Spring naar bijdragen

De Mexicaanse griep; Pandemie?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Sjaloom Barbapapa,

Ja, omdat ze geen varkensvlees aten. Maar nu heeft varkensvlees er niets mee te maken. En Mexico is een behoorlijk gelovig want katholiek land, maar tóch zijn daar de meeste doden gevallen door de griep, dus zullen we nu maar even een keertje zwijgen en gewoon wachten op verdere informatie? Dank u.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bescherming van de Joden tegen de pest had meer te maken met hun betere hygiene.

Over de Mexicaanse griep:

In Mexico is van 2500 mensen aangetoond dat ze besmet zijn, van 7 sterfgevallen staat vast dat het komt door dat virus. Buiten Mexico is van 144 mensen aangetoond dat ze besmet zijn, er is 1 persoon overleden, dat was dacht ik een Mexicaanse peuter die naar een Texaans ziekenhuis werd gebracht.

De gezondheidszorg in het Westen is beter, tegen griep hebben we Tamiflu, een middel dat heel effectief is wanneer het snel wordt toegediend.

Of het gevaarlijk is voor het Westen? Alleen als er niet adequaat wordt ingegrepen, maar de reactie van de WHO vind ik totnogtoe overtuigend. Er worden vaccins gemaakt, er zijn flinke voorraden Tamiflu, ook zonder medische zorg herstellen de meeste patienten alweer snel.


Samengevoegd:

Aardig stukje over Balavignus, een Joose arts die door de Katholieken gruwelijk werd gemarteld omdat zijn optreden aan de hand van de Joodse hygienewetten in de Joodse wijk ervoor zorgde dat veel minder mensen daar de pest kregen:

link

Aardige illustratie ook mbt de haatcampagne tegen de Joden uit die tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, een mooie illustratie van de zondebok these. Net zoals in onze tijd de holocaust dat ook was. Dichter bij huis trouwens ook. Zodra het wat slecht gaat zoeken we een zondebok.

Ik vraag me af waar de dappere protestentse Nederlanders de de zigeuners des tijds de schuld van gaven toen ze een aantal honderd jaar geleden drijfjachten op ze hielden. Een boeiende passage waar we niet zoveel over op de middelbare school leren: Hoe het tolerante Nederland homo's en zigeuners liep uit te moorden.

Maar dat ff terzijde... engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoppata, de Mexicaanse griep is hier:

Was ook een kwestie van tijd natuurlijk.

Dit gaat echt hard... Denk dat ik mn mondkapje maar ga kopen


Samengevoegd:

En er staat dat ze er voor zorgen dat het niet verder verspreidt... dat is alleen maar gezegd om de mensen rustig te houden, want als dat ventje bij anderen in het vliegtuig zat hebben die het nu ook, eer je die hebt opgespoord hebben zij het alweer doorgegeven, zo lbijf je er achteraan rennen en bereik je niks

Link naar bericht
Deel via andere websites

Relax Mister_L.

Alleen de slecht geinformeerden raken in paniek van de Mexicaanse griep. Tenzij het virus muteert in een variant die veel virulenter is (waar je zieker van wordt), is er weinig aan de hand. In het Westen is ie waarschijnlijk niet gevaarlijker dan een gewoon griepje. Ben je daar bang voor?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Relax Mister_L.

Alleen de slecht geinformeerden raken in paniek van de Mexicaanse griep. Tenzij het virus muteert in een variant die veel virulenter is (waar je zieker van wordt), is er weinig aan de hand. In het Westen is ie waarschijnlijk niet gevaarlijker dan een gewoon griepje. Ben je daar bang voor?

Mee eens. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In het Westen is ie waarschijnlijk niet gevaarlijker dan een gewoon griepje.

En dat valt nog te bezien........


Samengevoegd:

Quote:

Het is enorm opgeblazen inderdaad, er gaan vaker mensen dood aan een griep, dat is niet zo bijzonder.

Klopt. Alleen met deze variant zou het maar zo kunnen dat het aantal vors hoger gaat liggen... En dat mensen gaan sterven die voor de gewone griep niks te vrezen hebben...

Link naar bericht
Deel via andere websites

In het ergste geval zou ik meen 1 op de 10 sterven. Gezien het aantal besmettingen in het westen vallen daar dan nog weinig conclusies uit te trekken, dat het veilig zou zijn, aangezien je op die paar besmette mensen geen conclusie kunt bouwen.

Iig is in Mexico het aantal wel hoger en dat maakt virologen wel verontrust. Tot nu toe nemen virologen en medici deze griep erg serieus.

Aan de ernst van die griep verandert verder niks door of in paniek met nutteloze mondkapjes 'they kill us all' te roepen, of door gewoon de ernst van die ziekte te ontkennen. Want panniekerig rond remmen schept geen beschermende aura en het virus trekt zich ook niks aan van mensen die niet in de dodelijkheid geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Olorin" schreef het volgende:

En dat valt nog te bezien........

Niet echt.

Besmettingen buiten Mexico: 450. Overlijdensgevallen: 1. Dat was dacht ik een Mexicaanse peuter die in Texas is behandeld.

1 op 10, denk je dat nou echt? Nu is men pas echt voorbereid, er wordt gewerkt aan vaccins en de Tamiflu produktie draait op volle toeren.

Sorry Olorin, je bent slecht geinformeerd, op dit moment is er weinig tot geen reden om je zorgen te maken als je de feiten bekijkt.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid