Spring naar bijdragen

Keukenprins(ess)entopic [3]


Aanbevolen berichten

Quote:
Dagmar schreef het volgende:

Wat heb je er in? Wij kregen vorige week en deze week een portie stoofpeertjes bij ons groentepakket en ik weet niet precies welke kruiden er in moeten. Kaneel sowieso, maar wat nog meer? Kruidnagel? Sinaasappelschil misschien?

Ik doe ze altijd heel in de pan en zet ze dan op met een goede scheut rode wijn (goedkope), zodat ze ongeveer tot de helft onderstaan. Stokje kaneel, kruidnagel, jeneverbes en een flinke lepel bruine suiker.

Ik ga straks lekker pannenkoeken bakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 996
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@Annzie in vorige topic:

Quote:
Hoe doe jij die versiering eigenlijk zonder kramp in je handen te krijgen? Ik moet altijd zo hard knijpen in die tubetjes dat ik helemaal trilhanden krijg en dan wordt het ook niet mooi. Terwijl ik zo'n tube vaak zeker tien minuten kneed van tevoren..

Ik maak icing met een stijfgeslagen eiwit (of twee theelepels eiwitpoeder + twee eetlepels water ivm kans op salmonella) en ongeveer een bus poedersuiker. Vervolgens in een (goede en stevige!) spuitzak scheppen met spuitmondje er op (in dit geval 2mm). En dan gewoon rustig spuiten. Moet wel zeggen dat bij deze taart m'n moeder en ik afgewisseld hebben, inderdaad ivm kramp. Per taart ongeveer 45 minuten werk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Annzie in vorige topic:

[...]

Ik maak icing met een stijfgeslagen eiwit (of twee theelepels eiwitpoeder + twee eetlepels water ivm kans op salmonella) en ongeveer een bus poedersuiker. Vervolgens in een (goede en stevige!) spuitzak scheppen met spuitmondje er op (in dit geval 2mm). En dan gewoon rustig spuiten. Moet wel zeggen dat bij deze taart m'n moeder en ik afgewisseld hebben, inderdaad ivm kramp. Per taart ongeveer 45 minuten werk.

Ah jij maakt het zelf. Ik gebruik van die tubetjes van Wilson waar je dan van die tuutjes op kunt schroeven maar dat spul is zo stijf.. Een stevige spuitzak heb je dan zeker wel nodig jawidegrin.gif Is die zelfgemaakte icing misschien ook gewoon wat minder stevig dan die kant-en-klare? Zou dat kunnen?

En hoeveel gram poedersuiker heb je in jouw bus zitten? Je hebt verschillende formaten nlpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer dat ik die stoofpeertjes nu pas zie. Wij maken altijd de kinderversie met rodebessensap en suiker en eventueel kaneel.

Lekker lang koken en heerlijk rode peertjes zonder alcohol (ook een uitstekend idee als je een alcoholist op visite krijgt, want ook van meegekookte alcohol komt de zin in alcohol bij iemand die nooit meer mag gebruiken weer terug)

Link naar bericht
Deel via andere websites

O, dat is een goede tip, die alcoholvrije peertjes. Hoewel het tweejarig zoontje van mijn vriendin ook zonder moeilijk te doen peertjes in wijn kaant. Met steel en al als we niet uitkijken.

Ik had vandaag best lekker gekookt met de restjes van het kerstdiner. Er was nog een halve pompoen over en een pastinaak. We waren dat kerstige eten helemaal zat dus ik heb er een oosterse draai aan gegeven. Eerst heb ik gehaktballetjes aangebraden (gehakt zat nog in de vriezer), gewoon gemaakt zoals ik ze altijd maak. In het vet van de ballen heb ik een ui gebakken, teentje knoflook erbij en de pompoen in blokjes even meegebakken. Daarna een scheut water erbij en met het deksel er op de pompoen gaar gestoofd. Pureren, en water erbij tot er een saus ontstaat. Gekruid met kaneel, chilipeper, zout en munt. Daarna de pastinaak in blokjes er in gestoofd, vier gedroogde pruimen (maar kan ook met dadels of rozijnen denk ik) in stukjes gehakt erdoor, en de gehaktballen in de saus verder gegaard. En dat aten we met couscous.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ah jij maakt het zelf. Ik gebruik van die tubetjes van Wilson waar je dan van die tuutjes op kunt schroeven maar dat spul is zo stijf.. Een stevige spuitzak heb je dan zeker wel nodig ja
widegrin.gif
Is die zelfgemaakte icing misschien ook gewoon wat minder stevig dan die kant-en-klare? Zou dat kunnen?

En hoeveel gram poedersuiker heb je in jouw bus zitten? Je hebt verschillende formaten nl
puh2.gif

Zo'n bus van Gilse, 250 gr. smile.gif

En helpt het bij die Wilson tubes niet om ze eventjes in net-van-de-kook water te zetten, net als bij de glazuur die je over doehetzelftompoezen smeert?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zo'n bus van Gilse, 250 gr.
smile.gif

En helpt het bij die Wilson tubes niet om ze eventjes in net-van-de-kook water te zetten, net als bij de glazuur die je over doehetzelftompoezen smeert?

Dat zou goed kunnen! Er staat op dat je ze alleen in je handen moet warmen, maar warm/heet water werkt misschien wel beter. Dat wordt binnenkort maar een taart bakken dan, om te kijken of het werktsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat zou goed kunnen! Er staat op dat je ze alleen in je handen moet warmen, maar warm/heet water werkt misschien wel beter. Dat wordt binnenkort maar een taart bakken dan, om te kijken of het werkt
smile.gif

Je kunt ook van die ligakoekjes (nijntje biscuit etc) versieren met icing. Is net wat makkelijker om te testen. En lekker! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heeft iemand een leuk ideetje voor vegetarische gevulde paprika's? Ik vul ofwel met vega-gehakt (wel lekker maar nogal standaard), ofwel met een mengeling van geitenkaas en feta (superlekker maar behoorlijk zwaar), andere ideetjes lijken me wel eens leuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid