Spring naar bijdragen

De Mexicaanse griep; Pandemie?


Aanbevolen berichten

Naar mijn idee gaat het daar iets te snel mee. Terwijl je CNN kijkt lopen de besmettings- en dodenaantallen op. Lijkt me genoeg reden voor een nieuw topic.

Word het een pandemie? ik denk van niet, maar de kans dat het de grote klapper word valt niet helemaal te negeren.

Integendeel eigenlijk.

NL

Dit is de nederlandse wikipedialink, voor de engelslezenden is de engelse link aan te raden. Die word zo te zien goed geupdate.

EN

Google Earth met de bekende en verdachte gevallen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik hoorde net op de radio dat als de griep in NL uitbreekt ze een vaccin beschikbaar hebben, of in ieder geval iets dat er tegen werkt. Ze zijn in ieder geval bezig met een goed vaccin voor deze griep. Ik denk dat het wel losloopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik hoorde net op de radio dat als de griep in NL uitbreekt ze een vaccin beschikbaar hebben. Ik denk dat het wel losloopt.

Er is geen vaccin (of een van de oude vaccins zou toevallig moeten werken, maar die kans is klein) Verder zijn er genoeg virusremmers, maar daarvan is ook allerminst zeker of ze gaan werken. Natuurlijk zal het waarschijnlijk wel loslopen. Maar die kleine kans dat dat niet gebeurt heh?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat maar waaien, Laat maar waaien.

We zijn een plaag voor de planeet en we zijn met teveel. Moeder natuur komt met oplossingen. Daar kunnen we niet eeuwig voor weg blijven lopen. Als we nu de dans ontlopen komt er een nog hardnekkiger iets dat we niet tegen kunnen houden. Heel naar en bot als je het vanuit menselijk perspectief ziet inderdaad. Maar vroeg of laat komt het er wel weer van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Laat maar waaien, Laat maar waaien.

We zijn een plaag voor de planeet en we zijn met teveel. Moeder natuur komt met oplossingen. Daar kunnen we niet eeuwig voor weg blijven lopen. Als we nu de dans ontlopen komt er een nog hardnekkiger iets dat we niet tegen kunnen houden. Heel naar en bot als je het vanuit menselijk perspectief ziet inderdaad. Maar vroeg of laat komt het er wel weer van.

De misantrope opvatting widegrin.gif

Die dig ik wel een beetje.....

(zolang ik of iedereen van wie ik hou de dans ontspringt natuurlijk)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De misantrope opvatting
widegrin.gif

Die dig ik wel een beetje.....

(zolang ik of iedereen van wie ik hou de dans ontspringt natuurlijk)

Ik bedoel, ik ben niet gevoelloos. Als het bekenden van mij zou overkomen zou het opeens dichtbij komen en dan zou ik ook tranen laten. Maar als ik er vanaf een afstand mijn zegje over mag doen vind ik het niet erg eerlijk gezegd. That's life.

Link naar bericht
Deel via andere websites

[ego mode]Ik maak me er niet zo druk om. Zolang er maar geen negatief reisadvies voor Australië komt zal het me Wurst wezen.[/ego mode]

Dit zijn dingen die we nou eenmaal kunnen verwachten op ons planeetje en ik denk dat het wel weer overwaait. Je kunt je er druk om maken, maar wat helpt dat? Mondkapje op en life goes on. We hebben de heisa rond SARS en de vogelgriep ook overleefd (no pun intended), hier komen we ook wel weer doorheen. Ik ga me pas zorgen maken als de buurman ziek wordt. Tot dan volg ik het nieuws met interesse.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie het wel gebeuren, een pandemie. Het gaat allemaal wel erg snel al en als het door de lucht overdraagbaar is, is er weinig aan te doen.

Gelukkig heeft Nederland genoeg Tamiflu ingeslagen als voorbereiding op de vogelgriep, dus dat hebben we in ieder geval op voorraad (dan is het nog de vraag hoe goed dat gaat werken,...)

En verder is het afwachten.

Ik ga me er niet te druk om maken, want tegenhouden doe je het toch niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[ego mode]Ik maak me er niet zo druk om. Zolang er maar geen negatief reisadvies voor Australië komt zal het me Wurst wezen.[/ego mode]

Dit zijn dingen die we nou eenmaal kunnen verwachten op ons planeetje en ik denk dat het wel weer overwaait. Je kunt je er druk om maken, maar wat helpt dat? Mondkapje op en life goes on. We hebben de heisa rond SARS en de vogelgriep ook overleefd (no pun intended), hier komen we ook wel weer doorheen. Ik ga me pas zorgen maken als de buurman ziek wordt. Tot dan volg ik het nieuws met interesse.

Er zijn 22 verdachte gevallen in Australie.... En dit gaat veel sneller dan SARS en anders dan de vogelgriep gaat het waarschijnlijk over van mens op mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Laat maar waaien, Laat maar waaien.

We zijn een plaag voor de planeet en we zijn met teveel. Moeder natuur komt met oplossingen. Daar kunnen we niet eeuwig voor weg blijven lopen. Als we nu de dans ontlopen komt er een nog hardnekkiger iets dat we niet tegen kunnen houden. Heel naar en bot als je het vanuit menselijk perspectief ziet inderdaad. Maar vroeg of laat komt het er wel weer van.

Het moet inderdaad een keer gebeuren.

* hopeloos begint zich ineens een beetje grieperig te voelen nosmile.gif


Samengevoegd:

ik vind het trouwens vreemd dat er nog steeds geen negatief reisadvies wordt gegeven voor Mexico.

Er wordt niet echt veel moeite gedaan om verdere verspreiding te voorkomen lijkt het...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

widegrin.gif
klinkt alsof je er naar uitkijkt
puh2.gif

Nu ik teruglees klinkt het enthousiaster dan de bedoeling was. Maar goed, ik ben wel wat allerter met dit dan bijv. met SARS. Ik vind het eng. Lees net dat er net over de grens hier verdachte gevallen zijn.nosmile.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Nieuw-Zeeland was dat toch?

Klopt, sorry..... Het is vooralsnog griep maar goed...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oranje mondkapjes! Kan de trend setten
knipoog_dicht.gif

Ik ben wel blij dat het vrij goed te behandelen is, als ik de berichten mag geloven. Mocht het hier komen, is er tenminste genoeg Tamiflu enzo.

het kan ook nog muteren natuurlijk en dan moet je maar afwachten of Tamiflu nog veel gaat helpen


Samengevoegd:

'Bij varkensgriep zijn de meeste slachtoffers jonger, tussen de 25 en 45 jaar.'

lekker dan boosrood.gif

net als destijds bij de spaanse griep nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De misantrope opvatting
widegrin.gif

Die dig ik wel een beetje.....

(zolang ik of iedereen van wie ik hou de dans ontspringt natuurlijk)

lol, ik had als kind altijd deze gedachte: " Ik wens dat 75% van alle mensen ineens niet meer bestaat, en dat niemand weet dat ze ooit bestaan hebben, maar niet papa , mama, zusje , oma, Juf Nelleke, Saskia en Judith uit de 5de, Martijn, Ralph, Karel, Machteld, Arnold Schwarzenegger, meneer Aart en Marco van Basten......

Het kan zijn dat ik wat namen vergeten ben, maar zo'n soort lijstje was het. Het was in de jaren 80 , en dit leek me wel een goede oplossing tegen de werkloosheid smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies, die weet dat varkentje wel te, eehhh, laat maar. clown.gif

Seriously: van de 1.300 besmetten in Mexico blijken er 900 genezen te zijn. Maar daar hoor je de media ineens een stuk minder over. Terwijl 900 toch best een prima getal is. Elke dode is er natuurlijk één teveel, maar elke genezene is toch ook bijzonder mooi meegenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid