel voor als mijn naam in het grote boek staat en die van jou niet.  Al voor onze geboorte, staat letterlijk in de bijbel.

Zeer scherp gezien,en zo is het ook;je door ziet haar!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaring 22:2

In het midden van haar straat [van het nieuwe Jeruzalem]  en op de ene en de andere zijde der rivier was de boom des levens, voortbrengende twaalf vruchten, van maand tot maand gevende zijne vrucht;  en de bladeren des booms waren tot genezing der heidenen.

Er stroomt water in het centrum van dit nieuwe Jeruzalem en het hart van Jeruzalem wordt op de een of andere wijze gevormd door die rivier. Die "boom des levens"  kennen we van Genesis 2:9.  Het "water des Levens" en het "geboomte des Levens", beeldt hetzelfde uit: bron van eeuwig leven. Dat is de Here Jezus Christus.

Zo zegt Psalm 1:1-3:  Welgelukzalig is de man, die niet wandelt in den raad der goddelozen, noch staat op den weg der zondaren, noch zit in het gestoelte der spotters. Maar zijn lust is in des HEEREN wet, en hij overdenkt Zijn wet dag en nacht.  Want hij zal zijn als een boom, geplant aan waterbeken, die zijn vrucht geeft op zijn tijd; en welks blad niet afvalt; en al wat hij doet, zal wel gelukken.

De boom des Levens , beschreven in Openbaring 22:2  brengt twaalf vruchten voort, van maand tot maand .  De bladeren waren tot genezing. Bladeren van bomen en planten staan van oudsher bekend om hun geneeskrachtige werking.  De uitdrukking is hetzelfde als  "men eet van de vrucht van de boom des Levens".  Het gaat erom dat men eeuwig leven heeft.  In dat nieuwe Jeruzalem is licht en leven, daar is water en water is leven. Daar is de boom des Levens en die geeft leven. Het is steeds hetzelfde.  Het is het Evangelie.  We komen tot de Heer en laten Hem Zijn werk aan ons doen.  Hij geneest ons. In die stad is eeuwig leven .

In Openbaring 22:3,4 staat dat er geen vervloeking meer tegen iemand zal zijn; en de troon Gods en des Lams zal daarin zijn, en Zijn dienstknechten zullen Hem dienen, en zij zullen Zijn aangezicht zien, en Zijn Naam zal op hun voorhoofden staan.

Later meer daarover.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid