Spring naar bijdragen

Keukenprins(ess)entopic [3]


Aanbevolen berichten

Dat eruit scheppen van pasta komt vooral doordat je het kookvocht soms wilt bewaren om een beetje van door je saus te doen. Je kunt ook heel snel afgieten en natte pasta in je saus mikken. Dat komt de smaak ten goede, vooral van tomatensauzen.

Straks zijn de rapen weer gaar. Daarvoor wrijf ik een ovenschaal flink in met knoflook. Boter erin. Dan geschilde, in dunne plakjes gesneden en voorgegaarde raapjes (die ik koop bij de Turk) erin, afgewisseld met dunne plakjes voorgegaarde aardappel. Voorgaren doe ik gewoon in de magnetron. Erdoorheen bacon, rozemarijn, peper, zout. Room er overheen en kaas, en dan bakken op 180 graden, ongeveer een halfuurtje. Een heerlijk winters ovenschoteltje met een onterecht vergeten groente.

turnip-photo-from-thebittenword-com.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 996
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Proficiat Dagmar! Waarin is hij afgestudeerd?

Sustainable Energy Technology, met een bachelor technische natuurkunde :)

Je ovenschoteltje klinkt lekker! Volgens mij hebben wij ook een keer iets dergelijks gemaakt maar beviel het ons niet zo goed.

Spaghetti carbonara, dan heb ik wel altijd zo'n 'waar is de groente?'-gevoel. Dessert van fruit dan maar?

Oh, pastawater is trouwens inderdaad geweldig, maar wat tomatensauzen echt heel erg lekker maakt is de tomatenpuree/passata een tijdje te laten bakken. Flink knetteren moet 't. Dan karameliseren de suikers en dat smaakt delish.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik sta voor de blokperiode, dus ik ben hele dagen thuis om te studeren. wanneer het saai is, kan ik nogal snoepen uit verveling (vaak dus). iemand idee voor gezonde tussendoortjes? Gewoon fruit heb ik niet veel zin.

Gedroogd fruit en noten. Vooral knapperig gedroogde appelschijfjes zijn lekker.

Wel opletten dat je niet gekonfijte gedroogde vruchten neemt, die zijn rijkelijk gesuikerd ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ooh, gewoon kopen?

Ja :) Ik ben graag lui :P

Zelf maken kan op zich ook wel, maar als je dat in je eigen oven doet (paar uur op de laagste temperatuur) wordt het niet zo knapperig als gekocht, en een food dehydrator er voor aan schaffen is meteen weer een uitgave.

Heel dunne plakjes aan een stokje te drogen hangen kan ook maar duurt nog langer ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was heerlijk. Van het karkas - sorry vegetariërs - hebben we na het eten nog een lekkere vette bouillon kunnen trekken. Met het afgeschraapte vlees van de botjes, verse groente en met wat brood erbij wordt dat een prima maaltje voor derde kerstdag.

Het beestje heeft ons goede diensten bewezen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

klinkt heerlijk HW!

wij hebben gisteren de zalmtorentjes, varkenshaas en croute en chocoladebombe uit de Allerhande gemaakt met nog wat aardappelroosjes en salade met geroosterde pompoen erbij met een lichte groentebouillon als soepje. Vandaag was het een witlofschuitje, tomatensoep, kipdijbeenrollade met boontjes, geroosterde hazelnoten, cranberries en zoete aardappels met salieboter uit de oven en als toetje bladerdeeg met pudding en fruit. Oftewel, goed voornemen moet zijn om alle decemberkilo's eraf te krijgen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben niet zo'n keukenprinses.. :|

Wel een heerlijk toetje gemaakt met chocoladeijs, stukjes chocolademuffin, frambozenjam en witte, gesmolten chocolade (en ja, het was net zo lekker als het klinkt)..

Telt dat ook? :D

Wauw, zoveel chocola, lekker!!! (die frambozenjam mag je houden)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben niet zo'n keukenprinses.. :|

Wel een heerlijk toetje gemaakt met chocoladeijs, stukjes chocolademuffin, frambozenjam en witte, gesmolten chocolade (en ja, het was net zo lekker als het klinkt)..

Telt dat ook? :D

Wauw, zoveel chocola, lekker!!! (die frambozenjam mag je houden)

Nou, ik ben ook niet zo van de jam. Maar, de combinatie was echt heel lekker!

Aanrader..

Oeh dat klinkt heerlijk! Juíst de frambozenjam. Alleen jammer dat ik lactose-intolerant ben: HW + ijs = veel wc-papier inslaan.

Misschien voor jou geen aanrader dan.. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid