Spring naar bijdragen

Keukenprins(ess)entopic [3]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 996
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik maak een salade van rucola, trostomaten, komkommer, potje groene asperges en wat ik nog meer kan vinden in de koelkast. Daarbij broodje - afbakvloerkadet, nog nooit van gehoord, maar het was 35 % afgeprijsd - met gekaramelliseerde ui en kaas en ketchup en dat soort shit.

Omnomnom.

Gekaramelliseerde ui (ik dacht dat dat met 1 l moest maar jij bent de Neerlandica hier..), maak je dat zelf (zoja hoe?) of komt die van jou uit een potje (zoja hoe heet het en waar koop je het?)

@Etoile: Het wil bij mij ook wel eens instorten als ik het te lang laat rijzen. Of bij een te plotselinge temperatuurovergang. Of als ik er te veel gist in doe.

(F) brood bakken is leuk, het resultaat is al vrij snel 'mjoh lekker' maar 'wooooow superlekker *kwijl*' is best lastig.

(scheelt dat ik supermarktbrood sowieso niet te eten vind, dan is zelfgebakken altijd beter :P )

Link naar bericht
Deel via andere websites
(F) brood bakken is leuk, het resultaat is al vrij snel 'mjoh lekker' maar 'wooooow superlekker *kwijl*' is best lastig.

(scheelt dat ik supermarktbrood sowieso niet te eten vind, dan is zelfgebakken altijd beter :P )

Ik heb nog nooit zelf brood gebakken en wat ik meestal hoor is dat het niet kan tippen aan bakkersbrood. Is dat waar? Supermarktbrood vind ik ook niet lekker, het is droog en er zit een chemisch smaakje aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ga het de volgende keer maar eens proberen met aluminiumfolie onder het raampje, misschien gaat het dan beter. ik las namelijk dat dat er voor kan zorgen dat veel warmte verdwijnt.

Mijn partners´ moeder bakt brood dat echt niet te overtreffen valt met haar broodbakmachine... heel oneerlijk dat mij dat nog niet lukt dus. Mijn brood smaakt lekker hoor, maar is steeds erg vast. Hoeveel gist doe jij er in Dagmar? in verhouding tot hoeveelheid brood natuurlijk :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over bakkersbrood: geen idee, zoveel geld heb ik niet :P Maar veel bakkersbrood komt ook uit een fabriek dus daar stel ik me niet al te veel bij voor. Een echte échte bakker, ja, als ik eens geld had...

Ik doe 1 zakje van 7 gram op 500 gram meel (volkoren). Beetje zout, 50 gram olie, 300-350 gram water en dan op het witbroodprogramma :P (in een machine dus).

Als ik het in de oven in een vorm maak neem ik 2 zakjes gist en de rest verdubbel ik. Maar dan is het ook nog een stuk vaster dan in de machine.

Link naar bericht
Deel via andere websites
(F) brood bakken is leuk, het resultaat is al vrij snel 'mjoh lekker' maar 'wooooow superlekker *kwijl*' is best lastig.

(scheelt dat ik supermarktbrood sowieso niet te eten vind, dan is zelfgebakken altijd beter :P )

Ik heb nog nooit zelf brood gebakken en wat ik meestal hoor is dat het niet kan tippen aan bakkersbrood. Is dat waar? Supermarktbrood vind ik ook niet lekker, het is droog en er zit een chemisch smaakje aan.

Brood bakken doe ik altijd met zo'n kant en klaar Koopmans pak. Lekker hoor, daar kan bakkersbrood niet aan tippen, vind ik dan, maar smaken verschillen geloof ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
(F) brood bakken is leuk, het resultaat is al vrij snel 'mjoh lekker' maar 'wooooow superlekker *kwijl*' is best lastig.

(scheelt dat ik supermarktbrood sowieso niet te eten vind, dan is zelfgebakken altijd beter :P )

Ik heb nog nooit zelf brood gebakken en wat ik meestal hoor is dat het niet kan tippen aan bakkersbrood. Is dat waar? Supermarktbrood vind ik ook niet lekker, het is droog en er zit een chemisch smaakje aan.

Brood bakken doe ik altijd met zo'n kant en klaar Koopmans pak. Lekker hoor, daar kan bakkersbrood niet aan tippen, vind ik dan, maar smaken verschillen geloof ik.

Heb het nog nooit gehad, maar het lijkt me erg smakelijk! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dinsdag heb ik eindelijk het superlekkere hutspotrecept van mijn schoonmoeder weten te reproduceren. :D (qua kruiderij dan, zij doet er geen pastinaak en knolselderij door)

Men neme voor 2 personen een mengeling naar smaak van aardappel, wortel, pastinaak en knolselderij. Wortel is wel vrij essentieel, niet voor de smaak maar zonder oranje stukjes ziet het geheel er grijs en onaantrekkelijk uit.

1 grote ui per persoon in stukjes erbij, 2 bouillonblokjes, water, koken tot het allemaal goed zacht is. De knolselderij duurt het langst om zacht te worden is mijn ervaring.

Ondertussen een portietje gehakt rul bakken, mag lekker krokant. Een derde tot een half theelepeltje goed scherpe kerrie van de toko erbij en 2 a 3 eetlepels ketjap.

Bouillon afgieten van de hutspot (beetje achterhouden voor de smeuïgheid, stampen tot mush, gehakt erbij en er doorheen werken.

Klaar!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn zus ging eens chocolade muffins maken.

Ze komt bij mij nadien met nog deeg, ik proef, pure cacao, niet te eten.

Ik ga haar recept bekijken, ze had kg cacaopoeder gebruikt, terwijl er kl stond.

ik heb het proberen redden met melk, suiker, boter, bloem en ei toe te voegen

we zullen straks het resultaat weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid