Spring naar bijdragen

Keukenprins(ess)entopic [3]


Aanbevolen berichten

@Cobybryant,

Onze jongste dochter was vroeger ook niet van de groentes en nu experimenteert ze net zoveel als Hongerige Wolf, de heerlijkste en gezondste variaties, dus don't worry. ;)

Wat nog wel eens wil helpen een fruitmomentje na het avondeten, lekker op de bank met de buis aan is een kiwi zo naar binnen gesmikkeld. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 996
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Had een hele hoop erwten die op moesten dus ik heb maar een broodbegel-achtig smeerseltje gemaakt. Erwten gaar gekookt en samen met gefruite ui, een paar tenen knoflook, een flink stuk gember en een chili'tje fijngemixt. Sesamolie en sojasaus bij gedaan tot het smeerbaar en lekker was, verrassend simpel eigenlijk. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 verschillende groenten/fruit op een dag is wel belangrijk he? Ook voor jou persoonlijk :) het voedingcentrum zegt dat niet voor niets!

Ik merk aan mezelf dat ik een stuk lekkerder in mijn vel zit als ik mij daar braaf aan hou.

Wij eten vanavond stokbrood met een grote salade, met o.a. sla, selerie, tomaat, komkommer, paprika en radijs, een visfilet uit de oven, een stukje camembert in broodkruim uit de oven en gegrilde courgette.

5 verschillende? Ehmm...., nou gelukkig hadden we een gemixte fruitbak dan, 2 soorten appels, druiven, ananas en meloen. Maar daar kom ik niet elke dag aan.

5 porties ook he ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook opgegroeid met een moeder die niet zo goed kon koken, maar dan vooral fantasieloos. Elke dag maar weer gekookte aardappelen, groente van het seizoen, vlees, jus. Pap toe. We hadden wel alle groente uit eigen tuin, daarom lus ik denk ik wel zo ongeveer alles want je leert dan als kind al dat je niet het hele jaar broccoli kunt eten. Sowieso at ik pas op mijn achttiende broccoli, want dat hadden we niet. Broccoli vond mijn vader te veel gedoe met de rupsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben ook opgegroeid met een moeder die niet zo goed kon koken, maar dan vooral fantasieloos. Elke dag maar weer gekookte aardappelen, groente van het seizoen, vlees, jus. Pap toe. We hadden wel alle groente uit eigen tuin, daarom lus ik denk ik wel zo ongeveer alles want je leert dan als kind al dat je niet het hele jaar broccoli kunt eten. Sowieso at ik pas op mijn achttiende broccoli, want dat hadden we niet. Broccoli vond mijn vader te veel gedoe met de rupsen.

Oh, dan heb ik toch nog hoop, ook voor mezelf haha. Mijn moeder kookte altijd aardappels, jus, alle soorten groente, bieten, spruiten, geen gezeur, da's gezond, maar dan geen vlees. Altijd een kaasplak of bruine bonen met brood. Ik heb nog wel leren koken in het studentenhuis, allemaal vegorecepten, die mijn vleesetende kinderen niet lusten. Echt lastig, als je geen lekkere recepten met vlees kunt klaarmaken.

Was wel lekker trouwens die vegohap: aardappelpuree en prei met ananas, kerrie, rozijnen, banaan, in laagjes met kaas ertussen en eroverheen in de oven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vandaag rijst met een lekkere groene curry waar we o.a. de groentenrestjes van deze week in gegooid hebben: broccoli, spinazie, bosuitjes, gekookt ei en cashewnoten. Als toetje thee met cake.

humm klinkt lekker. Beetje domme vraag mss, maar mag ik vragen hoeveel geld jij kwijt bent aan boodschappen per maand? Omdat je zo'n beetje elke avond (volgens mij) een volwaardige en geen saaie maaltijd op tafel zet.

En ik ga ook een cake maken straks, met dadels. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben ook opgegroeid met een moeder die niet zo goed kon koken, maar dan vooral fantasieloos. Elke dag maar weer gekookte aardappelen, groente van het seizoen, vlees, jus. Pap toe. We hadden wel alle groente uit eigen tuin, daarom lus ik denk ik wel zo ongeveer alles want je leert dan als kind al dat je niet het hele jaar broccoli kunt eten. Sowieso at ik pas op mijn achttiende broccoli, want dat hadden we niet. Broccoli vond mijn vader te veel gedoe met de rupsen.

Oh, dan heb ik toch nog hoop, ook voor mezelf haha. Mijn moeder kookte altijd aardappels, jus, alle soorten groente, bieten, spruiten, geen gezeur, da's gezond, maar dan geen vlees. Altijd een kaasplak of bruine bonen met brood. Ik heb nog wel leren koken in het studentenhuis, allemaal vegorecepten, die mijn vleesetende kinderen niet lusten. Echt lastig, als je geen lekkere recepten met vlees kunt klaarmaken.

Was wel lekker trouwens die vegohap: aardappelpuree en prei met ananas, kerrie, rozijnen, banaan, in laagjes met kaas ertussen en eroverheen in de oven.

Klinkt wel bijzonder met die banaan ertussen!

Als je zelf altijd geleerd hebt vega te koken, kun je dat misschien beter gewoon proberen voor de kinders, maar dan de recepten wat aanpassen aan kindersmaak. Kun je er nog altijd af en toe een stuk vlees bij maken als je dat belangrijk vindt (of je anders te veel gezeur krijgt ;)) maar zo kook je tenminste het soort dingen die je goed kunt koken. Heb je ook meteen een grotere kans dat je kinderen genoeg groenten eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Bij ons staat de pizza in de oven, met heerlijke verse ingrediënten, verser kon niet ^^

Alleen een beetje jammer dat er niet veel meer op zit dan ui en kaas, aangezien we niet meer in huis hadden. Maar wel 2 soorten kaas, hollandse en kasar (een snel smeltende kaas met weinig zout die ze hier voornamelijk gebruiken voor op de toast)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had vandaag op de markt paardenmakreel gekocht en deze gegrild in de oven. Erbij een broccolicurry en rijst. Die paardenmakreel was wel lekker, maar erg veel graat. Toch leuk om eens te testen. Volgende keer ga ik toch weer voor de hele poon, mijn lievelingsvisje. Als toetje thee met chocolate chip cookies en twee minuten stilte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wou deze avond lasagne maken, maar helaas had ik vanmorgen de laatste halve liter melk opgedronken. Maar ik had het gehakt al laten ontdooien, dus ik moest het wel gebruiken. Toen maar wraps gemaakt. Gehakt in combinatie met verkruimelde doritos hot chili pepper en BBQ-saus is echt lekker. (-S)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid