Spring naar bijdragen

Het grote computerproblementopic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 666
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Eveneens bedankt. Gimp heb ik vroeger wel eens op mijn compie gehad.

Ik werk al jaren met Corel Graphics Suite 11 en heb daar recentelijk Corel Paint Shop Pro X2 en Adobe Photoshop C3 naast gezet.

Ik ben erg van het leren door doen (uitproberen). Voorlopig heb ik dus weer veel te leren knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik had een tijdje geleden weer eens zin in een potje Crysis, en heb dit dus ook toen geinstalleerd. Op versie 1.0 draaide ik 17-25 fps, met alles op very high en 2x Anti Aliasing. Gek genoeg is dit erg goed speelbaar in Crysis. Maar omdat ik SLi draai, word het aan geraden om patch 1.2 te installeren, omdat het dan ondersteunt word, en de framerate kan oplopen tot +25%

Ik dus eerst 1.1 geinstalleerd en toen 1.2. Alleen ipv van minimaal 20 fps, krig ik nu maximaal(!!) 6 fps. Tewijl alles op medium staat en geen AA.

Heb al een beetje rond gekeken, maar kan er niet echt wijzer uit worden. Ik gebruik de 64 bits versie van Crysis. 32 bit heeft zelfde resultaat.

Ik gebruik Windows 7, maar dat zou er niet mee te maken mogen hebben...

Wie hulp, tips, oplossingen, of links heeft.. Graag big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Update,

Ik heb crysis herinstalleerd, naar 1.0 waar het eerst wel goed liep. Nu krijg ik een FPS van 9-11 per seconde. Da's 2-4 meer.

Maar lang niet genoeg. Nadat ik een SLi meter heb aangezet, zie ik dat Crysis gewoon geen gebruik maakt van Sli, terwijl wel aan staat, zelfs forced en in de Nvidia drivers.

Ik heb SLi uitgezet, kijken of ik dan meer frames haal, maar dat gebeurt ook niet nosmile.gifnosmile.gif, ik blijf gewoon op 11 hangen. Toen ik nog 1 8800GT had, draaide ik op 1920x1200 very high 16 fps gemiddeld. Nu op 1680x1050 met alles op high 9-11 fps.

Alles op low haal ik 20 fps, maar het moèt gewoon beter kunnen...

*help* widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben even aan het zoeken geweest voor je en twee dingen lijken belangrijk te zijn 1)Je moet een systeem hebben met 4 Gb ram en 2) Als je onder Vista draait en doe je zover ik weet dan moet je terugschakelen naar DirectX 9 mode. De rest van wat ik kan vinden lijkt me niet erg relevant maar als dit niet werkt zoek ik nog wel even verder. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog een update:

Na een topic op Tweakers werd ik doorverwezen naar een site met Nvidia Forceware 169.09. Ik had 190.38 geïnstalleerd staan.

Vond ik raar, aangezien nieuwe drivers de updates moeten bevatten van oude drivers. Na die "Oude" drivers te hebben geïnstalleerd, werkte alles perfect zoals het zou moeten! hamer.gif

Ik dus blij, alleen ondersteunt die versie geen 3D Vision. Maar dat viel later te bekijken.

Nu ging ik net spelen, gebeurt hetzelfde weer opnieuw! nosmile.gifhamer.gif Alleen met de "oude" drivers. Ik kom gewoon niet boven de 11-13 fps uit..

Het is dus een driver probleem lijkt me, alleen wat en welke? Power kan het niet zijn, ik heb een hele tijd gespeelt zonder problemen, tot ik die patch installeerde. Andere games gaan ook gewoon goed, en het lijkt erop alsof Crysis teug schakelt naar 1 videokaart. En als SLi staat ingesteld geeft dit slechte resultaten, schijnt.. nosmile.gif

Quote:

Ben even aan het zoeken geweest voor je en twee dingen lijken belangrijk te zijn 1)Je moet een systeem hebben met 4 Gb ram en 2) Als je onder Vista draait en doe je zover ik weet dan moet je terugschakelen naar DirectX 9 mode. De rest van wat ik kan vinden lijkt me niet erg relevant maar als dit niet werkt zoek ik nog wel even verder.

Ik heb 4GB Ram in m'n Pc zitten, en draai Windows 7 64 bit (RC)

Oorspronkelijk zou het met 1.5GB Ram moeten kunnen volgens het hoesje, maar 2 werkte brak, en 4 werkt goed smile.gif

Overigens is prees Crytek(ontwikkelaar), Microsoft en Nvidia Windows Vista aan omdat Crysis PhysX en veel Directx 10 elementen bevat, en dat kon toentertijd alleen onder Vista.

Maar bedankt voor het helpen met zoeken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar heb je het nu nog geprobeerd met DirectX 9 mode? Want wat ik gelezen heb schijnt dat echt veel uit te maken. (Je hoeft geen DirectX 9 te installeren maar je kan het ergens per spel instellen in Vista.)

Pfieuww.. nee, dat nog niet. Even denken waar dat bij staat...

Overigens is in Crysis Very High Directx 10 en High Directx 9.

Weet jij toevallig uit je hoofd waar die optie in win7\ vista zit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb ik een volgende vraag.

Ben geen ster in batch bestanden maken, en aangezien ze nog wel eens van pas komen, ben ik ermee aan het spelen gegaan.

Ik wilde proberen dat als windhoos opstart, hij dat batch bestandje opstart, en na x aantal seconde outlook en bijv. msn opent. Niet dat het nut heeft, maar om te proberen smile.gif

Voorbeeld:

Code:

@echo off

choice /d y /t 7 > nul

cmd /c "C:Program Files (x86)Microsoft OfficeOFFICE11OUTLOOK.exe"

choice /d y /t 3 > nul

cmd /c "C:Program Files (x86)Windows LiveMessengermsnmsgr.exe"

end

Code spreekt redelijk voor zich, hij telt eerst af, en voert dan pas de opdracht uit.

Reden dat ik voor cmd /c heb gekozen is dat de commando 'start' wel werkt, maar niet goed. Ipv. van bijv. outlook krijg ik een nieuw dos venster widegrin.gif Punt is dat als ik cmd /c als commando doe, hij het eerste programma opstart, outlook bijvoorbeeld, hij het tweedde programma ook opstart, maar een derde bijvoorbeeld niet. Ook sluit hij niet af als ik 2 commando's gebruik zoals nu.(-> hier gaat het nu uiteindelijk om smile.gif) Dan moet ik outlook en msn afsluiten, en dan sluit het batch bestand pas.

Ik vermoed dat het aan het feit ligt dat ik cmd /c gebruik, maar ik weet zo niet iets anders dat werkt.

Dus weet iemand een oplossing? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom probeer je niet eens een vbscript, als ik het goed herinner kun je bij de command$ of invoke opdracht aangeven dat je het synchroon of asynchroon wil laten uitvoeren. Bij asynchroon wacht het programma niet op het resultaat van de opdracht bij synchroon wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ok, volgend probleem rofl.gif

Ik kwam vanavond terug van m'n werk, zette na het eten mijn dierbare pc aan, en zie tot mijn ongenoegen dat Windows opgestart is in 640x480, met 4 bit kleuren rofl.gif

Dit ziet er ehh.. net zo kleurrijk uit als Gorgoroth melodieus is.

Aangezien ik wel eens nogal vreemde dingen meemaak met pc's, heb ik eerst gekeken naar de drivers. Nvidia Control Panel is nergens te zien. Gek genoeg, want ik draai xp, xp ziet wel dat het om 8800GT gaat. Drivers zijn dus geinstalleerd.

Bij eigenschappen bureaublad, kan ik een max. resolutie instellen van 65535x36576 (ofzo) Lijkt niet helemaal te kloppen widegrin.gif

Ik heb een systeemherstel gedaan, en alles werkt nu zoals het moet, althans, lijkt het.

Dus mijn vraag, aangezien ik mijn kennis wil verrijken: widegrin.gif

Heeft iemand een idee hoe dit komt? Niks geks gedaan verder, alleen videodriver geupdate(Ik denk dat dat dus de bottleneck is), maar na herstart werkte alles gewoon goed..

Heerlijk widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hetzelfde effect had ik met het installeren van XP Additions in een Virtualbox configuratie en ook dat was weg na het rebooten. Kennelijk vindt er nog een bewerking plaats bij de eerste keer opstarten na installatie maar lastig is het wel.

Rebooten hielp niet zo veel widegrin.gif

Ik keek wel even raar widegrin.gifrofl.gif


Samengevoegd:

Quote:

rofl.gif

Draai je zelf momenteel ook OpenSuSe? En waarom OS, en geen Debian, ( K )Ubuntu, Redhat\Fedora?

smile.gif

Oh ja, ik had OpenSuSe geinstalleerd via VMWare op Win 7.

Die is er nu af, ik heb nu xp, maarrr...

Ik wilde uiteraard internet hebben op OS, alleen dat kreeg ik niet. Heb in VMWare NAT en Bridged geprobeerd, maar kreeg geen verbinding. Ook heb ik de optie zelf aangezet in VMWare..

Enig idee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

rofl.gif

Draai je zelf momenteel ook OpenSuSe?

Yep, een jaar of 2/3 nu.

Quote:
En waarom OS, en geen Debian,
puh.gif
Ubuntu, Redhat\Fedora?

= Debian niet, omdat die meer is voor technische mensen. Een hele stabiele distro, maar heeft daardoor niet altijd de meest actuele versies beschikbaar. Daarnaast (en dat is ook in Ubuntu zo) moest ik teveel los gaan installeren via de prompt om alles aan de gang te krijgen.

= Ubuntu is leuk zo direct geinstalleerd, maar daarna hield het op. Toen ik het een en ander wilde installeren liep ik tegen allerhande problemen aan. Veel nazoeken en uitlezen op fora van hun. Nadeel aan Ubuntu het is "bleeding edge" altijd het nieuwste van het nieuwste en daardoor veel bugs, ook wordt Ubuntu in principe elke keer van de grond af opnieuw gebouwd.

= Redhat is in mijn ogen de M$ van de Linux. Ben er met 5.2 (ja nog gekocht, omdat je alleen maar inbelmodems had puh2.gif) mee begonnen, maar heeft me nooit kunnen charmeren.

= OS (6.2 nog gekocht) is breder in de ondersteuning van hardware, waardoor ik met veel minder moeite een wat ouder systeem (met name geluidskaart) aan de gang kreeg. Wat met OS in 30 minuten voor elkaar was had ik met Ubuntu na 3 dagen nog niet voor elkaar.

Verder is het kiezen van een distro semantiek. Heel persoonlijk en eindeloze discussies kunnen eraan gewijd worden. Net als de keuze tussen KDE of Gnome, ik zweer bij het laatste, andere bij KDE. Het is maar wat jij met het systeem wil gaan doen. Ik wil niet teveel prullen (af en toe) en dan wil ik een distro met een brede support (forum, IRC).

Quote:
smile.gif

Oh ja, ik had OpenSuSe geinstalleerd via VMWare op Win 7.

Die is er nu af, ik heb nu xp, maarrr...

Ik wilde uiteraard internet hebben op OS, alleen dat kreeg ik niet. Heb in VMWare NAT en Bridged geprobeerd, maar kreeg geen verbinding. Ook heb ik de optie zelf aangezet in VMWare..

Enig idee?

Geen idee. Ik had met VMWare en een Windows virtual machine hetzelfde probleem.

Misschien heb je hier wat aan: link of link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oh ja, ik had OpenSuSe geinstalleerd via VMWare op Win 7.

Die is er nu af, ik heb nu xp, maarrr...

Ik wilde uiteraard internet hebben op OS, alleen dat kreeg ik niet. Heb in VMWare NAT en Bridged geprobeerd, maar kreeg geen verbinding. Ook heb ik de optie zelf aangezet in VMWare..

Enig idee?

Ghehe dit is echt alsof ik Chinees aan het lezen ben puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oh ja, ik had OpenSuSe geinstalleerd via VMWare op Win 7.

Die is er nu af, ik heb nu xp, maarrr...

Ik wilde uiteraard internet hebben op OS, alleen dat kreeg ik niet. Heb in VMWare NAT en Bridged geprobeerd, maar kreeg geen verbinding. Ook heb ik de optie zelf aangezet in VMWare..

Enig idee?

Staat DHCP aan, of heb je een statisch IP ingesteld? Dat laatste werkt uiteraard niet, maar kun je omzeilen door een extra netwerkkaart eraan te hangen waarbij je DHCP wel instelt.

Oh, en check je firewall. Ik gebruik zelf AVG, en daar moet je expliciet toestemming geven voor VM's om gebruik te maken van je internet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Staat DHCP aan, of heb je een statisch IP ingesteld? Dat laatste werkt uiteraard niet, maar kun je omzeilen door een extra netwerkkaart eraan te hangen waarbij je DHCP wel instelt.

Pff.. is al even geleden, maar ik dacht dat DHCP wel aan stond. Gek genoeg werkt andere OS wel.

Quote:
Oh, en check je firewall. Ik gebruik zelf AVG, en daar moet je expliciet toestemming geven voor VM's om gebruik te maken van je internet.

Die heb ik uit staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid