Spring naar bijdragen

Openbaring 20:11-15


Aanbevolen berichten

Dat is nu precies het probleem. Er wordt van alles en nog wat bijgehaald wat niets te maken heeft met het thema in dit topic.  Prima als men er niets op weet te zeggen, maar persoonlijk erger ik me aan de constante aanvallen naar JHG  toe, in bijna alle topics. Ik heb meerdere keren gevraagd on-topic te blijven, maar dat wordt gewoon genegeerd, en men gaat maar door en door.  Wat er elders allemaal gezegd wordt over RKK-gelovigen en het WTG  moet men zelf weten,  ik distantieer mij ervan. Hier gaat het over het boek Openbaring.  Houdt je dan ook bij dat onderwerp.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 822
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn insteek bij het lezen/peilen van dat boek is vooral ook een pragmatisch "zoeken van betekenis voor het hier en nu" van die teksten. En verder steek ik er nog wel eens energie in om wat kanttekeni

Ik vind het eigenlijk vrij accuraat als ik het door WTG ogen bezie. WTG getuigen noemen zichzelf immers ook Jehova's Getuigen. Dat is op zich al blasfemie natuurlijk, maar daar denken ze zelf sch

Zie hier een lijstje met kenmerken voor een sekte; https://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte#Kenmerken_in_plaats_van_definitie Het WTG tikt ze allemaal af. Of je het nou een prettige gedachte

Posted Images

Zojuist zei ineke-kitty:

Dat is nu precies het probleem. Er wordt van alles en nog wat bijgehaald wat niets te maken heeft met het thema in dit topic.  Prima als men er niets op weet te zeggen, maar persoonlijk erger ik me aan de constante aanvallen naar JHG  toe, in bijna alle topics. Ik heb meerdere keren gevraagd on-topic te blijven, maar dat wordt gewoon genegeerd, en men gaat maar door en door.  Wat er elders allemaal gezegd wordt over RKK-gelovigen en het WTG  moet men zelf weten,  ik distantieer mij ervan. Hier gaat het over het boek Openbaring.  Houdt je dan ook bij dat onderwerp.

Roept dan tot Mij en Ik zal u grote ondoorgrondelijke dingen verkondigen waarvan gij niet weet (Jeremia 33:3)

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei ineke-kitty:

Dat is nu precies het probleem. Er wordt van alles en nog wat bijgehaald wat niets te maken heeft met het thema in dit topic.  Prima als men er niets op weet te zeggen, maar persoonlijk erger ik me aan de constante aanvallen naar JHG  toe, in bijna alle topics.

Ken je de wet van oorzaak en gevolg oftewel oorzakelijkheid? https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorzakelijkheid

Je draait nu oorzaak en gevolg om oftewel de drogreden retrorsum causa et effectus. https://nl.wikipedia.org/wiki/Retrorsum_causa_et_effectus

 

Maar goed, laten we weer teruggaan naar het topic. Tot de zoveelste aanval op het traditionele christendom weer langskomt, dan zal ik ook weer reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ineke-kitty

Jij hebt er voor gekozen om Openbaringen aan ons uit te leggen. Je wil toch niet alleen maar uitleggen met Bijbelteksten zonder discussies, of wel? Waar het in Openbaringen om gaat, en dat zou jij moeten weten, is dat God een keer op aarde gaat ingrijpen. De apostelen dachten dat dat in hun tijd zou gebeuren en 2000 jaar later denken de JG dat zij dat nog mee zullen maken. De JG en openbaringen zijn dus onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Logisch dat de JG dus telkens in deze topic aangehaald worden. Als je daar niet tegen kunt kun je beter een ander boek gaan bespreken. 

Openbaringen staat vol over de satan als draak en weet ik veel allemaal, soms wel met 7 koppen. De JG zien in alles wat tegen het geloof ingaat als een aanval van deze satan. Ze hebben niet door dat zij daarmee zichzelf als het ware heilig verklaren en in mensen met een iets ander geloof werktuigen van de satan zien. Vind jij dat normaal of zit ik er helemaal naast? 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei violist:

Jij hebt er voor gekozen om Openbaringen aan ons uit te leggen. Je wil toch niet alleen maar uitleggen met Bijbelteksten zonder discussies, of wel? Waar het in Openbaringen om gaat, en dat zou jij moeten weten, is dat God een keer op aarde gaat ingrijpen. De apostelen dachten dat dat in hun tijd zou gebeuren en 2000 jaar later denken de JG dat zij dat nog mee zullen maken. De JG en openbaringen zijn dus onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Logisch dat de JG dus telkens in deze topic aangehaald worden. Als je daar niet tegen kunt kun je beter een ander boek gaan bespreken.

We wachten nog steeds op meer duiding over dat bijzondere plan, de waarneming is dat er (1) maar weinig over gekend is en/of (2) het telkens verdonkeremaand wordt middels tal van drogredenen. Over welke openbaringen mag het dan gaan, enkel voor ons en vooral niet voor allen? Vreemde God is dat, hou alles zo vaag mogelijk en zeg dan dat God het zo bedoeld heeft?

59Dqf0x.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Over welke openbaringen mag het dan gaan, enkel voor ons en vooral niet voor allen? Vreemde God is dat.

Jezus zou een keer hebben gezegd dat Hij uitleg voor wijzen en verstandigen verborgen houdt. Daar maken gelovigen naar mijn mening maar al te graag gebruik van als een ongelovige hun geloof of vreemde Bijbelpassages niet begrijpt. Daarmee hebben zij het laatste woord, de bijbel is voor ongelovigen een gesloten boek. Een verzegeld boek las ik nog niet zo lang geleden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaring 1:3 Gelukkig is hij die de woorden van deze profetie hardop leest en zijn zij die ze horen en die onderhouden al wat daarin geschreven staat; want de bestemde tijd is nabij.

Gelukkig zijn zij die dit horen en onderhouden. Zo onbelangrijk is Openbaring niet. Jammer dat uitleg als een aanval wordt gezien, al snap ik dat soms wel. De boodschap is niet mild.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Ik denk dat het niet zo is, en het gaat ook niet om de duivel maar om het verlossing werk van Christus.

Zo zijn er ook zat mensen die denken en vinden dat verjaardagen niet heidens zijn en dat het daar ook helemaal niet om gaat.

En dus met hetzelfde recht als jij de duivel niet heidens noemt verjaardagen niet heidens noemen en ze gewoon vieren.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei violist:

Jezus zou een keer hebben gezegd dat Hij uitleg voor wijzen en verstandigen verborgen houdt. Daar maken gelovigen naar mijn mening maar al te graag gebruik van als een ongelovige hun geloof niet begrijpt. Daarmee hebben zij het laatste woord, de bijbel is voor ongelovigen een gesloten boek. Een verzegeld boek las ik nog niet zo lang geleden. 

Ben je zeker dat dat Jezus was? Misschien dat iemand uitspraken van Jezus verborgen houdt, zou dat niet aannemelijker zijn? Er zijn wel wat geschriften wat dat betreft, ik denk bijvoorbeeld maar aan het Thomas evangelie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Openbaring 1:3 Gelukkig is hij die de woorden van deze profetie hardop leest en zijn zij die ze horen en die onderhouden al wat daarin geschreven staat; want de bestemde tijd is nabij. Gelukkig zijn zij die dit horen en onderhouden. Zo onbelangrijk is Openbaring niet. Jammer dat uitleg als een aanval wordt gezien, al snap ik dat soms wel. De boodschap is niet mild.

Kom nu eens met een concreet plan Sjako, dat zou getuigen van eerlijkheid in deze dialoog, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Wat is het verschil? Is dat geen simultaanproces?

Nee, het verlossingwerk heeft niet direct met de duivel te maken. Het is door de duivel veroorzaakt en hij zal worden gebonden voor 1000 jaar en daarna voor altijd vast gezet. Maar het verlossingwerk heeft vooral te maken met de vrijmaking van de erfzonde en zondeval. De aarde wordt weer tot een Paradijs gemaakt en de dood teniet gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

@HJW Je mag van mij gewoon verjaardagen vieren ik zal je er niet op aanvallen hoor. 

Lukas 16:10 zegt 10 Wie getrouw is in het geringste, is ook getrouw in veel, en wie onrechtvaardig is in het geringste, is ook onrechtvaardig in veel.

Dus ik doe het niet.

Je zal iemand er niet op aanvallen om de zin erna gelijk de bijbel als moordwapen te hanteren en de ander weg te zetten als onrechtvaardig. Heerlijk. En @ineke-kitty zich maar afvragen waarom dit topic zo vaak ontspoort.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

@HJW Je mag van mij gewoon verjaardagen vieren ik zal je er niet op aanvallen hoor.

Lukas 16:10 zegt 10 Wie getrouw is in het geringste, is ook getrouw in veel, en wie onrechtvaardig is in het geringste, is ook onrechtvaardig in veel.

Dus ik doe het niet.

Je valt mij niet aan........maar je constateert wel even fijntjes dat ik ook wel onrechtvaardig in veel zal zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Nee, het verlossingwerk heeft niet direct met de duivel te maken. Het is door de duivel veroorzaakt en hij zal worden gebonden voor 1000 jaar en daarna voor altijd vast gezet. Maar het verlossingwerk heeft vooral te maken met de vrijmaking van de erfzonde en zondeval. De aarde wordt weer tot een Paradijs gemaakt en de dood teniet gedaan.

En hoe ga je daar aan beginnen Sjako, dat is de vraag. Welke concrete acties ga je morgen nemen, een mail naar politiek sturen of zo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Nee, het verlossingwerk heeft niet direct met de duivel te maken. Het is door de duivel veroorzaakt en hij zal worden gebonden voor 1000 jaar en daarna voor altijd vast gezet. Maar het verlossingwerk heeft vooral te maken met de vrijmaking van de erfzonde en zondeval. De aarde wordt weer tot een Paradijs gemaakt en de dood teniet gedaan.

Waarom concentreer jij je dan niet op het verlossingswerk van Jezus Christus? Als je Hem gelooft ben je bevrijd van je zonden, veilig in Zijn armen  en kan de satan je niets meer maken. Als ik jou was zou ik de duivel maar laten voor wat hij is, jou kan hij geen kwaad doen en ongelovigen zijn niet bang voor hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

En hoe ga je daar aan beginnen Sjako, dat is de vraag. Welke concrete acties ga je morgen nemen, een mail naar politiek sturen of zo?

Zullen we dat maar aan God overlaten?

13 minuten geleden zei Thorgrem:

Je zal iemand er niet op aanvallen om de zin erna gelijk de bijbel als moordwapen te hanteren en de ander weg te zetten als onrechtvaardig. Heerlijk. En @ineke-kitty zich maar afvragen waarom dit topic zo vaak ontspoort.....

Ja, ik gebruik de Bijbel als een tweesnijdend zwaard, goed gezien. En je hoeft niet te reageren hoor. Ik leg alleen maar uit waarom wij iets geloven, maar blijkbaar kan jij dat niet verdragen en moet je irritant reageren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei HJW:

Je valt mij niet aan........maar je constateert wel even fijntjes dat ik ook wel onrechtvaardig in veel zal zijn.

Ik zeg alleen maar wat de Bijbel zegt en dat is soms wel eens lastig. Misschien valt het je op dat ik de Bijbel laat spreken en dat ik het niet allemaal zelf verzin.

2 minuten geleden zei violist:

Als kind werd ik bang gemaakt met de hel en simpele gelovigen van de JH worden als volwassenen nog steeds voorgehouden cq. bang gemaakt dat de duivel straks een poosje losgelaten wordt en de vrije hand krijgt om dood en verderf te zaaien. Wie niet bij hen hoort gaat er dan aan. Klopt dat sjako?  

Nee Violist, daar klopt niks van. 1. De Duivel gaat nu rond als een briesende leeuw omdat hij weet dat zijn tijd nog kort is, vandaar al die oorlogen etc.

2. Wij zijn niet bang voor de duivel, we vertrouwen op Jehovah die als een sterke toren is.

3. Waar jij op doelt is dat de duivel na 1000 jarig Rijk een tijdje wordt vrijgelaten.

4. Wij zijn überhaupt niet bang omdat we bevrijd zijn van bijgeloof in de hel etc. Wat wel spannend is Armageddon, maar daar hebben we ook alle vertrouwen in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei sjako:

1. De Duivel gaat nu rond als een briesende leeuw omdat hij weet dat zijn tijd nog kort is, vandaar al die oorlogen etc.

Wat een onzin, als ik in de bijbel over koning Saul en koning David lees deden die niets anders dan oorlog voeren. Denk je nu echt dat Bashar al_Assad graag de macht aan de rebellen zou overgeven maar dat de duivel zijn medestanders elke avond voor het slapen gaan influistert dat ze hem moeten opstoken door te adviseren te blijven zitten waar hij zit?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel, beste mensen, toevallig ben ik vandaag 67 jaar geworden, en heb het gisteravond met mijn kinderen gevierd met een etentje.  Persoonlijk hecht ik niet aan een verjaardag, maar ben God dankbaar dat Hij me het afgelopen jaar gezegend heeft, en dat heb ik vanmorgen dan ook naar Hem uitgesproken.  Verder leg ik mijn leven in Zijn handen, en daar gaat het maar om.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei sjako:

Ik zeg alleen maar wat de Bijbel zegt en dat is soms wel eens lastig. Misschien valt het je op dat ik de Bijbel laat spreken en dat ik het niet allemaal zelf verzin.

 

Iemand die een verjaardag viert is onrechtvaardig........ja, dat verzin je.

Je interpreteert de bijbel naar willekeur. Zelf pleit je je vrij (spijkers op laag water zoeken, dus niets aan de hand) en een ander wordt meedogenloos onderuit gehaald. De bijbel als wapen.......

Je misbruikt de bijbel. Tragisch vind ik dit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid