Spring naar bijdragen

Het grote computerproblementopic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 666
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Mijn laptop speelt geen cd'tjes meer!
boosrood.gif

Mediaplayer opent wel gewoon als ik een cd insteek, maar doet dan eigenlijk verder niks en dan komt er deze melding:

Er is een fout opgetreden bij het lezen van het cd-station in de digitale modus. Klik op OK om over te schakelen naar de analoge modus. Klik op Annuleren om te proberen opnieuw af te spelen in de digitale modus.

Noch OK, noch annuleren leiden tot een afspelende cd.
boosrood.gif

Andere player installeren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kun je wel de inhoud van de cd bekijken via windows verkenner? En heb je het zelfde probleem bij andere cd's?

Ik heb het probleem bij verschillende cd's ja. Muziek die op mijn laptop staat, wil mediaplayer trouwens wel probleemloos afspelen. Gisteren speelde hij wel nog gewoon cd's trouwens. Maar wat bedoel je met inhoud van de cd bekijken? bloos.gif

(In mediaplayer komen de titels van de liedjes trouwens wel, dus hij kan alleszins iéts lezen van wat er op de cd staat, hij speelt het gewoon niet.)

Leid: Ik zou eigenlijk niet weten hoe ik dat moet doen. bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb het probleem bij verschillende cd's ja. Muziek die op mijn laptop staat, wil mediaplayer trouwens wel probleemloos afspelen. Gisteren speelde hij wel nog gewoon cd's trouwens. Maar wat bedoel je met inhoud van de cd bekijken?
bloos.gif

(In mediaplayer komen de titels van de liedjes trouwens wel, dus hij kan alleszins iéts lezen van wat er op de cd staat, hij speelt het gewoon niet.)

Leid: Ik zou eigenlijk niet weten hoe ik dat moet doen.
bloos.gif

Met 'windows verkenner/deze computer of hoe dat ook nu tegenwoordig weer heet. smile.gif

Zeg maar het programma waarmee je de inhoud van je harde schijf of usb stick ook mee kunt bekijken. En dan kijken of je de bestanden van je cd ermee kunt zien. En zo ja, dan kijken of je ze kunt openen door er dubbel op te klikken en kijken of ze dan wel afspelen. smile.gif

Dit programma:

vista-windows-explorer.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik slaag er meestal nog net in om een programma te installeren, maar ik zou niet weten waar ik zo'n andere player zou moeten vinden ofzo. Voor iemand die uren per dag zit te computeren, ben ik echt ontzettend digibeet. bloos.gif

Ik ga het denk ik voorlopig maar houden op mijn standaard-approach bij dingen aan mijn laptop die het niet meer doen: negeren en hopen dat het weer werkt de volgende dag. Vaak lukt dat nog ook. widegrin.gif Anders ga ik hier de halve dag mee zitten prutsen en krijg ik helemaal geen werk gedaan, ik ken mezelf...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh, dat. Daar komt gewoon op dat er een cd in zit, maar verder niks van welke cd of welke nummers daar op staan ofzo. Als ik erop klik, gaat het gewoon weer naar die niet-werkende mediaplayer dus daar heb ik niks aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welk station geeft de cd aan?

Staat er bijvoorbeeld (D: ) of (E: ) bij?

Dan moet je even proberen links boven op de plek waar in de afbeelding > computer > staat te klikken en dan bijv D: intikken en op enter drukken.

Als het goed is opent die dan de cd zonder meteen media player te openen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ff alles weggedit, je hebt geloof ik alleen een afsluitscherm in XP?

Vista en 7 regelen alles via menu, en daar is geen standby meer te vinden.

In XP, ergens in

Start-Configuratiescherm-Energiebeheer (Power Options?)

Daar moet ergens een optie staan om Standby in te schakelen, misschien tegelijk met hibernation inschakelen.

Andere goede reden kan zijn dat je nog niet de juiste videokaart drivers hebt geinstalleerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het volgende probleem doet zich voor:

Ik wil een cd branden voor een vriend, dus ik koop mij een pak gewone standaard CD-R's bij de Kruidvat. Van 700 MB, 1-52x speed staat er op. Ik heb een gloednieuwe Vaio. Maar mijn computer weigert die meuk dus te herkennen, ik heb ze nu alle tien geprobeerd maar hij pakt ze niet, terwijl ik verder nooit problemen heb. Hoe kan dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zit een brander in ja, en ik kan zelfs Blu-ray afspelen dus dat zit wel goed. Maar Windows heeft dus gewoon niet in de gaten dat er überhaupt een cd in zit, en de brandsoftware (PowerIso) ook niet. Er verschijnt in de verkenner geen optie om de cd te verkennen, niks. Ik heb er net een ander merk (gebrand; had geen blanco meer) in gestopt en die werkt wel. Dus er is echt iets aan het handje met die Kruidvat-dingen.

Dingo, hoe verlaag ik die schrijfsnelheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid