Spring naar bijdragen

Openbaring 20:11-15


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei violist:

Wat een onzin, als ik in de bijbel over koning Saul en koning David lees deden die niets anders dan oorlog voeren. Denk je nu echt dat Bashar al_Assad graag de macht aan de rebellen zou overgeven maar dat de duivel zijn medestanders elke avond voor het slapen gaan influistert dat ze hem moeten opstoken door te adviseren te blijven zitten waar hij zit?

Waren er in die tijd Wereldoorlogen? Sinds 1914 zijn er 2 Wereldoorlogen geweest. Vanaf 1945 tot nu is er vrijwel geen tijd geweest zonder oorlog. Bovendien hebben we nu een slagkracht die ongehoord is. Rusland heeft nu een atoomwapen dat met 1 bom heel Frankrijk kan plat gooien. We leven in zeer gevaarlijke tijden. Rusland en Amerika zijn weer kemphanen en een derde Wereldoorlog dreigt. Als je zegt dat dit altijd zo is geweest zit je jezelf voor de gek te houden.

11 minuten geleden zei ineke-kitty:

Wel, beste mensen, toevallig ben ik vandaag 67 jaar geworden, en heb het gisteravond met mijn kinderen gevierd met een etentje

Ik hoop dat je ervan genoten hebt hoor Ineke-kitty.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 822
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn insteek bij het lezen/peilen van dat boek is vooral ook een pragmatisch "zoeken van betekenis voor het hier en nu" van die teksten. En verder steek ik er nog wel eens energie in om wat kanttekeni

Ik vind het eigenlijk vrij accuraat als ik het door WTG ogen bezie. WTG getuigen noemen zichzelf immers ook Jehova's Getuigen. Dat is op zich al blasfemie natuurlijk, maar daar denken ze zelf sch

Zie hier een lijstje met kenmerken voor een sekte; https://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte#Kenmerken_in_plaats_van_definitie Het WTG tikt ze allemaal af. Of je het nou een prettige gedachte

Posted Images

3 minuten geleden zei HJW:

Je misbruikt de bijbel. Tragisch vind ik dit.

Ik heb aangetoond dat verjaardagen vieren niet goed is. Het is niet iets heel groots, dus is daar de die tekst op van toepassing. Ik ben getrouw in het geringe. Ik zie het probleem niet.

2 minuten geleden zei HJW:

Jij hoopt dat iemand genoten heeft van ontrouw jegens God ????

Ik oordeel niet. Als jij of Ineke-kitty daar geen probleem mee heeft, wie ben ik dan omdat te oordelen. Ik zeg alleen dat IK het niet doe, dat is mijn keuze en goed recht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Ik heb aangetoond dat verjaardagen vieren niet goed is. Het is niet iets heel groots, dus is daar de die tekst op van toepassing. Ik ben getrouw in het geringe. Ik zie het probleem niet.

Ik oordeel niet. Als jij of Ineke-kitty daar geen probleem mee heeft, wie ben ik dan omdat te oordelen. Ik zeg alleen dat IK het niet doe, dat is mijn keuze en goed recht.

Jij oordeelt wel. Jij stelt NIET alleen dat jij het niet doet, jij stelt dat ik onrechtvaardig ben in het kleine, en dat dan dus ook in het grote zal zijn. Dat is een keihard oordeel.

Maar je oordeel is ineens weg als het om Ineke-Kitty gaat.

Dan is er immers ook sprake bij haar van ontrouw jegens God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei sjako:

We leven in zeer gevaarlijke tijden.

In de jaren 60 werden we geïnformeerd hoe te handelen bij een atoomaanval. Inmiddels zijn we alweer 50 jaar verder. En ik blijf er bij, oorlogen worden veroorzaakt door mensen, niet door een duivel !!! Het kwaad zit in jou, in mij en in iedereen.  Het is nuttiger je in te spannen de wereld te verbeteren en het tij te keren dan maar te blijven roepen dat het einde nabij is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is zeker je goed recht @sjako  en persoonlijk respecteer ik dat.  Ik heb er absoluut van genoten om mijn kinderen om me heen te hebben, goeie gesprekken met elkaar te hebben op die zeldzame momenten dat zij er zijn. Helaas ontbrak er 1 kind, omdat zij 1000 km. ver weg woont. Maar mijn gedachten aan haar waren er niet minder om.  Ik voel me gezegend met zoveel liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Katholieken .Orthodoxen,Anglicanen vieren over het algemeen ook hun verjaardag niet(mensen van het wacht toren genootschap hebben dat af gekeken en geven daar een draai aan)maar vieren hun naam dag.

Maar als een persoon zijn verjaardag wil vieren en God danken voor het afgelopen levens jaar is  daar niets mis mee;zij doen wat er in de Heilige Schrift staat,Dank God voor alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Vrijheid:

mensen van het wacht toren genootschap hebben dat af gekeken en geven daar een draai aan)

Hebben we toch nog iets goeds gedaan volgens jou, dat ik dat nog mag meemaken.

16 minuten geleden zei HJW:

En Jezus stelt ook dat Ineke-Kitty onrechtvaardig bezig is en dus ook onrechtvaardig zal zijn in het grote ?

Je vraagt naar hetzelfde. Dit heet stoken, niet echt christelijk, maar goed dat ben je ook niet zeg je zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

 

Je vraagt naar hetzelfde. Dit heet stoken, niet echt christelijk, maar goed dat ben je ook niet zeg je zelf.

Je begint te draaien als het lastig wordt.

Ik stook niet, ik vraag je of je consequent bent.

Als iemand die een verjaardag viert ontrouw is in het klein en dus ook ontrouw zal zijn in het vele, dan geldt dat toch voor iedereen ?

Jij maakt een onderscheid wat er niet kan zijn.

Maar je geeft geen antwoord op de vraag: stelt Jezus dat Ineke-Kitty ontrouw is als ze haar verjaardag viert ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Hebben we toch nog iets goeds gedaan volgens jou, dat ik dat nog mag meemaken.

Je vraagt naar hetzelfde. Dit heet stoken, niet echt christelijk, maar goed dat ben je ook niet zeg je zelf.

Jullie doen niets goed en dat kan ook niet daar de ongehoorzaam bij jullie voorop staat,wel gehoorzaam aan de bazen van het wachttoren genootschap,pure afgodendienst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Zullen we dat maar aan God overlaten?

God heeft je toch aanbevelingen gegeven, waarom zou je die plots willen negeren? Vreemd.

1 uur geleden zei sjako:

4. Wat wel spannend is Armageddon, maar daar hebben we ook alle vertrouwen in.

Wat gaat er dan gebeuren als we niets doen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Wat gaat er dan gebeuren als we niets doen ?

Het zal een keer komen, je zult rechtvaardig moeten zijn in Gods ogen. Onrechtvaardigen worden dan vernietigd, maar dat weet jezelf ook wel. Je moet zelf uitzoeken wat dat inhoudt, onrechtvaardig zijn. Ik doe mijn best rechtvaardig te zijn, maar het is aan God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei sjako:

Het zal een keer komen, je zult rechtvaardig moeten zijn in Gods ogen. Onrechtvaardigen worden dan vernietigd....

Niemand is voor de volle honderd procent rechtvaardig, net zo goed als dat er in de allerslechtsten wel iets goeds zit. Wat gebeurt er met de mensen die half om half zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW:

Waarom negeer je nu ook in dit topic de vraag ?

Omdat het een strikvraag is.

2 minuten geleden zei violist:

Niemand is voor de volle honderd procent rechtvaardig, net zo goed als dat er in de allerslechtsten wel iets goeds zit. Wat gebeurt er met de mensen die half om half zijn?

Helemaal met je eens. Daar is het zoenoffer nu juist voor gebracht. Die half om half zijn, haha. Grapjas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei sjako:

Het zal een keer komen, je zult rechtvaardig moeten zijn in Gods ogen. Onrechtvaardigen worden dan vernietigd, maar dat weet jezelf ook wel. Je moet zelf uitzoeken wat dat inhoudt, onrechtvaardig zijn. Ik doe mijn best rechtvaardig te zijn, maar het is aan God.

Je bedoelt dat het dogma dan doorbroken wordt en gaat inzien dat schijn altijd bedriegt? Alles zou dan bladvulling zijn, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei sjako:

Omdat het een strikvraag is.

Het is helemaal geen strikvraag. De vraag is heel helder.

Het is irritant als je weer begint te draaien.

De vraag is helder. Je trok een heel grote broek aan door je stelling.

Je weigert wel vaker vragen te beantwoorden.

De vraag is helder:

stelt Jezus dat Ineke-Kitty ontrouw is als ze haar verjaardag viert ?

Is je antwoord "nee" dan moet je je eerdere algemene stelling over verjaardagen intrekken want die blijkt dan niet te kloppen.

Is je antwoord "ja" dan ben je in ieder geval consequent in je toepassing van je uitleg van de tekst. Maar dan is wel de vraag waarom je haar dat niet meldt en haar zelfs plezier wenst in haar ontrouw.

Alle strikken zijn dus weg (waren er al niet). Dus je kunt rustig de vraag beantwoorden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei violist:

Dus iemand die wel goede dingen in zich heeft maar ongelovig is wordt vernietigd?

Daar ga ik niet over, zo simpel is het antwoord.

16 minuten geleden zei TTC:

Je bedoelt dat het dogma dan doorbroken wordt en gaat inzien dat schijn altijd bedriegt? Alles zou dan bladvulling zijn, niet?

We zullen maar afwachten hé.

16 minuten geleden zei HJW:

stelt Jezus dat Ineke-Kitty ontrouw is als ze haar verjaardag viert ?

Ik ga niet op de man spelen, al vraag je het 1000x. Jij hebt gevraagd waarom ik geen verjaardagen vier. Ik geef daar netjes antwoord op waarom IK het niet doe. Ik voel me daar niet goed bij. Als iemand dat wel doet dan moet die dat zelf weten en dat verantwoorden naar God toe. Ik zal ook heus wel m'n dingen hebben die ik moet verantwoorden. ik heb sterk het idee dat je naar dingen zoekt om mij op te vangen en daar werk ik dus niet aan mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:

Ik ga niet op de man spelen, al vraag je het 1000x.

Naar mij toe speelde je het wel op de man. Blijkbaar heb je daar geen moeite mee.

22 minuten geleden zei sjako:

Jij hebt gevraagd waarom ik geen verjaardagen vier. Ik geef daar netjes antwoord op waarom IK het niet doe.

Nee, dat is niet correct. Je hebt daar een algemeen geldende tekst bij gegeven. Wie in het kleine ontrouw is, is dat ook in het grote. Je geeft een algemeen geldend oordeel wat Jezus geeft.

 

23 minuten geleden zei sjako:

ik heb sterk het idee dat je naar dingen zoekt om mij op te vangen en daar werk ik dus niet aan mee.

Nee, ik probeer je niet te vangen. Ik vraag je waarom je naar mij toe wel op de man speelt en naar Ineke-Kitty toe ineens dat niet wilt doen.

Sterker nog: je wenst haar plezier bij iets waarvan jezelf zegt dat het ontrouw is naar God toe.

Waarom wens je iemand plezier bij ontrouw ?

Probleem is niet dat ik je wil vangen of dat het een strikvraag is.

Probleem is dat je jezelf tegenspreekt. En dat wil je koste wat kost niet toegeven en dus begin je te draaien.

Dat is een patroon dat ik bij je zie. Eerder heb ik je in een ander topic 3 vragen gesteld, maar ook die negeer je stelselmatig.

Je gaat vragen die je niet uitkomen standaard blijkbaar uit de weg.

Dat doet je verhaal geen goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei HJW:

Dat doet je verhaal geen goed.

Dat heb ik ook regelmatig.

Sjako zegt eerst dat onrechtvaardigen worden vernietigd, vervolgens dat alleen het zoenoffer telt en weer even later dat God daar over gaat.

Ik wil slechts van hem weten of ik als redelijk goed mens maar zonder geloof volgens de leer van de JG na mijn dood wordt vernietigd of niet maar krijg daar uiteindelijk geen antwoord op.

In het algemeen durf ik daarom te stellen dat Sjako dmv bijkbelteksten alles overduidelijk zegt maar als zijn eigen mening gevraagd wordt houdt hij zich op de vlakte.

Daarom stel ik bij deze dat JG geïndoctrineerd zijn met Bijbelteksten en afgeleerd hebben zelf na te denken.   

Ik geeft toe dat het directe vragen zijn maar waarom dan er wel in eerste instantie een Bijbeltekst op loslaten?

Als je achter een Bijbeltekst staat moet je die ook kunnen verdedigen lijkt mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei violist:

Daarom stel ik bij deze dat JG geïndoctrineerd zijn met Bijbelteksten en afgeleerd hebben zelf na te denken.   

 

In de openbaarheid zoals op dit forum wel. Op zich ook wel logisch, de kans dat een andere WTG'er meeleest is vrij groot aanwezig. De onderlinge controle is groot en men zal weinig moeite hebben met elkaar aangeven. Als je dan je eigen mening gaat geven over leerstellige onderwerpen die niet binnen de benauwende kaders van het WTG vallen dan wacht je een vrij onplezierig gesprek en waarschijnlijk een banvloek.

Vergis je niet wat dat met het leven van een WTG'er doet. Je vrienden, familie, kennissen. Allemaal zullen ze je voor dood houden en geen woord meer met je wisselen (anders gaan ook zij in de ban).

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Thorgrem:

In de openbaarheid zoals op dit forum wel. Op zich ook wel logisch, de kans dat een andere WTG'er meeleest is vrij groot aanwezig. De onderlinge controle is groot en men zal weinig moeite hebben met elkaar aangeven. Als je dan je eigen mening gaat geven over leerstellige onderwerpen die niet binnen de benauwende kaders van het WTG vallen dan wacht je een vrij onplezierig gesprek en waarschijnlijk een banvloek.

Vergis je niet wat dat met het leven van een WTG'er doet. Je vrienden, familie, kennissen. Allemaal zullen ze je voor dood houden en geen woord meer met je wisselen (anders gaan ook zij in de ban).

Klopt helemaal,is ook altijd het verhaal van ex WTG,ers.

Wat zijn deze mensen blij dat ze er niets meer mee te maken hebben totaal niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid