Robert Frans 1.653 Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Quote: Op maandag 04 mei 2009 11:04:08 schreef JoostG het volgende: Mededeling via de beamers, gisteren op Heaven on Earth: "De twee meisjes met griep, zsm melden bij de EHBO". Kleingelovigen... Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 4 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Quote: Op maandag 04 mei 2009 10:54:09 schreef Light Jr. het volgende: [...] Niet echt. Besmettingen buiten Mexico: 450. Overlijdensgevallen: 1. Dat was dacht ik een Mexicaanse peuter die in Texas is behandeld. 1 op 10, denk je dat nou echt? Nu is men pas echt voorbereid, er wordt gewerkt aan vaccins en de Tamiflu produktie draait op volle toeren. Sorry Olorin, je bent slecht geinformeerd, op dit moment is er weinig tot geen reden om je zorgen te maken als je de feiten bekijkt. link de Spaanse begon meen ik net als deze dus houd die gedachte even vast. We hebben nu een virus waar vrijwel niemand nog aan bloodgestelt is en bij griep is vrijwel ieder afzonderlijk nieuw virus een mutatie op zijn ouder. We spelen nu dus wereldgewijs een spelletje russische roulette zeg maar. Link naar bericht Deel via andere websites
Timon 0 Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Ik ben ook al dagen niet lekker. Begon met niezen, snotteren, warm en koud, hoofdpijn en moeheid. Inmiddels is het niezen overgegaan in hoesten en valt de hoofdpijn mee, maar de rest is er nog steeds, weliswaar in mindere mate. Maarja, ik voelde me al niet lekker voordat ik naar HoE ging, dus ik verwacht niet dat het Mexicaanse griep is Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 ik heb hetzelfde mijn rij-instructeur ook... Het zal wel heersen Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 4 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 * MC springt in de auto om de huizen van Timon en hopeloos preventief dicht te metselen. Maak je geen zorgen quarantaine duurt traditioneel maar 40 dagen Link naar bericht Deel via andere websites
Timon 0 Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Quote: Op maandag 04 mei 2009 20:36:22 schreef hopeloos het volgende: Het zal wel heersen Even Barbapapa voor zijn: Jezus heerst! Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Quote: Op maandag 04 mei 2009 20:54:50 schreef Timon het volgende: [...] Even Barbapapa voor zijn: Jezus heerst! Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 4 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Quote: Op maandag 04 mei 2009 20:13:34 schreef Timon het volgende: Ik ben ook al dagen niet lekker. Begon met niezen, snotteren, warm en koud, hoofdpijn en moeheid. Inmiddels is het niezen overgegaan in hoesten en valt de hoofdpijn mee, maar de rest is er nog steeds, weliswaar in mindere mate. Maarja, ik voelde me al niet lekker voordat ik naar HoE ging, dus ik verwacht niet dat het Mexicaanse griep is Ik hoest al twee weken, hoop voor je dat jij er sneller af bent. Vriendlief is geveld door een flinke griep, maar is ook binnen 24 uur weer behoorlijk opgekrabbeld. Gelukkig maar. Die Mexicaanse griep vind ik ergens heel eng, maar aan de andere kant.. Als het serieus naar NL komt, tsja.. dan komt het. En wij zijn meestal wel zo sterk dat we zoiets kunnen overleven. Ja, de Spaanse griep heeft toen veel slachtoffers gemaakt, maar kom op, we zijn 90 jaar verder in de gezondheidszorg. Laten we die kennis gebruiken om de schade te beperken vooral in landen als Mexico. Want dat ligt nu helemaal op z'n gat door die griep. Wij sterke Westerlingen kunnen dat -zowel qua gezondheid als qua financiën- beter hebben denk ik.. Tuurlijk, ik vind het erg en zo, maar we moeten vooral geen spoken gaan zien en proberen te helpen waar dat kan.. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 30 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2009 Admod note: Offtopic posts verwijderd. Freespeech, voor snelle nietszeggende oneliners is Twitter uitgevonden, dit is een forum en hier discussiëren we met argumenten. Link naar bericht Deel via andere websites
Freespeech 0 Geplaatst 2 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2009 [knip] Vandaag is uit publicaties in Science van Fouchier en z'n groep aan het Erasmus en een groep van de CDC in de States gebleken dat het risico op longontsteking van de Mexicaanse griep A(H1N1) aanmerkelijk groter is dan van seizoensinfluenza omdat het veel dieper in de luchtwegen penetreert. We zitten dus niet alleen met een influenzapandemie maar in dit stadium reeds met een potentieel veel lethaler nieuw influenza dan aanvankelijk het zich in eerste aanleg liet aanzien. Plus de kansen die het virus door z'n hoge infectiegraad zal krijgen aan lethaliteit te winnen. Het kan dus nog veel ellende veroorzaken voordat effectief vaccin voorradig zal zijn. Admod note: Freespeech, voor feedback hebben we een subforum, genaamd Feedback. Daarnaast mag je toon wel wat respectvoller Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 3 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2009 Ik ben niet echt bangig aangelegd, maar ik houd wel mijn hart vast ivm mijn schoonoma van 90 en anderen in een risicogroep. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 3 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2009 mjah t schijnt dus dat hele oude en jonge mensen er minder van te vrezen hebben dan de categorie 30-50.. in de laatste groep vallen de meeste slachtoffers.. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 3 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2009 dat is misschien wel zo, maar mensen die al een zwakke gezondheid hebben lopen ook een verhoogd risico. Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 3 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2009 Mja, mocht ik hier ziek van worden dan stik ik Bij een normaal griepje afgelopen jaar kreeg ik al geen lucht meer, als deze heel diep in de luchtwegen/longen gaat zitten ben ik het haasje mocht ik 't krijgen. Maargoed, ben er niet zo bang voor In Nederland is het nog niet echt 'heersend' te noemen. Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 3 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2009 mwah.. het begint aardig te komen. Maar het zal een stuk sneller gaan na de vakantie denk ik Bovendien loopt het aantal doden ook sneller op dan eerst. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 3 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2009 O, maar tegen de tijd dat het vakantie is, zit ik toch veilig in Schotland. Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 3 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2009 Nog nietsch in Twente Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 3 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2009 Quote: Op vrijdag 03 juli 2009 11:39:21 schreef Olorin het volgende: O, maar tegen de tijd dat het vakantie is, zit ik toch veilig in Schotland. je moet toch een keer terugkomen Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 3 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2009 Quote: Op vrijdag 03 juli 2009 11:41:33 schreef hopeloos het volgende: [...] je moet toch een keer terugkomen Dan neem ik wel voor jullie een paar van die griepvriendjes mee terug naar Nederland. Link naar bericht Deel via andere websites
Eefz 0 Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2009 'k Haal 'm even omhoog... Ondertussen is de Tamiflu verspreid over de apotheken, zijn ze het vaccin op mensen aan het testen, worden in ziekenhuizen preventieve maatregelen getroffen, en worden meer en meer Nederlanders besmet... Het lijkt toch groter te worden dan ik gedacht had. Of zouden we de schade beperkt kunnen houden met al onze kennis en voorbereiding?... Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2009 Quote: Op donderdag 06 augustus 2009 15:19:41 schreef Eefz het volgende: Het lijkt toch groter te worden dan ik gedacht had. Of zouden we de schade beperkt kunnen houden met al onze kennis en voorbereiding?... Wat? De pandemie of de berichtgeving in de media...? Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2009 Quote: Op donderdag 06 augustus 2009 15:19:41 schreef Eefz het volgende: Het lijkt toch groter te worden dan ik gedacht had. Of zouden we de schade beperkt kunnen houden met al onze kennis en voorbereiding?... Mij valt het tot nu toe reuze mee. Het had allemaal een stuk ernstiger kunnen zijn. Het virus is tamelijk onschuldig (natuurlijk gaan er mensen dood, maar het is bv geen vogelgriep, waar je maar 50% overlevingskans hebt). En er is ook al een vaccin ontwikkeld. Wat wil je verder nog beperken dan? Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2009 Thomas Berge Ik zal de juigsmiley maar achterwege laten Nee, het is wel triest voor hem.. Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2009 Natuurlijk is het groot, het is een pandemie. En natuurlijk worden er geneesmiddelen verspreid, net als bij alle andere ziektes het geval is. Dat zegt dus niet zoveel. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 6 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2009 Quote: Op donderdag 06 augustus 2009 16:42:44 schreef Morphogenesis het volgende: Thomas Berge Ik zal de juigsmiley maar achterwege laten Nee, het is wel triest voor hem.. Ja, heel fijn dat ie dat meeneemt naar Haaksbergen. * JoostG mijdt de Von Heijdenstraat de komende dagen maar... Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten