Spring naar bijdragen

Het grote computerproblementopic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 666
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

supreme nerd god + outlook?
cry.gif
Schaam je! Ga eens snel je excuses aanbieden in het nerd-topic.

Nee, ik sprak gewoon wat makkelijker widegrin.gif

Ik gebruik OpenSuSe, en gebruik de mailclient daarvan. De outlook voor windows zegmaar widegrin.gif

clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, ik sprak gewoon wat makkelijker
widegrin.gif

Ik gebruik OpenSuSe, en gebruik de mailclient daarvan. De outlook voor windows zegmaar
widegrin.gif

clown.gif

goede smoes knipoog_dicht.gif

Als ik me niet vergis sprak Calvijn al over hoe God zich aanpaste (adaptie) aan de mens door in menselijke taal te spreken. Begrijp ik goed dat jij je als nerd god ook aanpast aan de M$-untermensch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

goede smoes
knipoog_dicht.gif

Als ik me niet vergis sprak Calvijn al over hoe God zich aanpaste (adaptie) aan de mens door in menselijke taal te spreken. Begrijp ik goed dat jij je als nerd god ook aanpast aan de M$-untermensch?

Ja, er zijn weinig tot geen mensen die mijn taal spreken.

Daarom verlaag ik mij in niveau en formuleerde ik het zo.

En alsjeblieft, bespaar het me om te vragen dat als ik God ben, ik het antwoord niet weet op me eigen vraag.

widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Morpho heeft een vraag. Ik heb dus nu 2 monitoren, 1 voor gamen, en films, en de andere voor al het werk wat niet kan op de andere monitor als ik film kijk of aan het gamen ben.

Ideaal, want ik als Supreme Nerd God wil wel de temperaturen weten van mn GPU, CPU, CPU Core 1 & 2, GPU omgeving, Und so weiter.

Maar goed, ik heb de taakbalk door een programma uitgebreid naar de tweede monitor, zodat ik ook daarop kan minimaliseren. Programma heet Ultramon.

Wat ik echter mis, is de system tray bij de 2e monitor. Klonen is niet de bedoeling, en ik wil van die monitor niet m'n primaire monitor maken, gewoon op secundaire monitor houden, maar met systemtray, zodat ik ik Everest die mijn geniale temperaturen afleest, daarin kan minimaliseren, evenals Outlook en ander soort programma's.

Okee, een heel lulverhaal, maar wie wat ik bedoel en wil mij helpen?
big-smile.gifsmile.gif

Ik weet wat je bedoeling is smile.gif Een tweede taakbalk kun je met Ultramon gewoon instellen. Onder Options de tab, Smart Taskbar enable aanvinken, eventueel kiezen of je alle tasks wilt zien of alleen die op de tweede monitor te zien zijn.

Maar wat net zo effectief is, is de Alt-Tab Replacement van MS uit Powertoys series hier als je dan Alt Tab doet krijg je een schermpje met al je actieve programma's waaruit je gewoon met je muis kunt kiezen. Daarmee hoef je je programma's niet naar de achtergrond te drukken en kun je ze makkelijk selecteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik weet wat je bedoeling is
smile.gif
Een tweede taakbalk kun je met Ultramon gewoon instellen. Onder Options de tab, Smart Taskbar enable aanvinken, eventueel kiezen of je alle tasks wilt zien of alleen die op de tweede monitor te zien zijn.

Maar wat net zo effectief is, is de Alt-Tab Replacement van MS uit Powertoys series
als je dan Alt Tab doet krijg je een schermpje met al je actieve programma's waaruit je gewoon met je muis kunt kiezen. Daarmee hoef je je programma's niet naar de achtergrond te drukken en kun je ze makkelijk selecteren.

Wow.. thx big-smile.gif

Jij moet worden gekroond tot Supreme Nerd OpperGod widegrin.gifknipoog_dicht.gif

Ik ga thuis gelijk kijken.. big-smile.gif

En nog een vraag, als ik aan het gamen ben dan is mijn scherm gelocked, en kan ik alleen kijken naar het 2e scherm, niet met m'n muis er naar toe. en dan locken in de zin dat ik niet met mn muis naar het andere scherm kan.

Het lijkt mij zo nu en dan handig om tijdens het gamen, te msn'nen, trainers opzoeken en te crediblen engel.gif

Maar dat wordt lastig met een gelocked scherm. Ik heb geen zin in alt-tab en dan pas kunnen msn'nen. Kan dat dus ook met dat powertoys tooltje? big-smile.gif

Mijn dank is groot

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wow.. thx
big-smile.gif

Jij moet worden gekroond tot Supreme Nerd OpperGod
widegrin.gifknipoog_dicht.gif

Ik ga thuis gelijk kijken..
big-smile.gif

widegrin.gif

Quote:
En nog een vraag, als ik aan het gamen ben dan is mijn scherm gelocked, en kan ik alleen kijken naar het 2e scherm, niet met m'n muis er naar toe. en dan locken in de zin dat ik niet met mn muis naar het andere scherm kan.

Het lijkt mij zo nu en dan handig om tijdens het gamen, te msn'nen, trainers opzoeken en te crediblen
engel.gif

Maar dat wordt lastig met een gelocked scherm. Ik heb geen zin in alt-tab en dan pas kunnen msn'nen. Kan dat dus ook met dat powertoys tooltje?
big-smile.gif

Mijn dank is groot

Als je dat alt-tab tooltje gebruikt, komt het schermpje op je primaire beeldscherm en verdwijnt gelijk weer als je iets selecteert of de Alt Tab toets loslaat. Selecteer je een programma dat in het tweede scherm draait dan springt je muis naar het andere scherm en wordt het geselecteerde programma actief.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je dat alt-tab tooltje gebruikt, komt het schermpje op je primaire beeldscherm en verdwijnt gelijk weer als je iets selecteert of de Alt Tab toets loslaat. Selecteer je een programma dat in het tweede scherm draait dan springt je muis naar het andere scherm en wordt het geselecteerde programma actief.

big-smile.gif Bedankt! smile.gif

Ik ga kijken of ik een standbeeld voor je kan regelen knipoog_dicht.gif

Dan krijgt ie een ereplaats; namelijk naast mijn 3 standbeelden widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dat is meestal het gevolg van programma's die in de achtergrond actief zijn en dat kan van alles zijn van virusscanners tot virussen, rootkits etc. Of je gebruikt een programma wat geheugen "lekt".

Ok. Dank voor j reactie. Begreep dat je svchost ook kon veranderen? (Dat heeft toch met Achtergrond te maken?) Of heb je een paar links met tips voor me?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...] Ok. Dank voor j reactie. Begreep dat je svchost ook kon veranderen? (Dat heeft toch met Achtergrond te maken?) Of heb je een paar links met tips voor me?

svchost is zgn helperprogramma dus dat zegt niet zoveel. Eventuele links poeh, zoveel mogelijkheden dat ik met geen mogelijk kan zeggen wat voor jou van toepassing is. Wat je wel kan doen is zorgen dat je antivirussoftware uptodate is, Ad-aware of een andere spywarekiller installeren om te zien of er vreemde programma's actief zijn kun je ZoneAlarm installeren zodat je een melding krijgt als een programma toegang tot internet probeert te krijgen. Daarmee heb 99% wel te pakken denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]
party.gif
nog een bekeerde gebruiker hier...[...]Gebruik je Evolution? Of werk je met KDE?

Pfff... Even kijken, volgens mij KDE, maar dat durf ik niet te zeggen.

Nee, ik gebruik wel Windows icm outlook, alleen heb met VMWare OpenSuSe, Fedora 11 enzo draaien. Maar mail enzo gebruik ik niet.

Michiel, misschien weet jij dat. We hebben Pc's over thuis. En nu wil m'n pa een server maken, en ik een media center. Kan ook beide, ik een mediacenter, hij een server, maar kan je dat dmv linux combineren?

Ik weet dat je een XP mediacenter hebt, maar iets als OpenSuSe. Zou dat werken?

En een vraag weer daar boven op, ik wil er dan een 1 of 2 TB hdd erin douwen, en er ook gelijk een NAS van maken. Zodat ik er van buitenaf gewoon bij kan, en evt extern commando's geven om iets te downloaden.

Kan je deze 3 dingen combineren in 1 pakket?

Dus server, die zorgt voor DHCP, DNS, traffic bijhoud, firewall, en netwerkschijf. NAS als netwerkschijf, maar ook dat je er vanbuitenaf bij kunt, en een mediacenter widegrin.gif

En dat op 1 Pc, en draaiend op 1 OS. En het liefst niet virtueel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik weet wat je bedoeling is
smile.gif
Een tweede taakbalk kun je met Ultramon gewoon instellen. Onder Options de tab, Smart Taskbar enable aanvinken, eventueel kiezen of je alle tasks wilt zien of alleen die op de tweede monitor te zien zijn.

Maar wat net zo effectief is, is de Alt-Tab Replacement van MS uit Powertoys series
als je dan Alt Tab doet krijg je een schermpje met al je actieve programma's waaruit je gewoon met je muis kunt kiezen. Daarmee hoef je je programma's niet naar de achtergrond te drukken en kun je ze makkelijk selecteren.

Okee. Ultramon had ik al ingesteld voor een 2e taakbalk, dus dat gaat goed.

Wat ik echter wil is dat de system tray, dat dingetje met die klok, nvidia panel, virrusscan enzo ook op de 2e monitor komt te staan.

En dat powertooltje is dat alleen voor XP? Ik heb Vista en Win 7 namelijk. En ik zie dat het niet compatible is met elkaar. Dus ben ik of van Nvidia of van ultramon afhankelijk puh2.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid