Spring naar bijdragen

De Mexicaanse griep; Pandemie?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Precies, die weet dat varkentje wel te, eehhh, laat maar.
clown.gif

Seriously: van de 1.300 besmetten in Mexico blijken er 900 genezen te zijn. Maar daar hoor je de media ineens een stuk minder over. Terwijl 900 toch best een prima getal is. Elke dode is er natuurlijk één teveel, maar elke genezene is toch ook bijzonder mooi meegenomen.

De spaanse griep had "Maar" een sterf ratio van Plus/minus 2,5 procent. Momenteel is de sterf ratio in mexico zelfz 7 procent. Klinkt veelbelovend en laag, tot we ons herinneren wat de spaanse griep heeft aangericht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Seriously: van de 1.300 besmetten in Mexico blijken er 900 genezen te zijn. Maar daar hoor je de media ineens een stuk minder over. Terwijl 900 toch best een prima getal is. Elke dode is er natuurlijk één teveel, maar elke genezene is toch ook bijzonder mooi meegenomen.

Het word niet zoiets als de Zwarte Dood of Ebola. Het is een griep waar aanmerkelijk meer mensen aan sterven dan normaal. Verder lijkt het qua beeld teveel op de Spaanse Griep dan je gewoon weg kunt wuiven. Met name de hoge mortaliteit in ruwweg 25-45 jaar oud zit me dwars.....


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik bedoel, ik ben niet gevoelloos. Als het bekenden van mij zou overkomen zou het opeens dichtbij komen en dan zou ik ook tranen laten. Maar als ik er vanaf een afstand mijn zegje over mag doen vind ik het niet erg eerlijk gezegd. That's life.

Klopt helemaal. Ik zal er niet heel erg van wakker liggen, maar het lijkt me wel een virus om even op te letten....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

en dan doe ik zo m'n best voor een sterk immuunsysteem...

* hopeloos moet misschien maar weer gaan roken en minder groente en fruit gaan eten
puh2.gif

Ik rook alweer 5 sigaretten per uur terwijl ik een half krat bier wegwerk. Dat zal dat k*tvirus leren!!!! knipoog_dicht.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik rook alweer 5 sigaretten per uur terwijl ik een half krat bier wegwerk. Dat zal dat k*tvirus leren!!!!
knipoog_dicht.gifwidegrin.gif

hmmm... bier, sigaretten en veel vette pizza's party.gif

ik krijg er erg veel zin in

alleen zo jammer als er geen pandemie komt en ik weer 10 kilo zwaarder ben en niet goed meer kan ademen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alarmfase 4 wegens varkensgriep

GENEVE - De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft maandagavond tijdens spoedoverleg in Geneve het alarmniveau voor de dodelijke varkensgriep verhoogd van fase drie naar vier.

Oorspronkelijk zou de bijeenkomst dinsdag worden gehouden, maar de WHO besloot wegens de situatie in Mexico eerder bijeen te komen.

Volgens de VN-organisatie is het risico op een pandemie wezenlijk toegenomen. Hele gemeenschappen kunnen worden geraakt door besmetting van mens op mens.

De WHO wil nu de nadruk leggen op het tegengaan van de verspreiding van het nieuwe virus. Landen wordt gevraagd reisadviezen en controles van reizigers te overwegen.

Getroffen landen zouden vaccinatiecampagnes moeten overwegen, evenals beperking van de bewegingsvrijheid van personen in besmet gebied.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me er echt nog geen moment zorgen om maken. Het is nog steeds een "heel erg ver van m'n bed-show". Als ik op het punt zou staan om naar Mexico te gaan voor een lekkere strandvakantie, zou ik gewoon gaan zolang er geen gegronde reden is om niet te gaan. De kans dat je in Mexico ergens anders aan overlijdt is nog altijd veel groter (misdaad, verkeersongevallen, voedselvergiftiging....)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

"Het is nog steeds een "heel erg ver van m'n bed-show".

Het is in Engeland; je weet wel dat land aan de andere kant van de Noordzee. 2 bevestigde gevallen met rondom die gevallen weer andere griepgevallen. Niet heel ver van je bed meer dus.

Verder zitten wij wel goed want medicatie is ruim voor handen en zo, maar wanneer (ik geloof niet meer in als, het is al niet meer te stoppen denk ik) dit Afrika bereikt dan word dit de Grote Plaag van de 21-ste eeuw met miljoenen doden en zo.

Als dit een klapper gaat worden, (en daar ben ik wel bang voor) dan word het voor ons wellicht een paar weken op bed met een kuurtje Tamiflue maar elders word het een catastrofe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is geen Captain Trips

De fictieve Captain Trips had een mortaliteit van 99,97%. Deze griep heeft een mortaliteit tot 7%. En 2-3 miljard mensen oid hebben geen toegang tot virusremmers of andere behoorlijke medische zorg. Als het uit de hand loopt zijn miljoenen doden geen overdrijving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

k, dan een meer gefundeerde poging om ongemakkelijke gevoelens weg te nemen. Het volgende lijstje vond ik ergens op een ander forum

* Mexico rapporteert slechts de serieuze gevallen.

* In Mexico begon deze epidemie al 1 of 2 maanden geleden, toen we er nog niks van hoorden

* Het is nu sterk uitgebreid vanwege de katholieke tradities in Mexico rond Pasen, wanneer veel Mexicanen naar familie reizen voor Semana Santa

* Korte incurbatietijd.

* Mexico City is een van de grootste steden ter wereld zo niet de grootste.

* Wat je nu ziet is het resultaat van de ongecontroleerde eerste fase van de uitbraak.

* Mexico city is een van de vuilste steden ter wereld qua smog, dit heeft invloed op het afweersysteem van haar bewoners.

* Mexico city heeft heel veel heel arme bewoners met slechte medische zorg.

* Ondanks die factoren, zijn er toch 'maar' enkele tientallen of ruim honderd dodelijke slachtoffers. zonder deze te willen bagatelliseren, deze mensen zijn voornamelijk besmet in de onbekende fase.

Kijk je naar de rest van de wereld.

* We kennen een handjevol gevallen

* Het grote verschil is dat we het nu wél weten, en dus zit iedereen er boven op.

* Gevallen worden snel opgepikt en in vroeg stadium met medische zorg behandeld.

* Nul doden.

* Men heeft het al snel weer over Barcalona vs Hiddink en wat je gaat doen op Koninginnedag. Nogmaals ik wil er niet lacherig over doen, maar de op New York Times moet ik alweer zoeken naar een serieus artikel, de voorpagina is weer gewoon Senator dit en automobiel crisis dat.

* Kudos voor de Mexicaanse overheid, ze lijken de zaak daar ook goed aan te pakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De fictieve Captain Trips had een mortaliteit van 99,97%. Deze griep heeft een mortaliteit tot 7%. En 2-3 miljard mensen oid hebben geen toegang tot virusremmers of andere behoorlijke medische zorg. Als het uit de hand loopt zijn miljoenen doden geen overdrijving.

En vaccinatie is voor deze griep variant nog niet ontwikkeld.

Het zit er dik in dat wij dit virus ook in Nederland gaan aantreffen. De ziekte weet zich al in een redelijk tempo te verspreiden. Het zit nu al in Europa. Het is naïef te denken dat wij het niet krijgen.

Die 7% weet ik niet of dat zo is. Volgens mij is er nog niet heel veel duidelijkheid over. Maar het risico bestaat idd dat het wel eens zoveel doden kan gaan kosten.

Virologen nemen de ziekte iig erg serieus. Nou ja, de griep is ook een dodelijke ziekte. De bekende Spaanse griep is erg verwant aan onze huis-tuin-en-keuken griepjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

* Nul doden.

link

Misschien niet meer: twee doden in de USA mogelijk overleden aan de varkensgriep.


Samengevoegd:

Quote:

Die 7% weet ik niet of dat zo is.

7% is het hoogst genoemde percentage idd. Zal wss veel lager liggen, maar goed..

Link naar bericht
Deel via andere websites

tja als je het mij vraagd gaat het alleen maar erger worden.

Matthéüs 24:7 Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentiën, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.

Lukas 21:11 er zullen zware aardbevingen komen en hongersnoden en epidemieën alom, en er zullen aan de hemel grote en verschrikkelijke tekenen verschijnen.

het einde is naarbij. spoedig zullen wij Hem tegemoet gaan.

en ik kan niet wachten widegrin.gifparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@bartus3,

Ik wil de pret niet drukken hoor, maar dodelijke ziektes kwamen de afgelopen 2000 jaar al regelmatig voor. In de middeleeuwen had je de zwarte dood waar ongeveer 1/3 van de mensen in Europa aan dood ging.

Geloof me, er is helemaal niets nieuws aan zo'n griepje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@bartus3,

Ik wil de pret niet drukken hoor, maar dodelijke ziektes kwamen de afgelopen 2000 jaar al regelmatig voor. In de middeleeuwen had je de zwarte dood waar ongeveer 1/3 van de mensen in Europa aan dood ging.

Geloof me, er is helemaal niets nieuws aan zo'n griepje.

tja dat zal mischien zo zijn, maar er gebeuren wel meer dingen de laastte tijd die neit in de media verschijnen.

dus mijn conclusie is dat het er wel degenlijk mee te maken heeft knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid