Spring naar bijdragen

Openbaring 20:11-15


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 822
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn insteek bij het lezen/peilen van dat boek is vooral ook een pragmatisch "zoeken van betekenis voor het hier en nu" van die teksten. En verder steek ik er nog wel eens energie in om wat kanttekeni

Ik vind het eigenlijk vrij accuraat als ik het door WTG ogen bezie. WTG getuigen noemen zichzelf immers ook Jehova's Getuigen. Dat is op zich al blasfemie natuurlijk, maar daar denken ze zelf sch

Zie hier een lijstje met kenmerken voor een sekte; https://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte#Kenmerken_in_plaats_van_definitie Het WTG tikt ze allemaal af. Of je het nou een prettige gedachte

Posted Images

@violist 

Als ik daar gelijk in heb, begrijp ik werkelijk niet wat je bedoelingen zijn om te reageren in een topic als Bijbelstudie, als je toch niet in God en Zijn Woord gelooft.  Ik ben absoluut bereid antwoorden te geven op vragen, als men iets niet begrijpt van wat ik uitleg vanuit de Schrift, maar voortdurend twijfelen aan wat God Zelf zegt in Zijn Woord,  zoals jij steeds doet, is wat mij betreft water naar de zee dragen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei ineke-kitty:

@violist 

Als ik daar gelijk in heb, begrijp ik werkelijk niet wat je bedoelingen zijn om te reageren in een topic als Bijbelstudie, als je toch niet in God en Zijn Woord gelooft.  Ik ben absoluut bereid antwoorden te geven op vragen, als men iets niet begrijpt van wat ik uitleg vanuit de Schrift, maar voortdurend twijfelen aan wat God Zelf zegt in Zijn Woord,  zoals jij steeds doet, is wat mij betreft water naar de zee dragen. 

Of paarlen voor de zwijnen werpen, mag je gerust zeggen hoor maar de boodschap is duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist  

Het gaat erom dat Gods Woord duidelijk is, en dat wil jij niet aanvaarden.  Op een gegeven moment is het inderdaad klaar met mensen die niet willen luisteren naar het Evangelie, en dan wordt het tijd dat een gelovige niet langer zijn/haar parelen voor de zwijnen blijft neerleggen.  Dat is wat er gezegd wordt.  De Here Jezus zei ook tegen de discipelen:  als men niet naar jullie wil luisteren, ga dan verder en vertel het aan mensen die WEL willen luisteren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hendrik-NG 

Toch maar blijven strooien?  Ja, dat blijf ik doen, want ik ga ervan uit dat er op een christelijk forum gelovigen zijn die bereid zijn te luisteren naar wat God zegt in Zijn Woord, zoals o.a. in Openbaring. En wellicht dat er ook nog mensen tot geloof komen.  Die hoop heb ik in elk geval wel.  Het gaat erom dat men het voortdurend blijft afwijzen, en alleen maar kritiek heeft op de handelwijze van God met de mens, en als excuus daarvoor weigert om tot geloof te komen. Het is volgens mij een opdracht van de Heer Zelf om mensen die op onze weg komen, het Evangelie te verkondigen, en of dat nu op een forum is of daarbuiten, doet er niet toe.  Als mensen dat blijven afwijzen, is het wat mij betreft klaar, en ga ik verder met mensen die wel willen luisteren.  Daarom zal ik blijven  'strooien'  en uitdelen wat ikzelf heb mogen ontvangen door geloof in Christus Jezus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei ineke-kitty:

@violist

En als de Bijbel zegt dat de ongelovigen geen toegang zullen hebben tot het nieuwe Jeruzalem, is dat zo.

En als Jezus zegt dat als je alleen liefhebt degenen die jou liefhebben, dat je dan niets meer doet dan de tollenaars en dat je alleen omgaat met degenen van jouw groepje, dat je dan niets meer doet dan de tollenaars......is dat dan ook waar ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei ineke-kitty:

@HJW

Het spijt me, maar ik ga niet in op jouw strikvragen.

Heeft niets met strikvragen te maken. Jij geeft aan dat je over ongelovigen mag oordelen, terwijl Jezus iets heel anders zegt: als jij liefhebt die jou liefhebben, doe je dan niet meer dan de tollenaars.

Klip en klaar, heel helder. Geen strik erin.

Je geeft aan de bijbel letterlijk te geloven en dan is mijn vraag of je deze tekst ook gelooft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Denk dat @ineke-kitty Mattheüs 10:14 bedoeld

14 Als iemand U ergens niet ontvangt of niet naar UW woorden luistert, verlaat dan dat huis of die stad en schudt het stof van UW voeten.  15 Voorwaar, ik zeg U: Het zal voor het land van So̱dom en Gomo̱rra draaglijker zijn op de Oordeelsdag dan voor die stad.

Dat is dus niet oordelen, maar doen wat de Heer zegt. Maar ik geef het niet snel op hoor, maar ook bij mij zijn er grenzen. Maar ik vertrouw op de Heilige Geest dat ik toch woorden mag vinden die het hart bereikt. Al was het voor medelezers op dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad @sjako . Bovendien heb ik duidelijk gemaakt waarom het wat mij betreft een keer klaar is, namelijk als ongelovigen blijven weigeren het Evangelie te geloven.  De Bijbel is toch echt duidelijk als het gaat om te mogen binnengaan in het Koninkrijk van Christus, en dat is alleen door geloof in het verlossingswerk van de Here Jezus Christus.  Dat is geen oordeel mijnerzijds, maar wat God Zelf zegt in Zijn Woord. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei sjako:

Denk dat @ineke-kitty Mattheüs 10:14 bedoeld

14 Als iemand U ergens niet ontvangt of niet naar UW woorden luistert, verlaat dan dat huis of die stad en schudt het stof van UW voeten.  15 Voorwaar, ik zeg U: Het zal voor het land van So̱dom en Gomo̱rra draaglijker zijn op de Oordeelsdag dan voor die stad.

Dat is dus niet oordelen, maar doen wat de Heer zegt. Maar ik geef het niet snel op hoor, maar ook bij mij zijn er grenzen. Maar ik vertrouw op de Heilige Geest dat ik toch woorden mag vinden die het hart bereikt. Al was het voor medelezers op dit forum.

Mijn vraag gaat over Martheus 5: 46-48.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei ineke-kitty:

@Hendrik-NG 

Toch maar blijven strooien?  Ja, dat blijf ik doen, want ik ga ervan uit dat er op een christelijk forum gelovigen zijn die bereid zijn te luisteren naar wat God zegt in Zijn Woord, zoals o.a. in Openbaring. En wellicht dat er ook nog mensen tot geloof komen.  Die hoop heb ik in elk geval wel.  Het gaat erom dat men het voortdurend blijft afwijzen, en alleen maar kritiek heeft op de handelwijze van God met de mens, en als excuus daarvoor weigert om tot geloof te komen. Als mensen dat blijven afwijzen, is het wat mij betreft klaar, en ga ik verder met mensen die wel willen luisteren.  Daarom zal ik blijven  'strooien'  en uitdelen

@ineke-kitty,

Je maakt helder dat je hier bent om te evangeliseren. 

Heb je het gevoel dat het lukt ?

Je beledigt en veroordeelt mensen. Je noemt ongelovigen "honden", en die ongelovigen zijn toch eigenwijs en zoeken excuses om maar niet te geloven. 

Ik denk dat je met jou aanpak eerder gelovigen ongelovig zult maken dan andersom.

Je bent snoeihard en meedogenloos naar anderen. 

Misschien is het ook een idee om eens naar je eigen aanpak te kijken en niet altijd alleen maar te wijzen naar anderen.

Eerlijk gezegd: je evangeliseert wel uitermate beroerd en je jaagt de mensen nog verder bij God vandaan dan ze toch al waren.

En dat ligt in dit geval niet aan die anderen, maar toch echt aan jouw aanpak. 

Enige zelfreflectie zou wel handig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei HJW:

Enige zelfreflectie zou wel handig zijn.

Als  ik Ineke-Ktty goed inschat en haar vergelijk met streng-gelovigen om mij heen gaat dat niet lukken. Zij heeft de Heer gezocht en gevonden, zij heeft zich bekeerd en zij is een kind van God geworden, een uitverkorene. Wie niet net als zij doet komt in de hel.  Eigen schuld, dikke bult. Geheel volgens de Schrift. De Stad van goud is alleen voor haar en haar mede gelovigen. Ongelovigen komen er echt niet in, lekker puh. Hadden zij hun leven ook maar aan de Heer moeten geven. Niet haar idee, het staat allemaal in de Schrift.

Nu ik dit tik vraag ik me ineens af wat een ziel is. De streng gelovige tak van de protestante kerk gelooft dat hun ziel na de dood gelijk of naar de hemel of naar de hel gaat. Pas in het laatste oordeel zouden ziel en lichaam na de opstanding  verenigd worden. Als een ziel als een geest is, dan bestaat de hel op dit moment dus uit een vuurzee met daarin allemaal door elkaar vliegende kermende onzichtbare geesten van ongelovigen, al duizende jaren lang. Op de dag van het laatste oordeel zouden zij er dan even uit mogen en hun lichaam terug krijgen. Even er tussen uit en op adem komen. Er van uitgaande dat God niet van gedachte is veranderd worden ze na de rechtsspraak gelijk naar de hel teruggestuurd. Nu met een hun vertrouwde lichaam, met gevoel maar wel onbrandbaar. En dan pas zien ze wie er ook in de hel zijn beland, oude bekenden. De satan komt dan in eigen persoon met zijn drietand ook bij hen, hem wacht hetzelfde lot  en de poort van de hel gaat dan voor goed op slot. Zodra de laatste uitverkorene in de hemel is opgenomen gaat daar dan het eeuwige durende bevrijdingsfeest met alle gelovigen aller tijden juichend voor Gods troon beginnen. Ik hou het er maar op dat in de bijbel met ziel meestal mens bedoeld wordt, met hel begraafplaats en dat onze geest na onze dood net zo dood is als bij een dier. Dat lijkt mij allemaal heel wat aannemelijker dan te mijmeren over een eeuwig leven, zonde van de tijd dat je hier op aarde rond loopt. En zo heeft Ineke-Kitty toch gelijk, voor ongelovigen geen Lichtstad.

  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei violist:

Nu ik dit tik vraag ik me ineens af wat een ziel is

Volgens mij heb ik daar al eens antwoord op gegeven. De ziel is in allereerste plaats een mens, maar kan ook dier zijn. In dit huis wonen drie zielen bijv. Gen 2:7 laat zien dat de mens een levende ziel werd, niet is. De 'geest' in de mens, de ruach of psu'che is de levensadem. Dat is de energie die de mens krijgt van God om tot leven te komen en wordt in stand gehouden door o.a. de ademhaling. Ga je dood, dan gaat die levensadem weer terug naar God Ps. 146:4 Resultaat is dat je naar sjeool of Hades gaat waar geen bewustzijn is. Pred 12:7 Pred 3:19

Mensen die voor Gods grote dag zijn overleden krijgen een opstanding in het vlees op aarde. Jezus eerstelingen krijgen opstanding in de hemel of op aarde op de jongste dag. In de loop van het 1000 jarig Rijk krijgt de rest een opstanding op paar uitzonderingen na. Goddelozen krijgen dus soort van herkansing. Op het eind van het 1000 jarig Rijk vindt dan de uiteindelijke rechtspraak plaats. De oprechte krijgen dan definitief eeuwig leven en onoprechte worden in meer van vuur geslingerd, wat de tweede dood betekent, dus definitieve eeuwige dood = eeuwige straf. Als je een lichaam in vuur gooid is het in een paar seconden helemaal weg. Dus worden niet eeuwig gepijnigd. Dit zou niet passen ook bij een oprechte liefhebbende God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaring 22:1

En hij toonde mij een zuivere rivier van het water des levens, klaar als kristal, voortkomende uit den troon Gods, en des Lams.

Bij dit vers staat een verwijzing naar Ezechiel 47, want daar wordt gesproken over een gelijksoortige rivier. Het komt overeen met Jesaja 12, aangehaald in Johannes 7, waar staat dat levende wateren uit het binnenste van de Here Jezus Christus zouden stromen.  Dat levende water is een beeld van het Leven dat Christus voortbrengt en dus van eeuwig Leven. In die wateren zou men ondergaan zoals in Ezechiel 47 is beschreven en zoals tot uitdrukking komt in b.v. de doop.

"Zuivere"  is hetzelfde woord als voor rein.  Rein water dus. Hij toonde mij een zuivere rivier - stromend water - van water des levens.  Men zegt dan  "levend water" en dat betekent stromend water, maar dan ontgaat je de metafoor.  "Water des Levens"  wil zeggen:  "water, namelijk leven", want water is een beeld van het Leven, omdat water een beeld is van het Woord des Levens, van het Woord Gods. Dat levende Woord komt voort uit Christus Zelf.  Het is zo "klaar" als doorschijnend kristal en dus helder, doorzichtig of doorschijnend.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@HJW 

Je weet het verschil tussen evangeliseren en Bijbelstudie?  Je mag vragen stellen over dit specifieke onderwerp, als je iets niet begrijpt.  Vragen die jij voortdurend stelt, hebben er niets mee te maken, en op persoonlijke aanvallen ga ik al helemaal niet in, zoals dat ik "snoeihard" zou zijn en meer van dat soort aannames.  Voortaan graag dus inhoudelijk reageren op Openbaring, namelijk de specifieke teksten die hier behandeld worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei ineke-kitty:

@HJW

Je weet het verschil tussen evangeliseren en Bijbelstudie?  Je mag vragen stellen over dit specifieke onderwerp, als je iets niet begrijpt.  Vragen die jij voortdurend stelt, hebben er niets mee te maken, en op persoonlijke aanvallen ga ik al helemaal niet in, zoals dat ik "snoeihard" zou zijn en meer van dat soort aannames.  Voortaan graag dus inhoudelijk reageren op Openbaring, namelijk de specifieke teksten die hier behandeld worden.

We mogen in de klas gaan zitten en juf Ineke zal ons onderwijzen. En mochten we het niet snappen, dan zal juf Ineke het ons wel uitleggen. En alleen vragen over de lesstof, hoor !!

Wow.......wat betuttelend.

De domme gansjes van dit forum kunnen bij jou de waarheid komen halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei ineke-kitty:

@HJW 

Je weet het verschil tussen evangeliseren en Bijbelstudie?  Je mag vragen stellen over dit specifieke onderwerp, als je iets niet begrijpt.  Vragen die jij voortdurend stelt, hebben er niets mee te maken, en op persoonlijke aanvallen ga ik al helemaal niet in, zoals dat ik "snoeihard" zou zijn en meer van dat soort aannames.  Voortaan graag dus inhoudelijk reageren op Openbaring, namelijk de specifieke teksten die hier behandeld worden.

Deed je maar is echt bijbelstudie nu is het allemaal eigenwillige zogenaamde godsdienst;ga is echt in discussie maar dat zal je wel niet kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@HJW

En weer ga je op de persoonlijke toer. Het is de bedoeling  dat we samen de specifieke Schriftplaatsen bespreken, maar dat is nu precies wat jij niet doet. Je gelooft niet eens dat het nodig is dat de Here Jezus Christus ook voor jouw zonden is gestorven en opgestaan is uit de dood.  Je gelooft ook niet dat de profeten al hebben gesproken van de komst van de Messias, en gaat daar oeverloos over in discussie met @sjako in een ander topic.  Prima, maar hier wordt het boek Openbaring besproken.  Houdt je dan ook daar aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei ineke-kitty:

@HJW

En weer ga je op de persoonlijke toer. Het is de bedoeling  dat we samen de specifieke Schriftplaatsen bespreken, maar dat is nu precies wat jij niet doet. Je gelooft niet eens dat het nodig is dat de Here Jezus Christus ook voor jouw zonden is gestorven en opgestaan is uit de dood.  Je gelooft ook niet dat de profeten al hebben gesproken van de komst van de Messias, en gaat daar oeverloos over in discussie met @sjako in een ander topic.  Prima, maar hier wordt het boek Openbaring besproken.  Houdt je dan ook daar aan.

Ik ga oeverloos in discussie.......ik neem dat dat niet "op de persoonlijke toer" is.

Je negeert gewoon de bijbel als een tekst je niet uitkomt. Vervolgens ga je geirriteerd zitten doen als je daar op aangesproken wordt.

Je prediking is volledig weg als duidelijk is dat je zelf teksten negeert. Besef je dat niet ?

Maar het is mij helder.

Ik zal verder niet meer op je reageren. Je zit te opgesloten in je eigen wereldje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid