Spring naar bijdragen

Het grote computerproblementopic


Aanbevolen berichten

Quote:

Kan op zich prima onder Linux. Zoek maar 's op Myth-tv dan vind je al het een en ander. En DHCP,DNS en firewall doet een Linuxsysteem met losse handen, echt geen enkel probleem en voor een NAS installeer je Samba met CIFS.

Bedankt smile.gif Ik ga het uitpluizen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 666
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Okee. Ultramon had ik al ingesteld voor een 2e taakbalk, dus dat gaat goed.

Wat ik echter wil is dat de system tray, dat dingetje met die klok, nvidia panel, virrusscan enzo ook op de 2e monitor komt te staan.

En dat powertooltje is dat alleen voor XP? Ik heb Vista en Win 7 namelijk. En ik zie dat het niet compatible is met elkaar. Dus ben ik of van Nvidia of van ultramon afhankelijk
puh2.gifwidegrin.gif

Heb je deze al eens uitgeprobeerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Heb je
al eens uitgeprobeerd?

Da's dat onderdeel van Windows Aero.

Wat ik zoek is een systemtray. Dat stukje waar de klok in staat, en al die pictogrammen in staan. dus niet overschakelen. Alleen die pictogrammen. En de klok erbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Michiel, misschien weet jij dat. We hebben Pc's over thuis. En nu wil m'n pa een server maken, en ik een media center. Kan ook beide, ik een mediacenter, hij een server, maar kan je dat dmv linux combineren?

Ik weet dat je een XP mediacenter hebt, maar iets als OpenSuSe. Zou dat werken?

Ja, dat kan, zoals Dingo al zegt Myth is een goede daarvoor, voor OpenSuse is er ook Elisa een media center stukje software (en ook andere pakketten).

Quote:
n een vraag weer daar boven op, ik wil er dan een 1 of 2 TB hdd erin douwen, en er ook gelijk een NAS van maken. Zodat ik er van buitenaf gewoon bij kan, en evt extern commando's geven om iets te downloaden.

Kan je deze 3 dingen combineren in 1 pakket?

Dus server, die zorgt voor DHCP, DNS, traffic bijhoud, firewall, en netwerkschijf. NAS als netwerkschijf, maar ook dat je er vanbuitenaf bij kunt, en een mediacenter
widegrin.gif

En dat op 1 Pc, en draaiend op 1 OS. En het liefst niet virtueel.

Het is allemaal mogelijk om dat met 1 PC met Linux (opensuse) voor elkaar te krijgen. Afhankelijk van wat je wilt zou je kunnen kiezen voor een andere distro. Opensuse heeft echter ten opzichte van andere distro's een streepje voor op uitwisselbaarheid met winblows.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Da's dat onderdeel van Windows Aero.

Wat ik zoek is een systemtray. Dat stukje waar de klok in staat, en al die pictogrammen in staan. dus niet overschakelen. Alleen die pictogrammen. En de klok erbij.

Ik heb op m'n werk 2 schermen en gebruik ultramon om de taakbalk uit te breiden, maar ik weet dat er ook een optie is om hem te spiegelen - dat je dus je programma's zowel op het linker scherm als op het rechterscherm in de taakbalk hebt staan. Spiegelt hij dan ook niet de systemtray (nooit geprobeerd)?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, spiegelen is niet de bedoeling. Echt 2 aparte monitoren.

Ultramon werkt perfect, en ik heb 2 taakbalken. Wat ik echter mis is de systemtray, dus de klok, everest om m'n temperaturen af te lezen, virrusscan en dat soort dingen. Dus dat wil ik zowel mintor 1 als monitor 2.

Die andere als primair zetten heeft geen zin, want dan kan ik niet in 3D gamen op een of andere vage manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, spiegelen is niet de bedoeling. Echt 2 aparte monitoren.

Ultramon werkt perfect, en ik heb 2 taakbalken. Wat ik echter mis is de systemtray, dus de klok, everest om m'n temperaturen af te lezen, virrusscan en dat soort dingen. Dus dat wil ik zowel mintor 1 als monitor 2.

Die andere als primair zetten heeft geen zin, want dan kan ik niet in 3D gamen op een of andere vage manier.

Ik bedoel dus alleen de taakbalk spiegelen via ultramon he, niet je hele monitor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat moet je met een laptop doen die helemaal niets meer doet. Hij gaat niet eens meer aan. In ieder geval niet als 'ie niet aangesloten is aan het lichtnet. Daarbij doet 'ie, als 'ie dat wel is, helemaal niets. Ik hoor dat hij aan is, maar verder gebeurt er niets.

widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat moet je met een laptop doen die helemaal niets meer doet. Hij gaat niet eens meer aan. In ieder geval niet als 'ie niet aangesloten is aan het lichtnet. Daarbij doet 'ie, als 'ie dat wel is, helemaal niets. Ik hoor dat hij aan is, maar verder gebeurt er niets.

widegrin.gif

Dat klinkt alsof ie op sterven na dood is. Het enige wat dan nog zin heeft is het garantiebewijs uit de oude schoenendoos halen en kijken of je daar nog wat aan hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even hierheen verhuizen:

Pc kapot..

Na alles te hebben gecontroleerd trek ik 1 conclusie: Moederbord defect.

Mailtje naar alternate gestuurd met het volgende:

Geachte heer\mevrouw,

Onlangs heb ik bij u in de winkel een moederbord gekocht die in de snuffelhoek stond. Het gaat om een Asus M3N-HD\HDMI.

Vanaf het moment dat ik het had ingebouwd, had hij kuren. Dit kon ik verhelpen door alles er opnieuw in te zetten.

Nu heb ik een nieuwe dvd brander gekocht, met S-ATA aansluiting, en mijn moederbord blijft hangen voor de bios. Bios post niet. Hij blijft gewoon hangen.

Vanavond heb ik dus letterlijk alles geprobeerd; stuk voor stuk alles ingebouwd en concluderen aan het piepje of de bios, en dus het moederbord opstart.

Als ik bij het laatste onderdeel ben aangekomen of nog 2 componenten ervoor, en het maakt niet uit welk component, het kan zowel geheugen, videokaart als S-ATA aansluitingen zijn, doet hij het niet meer.

Vanavond kreeg ik hem aan de praat met alle onderdelen erin. Wat mij opviel een tijdje geleden is dat het noodzakelijk is de S-ATA aansluitingen op een bepaalde volgorde aan te sluiten. Is dit niet het geval, start windows simpelweg niet op, en krijg ik een No OS failure.

Nadat alles werkte kreeg ik dit probleem ook, ik schakel de pc uit, haal stroom er van af, verwissel de S-ATA kabels, en het liedje begon opnieuw.

Dit begint mij heel erg te irriteren. Dit is de 5e keer in 2 weken tijd, met nauwelijk modificaties aan de hardware.

Graag hoor ik van u een mogelijke oplossing. Ik vroeg aan de verkoper of het ding nog deed, en volgens hem deed hij het nog omdat het anders niet verkocht mocht worden..

Ik hoop graag wat van u te horen,

Met vriendelijke groeten,

Morphogenesis

Ik ben benieuwd...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mailtje terug gehad met het volgende. Overigens valt het me tegen dat dit wel een automatisch systeem lijkt\is en niet een persoonlijk geschreven bericht is.

Maar goed:

Geachte heer/mevrouw,

Wij raden u aan het product compleet en in de originele verpakking aan ons retourneren naar onderstaand adres ter beoordeling. Let u er op dat het ontbreken van (kopie) aankoopfactuur en/of klachtomschrijving kan leiden tot vertraging in de afhandeling.

Indien u langskomt, hoeft u geen klachtomschrijving mee te nemen. U kunt aan de balie uitleggen wat het probleem is. Indien dit met een korte test kan worden afgehandeld kan dit aan de balie worden getest. Dit wordt door de servicemedewerker aan de balie beslist. Indien het product defect is kan deze volgens garantiebepalingen door de klantenservice worden afgehandeld.

Wanneer u het product verzendt, mag u de originele verpakking niet als verzendverpakking gebruiken. Verpakt u het product degelijk, zodat er tijdens transport geen beschadigingen optreden. Niet degelijk verpakte producten worden niet in behandeling genomen. Wij verpakken ze opnieuw en sturen ze retour. Voor retournering berekenen wij in dat geval verzendkosten en herverpakkingskosten aan u door. Deze worden onder rembours in rekening gebracht en derhalve verhoogt met rembourskosten. Tevens nemen wij geen pakketten in behandeling die ongefrankeerd naar ons verzonden worden.

Wij adviseren u het product aangetekend en/of verzekerd te versturen. Het is helaas onze ervaring dat vooral hele kleine en heel grote producten regelmatig niet aankomen, omdat ze in het bezorgingproces van de vervoerder zoekraken. Als u uw product aangetekend verstuurt moeten wij tekenen voor ontvangst en krijgt u een bewijs dat het bij ons is afgeleverd. Verzekert u het product, dan heeft u recht op een vergoeding mocht het bij de vervoerder zoekraken.

We wijzen u er op dat voor producten die ten onrechte ter garantie worden aangeboden, onderzoekskosten met een minimum van euro.png 13,50 in rekening worden gebracht.

Met vriendelijke groeten,

Alternate Nederland Technische Dienst

P.S.: Graag bij een reactie op deze email de berichtgeschiedenis niet verwijderen, zodat wij de complete correspondentie met u in één keer kunnen nalezen. Op deze manier kunnen wij u beter en sneller van dienst zijn.

Handelsweg 110, 2988 DC Ridderkerk

Tel: 0180 - 44 08 90 Fax: 0180 - 44 08 36

Internet: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alternate staat wel redelijk goed bekend anders. Heb je nog geprobeerd het spul op een andere voeding aan te sluiten zodat je zeker weet dat het aan het moederbord ligt en niet de voeding onderuit getrokken wordt. Dit omdat je zegt dat het op twee na alle onderdelen aanbrengen het probleem begint.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alternate staat wel redelijk goed bekend anders. Heb je nog geprobeerd het spul op een andere voeding aan te sluiten zodat je zeker weet dat het aan het moederbord ligt en niet de voeding onderuit getrokken wordt. Dit omdat je zegt dat het op twee na alle onderdelen aanbrengen het probleem begint.

Kan ik nog proberen. Ik ga ook nog het geheugen proberen.

Overigens na dat mailtje heb ik mn hele pc gestript, dus alleen cpu en geheugen overgehouden. Geen gpu, geen geluid, geen drives.

Ook geen resultaat. Als het de voeding zou zijn zou het niet opstarten lijkt me..

Die 4 pin powercable voor cpu zit ook goed aangesloten. Heb ik ook al naar gekeken.

Maar goed, ik heb nog een goedkope 400W voeding liggen. Ga ik daarmee testen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat moet je met een laptop doen die helemaal niets meer doet. Hij gaat niet eens meer aan. In ieder geval niet als 'ie niet aangesloten is aan het lichtnet. Daarbij doet 'ie, als 'ie dat wel is, helemaal niets. Ik hoor dat hij aan is, maar verder gebeurt er niets.

widegrin.gif

En doet deze het ook niet op enkel de batterij? En wat gebeurd er als je de batterij eruit haalt en dan op het lichtnet aanzet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mn beeldscherm heeft overal vreemde strepen... het beeld blijft hetzelfde, maar er staan streepjes overheen... meestal een beetje in de vorm die de achtergrond ook heeft.

Dinsdag wordt ie voor reparatie opgehaald... ERg vreemd. Iemand een idee wat het kan zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid