Spring naar bijdragen

Openbaring 20:11-15


Aanbevolen berichten

Weer helemaal eens met Ineke-kitty. Openbaring is best te begrijpen. Je moet wel goede Bijbel kennis hebben. Zo zijn er veel parallellen met Daniël. Wie er met geloof naar kijkt zal zien dat de symbolische omschrijvingen juist veel meer zeggen dan wanneer het zeg maar in jipenjanneke taal staat. Bovendien wordt het in de Eindtijd duidelijker wat er bedoeld wordt. Sommige zaken in Openbaring waren nog niet gebeurd toen het werd geschreven. Die profetiën zijn nu wel te herkennen en te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 822
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn insteek bij het lezen/peilen van dat boek is vooral ook een pragmatisch "zoeken van betekenis voor het hier en nu" van die teksten. En verder steek ik er nog wel eens energie in om wat kanttekeni

Ik vind het eigenlijk vrij accuraat als ik het door WTG ogen bezie. WTG getuigen noemen zichzelf immers ook Jehova's Getuigen. Dat is op zich al blasfemie natuurlijk, maar daar denken ze zelf sch

Zie hier een lijstje met kenmerken voor een sekte; https://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte#Kenmerken_in_plaats_van_definitie Het WTG tikt ze allemaal af. Of je het nou een prettige gedachte

Posted Images

1 uur geleden zei ineke-kitty:

@violist 

Dat is juist.  Eerst in God geloven, en dan pas openbaart Hij Zich aan de mens.  Dat is geen 'omdraaien' maar een Bijbelse waarheid.  Als je niet in Hem gelooft, blijft de Bijbel in zijn algemeenheid, en het boek Openbaring in het bijzonder een gesloten boek. 

Heb je dat van Jezus overgenomen of is dat je eigen wijsheid? Die zegt namelijk ook zoiets, dat gelovigen te vergelijken zijn met kinderkens en ongelovigen met wijzen en verstandigen. Vreemd hoor, ik houd graag mijn verstand erbij maar om onbekende redenen houdt God daar blijkbaar niet zo van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist

 

Johannes 5:47 zegt dan ook: "Maar zo gij de Schriften niet gelooft, hoe zult gij dan Mijn woorden geloven?". 

In Mattheus 11:25 staat dat God deze dingen juist voor de wijzen en verstandigen verborgen heeft, en het aan kinderkens geopenbaard heeft.

Zoals je ziet heb ik dat inderdaad van de Here Jezus overgenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei ineke-kitty:

@violist

 

Johannes 5:47 zegt dan ook: "Maar zo gij de Schriften niet gelooft, hoe zult gij dan Mijn woorden geloven?". 

In Mattheus 11:25 staat dat God deze dingen juist voor de wijzen en verstandigen verborgen heeft, en het aan kinderkens geopenbaard heeft.

Zoals je ziet heb ik dat inderdaad van de Here Jezus overgenomen.

Begrijp je die handelswijze van God ook?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei ineke-kitty:

@violist 

Uiteraard begrijp ik die handelwijze van God. Het is de vraag of jij dat ook begrijpt.

Nee dus, als God zijnde zou ik niets voor niemand verborgen houden als dat tot geloof zou kunnen leiden. Ik zie van het verborgen houden het nut dus echt niet van in, daarna kan men immers alsnog zien wat men er mee doet?

Ik krijg nu dei indruk dat men zijn verstand moet uitschakelen om in God te kunnen geloven, dan staat er niets meer in de weg om Zijn handelswijze te "begrijpen"

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei violist:

Eerst in God geloven en dan pas kun je de bijbel begrijpen.

Ja, zo zou je het kunnen zeggen ja. God trekt mensen die het waard zijn. Als je oprecht God zoekt zal Hij te vinden zijn. Gods Geest lijdt je in je begrip en ook in je dagelijks leven. Ik heb pas heel sterke bewijzen gehad dat Gods Geest aanwezig is. Twee dagen geleden heeft het nog iemands leven gered.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist 

Nee, je hoeft je verstand helemaal niet uit te schakelen, want we zouden God immers liefhebben met geheel ons hart, en geheel onze ziel, en met geheel ons verstand.  Die tekst is jou wel bekend toch?  Als je je hart openstelt voor God staat er inderdaad niets meer in de weg om Hem te leren kennen, en Zijn handelswijze te leren begrijpen door Zijn Woord te onderzoeken waarin Hij Zich openbaart aan de gelovige.  Maar als je niet in Hem wilt geloven, zal Hij Zich ook niet openbaren.  Lijkt mij een logische zaak.  Als de ene mens niets te maken wil hebben met een ander mens, waarom zou die ander dan de moeite nemen een relatie te hebben met degene die niets met jou te maken wil hebben?  Zo werkt het ook bij God.  God kan geen relatie hebben met een ongelovige, aangezien hij niets te maken wil hebben met God. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei ineke-kitty:

Als de ene mens niets te maken wil hebben met een ander mens, waarom zou die ander dan de moeite nemen een relatie te hebben met degene die niets met jou te maken wil hebben?  Zo werkt het ook bij God.  God kan geen relatie hebben met een ongelovige, aangezien hij niets te maken wil hebben met God. 

Ik zie God, als Hij bestaat, als Iemand die overal boven staat en Zijn besluit niet laat afhangen van wat een mens al of niet wil. Jij kent God echter typisch menselijke eigenschappen toe. Heel begrijpelijk en je bent daarin ook niet de enige want dan alleen kun je een band met een onzichtbaar Iemand voelen en dat is waar een gelovige zijn of haar voldoening in vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei violist:

Welk bewijs heb je daar voor?

Iemand in mijn vriendenkring nam afscheid omdat hij uit het leven wilde stappen. Mijn tablet en telefoon lagen boven en de tv stond aan, dus hoorde geen ping. Vond het ineens nodig om m'n tablet even te pakken en 5 minuten daarvoor kreeg ik dat bericht. Gelijk maatregelen genomen en dat heeft z'n leven gered. Waarom kreeg ik die ingeving? En zo heb ik vaker dat soort dingen. Kan toeval zijn, maar dat overkomt me dan wel vaak. Heb er dus geen bewijs voor, maar het is allemaal wel heel toevallig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist 

Dat God overal boven staat en Zijn besluit niet laat afhangen van wat een mens al of niet wil, heeft niets te maken met het geloof.  Een kind staat ook onder het gezag van de ouders, wat niet betekent dat zij geen relatie met elkaar zouden hebben. 

Hebreeen 2:17 en 18 zegt dan ook dat de Here Jezus Christus in alles de broederen moest gelijk worden, opdat Hij een barmhartig en getrouw Hogepriester zou zijn,  en in hetgeen Hij Zelf,  verzocht zijnde, geleden heeft, Hij ook degenen die verzocht worden te hulp komt.   Het wonder van de boodschap van het Evangelie is dat Hij inderdaad mens is geworden.

Hebreeen 4:15 bevestigt nog eens dat wij een hogepriester hebben Die in alle dingen, net als wij, verzocht is geweest, maar zonder te zondigen. Dus ja, 'menselijke eigenschappen' .  Hij kan dus met ons meevoelen omdat Hij bij uitstek Degene is die geleden heeft, verzocht is geweest, en in de dagen Zijn vleses, gebeden en smekingen tot Dengene, Die Hem uit den dood kon verlossen,  met sterke roeping en tranen geofferd hebbende, en verhoord zijnde uit de vreze.  En hoewel Hij de Zoon was, nochtans gehoorzaamheid geleerd heeft,  uit hetgeen Hij heeft geleden. [ Hebr. 5:7,8].

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist

Het valt me op dat je allerlei uitvluchten zoekt om maar niet te hoeven geloven.  Wij, gelovigen hoeven niets te  'bewijzen' .  Wij weten ons geleid door de Geest van God in alles wat wij meemaken , zo ook wat @sjako  heeft meegemaakt. Voor hem is het duidelijk dat hij heeft gehandeld door de leiding van Gods Geest, en dat hoeft hij niet aan jou, noch aan een ander te bewijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ineke-kitty

Er is niemand die zegt dat ik moet geloven dus waarom zou ik uitvluchten bedenken? Wat mij echter opvalt is dat jullie je verschuilen achter allerlei bijbelteksten zonder het gezonde verstand te gebruiken. Wat bij een ongelovige als toeval geldt is voor jullie Gods Geest. Ik denk dan hoe vaak is Sjako onnodig naar zijn mobieltje gerend. Als hij daarom de leiding van Gods Geest wil aantonen zal hij met andere voorbeelden moeten komen voordat ik er in ga geloven.  Tot nu toe ben ik nog niets overtuigends tegengekomen. Ik ga niet overal op reageren wat jullie zeggen maar een paar reacties terug zei je dat Jezus ons lijden begrijpt omdat Hij ook geleden heeft. Ik denk dan gelijk hoe dat dan met zijn Vader zit, liet die in het OT regelmatig vrouwen en kinderen vermoorden omdat Hijzelf nooit geleden had en dus het bijbehorende gevoel van de slachtsoffers en nabestaanden niet kende? Ik noem dat geen uitvlucht om ongelovjg te kunnen blijven, ik wil alleen maar aangeven dat ik niet kan begrijpen waarom iemand gelooft, er zijn zoveel andere mogelijkheden in het leven die evenveel of meer bieden dan een geloof zonder jezelf keer op keer geweld aan te moeten doen on in het geloof te kunnen volharden. Ik denk daarom wel eens is dat soms de "kick" van jullie dat je bij elke afgeweerde "aanval" op je geloof het gevoel hebt dat je overwonnen hebt?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist 

Prima, dat jij vindt dat er zoveel andere mogelijkheden in het leven zijn die evenveel of meer bieden dan een geloof.  Maar gebruik dat dan niet als excuus om niet te geloven in God die de mens het allerbeste " bod"  heeft aangereikt wat een mens maar kan krijgen, en dat is het eeuwige leven , wat veel verder reikt dan de mogelijkheden in dit aardse leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei ineke-kitty:

@violist 

Prima, dat jij vindt dat er zoveel andere mogelijkheden in het leven zijn die evenveel of meer bieden dan een geloof.  Maar gebruik dat dan niet als excuus om niet te geloven in God die de mens het allerbeste " bod"  heeft aangereikt wat een mens maar kan krijgen, en dat is het eeuwige leven , wat veel verder reikt dan de mogelijkheden in dit aardse leven.

Het aanbod van een eeuwig leven zou ik zeker niet afslaan maar daar is dan meer voor nodig dan een oud boek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist 

Nee, wat alleen nodig is, is dat je tot geloof komt in de Here Jezus Christus, Die ook voor jouw zonden is gestorven aan het kruis, en is opgestaan uit de dood.  Hij bied jou het eeuwige leven aan en daar is niets meer voor nodig dan geloof.  Maar als je Gods Woord beschouwt als "een oud boek" waar je niets mee kunt, houdt het uiteraard op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei ineke-kitty:

@violist 

........  Maar als je Gods Woord beschouwt als "een oud boek" waar je niets mee kunt, houdt het uiteraard op. 

Inderdaad, de religieuze visie van een uitverkoren volk van een paar duizend jaar geleden is niet meer dan hun visie waar ik niets mee kan, althans niet iets om over te nemen omdat ik er van onder de indruk zou zijn geraakt  of ook een geloof nodig zou hebben. Jij bent natuurlijk vrij om  in het bestaan van de God van Abraham te geloven zoals ik vrij ben dat niet te doen maar beiden kunnen we niets met zekerheid over zijn bestaan of niet bestaan zeggen. Voor jou is geloof voldoende terwijl er voor anderen heel wat meer nodig is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@  Sjako (en alle anderen),

Het is ondertussen waarschijnlijk niet langer "on topic" maar ik wilde dit toch even delen, als mijn getuigenis. As ik erover nadenk kan ik me niet herinneren dat God ooit één van mijn gebeden niet heeft verhoord. Tot nu toe verhoort Hij ze allemaal, zonder uitzondering. Het stemt mij tot grote nederigheid en dankbaarheid. Waarom verhoort Hij mijn gebeden? Mijn laatste gebed was voor een oud collega en vriend van me die op dit moment in het ziekenhuis ligt en eigenlijk door iedereen was opgegeven. Mijn gebed was of God hem wilde doen herstellen, vooral voor zijn vrouw die anders alleen zou achterblijven. Gisteravond verneem ik dat, tegen alle verwachtingen in, hij weer aan het opkrabbelen is. Dit is op dit moment mijn laatste ervaring met gebed. Maar, als ik erover nadenk, besef ik dat Hij mijn gebeden altijd heeft verhoord. Ik kan me me geen gebed herinneren dat Hij niet heeft verhoord. Dat is mijn getuigenis. Mensen, ga bidden en ga je verbazen en verheugen over de gevolgen! Gebed is krachtiger dan atoomenergie maar je ziet het niet zolang je dat wapen niet toepast.  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid