Spring naar bijdragen

Openbaring 20:11-15


Aanbevolen berichten

54 minuten geleden zei ineke-kitty:

het Nieuwe Jeruzalem, de stad van de grote Koning waarin wij, als gelovigen straks binnen mogen gaan.

Ik hoop voor je dat je mag doorlopen als je bij hemelpoort zegt dat je een gelovige bent en niet verder ondervraagd wordt.

De Heer weet van mij dat ik als ongelovige  goed voor mijn naasten geweest ben en dat alleen telt voor Hem. Zie onder, geen woord over geloven en zo hoort het ook.

En zo kunnen gelovigen alsnog in de eeuwige pijn gaan en ongelovigen maar wel rechtvaardig in het eeuwige leven. Verbeeld je dus nog maar niks.

 

En wanneer de Zoon des mensen komen zal in Zijn heerlijkheid, en al de heilige engelen met Hem, dan zal Hij zitten op den troon Zijner heerlijkheid.

 En voor Hem zullen al de volken vergaderd worden, en Hij zal ze van elkander scheiden, gelijk de herder de schapen van de bokken scheidt.

En Hij zal de schapen tot Zijn rechter hand zetten, maar de bokken tot Zijn linker hand.

Alsdan zal de Koning zeggen tot degenen, die tot Zijn rechter hand zijn: Komt, gij gezegenden Mijns Vaders! beërft dat Koninkrijk, hetwelk u bereid is van de grondlegging der wereld.

Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd.

Ik was naakt, en gij hebt Mij gekleed; Ik ben krank geweest, en gij hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis, en gij zijt tot Mij gekomen.

Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! wanneer hebben wij U hongerig gezien, en gespijzigd, of dorstig, en te drinken gegeven?

En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed?

En wanneer hebben wij U krank gezien, of in de gevangenis, en zijn tot U gekomen?

En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.

Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linker hand zijn: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is.

Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij niet te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij niet te drinken gegeven;

Ik was een vreemdeling; en gij hebt Mij niet geherbergd; naakt, en gij hebt Mij niet gekleed; krank, en in de gevangenis, en gij hebt Mij niet bezocht.

Dan zullen ook dezen Hem antwoorden, zeggende: Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien, of dorstig, of een vreemdeling, of naakt, of krank, of in de gevangenis, en hebben U niet gediend?

Dan zal Hij hun antwoorden en zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze minsten niet gedaan hebt, zo hebt gij het Mij ook niet gedaan.

En dezen zullen gaan in de eeuwige pijn; maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven. (Matt. 25)

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 822
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn insteek bij het lezen/peilen van dat boek is vooral ook een pragmatisch "zoeken van betekenis voor het hier en nu" van die teksten. En verder steek ik er nog wel eens energie in om wat kanttekeni

Ik vind het eigenlijk vrij accuraat als ik het door WTG ogen bezie. WTG getuigen noemen zichzelf immers ook Jehova's Getuigen. Dat is op zich al blasfemie natuurlijk, maar daar denken ze zelf sch

Zie hier een lijstje met kenmerken voor een sekte; https://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte#Kenmerken_in_plaats_van_definitie Het WTG tikt ze allemaal af. Of je het nou een prettige gedachte

Posted Images

1 uur geleden zei sjako:

Satan wordt voor 1000 jaar geketend, daarna wordt hij voor korte tijd losgelaten. Om hem los te laten moet je de ketens weghalen en daar heb je die sleutel voor nodig? Satan is nog niet geketend gezien de hedendaagse berichtgeving dus die vraag snap ik niet. En of ik die serieus neem. Het is natuurlijk geen letterlijk verhaal. Het is symbolisch. Voor mensen die er niet voor open staan gaan dit niet begrijpen. Precies wat de bedoeling is.

Uiterst vreemd Sjako, ben je niet op de hoogte dan? Op die manier wordt het logisch dat je de vraag niet begrijpt, niet? Het stemt tot nadenken uiteraard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei violist:

Ik hoop voor je dat je mag doorlopen als je bij hemelpoort zegt dat je een gelovige bent en niet verder ondervraagd wordt.

De Heer weet van mij dat ik als ongelovige  goed voor mijn naasten geweest ben en dat alleen telt voor Hem. Zie onder, geen woord over geloven en zo hoort het ook.

En zo kunnen gelovigen alsnog in de eeuwige pijn gaan en ongelovigen maar wel rechtvaardig in het eeuwige leven. Verbeeld je dus nog maar niks.

 

En wanneer de Zoon des mensen komen zal in Zijn heerlijkheid, en al de heilige engelen met Hem, dan zal Hij zitten op den troon Zijner heerlijkheid.

 En voor Hem zullen al de volken vergaderd worden, en Hij zal ze van elkander scheiden, gelijk de herder de schapen van de bokken scheidt.

En Hij zal de schapen tot Zijn rechter hand zetten, maar de bokken tot Zijn linker hand.

Alsdan zal de Koning zeggen tot degenen, die tot Zijn rechter hand zijn: Komt, gij gezegenden Mijns Vaders! beërft dat Koninkrijk, hetwelk u bereid is van de grondlegging der wereld.

Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd.

Ik was naakt, en gij hebt Mij gekleed; Ik ben krank geweest, en gij hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis, en gij zijt tot Mij gekomen.

Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! wanneer hebben wij U hongerig gezien, en gespijzigd, of dorstig, en te drinken gegeven?

En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed?

En wanneer hebben wij U krank gezien, of in de gevangenis, en zijn tot U gekomen?

En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.

Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linker hand zijn: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is.

Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij niet te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij niet te drinken gegeven;

Ik was een vreemdeling; en gij hebt Mij niet geherbergd; naakt, en gij hebt Mij niet gekleed; krank, en in de gevangenis, en gij hebt Mij niet bezocht.

Dan zullen ook dezen Hem antwoorden, zeggende: Heere, wanneer hebben wij U hongerig gezien, of dorstig, of een vreemdeling, of naakt, of krank, of in de gevangenis, en hebben U niet gediend?

Dan zal Hij hun antwoorden en zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze minsten niet gedaan hebt, zo hebt gij het Mij ook niet gedaan.

En dezen zullen gaan in de eeuwige pijn; maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven. (Matt. 25)

 

 

Zo is dat; en dat is heel wat anders dan heel de dag op het forum redetwisten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Vrijheid:

Geen zonde neen klopt,maar wordt in de Heilige Schrift toch niet op prijs gesteld,men moet er zich niet mee inlaten zelfs.En nergens wordt er zo veel geredetwist als op Christelijke forums

En weer laat je zien dat je het wel begrijpt, maar het niet doet. Misschien moet je je hand eens in eigen boezem steken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaring 22:5

En aldaar zal geen nacht zijn, en zij zullen geen kaars noch licht der zon van node hebben; want de Heere God verlicht hen; en zij zullen als koningen heersen in alle eeuwigheid.

Dit lazen we al eerder. De Heere God verlicht hen. Dat zet de apostel Paulus uiteen in b.v. 2 Timotheus.  Zo lang wij Hem dienen, ook en vooral in de praktijk,  zou Hij voor ons zorgen. Paulus zegt dat er een verband is tussen deze twee dingen.  Waar wij Hem zoeken, en wij Hem dus dienen in de praktijk, zal Hij in de praktijk ook voor ons zorgen, nu en in de toekomst.  De Heere God verlicht Zijn dienstknechten en als gevolg daarvan zullen wij als koningen heersen in alle eeuwigheid. Wie Hem dient, zal met Hem heersen.

We zijn aan het eind van het boek en nu komen we weer in Openbaring 1.  Ook daarmee wordt het boek Openbaring voltooid. Het eindigt waar het begon.

Openbaring 22:6,7

En hij zeide tot mij:  Deze woorden zijn getrouw en waarachtig;  en de Heere, de God der heilige profeten,  heeft Zijn engel gezonden, om Zijn dienstknechten te tonen, hetgeen haast moet geschieden.  Zie, Ik kom haastiglijk,  zalig is hij, die de woorden der profetie dezes boeks bewaart.

Vers 7 is min of meer letterlijk uit Openbaring 1:3. Wij als gelovigen zouden onze verwachting op de wederkomst van Christus stellen en op de openbaring van Zijn heerlijkheid en Zijn Koninkrijk.  Dat is in het algemeen de inhoud van dit Bijbelboek en meer specifiek van dit laatste visioen.

Later zal ik afsluiten met Openbaring 22:8-13.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei ineke-kitty:

De Heere God verlicht Zijn dienstknechten en als gevolg daarvan zullen wij als koningen heersen in alle eeuwigheid. Wie Hem dient, zal met Hem heersen.

De nare menselijke eigenschap om over  anderen  baasje te willen spelen gaat  voor gelovige dan eindelijk in vervulling, tot in alle eeuwigheid. Blijkbaar zijn er ook in de eeuwigheid nog onwillige gelovigen die gezag van uitverkoren gelovigen nodig hebben. Ik dacht dat in het hiernamaals alles volmaakt was maar blijkbaar kan het daar zonder toezicht nog steeds uit de hand lopen. Laat mij in de hemel maar gewoon mijn gang gaan dan, beetje musiceren en wat sporten, geen mensen boven me en geen mensen onder me, alleen koning Jezus als de allerhoogste Majesteit ergens op een troon zoals we hier koning Willem Alexander hebben, geen probleem.  

"Zie, Ik kom haastiglijk"

Er staat  niet dat het nog wel even zal duren, haastiglijk. Toch kan het nog wel 2000 jaar duren, net als voor de mensen ten tijde van Johannes. Die hebben Zijn wederkomst tot hun grote teleurstelling ook niet meegemaakt. En of er ooit mensen zullen zijn die het wel gaan meemaken? We zullen het nooit te weten komen, dood is nu eenmaal dood, weg dromen, weg visioenen. Wie  graag over een ander heerst kan het daarom voor alle zekerheid maar beter hier doen.

Bij het ene geloof houdt men de gelovigen als een vette worst een aantal maagden voor,  bij het andere een leven als van een koning. De aantrekkingskracht van een geloof, wat je nu mist krijg je na je dood, zegt men.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:

Ik redetwist niet. Ik probeer enkel de waarheid naar voren te brengen, en als ik daar bij sommigen op hun religieuze tenen ga staan, dan zij het zo.

De meesten denken toch dat zij de absolute waarheid kennen, zeker als het om geloofszaken gaat.

Vasthouden aan je eigen geloof of ongeloof zonder concessies te doen en  de ander willen overtuigen van jouw gelijk is niet anders dan redetwisten.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei violist:

Ik dacht dat in het hiernamaals alles volmaakt was maar blijkbaar kan het daar zonder toezicht nog steeds uit de hand lopen.

Alles is dan ook volmaakt, maar sommigen zien het hiernamaals als op een wolkje harp spelen en eten uit gouden bordjes en drinken uit gouden kopjes. Maar het Koninkrijk van God is een volmaakte heerschappij, zowel in de Hemel als op aarde. Zoals in Daniël 2 staat is het Koninkrijk van God een concrete regering die alle wereldmachten omver zal werpen. Als je het beeld van Nebukadnezar bekijkt, dan zitten we nu in de 'voeten' van deels ijzer, deels klei, wellicht al in de 'tenen'. Het zal dus zeker geen 2000 jaar meer duren. Toch wel typisch toch dat die andere koninkrijken of wereldmachten er inderdaad zijn geweest. Zou dan de rest ook niet kloppen volgens jou? En als wij als koningen met Jezus mee regeren dan moet er wel iets te regeren zijn. Het zou vreemd zijn als we allemaal koning zouden zijn. Dan zouden we over elkaar gaan heersen? Nee, natuurlijk niet. Wij heersen over het aardse Koninkrijk van God. Een wereld zonder dood, verdriet, oorlog, rampen. Waar rechtvaardigheid zal heersen tot in alle eeuwigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei sjako:

Misschien moet je hem duidelijker stellen.

Alles werd al duidelijk gesteld, we kunnen er - mits een moderner taalgebruik - de openbaring van Johannes gewoon naast leggen. Velen zullen zich wellicht weren als duivels in een val maar het komt als een dief in de nacht, het is de evidentie zelve maar wil duidelijk niet zeggen dat het zonder slag of stoot zal verlopen.  Ondanks oeroude materie is het nog steeds tijdloos fris, de ideologische denkkaders voorbij en/of doorbroken, perfect zoals het is:

KjZEiiF.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei violist:

Vasthouden aan je eigen geloof of ongeloof zonder concessies te doen en toch met elkaar in gesprek blijven is niet anders dan redetwisten.  

Als jij een huis in brand ziet staan, dan ga je toch ook niet eerst discuseren of het huis wel echt in brand staat. Nee, dan ga je de bewoners waarschuwen. Als die bewoners niet vinden dat het huis brand, dan mogen ze van mij blijven zitten, maar de gevolgen zijn voor hun eigen rekening. Ik heb mijn plicht gedaan. Ik dwing niemand om mij te geloven. Ik nodig alleen maar uit om het te bestuderen en als ze het er niet mee eens zijn even goede vrienden. Ik val niemand aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Alles werd al duidelijk gesteld, we kunnen er - mits een moderner taalgebruik - de openbaring van Johannes gewoon naast leggen. Velen zullen zich wellicht weren als duivels in een val maar het komt als een dief in de nacht, het is de evidentie zelve maar wil duidelijk niet zeggen dat het zonder slag of stoot zal verlopen.  Ondanks oeroude materie is het nog steeds tijdloos fris, de ideologische denkkaders voorbij en/of doorbroken, perfect zoals het is:

Als iemand dit snapt mag die het mij uitleggen. 

10 minuten geleden zei violist:

"Wij" dat zijn de mensen die bij de wachtoren aangesloten zijn?

Had beter kunnen zeggen 'Zij'. Nee, dit zijn de 144.000 mederegeerders met Christus. Deze zijn in de loop der eeuwen bij elkaar vergaderd. Dit zijn de uitverkorenen. In onze tijd gaat het nog maar om een restant. In Romeinen 8:15 wordt het uitgelegd :

15 Want GIJ hebt geen geest van slavernij ontvangen, die wederom vrees veroorzaakt, maar GIJ hebt een geest van aanneming als zonen ontvangen, door welke geest wij uitroepen: „Abba, Vader!”  16 De geest zelf legt getuigenis af met onze geest dat wij Gods kinderen zijn.  17 Indien wij dan kinderen zijn, zijn wij ook erfgenamen, ja, erfgenamen van God, maar mede-erfgenamen met Christus, mits wij te zamen lijden, opdat wij ook te zamen worden verheerlijkt.

De uitverkorenen weten dat ze dat zijn doordat de geest van God dit laat weten. Ze weten dat zo zeker, zoals ze ook zeker weten dat ze man of vrouw zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei sjako:

De uitverkorenen weten dat ze dat zijn doordat de geest van God dit laat weten. Ze weten dat zo zeker, zoals ze ook zeker weten dat ze man of vrouw zijn.

Jammer dat de Geest van God dat alleen aan de betreffende personen bekend maakt en niet publiekelijk door bv een klein tekentje op hun voorhoofd.

Nu is het allemaal heel verdacht omdat elke gelovige van elk willekeurig geloof zeker meent te weten dat hij of zij uitverkoren is en het bij het rechte eind heeft, ze zouden het allemaal rechtstreeks van de Geest van God hebben gehoord en dat kan natuurlijk niet. Een aantal van hen moet zich dus vergissen, wie weet jij wel en verwacht God van jou dat je je eerst meer verdiept in de kruisiging van Jezus, Gods Zoon maar mens geworden tot behoud van iedereen die in Hem gelooft,  eerst Hem als Gods Zoon dus aanbidden. De satan is slim hoor, wie weet heeft hij de hele wachttoren wel in zijn greep.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei sjako:

Als iemand dit snapt mag die het mij uitleggen. 

Had beter kunnen zeggen 'Zij'. Nee, dit zijn de 144.000 mederegeerders met Christus. Deze zijn in de loop der eeuwen bij elkaar vergaderd. Dit zijn de uitverkorenen. In onze tijd gaat het nog maar om een restant. In Romeinen 8:15 wordt het uitgelegd :

15 Want GIJ hebt geen geest van slavernij ontvangen, die wederom vrees veroorzaakt, maar GIJ hebt een geest van aanneming als zonen ontvangen, door welke geest wij uitroepen: „Abba, Vader!”  16 De geest zelf legt getuigenis af met onze geest dat wij Gods kinderen zijn.  17 Indien wij dan kinderen zijn, zijn wij ook erfgenamen, ja, erfgenamen van God, maar mede-erfgenamen met Christus, mits wij te zamen lijden, opdat wij ook te zamen worden verheerlijkt.

De uitverkorenen weten dat ze dat zijn doordat de geest van God dit laat weten. Ze weten dat zo zeker, zoals ze ook zeker weten dat ze man of vrouw zijn.

Er bestaat ook zoiets als 'angst voor vrijheid' (cfr Erich Fromm), aan welke geest zou je dat willen koppelen? Op dat moment gaan mensen doen alsof ze er niets van snappen, met in het verlengde heel wat stof om alles te verdonkeremanen (met inbegrip van Bijbelse teksten).  Door dit mechanisme verwordt de Bijbel als een handig afweermechanisme, volledig tegengesteld aan wat er inhoudelijk gezegd wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei violist:

maakt en niet publiekelijk door bv een klein tekentje op hun voorhoofd.

Nee, dat hebben ze niet, maar als je hun hoort spreken dan merk je het gelijk. Hun niveau ligt op een veel hoger vlak. Maar dat moet je eerst ervaren hebben.

51 minuten geleden zei TTC:

volledig tegengesteld aan wat er inhoudelijk gezegd wordt

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor. Als jij in een paar zinnen moet zeggen waar de Bijbel over gaat, hoe zou jij dat doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei sjako:

Het is allemaal niet zo moeilijk hoor. Als jij in een paar zinnen moet zeggen waar de Bijbel over gaat, hoe zou jij dat doen?

Er is slechts één God en het WTG is zijn profeet... Tenminste... Volgens dat WTG...

Ik zou zeggen dat de Gulden Regel hem al heel aardig samenvat!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Hun niveau ligt op een veel hoger vlak. Maar dat moet je eerst ervaren hebben.

Ik vind het maar een enge club waar jij toe behoort.  Een naderende eindtijd, losgelaten duivels, toekomstige koningen der aarde, geesten die tot jullie spreken en wie niet tot jullie club behoort heeft nu ook al een lager niveau. Voel  je je nog wel een beetje thuis op deze aarde?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei violist:

Ik vind het maar een enge club waar jij toe behoort.  Een naderende eindtijd, losgelaten duivels, toekomstige koningen der aarde, geesten die tot jullie spreken en wie niet tot jullie club behoort heeft nu ook al een lager niveau....... Weten we nu alles of wordt er nog het nodige verborgen gehouden?

 

En de club waar jij toe behoort is niet eng? Die staat met beide benen in de realiteit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid