Spring naar bijdragen

Homoseksualiteit


Aanbevolen berichten

warningM.pngAdmod note:
Post verwijderd. Volgens mij was mijn oproep duidelijk genoeg. Vragen over de RKK en over het huwelijk in de RKK kunnen gesteld worden in het daartoe bestemde topic. Hier weer BOT, over de christelijke visie op homofilie. Offtopic posts worden verwijderd.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 9 months later...
  • Antwoorden 794
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

God schiep Adam en Eva, geen Eva en Eva, of Adam en Adam.

De Bijbel zegt:

(Leviticus 18:22-23) Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

(Leviticus 20:13) Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Wat is de mening hier over homoseksualiteit ? Gaan praktiserende homoseksuelen naar de hel? Want als God homo's accepteerde, waarom zorgde hij ervan dat zij niet konden voortplanten? Lappen praktiserende homo's Gods regels aan hun laars? Is homoseksualiteit iets wat gecreeërd is door de Duivel om mensen voor zich 'te winnen' en zich af te keren van God?

Link naar bericht
Deel via andere websites
God schiep Adam en Eva, geen Eva en Eva, of Adam en Adam.

Metaforisch gezien misschien ja. Letterlijk wijst er helemaal niets op een eerste Adam en Eva als mensen. (Maar ik ga er van uit dat je de evolutietheorie niet aanhangt)

De Bijbel zegt:

(Leviticus 18:22-23) Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

(Leviticus 20:13) Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

&

Lappen praktiserende homo's Gods regels aan hun laars?

Beide wetten vallen onder de wetten die niet meer beoefend hoeven te worden (net als dat een man die een vrouw verkracht 265 (?) zilveren munten aan de vader van de verkrachte vrouw moet betalen, en daarna de vrouw moet trouwen en ze nooit meer mogen scheiden, bijvoorbeeld).

Sodom en Gomorra lijkt me een stuk beter argument voor het punt dat homoseksualiteit zondig zou kunnen zijn.

Wat is de mening hier over homoseksualiteit ?

Ligt eraan aan wie je het vraagt.

Gaan praktiserende homoseksuelen naar de hel? Want als God homo's accepteerde, waarom zorgde hij ervan dat zij niet konden voortplanten?

Aan de andere kant heeft Hij ze (homo's) zo gemaakt, homo's kunnen er zelf niks aan doen dat ze op hun eigen geslacht vallen, dus zou het een beetje vreemd (understatement) zijn om ze daarom te straffen vind je niet? Daarnaast kunnen homo's net zo goed voortplanten als hetero's.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat is de mening hier over homoseksualiteit ?
Iedereen moet zijn leven zo goed mogelijk invullen, met het onderdrukken van gevoelens, het liegen en bedriegen van je medemens wordt dit niet bereikt.
Gaan praktiserende homoseksuelen naar de hel?
Ja waarom niet, net als hetero's kunnen ze naar de hel gaan.
Want als God homo's accepteerde, waarom zorgde hij ervan dat zij niet konden voortplanten?
Homo's kunnen zich perfect voortplanten geen enkel probleem. Homoseksualiteit draait niet alleen om seks. Maar ook om geluk, liefde en intimiteit en dat hebben ze meer bij mensen van hetzelfde geslacht. Kijk om je heen op zondag in de kerk en realiseer je dat van elke 10 a 15 mensen om je heen er 1 homo is en vaak hebben ze zich nog voortgeplant ook.
Lappen praktiserende homo's Gods regels aan hun laars? Is homoseksualiteit iets wat gecreeërd is door de Duivel om mensen voor zich 'te winnen' en zich af te keren van God?
De bijbel is op vele manieren te interpreteren, maar nergens wordt liefde door God afgewezen.
Link naar bericht
Deel via andere websites
God schiep Adam en Eva, geen Eva en Eva, of Adam en Adam.

De Bijbel zegt:

(Leviticus 18:22-23) Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

(Leviticus 20:13) Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Wat is de mening hier over homoseksualiteit ? Gaan praktiserende homoseksuelen naar de hel? Want als God homo's accepteerde, waarom zorgde hij ervan dat zij niet konden voortplanten? Lappen praktiserende homo's Gods regels aan hun laars? Is homoseksualiteit iets wat gecreeërd is door de Duivel om mensen voor zich 'te winnen' en zich af te keren van God?

Jemig, geen idee. Wat denk jij?

Link naar bericht
Deel via andere websites
God schiep Adam en Eva, geen Eva en Eva, of Adam en Adam.

De Bijbel zegt:

(Leviticus 18:22-23) Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

(Leviticus 20:13) Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Vind je ook dat homo's die seks met elkaar hebben de doodstraf moeten krijgen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
God schiep Adam en Eva, geen Eva en Eva, of Adam en Adam.

De Bijbel zegt:

(Leviticus 18:22-23) Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

(Leviticus 20:13) Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Vind je ook dat homo's die seks met elkaar hebben de doodstraf moeten krijgen?

Nee joh. Jij wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
God schiep Adam en Eva, geen Eva en Eva, of Adam en Adam.

De Bijbel zegt:

(Leviticus 18:22-23) Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

(Leviticus 20:13) Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Wat is de mening hier over homoseksualiteit ? Gaan praktiserende homoseksuelen naar de hel? Want als God homo's accepteerde, waarom zorgde hij ervan dat zij niet konden voortplanten? Lappen praktiserende homo's Gods regels aan hun laars? Is homoseksualiteit iets wat gecreeërd is door de Duivel om mensen voor zich 'te winnen' en zich af te keren van God?

Jemig, geen idee. Wat denk jij?

Geen idee. Wat als dit Gods manier is om mensen te testen, om te kijken of ze aan hun verlangens toegeven i.p.v. ermee naar God te gaan? Veel christenen die erachter komen dat ze homo zijn vallen ook van hun geloof door de teksten in de Bijbel etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen idee. Wat als dit Gods manier is om mensen te testen, om te kijken of ze aan hun verlangens toegeven i.p.v. ermee naar God te gaan? Veel christenen die erachter komen dat ze homo zijn vallen ook van hun geloof door de teksten in de Bijbel etc.

Wat kan God eraan doen?

Lijkt mij ook een bizarre manier van 'mensen testen'.

Hoewel... niet zo bizar als iemand commanderen zijn kind te offeren om vervolgens op het laatste moment te zeggen dat het een test was. Dus in dat kader zou het niet zo bizar zijn van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geen idee. Wat als dit Gods manier is om mensen te testen, om te kijken of ze aan hun verlangens toegeven i.p.v. ermee naar God te gaan? Veel christenen die erachter komen dat ze homo zijn vallen ook van hun geloof door de teksten in de Bijbel etc.
De meeste homo's vallen van hun geloof door hun mede christenen en de oordelen die daar soms van uit gaan, niet zozeer van een aantal op vele manieren uitlegbare teksten over homoseksualiteit.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
In Rusland hebben ze een antihomopropagandawet, hier mogen ze wel een antivreemdgaanpropagandawet instellen. CDA, SGP, CU zullen waarschijnlijk allen toezeggen.

Kan ik hiermee concluderen dat je dus ook vind dat er zoiets bestaat als homo propaganda, dat je homo zijn ziet als iets negatiefs, en het goed is dat Rusland die kant op gaat?

Ik moet zeggen dat ik het niet eens ben met de bewering dat de mens niet monogaam van nature is. Hoe zou het komen dat de cultuur in de meeste samenlevingen deze vorm heeft aangenomen? Uiteindelijk blijft dit over.

Monogamie is helemaal niet de norm. Minnaressen (en minnaars) zijn van alle tijden, en vroeger was het zelfs geaccepteerd, of stilzwijgend goedgekeurd. Verder zijn er ploygame samenlevingen, en ook polyandrische samenlevingen, alhoewel die laatste vorm zeer zeldzaam is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan ik hiermee concluderen dat je dus ook vind dat er zoiets bestaat als homo propaganda, dat je homo zijn ziet als iets negatiefs, en het goed is dat Rusland die kant op gaat?

Monogamie is helemaal niet de norm. Minnaressen (en minnaars) zijn van alle tijden, en vroeger was het zelfs geaccepteerd, of stilzwijgend goedgekeurd. Verder zijn er ploygame samenlevingen, en ook polyandrische samenlevingen, alhoewel die laatste vorm zeer zeldzaam is.

Ja homopropaganda bestaat. De gayparade is een grote homopropagandashow. (altijd leuk dat je met het Nederlands bijna alles aaneen kunt schrijven)

Je bent homoseksueel of niet, het is niet zo dat mensen ervoor kiezen om homoseksueel te zijn. Het doel van een mens is om voort te planten, dat een homoseksueel nog steeds een neiging heeft tot voortplanning, maar dit met sekspartners ambieert waar dat hij van te voren al van weet dat hij hier geen nageslacht mee kan krijgen is inderdaad apart. Er is iets mis met ze, het is een oerdrift om ervoor te zorgen dat je de genen doorgeeft en aan het eind van je leven ergens een paar kinderen rond hebt lopen. Met iets mis moet je denken aan dat het niet ideaal is. In feite is er met met autisme, albinisme etc ook wat mis. Het voldoet gewoon niet aan het ideaalbeeld.

-Homoseksuele mensen planten niet voort.

-Mensen met autisme kunnen minder goed sociale contacten leggen.

-Albino's vallen te veel op en verbranden eerder in de zon.

Kan me niet zo ergeren aan homoseksualiteit, mensen doen maar. Heb ook een homoseksuele vriend, maar toch wel een die vaak toch wel meer in dingen ziet of verder probeert te gaan met heteroseksuele vrienden dan waar een hetero op zit te wachten..

Ik vind met de antihomopropagandawet opzich weinig mis. Ligt aan de uitvoering natuurlijk. Als ze het gebruiken om een gayparade te voorkomen oid dan snap ik het zeker. Als het gebruikt wordt om homoseksuelen voor hun geaardheid op te pakken gaat zijn er misdaden begaan, die absoluut niet zouden mogen! Ik zelf ben van mening dat de gayparade helemaal geen goed doet aan de positie van homoseksuelen in de maatschappij. Mensen krijgen een beeld alsof het allemaal Gerard Joling/Gordon Heuckeroth types zijn, met glimmende pakjes of erger zelfs. Als hetero's een paar dagen daggeren op een kanaal met vrouwen zou het ook niet moeten kunnen.

----

Oftewel monogamie is de norm. Minnaressen en minnaars zijn dan wel van alle tijden, het wordt nooit als iets positiefs gezien door de samenleving. Vaak is het dat de andere partner die niet wil dat de relatie eindigt en nog zo verliefd is en daarom maar alles slikt zonder bezwaar te maken. Oftewel volgens het prisoner's dilemma kan er dan vreemdgegaan worden zonder dat zijn relatie eindigt. Als je er van uitgaat dat de mens een pure egoïst is, is dat de ideale uitkomst voor de vreemdgaander maar de slechtste uitkomst voor de partner.

Ik heb in mijn bericht het zelfs over polygame samenlevingen gehad. Omdat polyandrische samenlevingen zo zeldzaam zijn, bewijst het alleen maar dat zulk soort relaties niet de norm zijn.

Heb hier in totaal wel veel meer woorden voor gebruikt dan vooraf geanticipeerd. (doel op het eerste deel van je bericht, het tweede deel is daarbij in vergelijking veel korter.) Ik wil wel nogmaals zeggen dat ik niks tegen homoseksualiteit heb, wel heb ik iets tegen polygamie/polyandrie en perversiteit. (ook homoseksuele perversiteit dus)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja homopropaganda bestaat. De gayparade is een grote homopropagandashow. (altijd leuk dat je met het Nederlands bijna alles aaneen kunt schrijven)

Nee het is gewoon een evenement, net als carnaval bijvoorbeeld met nog steeds als doel onwetendheid en vooroordelen tegen te gaan en zichtbaarheid te creeren, het gaat tenslotte om 10% van de bevolking. De laatste tijd trouwens weer hard nodig, omdat je als homo de laatste paar jaar weer aardig moet opletten op straat voor mensen die zichzelf als norm stellen en daarbij alles waar ze zelf niks mee hebben het liefst zien verdwijnen.
Je bent homoseksueel of niet, het is niet zo dat mensen ervoor kiezen om homoseksueel te zijn. Het doel van een mens is om voort te planten, dat een homoseksueel nog steeds een neiging heeft tot voortplanning, maar dit met sekspartners ambieert waar dat hij van te voren al van weet dat hij hier geen nageslacht mee kan krijgen is inderdaad apart.
Vrij apart inderdaad, nooit geweten dat hetero's in het uitgaansleven als ze na een avondje stappen met hun dronken kop met een meisje naar huis gaan alleen seks hebben om zich voort te planten.

Homoseksualiteit draait nauwelijks om seks, net als bij hetero's is het maar een onderdeeltje van een relatie, net als hetero's willen ze het leven met iemand delen, lekker op de bank zitten, samen op vakantie, dingen beleven, samen oud worden etc..

Er is iets mis met ze, het is een oerdrift om ervoor te zorgen dat je de genen doorgeeft en aan het eind van je leven ergens een paar kinderen rond hebt lopen. Met iets mis moet je denken aan dat het niet ideaal is. In feite is er met met autisme, albinisme etc ook wat mis. Het voldoet gewoon niet aan het ideaalbeeld.
Het ideaal beeld is blond haar, blauwe ogen, 1 meter 90, 85 kilo, vrouw op de bank, gezinsauto voor de deur, hond op het vloerkleed, eigen huis en twee kinderen een jongen en een meisje, een iq van 140, 3 keer modaal inkomen en twee keer per jaar op vakantie?
-Homoseksuele mensen planten niet voort.
Er zijn er genoeg die zich voort planten vaak door sociale druk uit een kerkelijke omgeving. Na een aantal jaren vallen dit soort gezinnen vaak uit elkaar door liefdeloosheid of depressiviteit. Het is voor homo's geen enkel probleem om zich voort te planten alleen voelen ze zich meer thuis bij iemand van hetzelfde geslacht.
-Albino's vallen te veel op en verbranden eerder in de zon.
Mooi voorbeeld, in zowel kenia als tanzania worden regelmatig albino's vermoord, dit omdat mensen uit onwetendheid denken dat ze een slecht voorteken zijn of omdat het heksen/duivels zijn die voor ziekte en rampspoed zorgen. Daarom worden daar ook voorlichtingsprogramma's gemaakt om mensen bewust te maken van het feit dat het een pigment probleem is en dat het vooral normale mensen zijn die niet vermoord hoeven te worden. Net als bij homoseksualiteit, als mensen er mee onbekend zijn zullen er allerlei uitwassen en vervolgingen ontstaan omdat het niet begrepen wordt door een deel van de bevolking.
Kan me niet zo ergeren aan homoseksualiteit, mensen doen maar. Heb ook een homoseksuele vriend, maar toch wel een die vaak toch wel meer in dingen ziet of verder probeert te gaan met heteroseksuele vrienden dan waar een hetero op zit te wachten..
Daar ben je toch zelf bij, maak hem duidelijk dat je daar niet op zit te wachten oid. Overigens zijn er genoeg mannen/jongens die met niks anders bezig zijn in een bepaalde periode van hun leven om te scoren bij de vrouwen.
Ik vind met de antihomopropagandawet opzich weinig mis. Ligt aan de uitvoering natuurlijk. Als ze het gebruiken om een gayparade te voorkomen oid dan snap ik het zeker. Als het gebruikt wordt om homoseksuelen voor hun geaardheid op te pakken gaat zijn er misdaden begaan, die absoluut niet zouden mogen! Ik zelf ben van mening dat de gayparade helemaal geen goed doet aan de positie van homoseksuelen in de maatschappij. Mensen krijgen een beeld alsof het allemaal Gerard Joling/Gordon Heuckeroth types zijn, met glimmende pakjes of erger zelfs. Als hetero's een paar dagen daggeren op een kanaal met vrouwen zou het ook niet moeten kunnen.
de gaypride zorgt 1 maal per jaar voor zichtbaarheid, het is een feestje, je ziet de excessen van dat feestje op tv, als je er gewoon heen zou gaan dan heb je een leuke relaxte dag zonder al te veel bijzonderheden.

In Rusland worden met de antihomopropaganda wet nu homo's opgepakt, vervolgd en in elkaar geslagen, als twee homo's gewoon op straat lopen is het al propaganda, wonen ze samen dan worden ze weggepest, komt er 1 te overlijden dan vervalt alles wat ze samen hebben opgebouwd aan de naaste familie en niet aan de partner etc..

Oftewel monogamie is de norm. Minnaressen en minnaars zijn dan wel van alle tijden, het wordt nooit als iets positiefs gezien door de samenleving. Vaak is het dat de andere partner die niet wil dat de relatie eindigt en nog zo verliefd is en daarom maar alles slikt zonder bezwaar te maken.
Hierin verschillen homos in geen enkel opzich van hetero's de meeste zijn monogaam en willen gewoon een rustig en burgerlijk leventje hebben.

PS. dit gaat offtopic maar had toch de behoefte te reageren misschien kan een moderator dit verplaatsen naar het daartoe bestemde forum topic/onderdeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee het is gewoon een evenement, net als carnaval bijvoorbeeld met nog steeds als doel onwetendheid en vooroordelen tegen te gaan en zichtbaarheid te creeren, het gaat tenslotte om 10% van de bevolking. De laatste tijd trouwens weer hard nodig, omdat je als homo de laatste paar jaar weer aardig moet opletten op straat voor mensen die zichzelf als norm stellen en daarbij alles waar ze zelf niks mee hebben het liefst zien verdwijnen.
Hoezo komen mensen altijd aan die 10% die nergens op gebaseerd is? Misschien dat het in Amsterdam klopt. Maar homo's trekken ook juist naar de grote steden. Mensen die in mijn omgeving homoseksueel zijn verhuizen vaak later naar Utrecht, Eindhoven, Amsterdam etc. niet omdat ze weggepest worden, want dat gebeurd 'hier' niet. Maar omdat in de grote steden ook minder sociale controle is en er in verhouding meer homoseksuelen zijn. In deze tijd zijn er weinig goede redenen waarom iemand rond zijn 20ste niet uit de kast zou kunnen komen. Ik heb een buurman van voorbij de 60, nooit een relatie gehad. Hij is waarschijnlijk homo, maar niemand zegt er iets over. Als hij niet uit de kast wil komen, zal niemand hem daarover hoeven te confronteren vind ik. Verder dan die maat van mij, mijn neefje (nog maar 16 en nog in de kast), een jongen die 3 huizen verder op woont. Er zijn er meer maar 10% zullen we dus nooit halen.

Homo's mogen hand in hand over straat gaan, samenwonen etc. Ik zal echter excessen zoals de gayparade blijven verachten.

Vrij apart inderdaad, nooit geweten dat hetero's in het uitgaansleven als ze na een avondje stappen met hun dronken kop met een meisje naar huis gaan alleen seks hebben om zich voort te planten.

Homoseksualiteit draait nauwelijks om seks, net als bij hetero's is het maar een onderdeeltje van een relatie, net als hetero's willen ze het leven met iemand delen, lekker op de bank zitten, samen op vakantie, dingen beleven, samen oud worden etc..

Ik heb het over de biologische drijfveer wat optreed in het onderbewuste. Seks is plezierig zodat mensen niet huiverig zijn om gemeenschap te hebben en mensen daarin te stimuleren met als doel dat het individu nageslacht heeft. Alle andere redenen zijn later komen kijken. (stress verminderen, contacten onderhouden, een goede boterham verdienen etc)

Het ideaal beeld is blond haar, blauwe ogen, 1 meter 90, 85 kilo, vrouw op de bank, gezinsauto voor de deur, hond op het vloerkleed, eigen huis en twee kinderen een jongen en een meisje, een iq van 140, 3 keer modaal inkomen en twee keer per jaar op vakantie?

Totaal ander beeld van wat ideaal is blijkt maar weer. U heeft nog net niet het ontbijt op bed, de nanny die voor de kinderen zorgt en de woensdagavondborrel na het werk vermeld. U weet wat ik bedoelde, toegegeven ik vond uw opmerking wel grappig.

Er zijn er genoeg die zich voort planten vaak door sociale druk uit een kerkelijke omgeving. Na een aantal jaren vallen dit soort gezinnen vaak uit elkaar door liefdeloosheid of depressiviteit. Het is voor homo's geen enkel probleem om zich voort te planten alleen voelen ze zich meer thuis bij iemand van hetzelfde geslacht.

Ik heb het over homoseksuelen en niet over homofielen. Een homoseksueel noem je zo omdat deze daadwerkelijk seks heeft met andere mannen. Dit is bij homofielen niet altijd het geval.

Mooi voorbeeld, in zowel kenia als tanzania worden regelmatig albino's vermoord, dit omdat mensen uit onwetendheid denken dat ze een slecht voorteken zijn of omdat het heksen/duivels zijn die voor ziekte en rampspoed zorgen. Daarom worden daar ook voorlichtingsprogramma's gemaakt om mensen bewust te maken van het feit dat het een pigment probleem is en dat het vooral normale mensen zijn die niet vermoord hoeven te worden. Net als bij homoseksualiteit, als mensen er mee onbekend zijn zullen er allerlei uitwassen en vervolgingen ontstaan omdat het niet begrepen wordt door een deel van de bevolking.

Daarom nam ik albinisme ook al als voorbeeld.

Daar ben je toch zelf bij, maak hem duidelijk dat je daar niet op zit te wachten oid. Overigens zijn er genoeg mannen/jongens die met niks anders bezig zijn in een bepaalde periode van hun leven om te scoren bij de vrouwen.

Geloof me dat doen we genoeg. Vergelijkt u met het laatste gedeelte een jongen die probeert te scoren bij meisjes met een jongen die probeert te scoren bij hetero jongens? Of wilt u zeggen dat hoe je het ook wendt of keert (veel) jongens uit zijn op versieren en seks?

de gaypride zorgt 1 maal per jaar voor zichtbaarheid, het is een feestje, je ziet de excessen van dat feestje op tv, als je er gewoon heen zou gaan dan heb je een leuke relaxte dag zonder al te veel bijzonderheden.

Ik ben geen fan van de gaypride en zal er waarschijnlijk niet snel een bezoeken. Al is het niet onmogelijk. Heb ook weinig met Amsterdam op Ajax na dan. ;) Als iemand wat kaarten heeft voor een mooie wedstrijd, dan zal ik wel eens in Amsterdam te vinden zijn.

In Rusland worden met de antihomopropaganda wet nu homo's opgepakt, vervolgd en in elkaar geslagen, als twee homo's gewoon op straat lopen is het al propaganda, wonen ze samen dan worden ze weggepest, komt er 1 te overlijden dan vervalt alles wat ze samen hebben opgebouwd aan de naaste familie en niet aan de partner etc..

Heeft u hier ook onderbouwing bij of blijft het slechts bij een onderbuikgevoel? Voor zover ik zie treedt Rusland hetzelfde op als dat Nederland doet als er iemand met een spandoek staat 'Weg met de monarchie, het is 2013'.

Hierin verschillen homos in geen enkel opzich van hetero's de meeste zijn monogaam en willen gewoon een rustig en burgerlijk leventje hebben.

Dit stuk ging totaal niet over homoseksuelen. Denk wel dat er onder jonge stadse homoseksuelen wel een meer losbandige levensstijl heerst, dan onder andere jongeren als je naar statistieken zou kijken. Ken hier ook voorbeelden van, maar ik vind het niet relevant deze te delen. Er zijn zat mannen die samen in een monogame relatie zitten. Ook zat heteroseksuelen die vreemdgaan bij het leven of er een losse seksuele moraal op na houden.

Als een moderator het te ver offtopic vindt, kan deze het denk ik nog altijd verplaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar dat percentage van 10% homoseksuelen op gebaseerd is, vraag ik me inderdaad ook wel eens af. Ik doe er wel eens navraag naar onder vrienden, maar ik ken niemand bij wie het aantal homoseksuelen in zijn vriendenkring in de buurt komt van de 10% (uitgezonderd de homoseksuelen zelf wellicht...). En of dit komt omdat ik christen ben? Wie weet, de meeste homoseksuelen die ik ken zijn iig zelf ook christen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alleerst maar even wiki-quoten over homoseksualiteit, daaruit kun je zelf je conclusies trekken, ik hou het op ongeveer 10%, zeker omdat de meeste onderzoeken oud zijn en in de jaren 60, een tijd van nog grote taboes en onbekendheid het 5% van de bevolking zou zijn.

Percentages

Mensen met een min of meer sterke homoseksuele voorkeur en activiteiten vormen een minderheid van de totale bevolking. In de afgelopen eeuw is de grootte van deze minderheid geschat op waarden uiteenlopend van 1% en 37% van de bevolking, maar doordat het onderwerp nog steeds moeilijk ligt in de samenleving, is het vrijwel onmogelijk om onomstreden waarden te vinden. In doorsnee lijken de onderzoekingen in zowel de Verenigde Staten als Europa aan te geven dat 10% of meer van de mensen ooit een homoseksueel contact heeft gehad, en dat 2-5% van de mensen daar een sterke voorkeur voor heeft. Een onderzoek door het bureau Gallup uit 2012 gaf aan dat 3,4% van de volwassen Amerikanen zichzelf LGBT, oftewel homoseksueel, biseksueel, lesbisch of transgender noemt. Daarbij duiden niet-blanken, vrouwen en jongeren zich relatief wat vaker alszodanig aan.[1]

In België en Nederland wordt vaak gezegd dat één op de tien inwoners in mindere of meerdere mate homoseksueel is. Dit cijfer komt echter uit het Amerikaanse Kinsey report uit 1948 en werd sindsdien vooral door de homobeweging gebruikt. Nederlands onderzoek in de jaren zestig gaf een resultaat van 5% overwegend homoseksuele respondenten. Uit het rapport "Niet te ver uit de kast" van het Sociaal en Cultureel Planbureau uit 2012 blijkt dat grofweg 4% van de mannen en 3% van de vrouwen zich als homoseksueel, resp. lesbisch identificeert. Als biseksueel betitelen zich 3% van de mannen en eveneens 3% van de vrouwen, terwijl 10% van de mannen en 12% van de vrouwen aangaven dat zij één of meerdere keren seks hebben gehad met mensen van het eigen geslacht.[2]

In grote steden wonen vaak relatief meer homoseksuele mannen en vrouwen. Zo bleek in 2009 dat in Amsterdam tussen de 10 en 11% van de mannen van 18 jaar en ouder homoseksueel is en tussen de 3 en 4% van de vrouwen lesbisch. Van de mannen tussen 30 en 34 jaar woonde 11,7% samen met een man en was 5,9% van de vrouwen samenwonend met een vrouw.[3]

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Homoseksualiteit

Link naar bericht
Deel via andere websites
In deze tijd zijn er weinig goede redenen waarom iemand rond zijn 20ste niet uit de kast zou kunnen komen. Ik heb een buurman van voorbij de 60, nooit een relatie gehad. Hij is waarschijnlijk homo, maar niemand zegt er iets over. Als hij niet uit de kast wil komen, zal niemand hem daarover hoeven te confronteren vind ik. Verder dan die maat van mij, mijn neefje (nog maar 16 en nog in de kast), een jongen die 3 huizen verder op woont. Er zijn er meer maar 10% zullen we dus nooit halen.
Er zijn nog steeds goede redenen waarom mensen niet uit de kast komen, zeker in de lagere sociale klassen en zwaar kerkelijke omgevingen zoals de bijbelbelt is homoseksualiteit nog steeds een taboe waarbij er vaak uitsluiting plaatsvind, ik ben jaren vrijwilliger geweest bij een 'homo'organisatie en daar kom je nog veel mensen tegen met grote problemen dankzij familie of de buurt waar ze wonen.
Homo's mogen hand in hand over straat gaan, samenwonen etc. Ik zal echter excessen zoals de gayparade blijven verachten.
Is je goed recht, wat ik al aangaf helaas is zo'n gayparade nog redelijk noodzakelijk. Als ik in Amsterdam, den Haag s'avond hand in hand zou lopen met mijn man dan krijg ik grote problemen. Overigens loop ik nooit hand in hand is niet mijn ding.
Ik heb het over de biologische drijfveer wat optreed in het onderbewuste. Seks is plezierig zodat mensen niet huiverig zijn om gemeenschap te hebben en mensen daarin te stimuleren met als doel dat het individu nageslacht heeft. Alle andere redenen zijn later komen kijken. (stress verminderen, contacten onderhouden, een goede boterham verdienen etc)
Ah, eerder was het uitsluitend voor voorplanting nu haal je vroeger erbij en allerlei andere zaken zoals stress verminderen, contacten onderhouden en een goede boterham verdienen(???).
Totaal ander beeld van wat ideaal is blijkt maar weer. U heeft nog net niet het ontbijt op bed, de nanny die voor de kinderen zorgt en de woensdagavondborrel na het werk vermeld. U weet wat ik bedoelde, toegegeven ik vond uw opmerking wel grappig.

Je had het over ideaal beelden ik antwoord daarop met een stelling en een vraagteken dat betekend dat ik nieuwsgierig ben naar op welk ideaal beeld je eigen bedoeld. Let wel, als in een ideale wereld homoseksualiteit niet zou bestaan dan is er wel weer wat anders wat buiten het ideaal beeld valt als dat dan weer opgelost is komt het volgende ding dat buiten het ideaal beeld valt. Voor je het weet ben jij zelf de enige die ideaal is, ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen. Namelijk dat het ideaal beeld niet bestaat, omdat het ideaal beeld voor iedereen weer anders is.

Ik heb het over homoseksuelen en niet over homofielen. Een homoseksueel noem je zo omdat deze daadwerkelijk seks heeft met andere mannen. Dit is bij homofielen niet altijd het geval.

Als je homofiel bent en je trouwt met een vrouw dan bega je in mijn ogen een enorme zonden door te liegen en bedriegen, niet alleen jezelf maar ook het leven van zowel je vrouw als kinderen in een leugen te laten leven. Overigens zijn gaan die getrouwde mannen nogal eens vreemd met andere getrouwde mannen op homo ontmoetingsplekken. Dat zijn plekken waar zelden homos komen die gewoon uit de kast zijn.
In Rusland worden met de antihomopropaganda wet nu homo's opgepakt, vervolgd en in elkaar geslagen, als twee homo's gewoon op straat lopen is het al propaganda, wonen ze samen dan worden ze weggepest, komt er 1 te overlijden dan vervalt alles wat ze samen hebben opgebouwd aan de naaste familie en niet aan de partner etc..

Heeft u hier ook onderbouwing bij of blijft het slechts bij een onderbuikgevoel? Voor zover ik zie treedt Rusland hetzelfde op als dat Nederland doet als er iemand met een spandoek staat 'Weg met de monarchie, het is 2013'.

https://sites.google.com/a/spectrumhr.org/www/hot-news-1/russianlgbtteenspubliclybulliedandtorturedbyneonazisonvideolocallawenforcementcondoneshomophobia

http://www.towleroad.com/2013/07/more-p ... sites.html

Bovenstaande links zijn allemaal excessen die de laatste maanden in rusland plaatsvinden door de 'anti homopropaganda wetgeving'.

Dit stuk ging totaal niet over homoseksuelen. Denk wel dat er onder jonge stadse homoseksuelen wel een meer losbandige levensstijl heerst, dan onder andere jongeren als je naar statistieken zou kijken. Ken hier ook voorbeelden van, maar ik vind het niet relevant deze te delen. Er zijn zat mannen die samen in een monogame relatie zitten. Ook zat heteroseksuelen die vreemdgaan bij het leven of er een losse seksuele moraal op na houden
Toch ben ik benieuwd naar die statistieken, want volgens mij heb ik ooit een onderzoek gelezen waaruit naar voren komt dat homos wat later beginnen aan seksuele relaties juist vanwege hun eigen acceptatie van hun seksuele geaardheid.
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid