Spring naar bijdragen

Keukenprins(ess)entopic [3]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 996
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 6 months later...
Ik heb appelflappen gemaakt, al zijn het wel mini's helaas. Binnenkort maar eens grotere bladerdeeg kopen, dan kan ik reusachtige appelflappen maken. |= Mjam, appel met kaneel en suiker!

Grappig ik ken wel appelflappen die met beslag gemaakt worden maar met bladerdeeg niet. Hoe je dat? Gewoon in bladerdeeg wikkelen en dan in de zonnebloemolie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

W00t w00t, voor het eerst zelf groene pesto gemaakt. En het lijkt nog best redelijk gelukt te zijn. Wel een eenvoudige versie, maar wel gezonder en lekkerder dan van die potjes uit de supermarkt. Zo dadelijk uittesten in een penne pastasalade van komkommer en radijsjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
W00t w00t, voor het eerst zelf groene pesto gemaakt. En het lijkt nog best redelijk gelukt te zijn. Wel een eenvoudige versie, maar wel gezonder en lekkerder dan van die potjes uit de supermarkt. Zo dadelijk uittesten in een penne pastasalade van komkommer en radijsjes.

ja, heerlijk - het water loopt me in de mond... |P

zelf pesto maken is inderdaad een beleving - ik doe er dan ook wat geraspte parmezaanse kaas doorheen.

en was het lekker? :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lekker was het zeker. Maar volgende keer die basilicum blaadjes beter vermalen. Nu gedroeg de pesto zich teveel als spinazie. :#

haha, je hebt eigenlijk wel een elektrische mixer nodig, maar misschien heb je die ook wel gebruikt

maar goed als je het toch door de pesto doet mag het ook wat grover zijn toch?

ik heb in ieder geval weer een ideetje op gedaan met je recept....thanks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Graag gedaan. :)

Ik deed het met een vijzel.

wel heel natuurlijk....maar moeizaam lijkt me.

goed om spierballen te kweken. :D

je kunt dan eerst ook de basilicum heel fijn knippen, dat scheelt al en daarnaast ook een klopper gebruiken of hoe zo'n ding ook mag heten - als je de olie toevoegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben net geprobeerd Meringues te maken alleen ze waren heel ehm,, eiig, Je proefde de ei echt heel sterk. Weet iemand misschien hoe dat kan? Ik vond het zelf gewoon rauw overkomen komt dit dan puur doordat het te kort doorgebakken is? want de buitenkant was echt heel hard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
We hebben net geprobeerd Meringues te maken alleen ze waren heel ehm,, eiig, Je proefde de ei echt heel sterk. Weet iemand misschien hoe dat kan? Ik vond het zelf gewoon rauw overkomen komt dit dan puur doordat het te kort doorgebakken is? want de buitenkant was echt heel hard.

Meer suiker, lagere temperatuur (50 graden is ideaal, 100 de max) en langer in de oven. De binnenkant mag best wat zacht blijven als geroosterde/gesmolten marshmellow.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Omnomnom.

Voor het eerst zelf gepaneerde courgette gemaakt. Erg smakelijk vegetarisch alternatief en ongelooflijk simpel.

en snel klaar? recept? Ik ben geen keukenprinses en zou wel eens een makkelijk alternatief willen hebben voor de kant en klaar bakken en patat. Ik geloof ook dat meerderen in mijn gezin er zo over denken. Gepaneerde kaasplakken kan ik wel maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo ongelooflijk simpel en snel. Men neme een courgette, snij het in plakken, doop het in ei(wit), doe het in paneer meel en dan paar minuutjes in de braadpan. That's all.

Dingen met aardappel heb ik geen verstand. Ik koop gewoon van die diepvries aardappelkroketten, that's it. :#

Ik hou wel van kook experimenten, maar de dat zelf meer met rijst, pasta en ook wel eens van het maken van 'stuff' die je ook kant en klaar kunt kopen, zoals pesto.

Ik kook bijna altijd vegetarisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Principieel. Maar ik ben niet tegen vlees (, als ik elders eet, eet ik rustig vlees, en eet ook wel soms als beleg (vandaag nog zalm op brood) en heel af en toe bak ik wel eens een biefstuk, zo goddelijk voedsel).

Ik ben vooral principieel tegen de bio industrie om hoe men met het leven omgaat. En daarnaast vind ik dat de vleesconsumptie in het westen veel te hoog ligt. Dieren kosten veel voedsel, terwijl er voedsel tekort is. En als je nagaat dat een mens niet elke dag vlees nodig heeft. Sterker nog, in het westen eet men veel meer vlees dan in andere culturen en ook veel meer dan wij in het verleden aten.

We kunnen dus prima met minder vlees af en zelf heb ik ook ontdekt dat er tal van maaltijden bestaan waar je helemaal geen vlees voor nodig hebt. En dan heb ik het niet over zogenaamde vleesvervangers, maar gerechten waar vlees een overbodigheid is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid