Spring naar bijdragen

Het grote computerproblementopic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 666
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Je luchtstroom is belabberb in je kast dat is ook een reden van veel hogere temperaturen.

Dat denk ik juist niet. Zet ik via een fancontroller de case fans uit\zachter zie ik via everest de temperaturen stijgen.

Maar volgens mij was een goede airflow toch: Onder voor naar binnen blazen, en achter bovenin eruit..?

En dan heb ik nog een 240mm fan aan de zijkant die voor veel lucht verplaatsing zorgt.

Of ik moet die hele theorie verkeerd hebben begrepen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

De theorie is dat je één zo breed mogelijke luchtstroom over de heetste onderdelen voert, dus voorkant in achterkant uit is op zich correct alleen die joekel aan de zijkant verstoort de boel, zeker als die op naar buiten blazen staat ingesteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De theorie is dat je één zo breed mogelijke luchtstroom over de heetste onderdelen voert, dus voorkant in achterkant uit is op zich correct alleen die joekel aan de zijkant verstoort de boel, zeker als die op naar buiten blazen staat ingesteld.

Nee, blaast naar binnen.

Achterkant is de enige plek waar het naar buiten wordt gedreven.

Als je je hand erbij houd, voel je een warme lucht flow. Dus het lijkt erop dat het goed wordt afgevoerd. Zeker als je kijkt naar de dalende temperaturen wanneer ik de case fans aan zet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, blaast naar binnen.

Achterkant is de enige plek waar het naar buiten wordt gedreven.

Als je je hand erbij houd, voel je een warme lucht flow. Dus het lijkt erop dat het goed wordt afgevoerd. Zeker als je kijkt naar de dalende temperaturen wanneer ik de case fans aan zet.

In dat geval zou het gezien de omvang van die zijventilator een aardig experiment zijn om de zijventilator naar buiten en die bovenin naar binnen te laten blazen. Dan zit ie wel niet bovenin maar qua omvang compenseert dat wel en als ik het goed gezien heb zit ie boven de uitbreidingskaarten dus dat koelt lekker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is een erg goed idee sjoerule.gif Heb ik nog niet aan gedacht smile.gif

Zit ik alleen met het volgende:

P6230046.jpg

De bovenste case fan blaast dus naar binnen, en komt tegen de CPU koeler. Ik moet dus zorgen dat deze naar beneden blaast, richting gpu zodat de warme lucht naar buiten kan worden gezogen door die grote fan?

Volgens mij zou dat een erg goed idee zijn smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat is een erg goed idee
sjoerule.gif
Heb ik nog niet aan gedacht
smile.gif

Zit ik alleen met het volgende:

De bovenste case fan blaast dus naar binnen, en komt tegen de CPU koeler. Ik moet dus zorgen dat deze naar beneden blaast, richting gpu zodat de warme lucht naar buiten kan worden gezogen door die grote fan?

Volgens mij zou dat een erg goed idee zijn
smile.gif

Dat is wel het idee ja want die grote fan moet wel aanvoer van lucht krijgen, dus die boven-fan moet dan in ieder geval naar binnen blazen en niet meer naar buiten want dat trekt ie niet ten opzichte van die grote zij-fan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat wij altijd doen met big-tower kaseten. Is om te proberen om elke component apart te koelen. Er zit gewoon geen goede air-flow in die kasten. De kasten zijn eigenlijk niet bedoeld voor dit soort systemen, maar meer voor systemen met vele hardeschijfen(Server idee).

Geluidskaart? Tja.. Zijn er eigenlijk maar 2 merken in Nederlans. Asus en Creative. Hangt ook erg van je wensen en je budget af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nu de setup staan die Dingo aan gaf.

Ik heb atm nu 4 bevindingen widegrin.gif

1. Mijn gpu fan draait in eens op 25% ipv de 100% die hij eerst deed.

2. Ik moest mijn graphics drivers opnieuw installeren

3. Ik kan de temperaturen niet aflezen van m'n 2 videokaarten.

4. Mijn geluid is nu veel mooier widegrin.gif

Ik ga eens kijken hoe ik die fanspeed hoger kan krijgen. Even Rivatuner erbij pakken smile.gif

@Rickky

Ik heb een geluidskaart van het merk, schrik niet, Club3D.

Ik heb deze genomen omdat er alleen maar reviews waren die vol lof waren. Geen enkel negatieve review. Hoogstens een klein puntje.

Overigens staat deze kaart ook bekend als de Auzentech X-plosion widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus uiteindelijk de luchtstroom verbeterd en dus de goedkope oplossing...
knipoog_dicht.gif

Dat ga ik zo bekijken.

Systeem draaide wel met geluidskaart en videokaarten erin. Alleen zodra ik zwaar ging gamen, gaf dat Artifacts.

Zodra ik de temperaturen kan zien kan ik wel eens heel blij worden big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een probleempje van niks. Nou ja, dat is weer eens wat anders, zullen we maar zeggen. En beter een klein probleem dan een groot.

Ik gebruik de Online Bijbel (die dus helemaal niet online is, maar op DVD). Als ik bij een bijbeltekst een commentaar open, is het lettertype van het commentaar altijd Times New Roman. Tenminste, daar lijkt het wel verdacht veel op.

Ik heb geprobeerd om het via het menu-item voorkeuren te veranderen, maar ik kan nergens vinden hoe ik het lettertype waarin de commentaren worden weergegeven kan wijzigen. muur.gif

Kan iemand me daarbij verder helpen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf een oudere versie van de Online Bible en daar geldt het lettertype wat ik instel onder Extra>Voorkeuren tabje Lettertypen ook voor de commentaren. Maar het openingscherm waarin me verteld wordt dat mijn versie verouderd is gebruikt Times Roman of iets wat daar tegenaan ligt. Welke versie heb jij?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn versie van Online Bible is 2.10.09. Dat staat er tenminste als ik bij Help klik op Over. Het is de Studie-editie uit 2008.

Ik heb alle lettertypes die beschikbaar zijn veranderd in sans-serif types. En toch blijft de tab met commentaren in Serif, waarschijnlijk Times.

Welke versie gebruik jij, Dingo?

Link naar bericht
Deel via andere websites

En speciaal voor Morphogenesis voor het oude probleem van de systemtray op de tweede monitor: Objectdock van Stardock, ziet er gelikt uit en de Plusversie (19.95 USD) geeft ook toegang tot de systemtray! Daarbij kun je ook kiezen voor twee docks, één per monitor!

Kleine aanvulling er is ook een docklet voor de systemtray in de free version hier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Ik heb een png-bestand dat ik liever als vector-afbeelding wil gebruiken (vanwege de verschillende schaalgrotes die ik nodig heb). Heeft iemand een tip hoe ik dat kan omzetten?

Irfanview is gratis en kan heel veel formaten aan, zie hier. Anders zijn er nog wel andere specifieke utilities maar dan moet je even melden naar welk formaat je toe wilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid