Spring naar bijdragen

Openbaring 20:11-15


Aanbevolen berichten

21 minuten geleden zei Thorgrem:

In Nederland is afname en dat weet jezelf ook, je gebruikt immers niet per toeval cijfers uit jaarboek 2015 terwijl officiële cijfers uit jaarboek 2016 al een half jaar geleden gepubliceerd zijn. 

Zoals de waard is.... Het is jaarboek 2016, daar staan de cijfers in van 2015 ;)

Ik vind een verdubbeling sinds ik gedoopt ben toch echt niet gering. Maar als jij je er plezierig bij voelt, be my guest. Wat zegt spreuken 17:5 daar trouwens over?

5 Hij die de onbemiddelde bespot, heeft zijn Maker gesmaad. Hij die verheugd is over [een andermans] ongeluk, zal niet ongestraft blijven.

Het gaat wel niet op hier maar in jou hoofd wel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 822
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn insteek bij het lezen/peilen van dat boek is vooral ook een pragmatisch "zoeken van betekenis voor het hier en nu" van die teksten. En verder steek ik er nog wel eens energie in om wat kanttekeni

Ik vind het eigenlijk vrij accuraat als ik het door WTG ogen bezie. WTG getuigen noemen zichzelf immers ook Jehova's Getuigen. Dat is op zich al blasfemie natuurlijk, maar daar denken ze zelf sch

Zie hier een lijstje met kenmerken voor een sekte; https://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte#Kenmerken_in_plaats_van_definitie Het WTG tikt ze allemaal af. Of je het nou een prettige gedachte

Posted Images

7 minuten geleden zei sjako:

Zoals de waard is.... Het is jaarboek 2016, daar staan de cijfers in van 2015 ;)

Ik vind een verdubbeling sinds ik gedoopt ben toch echt niet gering. Maar als jij je er plezierig bij voelt, be my guest. Wat zegt spreuken 17:5 daar trouwens over?

5 Hij die de onbemiddelde bespot, heeft zijn Maker gesmaad. Hij die verheugd is over [een andermans] ongeluk, zal niet ongestraft blijven.

Het gaat wel niet op hier maar in jou hoofd wel. 

Je bent gedoopt in 1993.... Als we praten over groei of krimp kijken we logischerwijs naar het jaar ervoor. En niet 23 jaar geleden. De groei vlakt af, dat is gewoon statistiek. Dat dat jou niet uitkomt interesseert me vrij weinig tot helemaal niets.

En passant verkracht je de bijbel ook nog even voor eigen gewin. Overigens komt het dus uit, jarenlang heeft het WTG en de aanhang zich uitbundig verheugd over de neerwaartse spiraal van het christendom in Nederland in contrast met de eigen groei in Nederland.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het aantal kerkgangers in de Katholieke kerk gaat er ook niet op vooruit anders.

Aantal kerkgangers      jaar

aantal kerkgangers
weekend

2003 385.675

2004348.785

2005343.860

2006322.140

2008302.100

2009288.100

2010266.300

2011. 248.700

2012 226.100

2013  214.300

2014 198.000

Sinds 2003 zo'n beetje gehalveerd dus. In plaats je te verheugen zou je zorgen moeten maken over de ontkerkelijking. De vergrijzing kost hier ook zijn tol denk ik.

8 minuten geleden zei Thorgrem:

En passant verkracht je de bijbel ook nog even voor eigen gewin

Als er één kerk de Bijbel verkracht is het de RKK, zie verhaal over Maria in andere rubriek. Zo door heen te prikken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt. De katholieke kerkgang holt achteruit. Ook het aantal katholieken in Nederland overigens en ook het aantal kerkgebouwen. 

Ga je dan nu eindelijk toegeven dat je een valse voorstelling van feiten geeft betreffende de 'groei' van het WTG. 

 

Je misbruikt de bijbel voor eigen gewin. Je zoekt er doorheen op een trefwoord, dumpt het hier zonder enige context en zonder na te denken dat het wel eens in je gezicht kan ontploffen zoals nu. Daarvoor hoeven we niet eens naar een ander topic waar er nog zaken meespelen als interpretatie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Thorgrem:

Klopt. De katholieke kerkgang holt achteruit. Ook het aantal katholieken in Nederland overigens en ook het aantal kerkgebouwen. 

Ga je dan nu eindelijk toegeven dat je een valse voorstelling van feiten geeft betreffende de 'groei' van het WTG. 

Waarde @Thorgrem,wat heb je er aan om te rede twisten met mensen die vol haat zitten ,het leidt maar af.

Je weet wat de heilige Apostel Paulus zei,als men niet wil luisteren  ,het stof van je voeten schudden en snel verder gaan.

Voorts het wel of niet,moet men als volwassen mensen voorbij zijn;):)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Vrijheid:

Waarde @Thorgrem,wat heb je er aan om te rede twisten met mensen die vol haat zitten tegen,het leidt maar af.

Je weet wat de heilige Apostel Paulus,als men niet wil luisteren  ,het stof van je voeten schudden en snel veder gaan.

Voorts het wel of niet,moet men als volwassen mensen voorbij zijn;):)

 

Je hebt gelijk. Waar maak ik mij druk om. Jaarcijfers van het WTG zijn voor iedereen in te zien en te interpreteren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Thorgrem:

Je misbruikt de bijbel voor eigen gewin

Kom dan maar eens met voorbeelden waarom wij er rijker van zouden worden. We geven alles gratis weg, dus waar jij dat gewin dan ziet? Maar gelukkig heeft de RKK dat nooit gedaan met hun schandalige aflaathandel en belasting opstrijken in bijv Duitsland. Kijk eens wat voor enorme kathedralen er zijn neergezet over de ruggen van de armen. Doe je ogen eens open. Al het geld wat er bij JG binnenkomt gaat naar de prediking. Om mensen uit deze zieke wereld te halen.

20 minuten geleden zei Vrijheid:

met mensen die vol haat zitten ,het leidt maar af.

Wij zitten niet vol haat hoor. Ik hoop dat jij ook eens de waarheid mag gaan zien.  Babylon de Grote zal worden vernietigd en iedereen die er in zit. Het is van levensbelang eruit te komen. Maar ja, dat zul je wel niet begrijpen want Openbaring is niet echt populair bij de RKK.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:

Babylon de Grote zal worden vernietigd en iedereen die er in zit. Het is van levensbelang eruit te komen. Maar ja, dat zul je wel niet begrijpen want Openbaring is niet echt populair bij de RKK.

Wat ik van de JG weet is dat het een besloten secte is. Alleen zij hebben straks het eeuwige leven. Alle anderen zijn in handen van de satan en moeten door hen gered worden. Om zichzelf en hun club tegen invloeden van buiten te beschermen gaat men zo weinig mogelijk om met "andere" mensen. Jammer dat ze jou ook hebben wijsgemaakt dat alle andere religies volgens de bijbel in handen van de satan zijn en alleen jullie uitverkoren zijn om straks met koning Jezus te mogen te regeren. Maar toch een pluim dat je hier bent, voor zover ik weet wordt je dat door het strenge regime niet in dank afgenomen. Je volgende stap is in te zien dat mensen voor jou de voorziene eindtijd niet hebben meegemaakt, jij dat ook niet zal doen en mensen na jou evenmin. Het enige waar het bij jullie omdraait is de eindtijd en dan is het niet zo moeilijk om de bijbel dusdanig uit te leggen dat jullie gelijk hebben, een eigenschap niet alleen van jullie maar van elke christelijke religie, alleen bij jullie wel heel extreem met het boek Openbaringen in de hand.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei violist:

alleen jullie uitverkoren zijn om straks met koning Jezus te mogen te regeren.

Jammer Violist, teken dat jij mijn posten niet goed leest. Jij hebt het hier over de  144.000 en die zijn al vanaf de 1e eeuw bij elkaar verzameld en toen waren er nog geen JG, dus dat zeggen wij dus niet. En ik heb genoeg vrienden buiten de JG. Wat je hier probeert te doen is ons als een secte af te schilderen, een van Satans tactieken. En zo streng is dat regime niet hoor. JG gebruiken veel moderne technieken om mensen te bereiken, dus ook fora. Trouwens internet wordt heel veel gebruikt. Jw.org om een voorbeeld te noemen of JW broadcast op o.a. Apple tv.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei violist:

Wat ik van de JG weet is dat het een besloten secte is. Alleen zij hebben straks het eeuwige leven. Alle anderen zijn in handen van de satan en moeten door hen gered worden. Om zichzelf en hun club tegen invloeden van buiten te beschermen gaat men zo weinig mogelijk om met "andere" mensen. Jammer dat ze jou ook hebben wijsgemaakt dat alle andere religies volgens de bijbel in handen van de satan zijn en alleen jullie uitverkoren zijn om straks met koning Jezus te mogen te regeren. Maar toch een pluim dat je hier bent, voor zover ik weet wordt je dat door het strenge regime niet in dank afgenomen. Je volgende stap is in te zien dat mensen voor jou de voorziene eindtijd niet hebben meegemaakt, jij dat ook niet zal doen en mensen na jou evenmin. Het enige waar het bij jullie omdraait is de eindtijd en dan is het niet zo moeilijk om de bijbel dusdanig uit te leggen dat jullie gelijk hebben, een eigenschap niet alleen van jullie maar van elke christelijke religie, alleen bij jullie wel heel extreem met het boek Openbaringen in de hand.

 

Je hebt voor een groot deel gelijk maar  de mensen van het wachtoren genootschap zijn geen Christenen ze maken als besloten sekte gebruik van christelijke elementen tevens hebben ze de Heilige Schrift vervalst.Echte Christenen zitten niet vol haat zoals de JG,s Haat en nog is haat en de waarheid maar weer staan.

Ex JGs, en dat worden er steeds meer,wisten niet wat ze mee maakten in navolging van Jezus dat ze zo maar de naaste lief mogen hebben.

Maar goed steeds meer mensen die in het net gevangen zitten van het wacht toren genootschap worden wakker.eindelijk.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

........ Wat je hier probeert te doen is ons als een secte af te schilderen, een van Satans tactieken. ........

Ik tikte slechts wat ik van de JG afweet. Wat jou aan gaat, ik denk  dat jij nog wel mee valt, ik weet niet waar jij staat in de hiëarchie, maar je bent wel behoorlijk geïndoctrineerd, anders zou je achter mijn persoonlijke mening geen satan zoeken. Dat die overal achter zit hebben ze je echt wijsgemaakt en zo blijft men in hun ban. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei violist:

Ik tikte slechts wat ik van de JG afweet.

Dan kan je beter het gewoon aan me vragen voordat je onzin opschrijft, ik wil alles uitleggen. Het lijkt me gewoon logisch dat de JG onder vuur liggen. Satan wilt absoluut niet dat de waarheid verkondigd wordt. Je ziet het ook op dit forum. Hoeveel items gaan er wel niet over de JG. Als wij zo onbeduidend zouden zijn, waarom wordt er dan zo veel over ons gepraat? Ik ben overigens gewoon verkondiger. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Dan kan je beter het gewoon aan me vragen voordat je onzin opschrijft, ik wil alles uitleggen. Het lijkt me gewoon logisch dat de JG onder vuur liggen. Satan wilt absoluut niet dat de waarheid verkondigd wordt. Je ziet het ook op dit forum. Hoeveel items gaan er wel niet over de JG. Als wij zo onbeduidend zouden zijn, waarom wordt er dan zo veel over ons gepraat? Ik ben overigens gewoon verkondiger. 

Daar zeg je wat, dacht eerder dat dit een Christelijk forum zou zijn maar telkens opnieuw gaat het daarover. Wat opvalt is dat ze telkens als uitverkorenen worden aangeprezen, eerder logischerwijs komt daar reactie op gezien het sektarische element. Jouw stelling lijkt hierom eerder omgekeerd gelezen te kunnen worden, naar mijn perceptie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei TTC:

eerder logischerwijs komt daar reactie op gezien het sektarische element.

Hoezo sektarisch element? De RKK staat vol met heidense leerstellingen en dat zou geen sekte zijn? Alles wat wij beweren kunnen we heel makkelijk Bijbels onderbouwen. Dus als er iets beweerd wordt moet je dat Bijbels onderbouwen. In Ef 4:5  staat 5 één Heer, één geloof, één doop;  6 één God en Vader van allen, die boven allen en door allen en in allen is.

Er staat dus niet dat er honderdduizenden geloven aanvaardbaar zijn voor God, slechts één! In het eind der tijden zou er door deze groep over de hele wereld gepredikt worden en wel de zuivere boodschap, een die niet bezoedelt is met heidense elementen, zoals Kerst, rozenkransen, beeldenaanbidding, Hellevuur etc. En wie komt er ook bij jou aan de deur...?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Hoezo sektarisch element? De RKK staat vol met heidense leerstellingen en dat zou geen sekte zijn? Alles wat wij beweren kunnen we heel makkelijk Bijbels onderbouwen. Dus als er iets beweerd wordt moet je dat Bijbels onderbouwen. In Effect 4:5  staat 5 één Heer, één geloof, één doop;  6 één God en Vader van allen, die boven allen en door allen en in allen is.

Er staat dus niet dat er honderdduizenden geloven aanvaardbaar zijn voor God, slechts één! In het eind der tijden zou er door deze groep over de hele wereld gepredikt worden en wel de zuivere boodschap, een die niet bezoedelt is met heidense elementen, zoals Kerst, rozenkransen, beeldenaanbidding, Hellevuur etc. En wie komt er ook bij jou aan de deur...?

Ik weet niet hoe je met oubollige teksten Satan kan vangen, zoiets wordt snel slaapverwekkend met inherent het vermoeden dat daar een doel achter zit. Daarom lijkt het beter dat je - toegespitst op het hedendaagse tijdsgewricht - dat plan concreet openbaar maakt. We gaan er vanuit dat je dat concreet plan kan/wil delen, het zou de waarachtigheid van je betoog sterk ten goede komen. Zeer benieuwd alvast, oprecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Hoezo sektarisch element? De RKK staat vol met heidense leerstellingen en dat zou geen sekte zijn? Alles wat wij beweren kunnen we heel makkelijk Bijbels onderbouwen. Dus als er iets beweerd wordt moet je dat Bijbels onderbouwen. In Ef 4:5  staat 5 één Heer, één geloof, één doop;  6 één God en Vader van allen, die boven allen en door allen en in allen is.

Er staat dus niet dat er honderdduizenden geloven aanvaardbaar zijn voor God, slechts één! In het eind der tijden zou er door deze groep over de hele wereld gepredikt worden en wel de zuivere boodschap, een die niet bezoedelt is met heidense elementen, zoals Kerst, rozenkransen, beeldenaanbidding, Hellevuur etc. En wie komt er ook bij jou aan de deur...?

Zie hier een lijstje met kenmerken voor een sekte;

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte#Kenmerken_in_plaats_van_definitie

Het WTG tikt ze allemaal af.

Of je het nou een prettige gedachte vind of niet, het christendom an sich staat bol van de heidense elementen, het jodendom overigens ook. En ja, ook jouw WTG religie staat bol van de heidense elementen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Kom maar op zou ik zeggen.

Duivel

Maagdelijke geboorte

Sterven voor de zonden van de mensheid

We hebben het er al over gehad en dan haak je af.

Ik heb aangetoond dat de meest logische en waarschijnlijke verklaring voor de duivel een heidense is.

Maar je wilt het niet horen..........

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Kom maar op zou ik zeggen.

Een ieder die ogen heeft kan het zien. Iemand anders had het al over de bidhouding, maar schijnbaar deed zelfs dat geen lampje bij je branden. 

Verder heb ik geen behoefte om overduidelijke dingen uit te leggen. Ik ga ook geen inhoudelijk gesprek aan over dat water nat is en de aarde bolvormig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wanneer wordt er hier nu eens begrepen dat het in dit topic NIET over het WTG-genootschap gaat, noch over de discussies over de wijze van [aan]bidden door RKK-gelovigen. Ik ben het echt een beetje zat dat dit topic steeds weer gebruikt wordt om JHG aan te vallen.  Dus nog maar eens het verzoek om on-topic te blijven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei ineke-kitty:

Wanneer wordt er hier nu eens begrepen dat het in dit topic NIET over het WTG-genootschap gaat, noch over de discussies over de wijze van [aan]bidden door RKK-gelovigen. Ik ben het echt een beetje zat dat dit topic steeds weer gebruikt wordt om JHG aan te vallen.  Dus nog maar eens het verzoek om on-topic te blijven. 

Kom kom Ineke, het is verheugend dat zovelen het opvalt, dacht enige tijd dat ik de enige was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is vrij logisch. Dit is een eindtijdtopic. Eindtijdgelovigen zoals WTG'ers gaan hier helemaal los en slepen er van alles bij. Daar wordt dan weer op gereageerd. En dat blijft dan weer eventjes doorgaan. Vervolgens roept er iemand dat we ontspin moeten gaan, dat gebeurd hooguit een dag totdat een eindtijdgelovige weer hele,aal los gaat en andere christenen van alles en nog wat in de schoenen schuift waar dan weer op gereageerd wordt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid