Spring naar bijdragen

Keukenprins(ess)entopic [3]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 996
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

@ MysticNetherlands, hoe denk jij over deze passage aangaande offervlees?

23 Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen zijn nuttig. Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen bouwen op.

24 Laat niemand zijn eigen voordeel zoeken, maar ieder dat van de ander.

25 Eet alles wat in de vleeshal verkocht wordt, zonder naar iets navraag te doen omwille van het geweten.

26 Van de Heere immers is de aarde en haar volheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, op wat voor labels moet ik eigenlijk letten dan? Hamburgers van de AH, C1000 of de lokale slager? Ik hoorde een tijd terug op tv dat ze alles voor het gemak maar halal hadden gedaan bij de AH, puur uit gemak en geldzucht. Dat vind ik wel erg.

Daar geloof ik niets van hoor want AH heeft een apart Halal hoekje. Daarnaast, 'halal' zegt NIETS over dierenwelzijn. Dat zou wel moeten zijn, maar is niet zo. Het is doodgewoon bio-industrie maar dan met rituele slachting en een Islamitisch gebed tijdens de slacht. That's it.

Coby ik weet iig dat je in de AH de 3 sterren van Beter Leven hebt. Volgens mij zelfs op alle vleesproducten. Hoe meer sterren hoe beter. Andere winkels hebben bijv. etiketten als Bio+ of Eko. Biologisch (ongeveer gelijk aan 3 sterren Beter Leven) is het beste. Het allerbeste is Biologisch bij een slager die van een Biologische boerderij waar echt met liefde met de dieren wordt gewerkt, maar die zijn dun gezaaid. Met de door mij genoemde labels moet je al een heel eind uit de voeten kunnen :)

Succes!

Spreuken 12:10: De rechtvaardige zorgt goed voor al zijn dieren, maar goddelozen zijn wreed en kennen geen medelijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ MysticNetherlands, hoe denk jij over deze passage aangaande offervlees?

23 Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen zijn nuttig. Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen bouwen op.

24 Laat niemand zijn eigen voordeel zoeken, maar ieder dat van de ander.

25 Eet alles wat in de vleeshal verkocht wordt, zonder naar iets navraag te doen omwille van het geweten.

26 Van de Heere immers is de aarde en haar volheid.

Ik denk dat dit, zoals je zelf al zegt, over de destijds zeer prangende kwestie van offervlees gaat. Niet over dierenwelzijn. Vergeet niet dat de bio-industrie pas sinds een jaar of 50 bestaat.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gekookte aardappels, witlof met kaas, kaasplak, bruine bonen. Zalig.

Moe, wat kun je toch heerlijk koken.

Wat een gekke combinatie, witlof en bruine bonen?

Bij mijn ouders ben ik niet anders gewend dan dat er geen maaltijd compleet is zonder de vleesvervanger bruine bonen en ik was zo uitgehongerd door mijn eigen waardeloze kookkunsten dat ze me erg zoet smaakten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gekookte aardappels, witlof met kaas, kaasplak, bruine bonen. Zalig.

Moe, wat kun je toch heerlijk koken.

Wat een gekke combinatie, witlof en bruine bonen?

Bij mijn ouders ben ik niet anders gewend dan dat er geen maaltijd compleet is zonder de vleesvervanger bruine bonen en ik was zo uitgehongerd door mijn eigen waardeloze kookkunsten dat ze me erg zoet smaakten.

_O-

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de penne-mensen:

Leidsche pot (of een andere naam): spekjes met champignons, spinazie à la crème, kruidenboter en desgewenst tomaten of cherrytomaatjes.

Of met vis: blikjes zalm mengen met pesto en crème fraische of een pastasaus, prei of courgette, wat tomaatjes er bij en heerlijk bikselen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt wel goed Ursa, maar ik ben als een van de weinige Nederlanders geen kruidenboter fan, maar als hij gemaakt is van roomboter en verse kruiden lust ik het nog wel.

Aangaande kruidenboter snap ik niet echt waarom dat nou zo vaak in Italiaanse restaurants vooraf wordt geserveerd, want het beïnvloed de smaak van het hoofdgerecht ontzettend.

Vandaag eet ik bij mijn moeder lasagne alla Bolognese volgens authentiek recept, dus uitsluitend verse ingrediënten. Daar kijk ik nu al naar uit want er is geen enkele lasagne die daar tegenop kan. Vooraf had ik wel zin gehad in mozzarella van de buffel in plakken gesneden met daartussen plakjes tomaat. Beetje zeezout erover en lekker wat olijfolie en smullen maar. Helaas moet ik dan nog naar de winkel en daar heb ik nu geen zin in dus skip ik het voorafje. Uiteraard wordt het brood en de wijn niet vergeten maar ik zit nog even te twijfelen tussen de witte wijn waar de lasagne mee bereidt wordt of een rode chianti? Tips zijn welkom maar graag voor één uur want dan is het etenstijd!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Klinkt wel goed Ursa, maar ik ben als een van de weinige Nederlanders geen kruidenboter fan, maar als hij gemaakt is van roomboter en verse kruiden lust ik het nog wel.

Aangaande kruidenboter snap ik niet echt waarom dat nou zo vaak in Italiaanse restaurants vooraf wordt geserveerd, want het beïnvloed de smaak van het hoofdgerecht ontzettend.

Vandaag eet ik bij mijn moeder lasagne alla Bolognese volgens authentiek recept, dus uitsluitend verse ingrediënten. Daar kijk ik nu al naar uit want er is geen enkele lasagne die daar tegenop kan. Vooraf had ik wel zin gehad in mozzarella van de buffel in plakken gesneden met daartussen plakjes tomaat. Beetje zeezout erover en lekker wat olijfolie en smullen maar. Helaas moet ik dan nog naar de winkel en daar heb ik nu geen zin in dus skip ik het voorafje. Uiteraard wordt het brood en de wijn niet vergeten maar ik zit nog even te twijfelen tussen de witte wijn waar de lasagne mee bereidt wordt of een rode chianti? Tips zijn welkom maar graag voor één uur want dan is het etenstijd!

Rode wijn is zuur vind ik. Ah, lasagne di mama, mijn zoontje vraagt vaak om pizza di mama, een beetje van mezelf en een beetje van Oetker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Uiteraard wordt het brood en de wijn niet vergeten maar ik zit nog even te twijfelen tussen de witte wijn waar de lasagne mee bereidt wordt of een rode chianti? Tips zijn welkom maar graag voor één uur want dan is het etenstijd!

Hema, La Masseria Primitivo.

Als je dan toch naar de Hema gaat, die Jip en Janneke champagne daar is lekker zoet. Ik ga dit topic niet verder vervuilen, zal maar weer opdrachten gaan archiveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
kruidenboter fan, maar als hij gemaakt is van roomboter en verse kruiden lust ik het nog wel.

Kruidenboter is dan ook bereid met verse kruiden en roomboter. Dat vaak de Italiaanse restaurants in de categorie 'pizzeria en ook nog wat pastas' het met margerine doen is hun probleem :#

Er hoeft ook niet per se kruidenboter bij denk ik, je kunt zelf een beetje experimenteren. Beetje knoflook, wat room. Spinazie à la crème is van zichzelf ook al romig. Ik ben wel eens de kruidenboter vergeten, en ook dan is het prima te eten. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid