Spring naar bijdragen

De Mexicaanse griep; Pandemie?


Aanbevolen berichten

Gezien het 1e berichtje wat of ik hier postte gelijk als conspiracy en spam werd weggeschreven krijg ik de indruk dat men het niet erg hoog opneemt aangaande de Mexicaanse griep en de injectie die niet alleen vol met zwaar gift zit maar tevens is uitgerust met een RFID-chip van 4 micron die waar je ook gaat zult worden getraceerd door satellieten. Oftewel toen ik met de trein Utrecht Centraal naderde op een hoog gebouw zag staan: RFID: geen privé! Die jongens die dat erop hebben gespoten waren wél bij de tijd.Mocht je de waarschuwingsfolder nog niet in je bus hebben gehad, kijk dan even op mijn site onder vermelding Vaccineren, want ik vrees dat het link naar buiten is waar zij zich meer druk maken, daar de teller dan minder registreert, hoewel ik me natuurlijk kan vergissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 192
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik heb het waarschijnlijk gehad inderdaad. De griep stelde niet veel voor, maar ik heb er wel een bronchitus aan overgehouden. Een bronchitus die ik overigens voor 75% toeschrijf aan mijn tabaksverslaving. Dat is ook een van de redenen dat ik analoog roken ga proberen te vervangen door elektronisch. Bij een normale griepepidemie gaan er in NL op het hoogtepunt ook iets van 50-100 mensen per week of zo, dus ik zou me er geen zorgen maken daarover, griep is een ziekte die dodelijk kan zijn. Dat het nu relatief veel jongeren betreft komt vooral omdat die nooit met dit type virus te maken hebben gehad plus een gigantische dosis botte pech.

@Belangrijk: wat voor achterlijke overheid hebben we eigenlijk dat ze eerst wachten tot er een keer een griep voorbij komt voor ze chips inspuiten terwijl iedereen al braaf zijn inentingen krijgt als hij baby is. En dat niet alleen: het chippen snap ik nog, maar waarom gelijk je versgechipte drones vergiftigen? En verder: je hebt totaal geen bewijs voor je van de pot gerukte hypothese.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mjah ik ben geen totale complotdenker maar ik heb wel erg mn twijfels bij deze vaccins.. vooral omdat er zoveel onduidelijkheden zijn. Mocht ik zelf tot de risico-groep behoren dan zou ik heel hard twijfelen of ik er gebruik van zou maken of niet.. Vooral vanwege het gebrek aan informatie..


Samengevoegd:

Wat ik ook slecht aangegeven vind is dat je ondanks de vaccins nog steeds de griep kan krijgen en ook dat het zo kan zijn dat je door de vaccins zelf niet ziek wordt maar wel anderen besmet..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

overigens is er nu toch wel een gezonde jongere aan overleden? of heb ik dat mis?

Ja, maar 1 gezonde jongere zegt niet zo veel. Misschien kreeg hij wel griep tegelijk met een andere ziekte, longontsteking bijvoorbeeld. Botte pech, maar verder niet. Ze hebben de details niet echt gepubliiceert. Ik denk dat er tijdens een normale griepepidemi ook wel gezonde jongeren sterven, maar griep is dan ook zelden zo nieuwswaardig geweest als nu.

Verder is dit virus voor een jonge mensen wss een variant waar hun afweer niet eerder mee in aanraking is geweest. Dit wordt ondersteund door het feit dat jongeren er behoorlijk ziek van kunnen worden.


Samengevoegd:

Quote:

Wat ik ook slecht aangegeven vind is dat je ondanks de vaccins nog steeds de griep kan krijgen en ook dat het zo kan zijn dat je door de vaccins zelf niet ziek wordt maar wel anderen besmet..

Klopt, maar dat geldt voor ieder griepvaccin, niet alleen voor deze intramusculaire tequillacocktail.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mjah ik ben geen totale complotdenker maar ik heb wel erg mn twijfels bij deze vaccins.. vooral omdat er zoveel onduidelijkheden zijn. Mocht ik zelf tot de risico-groep behoren dan zou ik heel hard twijfelen of ik er gebruik van zou maken of niet.. Vooral vanwege het gebrek aan informatie..

Hier ben ik het wel een beetje mee eens. Dat vind ik wel lastig, maar feit is dat als ik die griep krijg, ik (om medische redenen) toch wel een probleem heb. Dus wat dat betreft wil ik wel graag die vaccinatie. Het gebrek aan informatie maakt dat ik er toch over twijfel.

Quote:

Wat ik ook slecht aangegeven vind is dat je ondanks de vaccins nog steeds de griep kan krijgen en ook dat het zo kan zijn dat je door de vaccins zelf niet ziek wordt maar wel anderen besmet..

Dat is wel gek eigenlijk..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat is wel gek eigenlijk..

Niet echt. Lang niet alle vaccins bieden 100% bescherming. En hoe makkelijker de ziekteverwekker muteert hoe groter het risico dat je toch besmet raakt. Griep muteert behoorlijk.

Als je ingeent ben zal de ziekte vaak wel milder verlopen als je besmet raakt. Het kan goed zijn dat je niet voorbij de eerste fase komt van griep waarbij je zelf nauwelijks iets merkt, maar wel besmettelijk bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Klopt, maar dat geldt voor ieder griepvaccin, niet alleen voor deze intramusculaire tequillacocktail.

yeps..helemaal waar hoor!

maar toen meer dan 50 procent van het verplegend personeel in ziekenhuizen aangaf niet de vaccins te willen/gaan nemen (iets wat me ook aan t denken/twijfelen zet) werd hier heel heftig op gereageerd door te zeggen dat ze daardoor anderen in gevaar zouden brengen (omdat ze in aanraking zijn/komen met veel risico-mensen) Maar het wel nemen van vaccin betekent niet dat je de ziekte niet kan overbrengen.. Misschien wordt de kans wat kleiner maar als de griep zo heftig wordt als voorspelt.. maakt het feit dat de kans op 'het krijgen' (en daarmee overbrengen) van mexicaanse griep iets vermindert zou zijn eigelijk niks uit.. Dat is verwaarloosbaar. Als er veel mensen in jouw directe omgeving die griep hebben, en je hebt het vaccin genomen, dan blijft de kans dat je het krijgt nog steeds heel groot. ookal is die kans wel kleiner geworden dan als je niet het vaccin had genomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Niet echt. Lang niet alle vaccins bieden 100% bescherming. En hoe makkelijker de ziekteverwekker muteert hoe groter het risico dat je toch besmet raakt. Griep muteert behoorlijk.

Als je ingeent ben zal de ziekte vaak wel milder verlopen als je besmet raakt. Het kan goed zijn dat je niet voorbij de eerste fase komt van griep waarbij je zelf nauwelijks iets merkt, maar wel besmettelijk bent.

Dat het milder als je het krijgt is begreep ik, dat is bij de gewone griepprik ook zo. Dat het wel besmettelijk was áls je het dan krijgt is logisch, maar wat ik van Propje dacht te begrijpen is dat je door het vaccin besmettelijk bent, ook zonder dat je ziek bent of het virus oploopt. Dus dat het in het vaccin zit zegmaar. Maar dat heb ik dan blijkbaar verkeerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat het milder als je het krijgt is begreep ik, dat is bij de gewone griepprik ook zo. Dat het wel besmettelijk was áls je het dan krijgt is logisch, maar wat ik van Propje dacht te begrijpen is dat je door het vaccin besmettelijk bent, ook zonder dat je ziek bent of het virus oploopt. Dus dat het in het vaccin zit zegmaar. Maar dat heb ik dan blijkbaar verkeerd?

Propje legt e.e.a. uit, ik kan nog aanvullen dat vaccinatie de kans op besmetting op zich wel verminderd, maar een nadeel kan zijn dat je geen waarschuwing hebt dat je besmettelijk bent. Een asymptomatische besmetting bij een verpleegkundige op een afdeling voor longziektes lijkt me niet erg handig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ah oke. Maar wat zouden jullie doen ?

Ik laat me niet inenten denk ik. Ik ben 32 en gezond dus ik val in geen enkele risicogroep. Als ik het al niet gehad heb lig ik niet echt wakker van de gedachte dat ik een griep kan krijgen waar ik net als elke normale griep een kans heb van 0,0-nog-wat% om het niet te overleven.

Verder heb ik op zich geen bezwaar tegen een vaccin, maar ook via officiele weg doet met moeilijk over bijwerkingen die zich ongetwijfeld ook zullen voordoen in 0,0nog-wat% van de gevallen.

Maar daar heb je niets aan natuurlijk. Ik ken je situatie verder niet helemaal, maar beide keuzes lijken me op zich erg aanvaardbaar.

De enige complicerende factor is de impact die het Internationale Griepcircus op je heeft, denk ik. Als je je zorgen maakt over de griep moet je je laten inenten, wil je niet gechipped worden of zo, doe het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben wel risicogroep, en laat me inenten. Het lijkt me niet dat de overheid de risicogroep volspuit met spul waarvan de zaak erger wordt (het gaat al zo goed met de economie, laten we de burgers in leven houden). Klopt, het vaccin is met haast klaar gemaakt, weinig getest, etc. Tja, veel erger dan de griep zelf zal het wel niet zijn. Ik ben bang dat ik de pino ben als ik de griep krijg, gezien mijn reden om tot risicogroep te horen.

Gewone griepjes heb ik ook wel overleefd, dubbele longontstekingen en dat soort ongein ook. En ik laat me veeeels te bang maken door de media. De kans op borstkanker (1 op 8) is geloof ik groter dan doodgaan aan de mexicaanse. Maar toch ga ik die prik halen en heel hard hopen dat ik ook bij deze 'plaag' weer de dans ontspring zodat ik mezelf later uit kan foeteren dat ik me te veel opwind over dit soort zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En ik laat me veeeels te bang maken door de media. De kans op borstkanker (1 op 8) is geloof ik groter dan doodgaan aan de mexicaanse.

Een beetje offtopic, maar dat is ook een vrij nietszeggend cijfer.

Autorijden is veel gevaarlijker...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gezien het 1e berichtje wat of ik hier postte gelijk als conspiracy en spam werd weggeschreven krijg ik de indruk dat men het niet erg hoog opneemt aangaande de Mexicaanse griep en de injectie die niet alleen vol met zwaar gift zit maar tevens is uitgerust met een RFID-chip van 4 micron die waar je ook gaat zult worden getraceerd door satellieten. Oftewel toen ik met de trein Utrecht Centraal naderde op een hoog gebouw zag staan: RFID: geen privé! Die jongens die dat erop hebben gespoten waren wél bij de tijd.Mocht je de waarschuwingsfolder nog niet in je bus hebben gehad, kijk dan even op mijn site onder vermelding Vaccineren, want ik vrees dat het link naar buiten is waar zij zich meer druk maken, daar de teller dan minder registreert, hoewel ik me natuurlijk kan vergissen.

Hoe bedoel je complotdenken.. Een chip in een vaccin, laat me niet lachen..

Maar nu even serieus. Heb jij enig idee van hoe medicijnen en vaccins ontwikkeld worden en welke tests ze allemaal moeten ondergaan enzo voordat ze op de markt komen? Ik heb het idee van niet namelijk. Mocht mijn idee kloppen, dan wil ik je met alle liefde doorverwijzen naar websites waar alles tot in detail staat beschreven.

En nu de rest van de pagina's lezen.

Quote:

maar wat ik van Propje dacht te begrijpen is dat je door het vaccin besmettelijk bent, ook zonder dat je ziek bent of het virus oploopt. Dus dat het in het vaccin zit zegmaar. Maar dat heb ik dan blijkbaar verkeerd?

Van een vaccin zelf kan je nóóit besmettelijk raken. In een vaccin zit een onschadelijk gemaakt virus, met de karakteristieke eiwitten waar je immuunsysteem op reageert. Daardoor maakt je immuunsysteem afweercellen tegen die griepvirussen, en ontstaan er zogenaamde geheugencellen, die bij een nieuwe besmetting met het virus onmiddelijk in actie komen en het immuunsysteem aanzetten om onmiddelijk de aanval te openen. Daardoor kun je dan vaak de ziekte voorkomen omdat het immuunsysteem tot wel twee weken eerder in actie kan komen dan bij een eerste besmetting met een onbekend virus.

Overigens is de mexicaanse griep veel minder dodelijk dan de gewone seizoensgriep. Kijk hier maar even naar: gemiddeld aantal doden door de gewone wintergriep in NL: 250-2000 mensen (bron: wiki)

aantal doden tot nu toe door mex. griep in NL: 10 (bron: nu.nl, nieuwsbericht van 30 oktober link )

Die hele tien doden zijn gevallen in een periode van ongeveer twee á drie maanden. Als we dan even rekenen kom je op jaarbasis uit op 60 doden.

Ik zou banger zijn voor de gewone griep.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

een beetje stevige griep epidemie eist al vlot 1000 doden, een mildere 200, dus geen paniek over die paar sterfgevallen.

Precies. Dat wilde ik zeggen. Maar zonder argumenten is dat zon stomme one-liner. Spoiler:

En ik hou ervan om mensen met een nergens op gebaseerde mening even er even op te wijzen dat hun argumentatie niet klopt engel.gif
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Annzie, deze griep is pas net een beginnende epidemie in NL, dat betekent dat de grote golf zieken (en doden) nog moet komen. Niet dat dat schokkend zal zijn denk ik, maar 60 doden lijkt me onrealistisch. Ik zeg het maar even omdat het maar zo kan zijn dat er weken zullen zijn dat er meer dan 60 doden per week zijn. Dat is ook wat je kan verwachten bij een normale heftige griep.... Alleen dit keer gaat het wel het nieuws halen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid