Spring naar bijdragen

Openbaring 20:11-15


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 822
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn insteek bij het lezen/peilen van dat boek is vooral ook een pragmatisch "zoeken van betekenis voor het hier en nu" van die teksten. En verder steek ik er nog wel eens energie in om wat kanttekeni

Ik vind het eigenlijk vrij accuraat als ik het door WTG ogen bezie. WTG getuigen noemen zichzelf immers ook Jehova's Getuigen. Dat is op zich al blasfemie natuurlijk, maar daar denken ze zelf sch

Zie hier een lijstje met kenmerken voor een sekte; https://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte#Kenmerken_in_plaats_van_definitie Het WTG tikt ze allemaal af. Of je het nou een prettige gedachte

Posted Images

 

Sjako zei:  De Duivel wil zo veel mogelijk slachtoffers maken. Hoe bereikt hij dat? Oorlog, natuurrampen, beïnvloeden van mensen, hogere Bijbel kritiek, versluieren van de Waarheid door met filosofie aan te komen, immoraliteit enz.

Dat bij een goede God als tegenhanger ook een slechte hoort kan ik me nog wel voorstellen maar dat je anno 2016 natuurrampen aan die slechte god toeschrijft gaat me boven de pet. 

En dat ik totaal niets van zijn bijna-ketening merk heb ik al gezegd. Of bedoel je "binnenkort" geketend, wat men 2000 jaar geleden ook al dacht en over 2000 jaar ook nog zal zeggen, gesteld dat er dan nog animo voor religie is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@TTC Nee, haha. Die is nog even bezig om de wereld kapot te maken. Maar Satan weet dat hij geketend gaat worden,hij heeft al verloren. Dit is gewoon op de Bijbel gebaseerd hoor. Dit verzin ik niet zelf.

Openbaring 20:1 En ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote keten in zijn hand.  2 En hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Sa̱tan is, en bond hem voor duizend jaar.  3 En hij slingerde hem in de afgrond en sloot en verzegelde [die] boven hem, opdat hij de natiën niet meer zou misleiden totdat de duizend jaar geëindigd waren. Na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden losgelaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Satan is als de onzichtbare draak in de garage

"A fire-breathing dragon lives in my garage" Suppose (I'm following a group therapy approach by the psychologist Richard Franklin[3]) I seriously make such an assertion to you. Surely you'd want to check it out, see for yourself. There have been innumerable stories of dragons over the centuries, but no real evidence. What an opportunity!

"Show me," you say. I lead you to my garage. You look inside and see a ladder, empty paint cans, an old tricycle--but no dragon.

"Where's the dragon?" you ask.

"Oh, she's right here," I reply, waving vaguely. "I neglected to mention that she's an invisible dragon."

You propose spreading flour on the floor of the garage to capture the dragon's footprints.

"Good idea," I say, "but this dragon floats in the air."

Then you'll use an infrared sensor to detect the invisible fire.

"Good idea, but the invisible fire is also heatless."

You'll spray-paint the dragon and make her visible.

"Good idea, but she's an incorporeal dragon and the paint won't stick." And so on. I counter every physical test you propose with a special explanation of why it won't work.

(Carl Sagan)

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

@TTC Nee, haha. Die is nog even bezig om de wereld kapot te maken. Maar Satan weet dat hij geketend gaat worden,hij heeft al verloren. Dit is gewoon op de Bijbel gebaseerd hoor. Dit verzin ik niet zelf.

Openbaring 20:1 En ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote keten in zijn hand.  2 En hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Sa̱tan is, en bond hem voor duizend jaar.  3 En hij slingerde hem in de afgrond en sloot en verzegelde [die] boven hem, opdat hij de natiën niet meer zou misleiden totdat de duizend jaar geëindigd waren. Na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden losgelaten.

Interessant Sjako, deductief beschouwend:

  • En ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de afgrond en een grote keten in zijn hand.
  • En hij greep de draak, de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Sa̱tan is, en bond hem voor duizend jaar.  
  • En hij slingerde hem in de afgrond en sloot en verzegelde [die] boven hem, opdat hij de natiën niet meer zou misleiden totdat de duizend jaar geëindigd waren.
  • Na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden losgelaten.

vragen hierbij:

  • is die 'sleutel' bedoeld om de mensheid te verlossen uit die 'afgrond' en Satan daarin achter te laten en ketenen?
  • is de betekenis van die 'sleutel' al niet lang gekend gezien de hedendaagse berichtgeving daarover?

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Na deze dingen moet hij voor een korte tijd worden losgelaten.

Ik zie het helemaal voor me dat een engel, Jezus of Godzelf de satan na 1000 jaar voor een korte tijd los gaat laten nadat het zegel is verbroken, de afgrond is geopend en  zijn touwen zijn doorgesneden. Wat zouden ze dan tegen hem zeggen? "Pak ze"? 

satan.jpgsatan.jpg Een hij of een zij

Sorry Sjako, maar dit visioen van Johannes kun je toch niet serieus nemen? Zou het niet zo kunnen zijn dat de kerk het satangedoe zo benadrukt om jullie als uitverkoren gelovigen aan zich te binden met het vooruitzicht dat je straks éen van de 144.000 zal zijn en over "ons" mag heersen?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei TTC:
  • is die 'sleutel' bedoeld om de mensheid te verlossen uit die 'afgrond' en Satan daarin achter te laten en ketenen?
  • is de betekenis van die 'sleutel' al niet lang gekend gezien de hedendaagse berichtgeving daarover?

Satan wordt voor 1000 jaar geketend, daarna wordt hij voor korte tijd losgelaten. Om hem los te laten moet je de ketens weghalen en daar heb je die sleutel voor nodig?

Satan is nog niet geketend gezien de hedendaagse berichtgeving dus die vraag snap ik niet.

11 uur geleden zei violist:

Sorry Sjako, maar dit visioen van Johannes kun je toch niet serieus nemen?

En of ik die serieus neem. Het is natuurlijk geen letterlijk verhaal. Het is symbolisch. Voor mensen die er niet voor open staan gaan dit niet begrijpen. Precies wat de bedoeling is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei violist:

Ik zie het helemaal voor me dat een engel, Jezus of Godzelf de satan na 1000 jaar voor een korte tijd los gaat laten nadat het zegel is verbroken, de afgrond is geopend en  zijn touwen zijn doorgesneden. Wat zouden ze dan tegen hem zeggen? "Pak ze"? 

satan.jpgsatan.jpg Een hij of een zij

Sorry Sjako, maar dit visioen van Johannes kun je toch niet serieus nemen? Zou het niet zo kunnen zijn dat de kerk het satangedoe zo benadrukt om jullie als uitverkoren gelovigen aan zich te binden met het vooruitzicht dat je straks éen van de 144.000 zal zijn en over "ons" mag heersen?  

Een echte gelovige is niet bang voor de satan,omdat hij aan het Levenschenkend Kruis overwonnen is.Maar dan gaat het om de echt gelovigen dus Christenen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Vrijheid:

Een echte gelovige is niet bang voor de satan,omdat hij aan het Levenschenkend Kruis overwonnen is.Maar dan gaat het om de echt gelovigen dus Christenen.

Had nooit gedacht dat ik het met hem eens kon zijn, maar nu ben ik het met hem eens. Ik ben ook totaal niet bang, maar ben wel op mijn hoede want hij is slim.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Had nooit gedacht dat ik het met hem eens kon zijn, maar nu ben ik het met hem eens. Ik ben ook totaal niet bang, maar ben wel op mijn hoede want hij is slim.

Met ons eens;je weet nog geen eens waar wij het nou over hebben.

O ja wij hadden het ook nog over de Echte Christenen,laat het wachttoren genootschap kantoor waar het geld binnen kom New York ,en de mormonen daar nou geen deel van uit maken.

Maar altijd welkom bij  de schare die niet te tellen zijn.Buiten Jezus Christus en Zijn Heilige Kerk geen zaligheid. Vader Zoon en Heilige Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Vrijheid:

O ja wij hadden het ook nog over de Echte Christenen,laat het wachttoren genootschap kantoor waar het geld binnen kom New York ,en de mormonen daar nou geen deel van uit maken.

Wartaal, sorry hoor. Wat hebben wij nu met Mormonen te maken? Kom nu eens met inhoudelijke verstandige taal en gooi je geloof niet te grabbel op deze manier. Je laat wel heel duidelijk blijken dat je totaal niets weet. Dit kinderachtige gedoe moet eens ophouden. Ook voor jezelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

@ineke-kitty

Je hebt helemaal gelijk. Dat kinderachtige negatieve gedoe verpest de hele sfeer op dit forum. Snap ook niet dat de moderator er niets aan doet. We moeten inhoudelijk spreken over ons geloof, ze mogen me alles vragen, zolang de vragen maar serieus  zijn.

Zou je dan ook antwoord willen geven ? Ik stel serieuze vragen, maar op een aantal komt maar steeds geen antwoord.

Waarom besteed je, gezien je opmerking nu hier, wel aandacht aan het negatieve, liefdeloze gedoe maar Vrijheid en laat je die mooie vragen van mij links liggen ???

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid