Spring naar bijdragen

De Mexicaanse griep; Pandemie?


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Wat? De pandemie of de berichtgeving in de media...?

Het effect ervan in Nederland, en m'n directe omgeving. Bovendien, ondanks de relatieve onschuld, kunnen de gevolgen groot zijn. Want hoe houd je ziekenhuizen, scholen, universiteiten, supermarkten, etc. etc. draaiende als half Nederland met koorts op bed ligt? Dat ís nog niet het geval, maar er wordt wel rekening mee gehouden dat het kan gaan gebeuren. Bovendien is voor zwangeren, ouderen, mensen met luchtwegproblemen en andere risicogroepen de onschuldigheid een stuk kleiner...

Maar misschien is er inderdaad nog weinig "erger" aan geworden. Het komt voor mij alleen een stuk dichterbij. Lees: bij enkele collega's en medestudenten is de "Nieuwe Influenza" bevestigd, sommigen hebben enkele griepverschijnselen en mogen niet werken (in het ziekenhuis.) Als ik koorts en/of spierpijn zou hebben, zou ik ook vaarwel kunnen zeggen tegen mijn vakantiebaantje...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

nja das wel weer iets te makkelijk gedacht denk ik.. tis wel stukkie heftiger en zeker als je al iets onder de leden hebt kunnen de gevolgen stuk drastischer zijn..

Voor gezonde mensen is het niet meer dan een griepje, was zelfs nog op het nieuws yes.gif

Als je problemen hebt met je hart bijvoorbeeld, dan kan het een stuk gevaarlijker zijn ja

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mwoah, dat is met een 'gewone' griep ook wel zo.

Het probleem van de Mexicaanse griep is dat het een nieuwe variant is waar veel mensen niet resistent voor zijn, en er dus meer mensen ziek van (gaan) worden.

De 'heftigheid' van de MG zijn (door de media) wat overdreven, vind ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Een heel fors 'griepje' en iets besmettelijker dan dat ja.

Maar als je het krijgt en je hebt verder niks onder de leden, dan is uitzieken voldoende

Mn collega heeft het misschien. Net een week terug uit Chersonissos en gister zat ie griepierig in kantoor. Heb hem weggestuurd knipoog_dicht.gif

GIsteravond zere keel en diarree... hoop dat het toeval is smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

im zit nu aan de appel! Vitaminen eten en goed mn hygiene in de gaten houden (veel handen wassen enzo) zal ook wel helpen.

Heb trouwens toen mn collega weg wassen desinfectie-spul gepakt en alle deurknoppen en -posten en handvaten en stoelen gedesinfecteert knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

veel knoflook eten werkt ook goed (wel zo rauw mogelijk, dus pas vlak voor het eten klaar is, erdoor doen). En het is nog lekker ook
smile.gif

Fijn dat mijn lief dan weer geen knoflook lust noparty.gif

Tja, dan moet ze er dit weekend toch maar aan geloven, ten bate van onze gezondheid puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

wat helpt knoflook dan? Gaan de bacterien dood van de stank ofzo
knipoog_dicht.gif

knoflook zorgt voor een goede weerstand knipoog_dicht.gif

en bovendien blijven potentieel zieke mensen wat verder uit je buurt puh2.gif


Samengevoegd:

en mocht je toch griep krijgen, dan kan je altijd nog aan de vlierbessenextract

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

* Dagmar is niet bang voor de griep, wel om 'm zelf te krijgen

Aangezien het ding heel specifiek en zwaar op je luchtwegen gaat zitten en ik dan dus stik nosmile.gif

Heb een mail gekregen voor de intro van de UT met richtlijnen over 'wat te doen als...' enzo. Blijft een groot evenement

Link naar bericht
Deel via andere websites

Arts: Geen bewijs voor werking Tamiflu

21-08-2009 12:03

DEN HAAG (ANP) – Er is geen wetenschappelijk bewijs dat Tamiflu helpt om ernstige complicaties van de Mexicaanse griep te voorkomen.

Bovendien valt er heel wat aan te merken op de studieresultaten die deskundigen en de overheid aanhalen om het gebruik van Tamiflu te adviseren.

Dat schrijft arts-epidemioloog Luc Bonneux van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI) op de website van het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde.

Bonneux vindt dat griepremmers in Nederland een „beschermde status†genieten.

Dolletjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Hm, hopelijk krijg ik geen schop omdat ik dit topic omhoog schop...

Maar inmiddels zijn er gezonde mensen aan gestorven dus het is een feit: het kan iedereen overkomen en je kunt zomaar doodgaan. De oproepen voor de vaccins zijn verzonden (ik heb er ook, ben risicogroep nosmile.gif) En zoveel oproepen als er zijn, zoveel mensen roepen dat je gek bent wordt als je het vaccin neemt want het is slecht getest.

Enerzijds gaan er ook mensen aan gewone griep en koorts dood, anderzijds vind ik het eigenlijk heel eng (duh, ben risicogroep, straks ga ik nog dood man puh2.gif). Het valt niet echt tegen te houden... Nu het najaar begonnen is, is het startsein voor de pandemie ook gegeven. (en om vreemde reden ook heel veel uitvaartsverzekeringen maken meer reclame...) Ken wat mensen die mensen kennen die het hebben, weet niet hoe het daarmee is.

Kennen jullie al 'survivors'? En hoe denken jullie over het vaccin... wordt het deel twee van I Am Legend?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid