Spring naar bijdragen

Keukenprins(ess)entopic [3]


Aanbevolen berichten

Wel eerst je vette handen wassen dan na het eten! |:(

ja pap :(

Pap? Heb ik al zulke oude dochters rondlopen? 17 jaar terug ergens op de Veluwe? Hmmm, we doen er het zwijgen verder maar toe! :P

wat ik heel simpel maar wel lekker vind om te maken is pangafilet uit de oven

Bereidingswijze

Op de Pangafilet peper en zout daarna licht insmeren met mosterd wat olie op de vis ook een paar stukjes boter en wat peterselie op de vis daarna 15 min op een bakblik in de voorverwarmde oven 180 gr.

Eventueel wat extra boter met wat mosterd in het vocht om de saus af te maken

Meestal vind ik het al knap dat een minderjarige het gasstel aankrijgt zonder dat de brandweer moet uitrukken maar jij breekt alle records! _O_

wat een geluk dat wij geen gasstel hebben dan -.- voor de rest heb ik ruim twee maanden op mezelf gewoond en dus dagelijks moeten koken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 996
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@Floes

heb je dit al eens geprobeerd?

pasta groen

ingrediënten

- een pak spekjes

- 200 gr rundergehakt

- 200gr. farfalle per pers. of een andere pasta naar keuze

- een pond spinazie (diepvriesblokjes werkt het beste, let op dat je geen spinazie ala creme of bladspinazie hebt)

- een zakje cashewnoten (hoeft er niet helemaal door)

- een pot roomkaas (de goedkoopste bij de AH is goed)

bereiding:

bak de spekjes

als de spekjes klaar zijn voeg wat ui en het gehakt toe

als er te veel vet af komt afgieten

kook intussen de pasta (volgens aanwijzingen op de zak)

voeg bij de spekjes en het gehakt de bevroren spinazie toe (goed blijven omscheppen)

als alle spinazie ontdooid is voeg dan het bakje roomkaas toe en schep alles goed door zodat de roomkaas goed verdeeld is.

giet nu de pasta af en laat deze +- 2 minuten staan, voeg de cashewnoten toe aan de spinazie etc.voeg nu alles bij elkaar

en schep het goed door (niet op het vuur), serveer en eet het op

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is dikker en een beetje moushy :+

Doe mij maar een ei dan!

Ik eet maar weinig kaas en probeer gewoon graag dingen uit. Ook van het soort vlees: spekjes, kipfilet in stukjes, gehakt... Ik eet heel graag pasta en ook tomaat, maar altijd een bolognesesausje is ook maar saai.

Laat me je als Italie liefhebber snel uit de droom helpen: bolognese saus hoort maar een klein beetje tomatenpuree in wat nog voornamelijk voor de kleur is. Een goede vleessaus met tomaat is heerlijk, maar dat is absoluut geen bolognese! :=

Nog iets heerlijks: bladerdeeg (flappen) met daarin parmaham, mozarella, basilicum en kerstomaat fijngehakt. Echt superlekker! Of zalm met boursinkaas, echt heeeeerlijk. Ik hou wel van bladerdeeg :)

Dat klinkt erg smakelijk!

Ken, je moet de mensen niet zo onderschatten!

Ze weet wel dat ik het niet kwaad meen. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik maak mijn bolognesesaus nooit met veel tomatenpuree, eigenlijk zelfs zonder de echte puree die je in blikjes hebt. Altijd verse tomaten, maar nooit echt veel. Mijn schoonouders doen er wel altijd heel veel in, dat is dan echt zo'n rode dikke saus met gehakt (wel lekker hoor!). Alleen de hoeveelheid bier wat m'n schoonvader er altijd in gooit, dat is iets te veel van het goede...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik maak mijn bolognesesaus nooit met veel tomatenpuree, eigenlijk zelfs zonder de echte puree die je in blikjes hebt. Altijd verse tomaten, maar nooit echt veel. Mijn schoonouders doen er wel altijd heel veel in, dat is dan echt zo'n rode dikke saus met gehakt (wel lekker hoor!). Alleen de hoeveelheid bier wat m'n schoonvader er altijd in gooit, dat is iets te veel van het goede...

Bier in de Bolognese saus? Laat de Italianen het maar niet horen! Ik zou het wel willen proberen toch, ben een liefhebber van bier en pasta dus dat moet goed komen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

ohja?

Niet? Dan ben je minder scherpzinnig dan ik dacht! *:}

ach, ik ben nog jong dus heb nog de jaren om het te leren ;)

Zo is dat kleintje en dan weet je vanaf nu dat ome Ken het niet kwaad bedoelt! :+

ik ben trouwens een groot fan van gerechten met drank, denk aan trifle en tiramisu! heerlijk :D

Ik ken daar weinig van, wanneer kan ik aanschuiven voor een voedzame borrel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
vind je jezelf nu heel grappig of lijkt dat maar zo?

Laten we er maar over ophouden, voor de goede orde, het maakt me niets uit hoe oud iemand is okay, maar als je mij een beetje plaagt met mijn leeftijd door me pap te noemen mag ik toch wel een beetje terug plagen? Geen reden om gepikeerd te worden het was slechts wat melig geouwehoer!

Link naar bericht
Deel via andere websites
vind je jezelf nu heel grappig of lijkt dat maar zo?

Laten we er maar over ophouden, voor de goede orde, het maakt me niets uit hoe oud iemand is okay, maar als je mij een beetje plaagt met mijn leeftijd door me pap te noemen mag ik toch wel een beetje terug plagen? Geen reden om gepikeerd te worden het was slechts wat melig geouwehoer!

ach, nog twee luttele weekjes en dan mag je me niet meer plagen met minderjarigheid dus ik denk dat ik het zolang nog net aan volhoud. En op mijn verjaardag is het tijd voor arretjes cake! ook wel brusselse kermis. verrukkuluk :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
vind je jezelf nu heel grappig of lijkt dat maar zo?

Laten we er maar over ophouden, voor de goede orde, het maakt me niets uit hoe oud iemand is okay, maar als je mij een beetje plaagt met mijn leeftijd door me pap te noemen mag ik toch wel een beetje terug plagen? Geen reden om gepikeerd te worden het was slechts wat melig geouwehoer!

ach, nog twee luttele weekjes en dan mag je me niet meer plagen met minderjarigheid dus ik denk dat ik het zolang nog net aan volhoud. En op mijn verjaardag is het tijd voor arretjes cake! ook wel brusselse kermis. verrukkuluk :D

Kijk aan, dan ben je een boogschutter net als ik volgens mij. Ik ben zeer binnenkort jarig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het beide ook graag in mijn glas Floes, maar witte wijn behoort traditioneel in de lasagne alla bolognese en ik weet welhaast zeker dat een fijnproever zoals jij er niets op tegen zal hebben! Wat je namelijk proeft zijn de druiven, want doordat de alcohol eruit is gekookt zit er geen wijnsmaak meer aan. Het maakt de lasagne enkel wat zoeter en zonder de wijn is ze echt minder lekker.

Daarbij drink je uiteraard een rode of frisse witte wijn in een goed gevuld glas met stok of ander soort wit brood erbij. Dat kan prima brood van de dag daarvoor zijn, als het droog is maakt niet uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jazeker. Ik ga het nooit uit mezelf eten, maar bv. kaas op pizza kan ik verdragen. Bij verdragen blijft het. Echt kaas als beleg op de boterham (brie of Hollandse kaas of zo) zal ik nooit eten, dat kan ik gewoon niet ruiken.

Kruidenkaas vind ik lekker, maar dat noem ik niet echt kaas-kaas, snappie? :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jazeker. Ik ga het nooit uit mezelf eten, maar bv. kaas op pizza kan ik verdragen. Bij verdragen blijft het. Echt kaas als beleg op de boterham (brie of Hollandse kaas of zo) zal ik nooit eten, dat kan ik gewoon niet ruiken.

Kruidenkaas vind ik lekker, maar dat noem ik niet echt kaas-kaas, snappie? :D

ik hoor hier een zielsverwant! exact the same here :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid