Spring naar bijdragen

Het grote computerproblementopic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 666
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Ik heb een Access database gemaakt, en kan dmv. query's gegevens ophalen waar oa. een IPadres in zit. Dit ip wordt weergeven in een textbox.

Nu wil ik dat dit ip een hyperlink wordt. Bij eigenschappen van die textbox heb je een optie Is Hyperlink, en dan wordt het ook blauw gekleurd. Echter, wanneer ik hier op klik, wordt het niet geopend in een browser, maar wordt het actief gemaakt in access zelf ofzo.

Hoe kan je ervoor zorgen dat dit in een browser wordt geopend? Per ip instellen dat het geopend moet worden in een browser is not done. Alleen de textbox is wat 'minder' werk widegrin.gif

Mijn dank zou je hebben smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry voor de onduidelijkheid maar \\ is voor als je 'm als bestandsserver wil benaderen, ftp en http voor als je 'm met een webbrowser wil benaderen. Overigens is je beste kans nog steeds om het veldtype in de database te wijzigen in hyperlink. Welke versie van Access gebruik je overigens?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Wanneer ik muziek beluister (met 1by1) én een webpagina wil bekijken dan begint het geluid te haperen. Met name wanneer dit een pagina is met veel foto's.

Het afspelen van filmpjes op youtube verloopt meestal ook haperend, soms blijft een filmpje al na enige tijd volkomen hangen.

Ook het downloaden van bestanden veroorzaakt een haperend geluid.

Bij uitzondering verlopen deze taken naast elkaar volkomen vloeiend. Ik heb helaas niet kunnen achterhalen wat die uitzondering kan veroorzaken.

Het beluisteren van muziek in combinatie met het bewerken van foto's (grote foto's bewerken met Corel PhotoPaint) levert geen problemen op.

Zelf ben ik totaal niet thuis op dit gebied maar ik heb (na wat googlen) het vermoeden dat het probleem wel eens te maken kan hebben met het feit dat mijn pc slechts beschikt over een nvidia geforce 9100 chip.

Mijn vragen:

1. Heeft het haperen van beeld en geluid te maken met de beperkte vermogens van de chip?

2. Is een oplossing een videokaart toe te voegen aan mijn pc?

3. Zo ja, welke is daarvoor geschikt (ik game niet)?

p.s.:

pc-spec.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het euvel gebeurt alleen in combinatie met?

de chipset zou geen problemen mogen leveren, daar deze sterk genoeg zou moeten zijn. Zoals je zelf zegt geeft bewerken van foto's geen problemen.

Wat je zou kunnen doen:

Probeer eens een andere speler, bijvoorbeeld Winamp.

En luister je muziek online (streams) met 1by1? Youtube geeft ook problemen, en dat is ook gestreamde media. Dat icm veel foto's roept bij mij het idee op dat je internet verbinding het niet trekt.

Dus, wat voor verbinding heb je?

En als je geen websites bezoekt met veel plaatjes, en adn youtube kijkt, hoe gaat dat dan?

Oh, en download je veel? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een (tot) 20Mb/s verbinding.

Ik beluister geen muziek online.

Sites met hoofdzakelijk tekst leveren niet tot nauwelijk een probleem. Maar sites als ffffound.com en cgtextures.com vormen wel een probleem.

Ik gebruik juist 1by1 omdat het zo'n licht (en handig) spelertje is.

Het echte downloaden doe ik eigenlijk alleen 's nachts.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bij HP staat een hotfix voor Vista
om een probleem op te lossen als je gebruik maakt van de IEEE 1394 aansluiting wellicht dat daar het probleem zit?

welke IEEE 1394? Firewire?

Ik zie niet in waarom firewire dit kan veroorzaken verbaasd.gif

Maar altijd aardig om te bekijken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid