Spring naar bijdragen

Keukenprins(ess)entopic [3]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 996
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ja, daar kan ik gelukkig geen last van hebben :+

Kaas is ook niet allemaal hetzelfde. Ik zei het: zo'n bladerdeegje met parmaham en kerstomaat, daar mag voor mij gerust een schijfje mozarella bij. Maar aub geen schijf geel spul in m'n mond. Als ik het ruik, moet ik al braken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
hoor ik hier een mede nietkaaseter? :D

-O-

Ik gebruik regelmatig kaas. Feta en pecorino door het eten heen (of als bestandsdeel), brie en mozzarella als beleg, soms ook wel eens 'gewone' gele kaas (maar dan wel de goede kwaliteit, niet dat rubbere spul dus). Heksenkaas is trouwens ook lekker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jazeker. Ik ga het nooit uit mezelf eten, maar bv. kaas op pizza kan ik verdragen. Bij verdragen blijft het. Echt kaas als beleg op de boterham (brie of Hollandse kaas of zo) zal ik nooit eten, dat kan ik gewoon niet ruiken.

Kruidenkaas vind ik lekker, maar dat noem ik niet echt kaas-kaas, snappie? :D

ik hoor hier een zielsverwant! exact the same here :D

Ja dat klopt helemaal, want ik houd daar dus niet van. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
hoor ik hier een mede nietkaaseter? :D

-O-

Ik gebruik regelmatig kaas. Feta en pecorino door het eten heen (of als bestandsdeel), brie en mozzarella als beleg, soms ook wel eens 'gewone' gele kaas (maar dan wel de goede kwaliteit, niet dat rubbere spul dus). Heksenkaas is trouwens ook lekker.

het is niks persoonlijks, ik vind het gewoon smerig :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pecorino heb ik eens gekocht om op die all'arrabiata te doen (voor mijn vriend), maar dat vond ik echt de vreselijkste kaas die ik ooit geroken heb XD

Ik zou het ook niet snel als broodbeleg gebruiken.

Ik gebruik het voornamelijk als geraspte kaas voor de risotto en voor wanneer ik zelf pesto maak. (Als kaas op de pizza trouwens ook geschikt.) Je kunt in plaats daarvan ook Parmezaanse kaas gebruiken, maar Pecorino vind ik dan toch net iets lekkerder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben dol op kaas. Eet geen vlees, dus je moet toch wat en die vego-dingen lust ik niet. Maar we hadden laatst met mijn werk een kookworkshop en ze aten wild zwijn. Dus voor mijn collega en mij was er kaas uit een pakje, wit, weet niet wat het was,. Het zag er zalig uit, gebakken, maar ze vroegen aan m'n collega hoe bet smaakte. Hmm ja ehmm.. en ik zei tegen 'm dat het naar kauwgomballen smaakte, waarop ie de slappe lach kreeg. Echt smerig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quorn vind ik wel lekker, niet om veel te eten, maar af en toe eentje mag wel :)

Wild zwijn of iets kaaskauwgombalachtig uit een pakje, haha! :+

Mijn buikgriepdieet van de dag: geroosterd wit brood met een beetje boter, dadelijk erop zodat het een beetje smelt... Lekker hoor, geniet er echt van, zoiets simpels!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kaas is dan ook een goede vleesvervanger en dat heb je zeker nodig als je uitsluitend vegetarisch wenst te eten. Eet je zo'n twee keer per week vlees, dan heb je geen vervangers nodig tijdens de andere maaltijden, want meer vlees heb je niet nodig in een week. Maar eet je geen vlees, dan ontkom je dus niet aan ingrediënten als kaas. Of natuurlijk vis, als je vegetarische eetgewoonte dat toelaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn Frosties zijn klaar. :) Ik heb drie uur in de keuken gestaan, maar het was het waard.

Frosty = Koekje + chocolade + glazuur + glazuur.

Die ronde koekjes zijn: Koekje + karamel + chocolade + glazuur. En nog een Kerstman koekje, maar die is wat mislukt.

post-3368-147282219969_thumb.jpg

post-3368-147282219971_thumb.jpg

Je krijgt er spontaan suikerziekte van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
the same here. ik vind het echt een wonder dat ik nog geen last heb van zwaar overgewicht ;p

Haha, ik ben een soort van proefpersoon voor baksels van mijn oma en heb ook heel wat taarten, ijs en wat dies meer zij voorbij zie komen. Gelukkig smaakt het vaak wel goed en ach we zijn nog jong :) Ben blij dat ze het nog kan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
the same here. ik vind het echt een wonder dat ik nog geen last heb van zwaar overgewicht ;p

Haha, ik ben een soort van proefpersoon voor baksels van mijn oma en heb ook heel wat taarten, ijs en wat dies meer zij voorbij zie komen. Gelukkig smaakt het vaak wel goed en ach we zijn nog jong :) Ben blij dat ze het nog kan doen.

oma's bakken vaak het lekkerst. Nouja in mijn geval niet, maar ik heb gelukkig een moeder die ook al oma is dus in principe is het ook een oma die het lekkerst bakt dus dan komt het uiteindelijk toch weer neer op mijn begin zin. Ik hou wel van bakseltjes uitproberen en hoop later ook net zo'n goeie bakker als mn mama te worden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Quorn vind ik wel lekker, niet om veel te eten, maar af en toe eentje mag wel :)

Wild zwijn of iets kaaskauwgombalachtig uit een pakje, haha! :+

Mijn buikgriepdieet van de dag: geroosterd wit brood met een beetje boter, dadelijk erop zodat het een beetje smelt... Lekker hoor, geniet er echt van, zoiets simpels!

Beterschap gewenst!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid