Spring naar bijdragen

Openbaring 20:11-15


Aanbevolen berichten

Grieken, Joden, heidenen, Joodse ongelovigen, gelovige heidenen, de staat Israël, Israël als gemeente van God..........Ik denk dat God zijn hoofd zal schudden bij het lezen van  alle menselijke pogingen Openbaringen uit te leggen.

Een ander probleem met het boek Openbaringen is dat de éen een tekst op een 1000-jarig vredesrijk laat slaan en de ander op het leven na het laatste oordeel. En om het nog ingewikkelder te maken, bij Ineke-Kitty leven gelovigen nu al in de nieuwe schepping. 

 "Gelovigen hebben hun oude leven afgelegd en zijn een nieuwe schepping geworden in Christus Jezus"

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 822
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn insteek bij het lezen/peilen van dat boek is vooral ook een pragmatisch "zoeken van betekenis voor het hier en nu" van die teksten. En verder steek ik er nog wel eens energie in om wat kanttekeni

Ik vind het eigenlijk vrij accuraat als ik het door WTG ogen bezie. WTG getuigen noemen zichzelf immers ook Jehova's Getuigen. Dat is op zich al blasfemie natuurlijk, maar daar denken ze zelf sch

Zie hier een lijstje met kenmerken voor een sekte; https://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte#Kenmerken_in_plaats_van_definitie Het WTG tikt ze allemaal af. Of je het nou een prettige gedachte

Posted Images

2 minuten geleden zei violist:

Grieken, Joden, heidenen, Joodse ongelovigen, gelovige heidenen..........Ik denk dat God zijn hoofd zal schudden bij het lezen van  alle menselijke pogingen Openbaringen uit te leggen. Een algemeen probleem met Openbaringen is dat  een tekst de ene keer op een 1000-jarig vredesrijk slaat en de andere keer op het leven na het laatste oordeel. En om het nog ingewikkelder te maken, bij Ineke-Kitty leven gelovigen nu al in de nieuwe schepping. "Gelovigen hebben hun oude leven afgelegd en zijn een nieuwe schepping geworden in Christus Jezus"

Voor een aantal zijn openbaringen als misvattingen, wellicht daarom dat ze gewoon in de schuif blijven liggen en het ratelen daarover eindeloos verder gaat? :)

Citaat

 

In de theologie wordt een onderscheid gemaakt tussen natuurlijke- en bovennatuurlijke openbaringen. Zo spreekt de natuurlijke openbaring over Gods aanwezigheid in de natuur en de overtuiging dat mensen het vermogen hebben Gods handelen daarin te (her)kennen. Er zijn zeven verschillende manieren van openbaringen bekend:

  • Via een droom
  • Een Goddelijke inspiratie in het hart zonder dat een engel zich toont
  • Een engel die de openbaring in de gedaante van een mens brengt
  • Een openbaring neerdalend in een soort klokgelui, afnemend naarmate de boodschap begrepen wordt
  • Een engel die zich in zijn werkelijke gedaante toont
  • Een aanspreken van bovenuit, vanachter een hemels gordijn
  • Zonder tussenkomst van een engel, direct door Gods openbaring

Openbaringen zijn van alle tijden en alle religies. Echter, in die gevallen dat de openbaringen niet door de volgelingen van een andere religie erkend worden, worden ze vaak door religies gezien als misvatting of soms bezetenheid door de duivel. Hedendaagse auteurs die geschriften met openbaringen uitbrengen, worden door de meeste religies met grote argwaan bekeken, omdat men in twijfel trekt dat die openbaringen daadwerkelijk van hun God afkomstig zijn.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Openbaring_(concept)

 

 

Zojuist zei sjako:

@violist

Probleem is dat er hier geen totaalplaatje wordt neergezet. Hier zie je uitleggingen die allemaal een beetje afwijken en overlapping hebben. Dat is verwarrend. Maar in de kern komen ze overal overeen. De nieuwe schepping bijv is de herstelde aarde en hemel. 

Wanneer ga je dat totaalplaatje dan kenbaar maken? Is er al niet genoeg gezegd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Wie zou je dan willen vangen?

Satan zelf natuurlijk. Die wordt ook geketend. Die heeft al verloren en dat weet hij, daarom gaat hij nu ook zo tekeer nu. Aan het eind van het 1000 jarig Rijk zullen er nog heel veel mensen afvallen nadat Satan voor korte tijd is losgelaten, dus mensen waar het hart niet op de goede plaats zit worden in het meer van vuur voor eeuwig verdelgt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei violist:

Je laat me gelijk al weer lachen. De aarde wordt toch helemaal niet hersteld maar na het laatste oordeel als iedereen in de hemel of hel is vernietigd?

Herstel is een relatief begrip, als er niets meer is dan rest slechts de bron van waaruit alles kon ontstaan. Hyperlogisch gezien klopt het altijd. :)

Zojuist zei sjako:

Satan zelf natuurlijk. Die wordt ook geketend. Die heeft al verloren en dat weet hij, daarom gaat hij nu ook zo tekeer nu. Aan het eind van het 1000 jarig Rijk zullen er nog heel veel mensen afvallen nadat Satan voor korte tijd is losgelaten, dus mensen waar het hart niet op de goede plaats zit worden in het meer van vuur voor eeuwig verdelgt. 

Kan je Satan ook een naam geven? Spreken in vaagheden laat vermoeden dat er iets niet gezegd mag worden, zo kan de misleiding eindeloos doorgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei violist:

De aarde wordt toch helemaal niet hersteld maar na het laatste oordeel als iedereen in de hemel of hel is vernietigd?

Absoluut niet. Psalm 37:29 De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten,En zij zullen er eeuwig op verblijven.

Jesaja 25:8 Hij zal werkelijk de dood voor eeuwig verzwelgen, en de Soevereine Heer Jehovah zal stellig de tranen van alle aangezichten wissen. En de smaad van zijn volk zal hij van de gehele aarde wegnemen, want Jehovah zelf heeft [het] gesproken.

Psalm 104:5 Hij heeft de aarde op haar vaste plaatsen gegrondvest;Ze zal tot onbepaalde tijd, of voor eeuwig, niet aan het wankelen worden gebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei ineke-kitty:

Ik denk dat God eerder Zijn hoofd zal schudden over de zogenaamde theologen die hier ook "meekijken"  en zeggen dat wij het allemaal maar verzinnen.  Triest hoor. 

Dat God jou heeft uitverkoren om als enige het christelijk geloof correct uit te leggen weten we inmiddels al. Alleen jammer dat je daar niet in slaagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Absoluut niet. Psalm 37:29 De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten,En zij zullen er eeuwig op verblijven.

Jesaja 25:8 Hij zal werkelijk de dood voor eeuwig verzwelgen, en de Soevereine Heer Jehovah zal stellig de tranen van alle aangezichten wissen. En de smaad van zijn volk zal hij van de gehele aarde wegnemen, want Jehovah zelf heeft [het] gesproken.

Psalm 104:5 Hij heeft de aarde op haar vaste plaatsen gegrondvest;Ze zal tot onbepaalde tijd, of voor eeuwig, niet aan het wankelen worden gebracht.

Maar de dag des Heren zal komen als een dief. Op die dag zal de hemel dreunend vergaan en de elementen door vuur worden verteerd; en de aarde met al wat erop is zal verbranden.” (II Petr. 3, 10)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei violist:

Alleen jammer dat je daar niet in slaagt.

Ik kan het toch een eind met @ineke-kitty eens zijn hoor. Er zijn nuance verschillen. Maar we maken elkaar niet belachelijk. Openbaring is een moeilijk maar zeer belangrijk boek. Het is alleen maar goed dat we het met z'n allen bestuderen. Denk dat het ook niet mogelijk is om elkaar hier volledig overtuigen, maar we worden wel aan het denken gezet en zijn met Gods woord bezig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet je wat pas jammer is @violist ?  Niet dat ik beweer dat ik de Bijbel op de juiste wijze uit zou leggen, maar dat jij alleen maar negatief bent over het Woord van God en Zijn Plan met deze wereld, weigert Zijn verlossingswerk te aanvaarden en dus tot geloof te komen in de Here Jezus Christus. 

Op de lachers en spotters ga ik niet eens in. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Ik kan het toch een eind met @ineke-kitty eens zijn hoor. Er zijn nuance verschillen. Maar we maken elkaar niet belachelijk. Openbaring is een moeilijk maar zeer belangrijk boek. Het is alleen maar goed dat we het met z'n allen bestuderen. Denk dat het ook niet mogelijk is om elkaar hier volledig overtuigen, maar we worden wel aan het denken gezet en zijn met Gods woord bezig.

Waarom wordt alles zo vaag gehouden?

SkALFf5.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei ineke-kitty:

Weet je wat pas jammer is @violist ?  Niet dat ik beweer dat ik de Bijbel op de juiste wijze uit zou leggen, maar dat jij alleen maar negatief bent over het Woord van God en Zijn Plan met deze wereld, weigert Zijn verlossingswerk te aanvaarden en dus tot geloof te komen in de Here Jezus Christus. 

Voordat ik tot geloof kan komen zal ik toch eerst de bijbel series moeten kunnen nemen lijkt mij maar hoe meer ik me er in verdiep hoe ongeloofwaardiger hij wordt.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei violist:

Maar de dag des Heren zal komen als een dief. Op die dag zal de hemel dreunend vergaan en de elementen door vuur worden verteerd; en de aarde met al wat erop is zal verbranden.” (II Petr. 3, 10)

De hemel zijn de regeringen, de elementen zijn de dingen die de goddeloze wereld vormen. Die worden volledig verdelgt. De teksten die ik aangaf laten duidelijk zien dat de fysieke aarde nooit verdelgt worden. Dus deze tekst is overdrachtelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei ineke-kitty:

@violist 

Dat klopt violist, ik kan jou niet overtuigen, dat kan alleen de Heilige Geest.  Wat ik WEL kan doen, is getuigen van mijn geloof in de Here Jezus Christus, dat is een wezenlijk verschil. 

Vergeet de egotransverwarring niet Ineke, thinking your mind was my own in a dream. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Kan je Satan ook een naam geven? Spreken in vaagheden laat vermoeden dat er iets niet gezegd mag worden, zo kan de misleiding eindeloos doorgaan.

Satan is al een naam. Het betekent tegenstander.

2 uur geleden zei violist:

Voordat ik tot geloof kan komen zal ik toch eerst de bijbel series moeten kunnen nemen lijkt mij maar hoe meer ik me er in verdiep hoe ongeloofwaardiger hij wordt.

1. Ja, dat lijkt me nogal logisch. Als je iets niet serieus neemt kan je er ook niet in geloven.

2. Hoe meer ik me erin verdiep, hoe ingewikkelder het wordt. Dat is met alles zo. Maar moeilijk is voor mij niet hetzelfde als ongeloofwaardig. Ik spreek geen oordeel uit over atheïsten en wil en mag dat ook niet. Maar hoe meer ik me verdiep in het atheïsme hoe meer ik tot de ontdekking kom dat het niet meer is dan een poging tot simplificering. De atheïstische argumenten worden dan ook vrij gemakkelijk weerlegd, met uitzondering misschien van het lijden. Dat is een hele moeilijke. Maar als je het lijden verklaart uit de filosofie van de evolutietheorie hoef je hier geen antwoord meer op te geven. Ook dit is mij te gemakkelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid