Spring naar bijdragen

De Mexicaanse griep; Pandemie?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Niet echt.

Besmettingen buiten Mexico: 450. Overlijdensgevallen: 1. Dat was dacht ik een Mexicaanse peuter die in Texas is behandeld.

1 op 10, denk je dat nou echt? Nu is men pas echt voorbereid, er wordt gewerkt aan vaccins en de Tamiflu produktie draait op volle toeren.

Sorry Olorin, je bent slecht geinformeerd, op dit moment is er weinig tot geen reden om je zorgen te maken als je de feiten bekijkt.

de Spaanse begon meen ik net als deze dus houd die gedachte even vast. We hebben nu een virus waar vrijwel niemand nog aan bloodgestelt is en bij griep is vrijwel ieder afzonderlijk nieuw virus een mutatie op zijn ouder. We spelen nu dus wereldgewijs een spelletje russische roulette zeg maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook al dagen niet lekker. Begon met niezen, snotteren, warm en koud, hoofdpijn en moeheid. Inmiddels is het niezen overgegaan in hoesten en valt de hoofdpijn mee, maar de rest is er nog steeds, weliswaar in mindere mate.

Maarja, ik voelde me al niet lekker voordat ik naar HoE ging, dus ik verwacht niet dat het Mexicaanse griep is smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben ook al dagen niet lekker. Begon met niezen, snotteren, warm en koud, hoofdpijn en moeheid. Inmiddels is het niezen overgegaan in hoesten en valt de hoofdpijn mee, maar de rest is er nog steeds, weliswaar in mindere mate.

Maarja, ik voelde me al niet lekker voordat ik naar HoE ging, dus ik verwacht niet dat het Mexicaanse griep is
smile.gif

Ik hoest al twee weken, hoop voor je dat jij er sneller af bent. smile.gif

Vriendlief is geveld door een flinke griep, maar is ook binnen 24 uur weer behoorlijk opgekrabbeld. Gelukkig maar. smile.gif

Die Mexicaanse griep vind ik ergens heel eng, maar aan de andere kant.. Als het serieus naar NL komt, tsja.. dan komt het. En wij zijn meestal wel zo sterk dat we zoiets kunnen overleven. Ja, de Spaanse griep heeft toen veel slachtoffers gemaakt, maar kom op, we zijn 90 jaar verder in de gezondheidszorg. Laten we die kennis gebruiken om de schade te beperken vooral in landen als Mexico. Want dat ligt nu helemaal op z'n gat door die griep. Wij sterke Westerlingen kunnen dat -zowel qua gezondheid als qua financiën- beter hebben denk ik..

Tuurlijk, ik vind het erg en zo, maar we moeten vooral geen spoken gaan zien en proberen te helpen waar dat kan..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

[knip]

Vandaag is uit publicaties in Science van Fouchier en z'n groep aan het Erasmus en een groep van de CDC in de States gebleken dat het risico op longontsteking van de Mexicaanse griep A(H1N1) aanmerkelijk groter is dan van seizoensinfluenza omdat het veel dieper in de luchtwegen penetreert. We zitten dus niet alleen met een influenzapandemie maar in dit stadium reeds met een potentieel veel lethaler nieuw influenza dan aanvankelijk het zich in eerste aanleg liet aanzien. Plus de kansen die het virus door z'n hoge infectiegraad zal krijgen aan lethaliteit te winnen. Het kan dus nog veel ellende veroorzaken voordat effectief vaccin voorradig zal zijn.

Admod note: Freespeech, voor feedback hebben we een subforum, genaamd Feedback. Daarnaast mag je toon wel wat respectvoller

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja, mocht ik hier ziek van worden dan stik ik puh2.gif

Bij een normaal griepje afgelopen jaar kreeg ik al geen lucht meer, als deze heel diep in de luchtwegen/longen gaat zitten ben ik het haasje mocht ik 't krijgen.

Maargoed, ben er niet zo bang voor smile.gif In Nederland is het nog niet echt 'heersend' te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

'k Haal 'm even omhoog...

Ondertussen is de Tamiflu verspreid over de apotheken, zijn ze het vaccin op mensen aan het testen, worden in ziekenhuizen preventieve maatregelen getroffen, en worden meer en meer Nederlanders besmet...

Het lijkt toch groter te worden dan ik gedacht had. Of zouden we de schade beperkt kunnen houden met al onze kennis en voorbereiding?...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het lijkt toch groter te worden dan ik gedacht had. Of zouden we de schade beperkt kunnen houden met al onze kennis en voorbereiding?...

Mij valt het tot nu toe reuze mee. Het had allemaal een stuk ernstiger kunnen zijn. Het virus is tamelijk onschuldig (natuurlijk gaan er mensen dood, maar het is bv geen vogelgriep, waar je maar 50% overlevingskans hebt). En er is ook al een vaccin ontwikkeld. Wat wil je verder nog beperken dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid