Spring naar bijdragen

Het grote computerproblementopic


Aanbevolen berichten

Um, stiekem heb ik geen idee, maar aangezien ik op die link twee waarschuwingen krijg dat het veiligheidscertificaat niet ondertekend is en of ik het handmatig goed wil keuren vermoed ik dat het daar aan ligt.

Maar wat je dan zou moeten doen, geen idee puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 666
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Um, stiekem heb ik geen idee, maar aangezien ik op die link twee waarschuwingen krijg dat het veiligheidscertificaat niet ondertekend is en of ik het handmatig goed wil keuren vermoed ik dat het daar aan ligt.

O, dat krijg ik dan weer niet (in Firefox). Maar opent jouw computer de link wel? Als in, je kunt het artikel lezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En als je Internet Explorer gebruikt?

Zelfde. Met Opera ook.

Quote:
En probeer je Cache en Cookies eens te legen.

Al gedaan. Helpt niet. Op de andere gebruikersaccounts werkt het ook niet trouwens.

Quote:
Heb je nog meer linkjes waarbij het fout gaat?
smile.gif

Nee, maar ik had tijdelijk ook dit probleem met sommige (!) Flickr-accounts. Het AD heeft er al een tijd last van.

Ik heb net even getest of het aan mijn firewall ligt, maar dat is niet het geval want met firewall (Kaspersky) uit heb ik hetzelfde probleem.

Overigens heb ik Windows 7.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Help! mijn toetsenbord geeft tekens die niet aangegeven staan op de toetsen, dus bij een apenstaartje krijg ik " enzo. Normaal gesproken verhelp je dat met ctrl shift, of klik je andere instellingen aan, maar dat werkt niet! Wat moet ik doen? =(

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet echt een probleem, maar meer een vraag. Voor mijn scriptie heb ik twee eBooks gedownload op bol.com, die ik op die manier makkelijker kan analyseren. Alleen ik kan ze dus niet openen in de UB omdat er een zgn. DRM op zit, een soort beveiliging. Ik ben absoluut niet van plan om er piraterij mee te gaan bedrijven, ik wil ze gewoon op mijn andere werkplek ook kunnen openen. Weet iemand hoe je zo'n DRM kunt verwijderen? Of wil iemand het voor mij doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Niet echt een probleem, maar meer een vraag. Voor mijn scriptie heb ik twee eBooks gedownload op bol.com, die ik op die manier makkelijker kan analyseren. Alleen ik kan ze dus niet openen in de UB omdat er een zgn. DRM op zit, een soort beveiliging. Ik ben absoluut niet van plan om er piraterij mee te gaan bedrijven, ik wil ze gewoon op mijn andere werkplek ook kunnen openen. Weet iemand hoe je zo'n DRM kunt verwijderen? Of wil iemand het voor mij doen?

DRM is een vrij omstreden iets. In games gebruiken ze het ook, en het komt er kort op neer dat je het niet kan verwijderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat je kan doen is in je favoriete fotobewerkingsprogramma een nieuw plaatje aanmaken met dezelfde afmetingen en met 200 dpi. Vervolgens open je de oorspronkelijke scan, doe je een select all, ctl c, ga naar het nieuwe plaatje en doe ctl v en hoppa, je programma denkt dat het 200 dpi is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, misschien met Lightroom.


Samengevoegd:

Nou, ik krijg het met Photoshop Elements 7.0 voor elkaar per pagina. Maar niet voor de hele bende in één of meerdere stukken, dus daar heb ik nog wat advies voor nodig. Of wil iemand het voor mij doen? Je krijgt gratis een heel vet eBook over spreken in het openbaar.


Samengevoegd:

Het lijkt er op dat het aan het lukken is, de computer is nu nog bezig met de tekst indexeren. Ik heb het zo gedaan.

1. In Adobe Writer opslaan als jpg. Resultaat: map met 476 plaatjes.

2. Plaatjes importeren naar Lightroom.

3. Plaatjes exporteren vanuit Lightroom als 400 dpi.

4. Van deze plaatjes in Adobe Writer automatisch een PDF laten maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben op zoek naar een kladblok voor op de computer, waar ik meerdere tabs tegelijk kan open hebben. Zoals bij een 'echt' kladblok.

De achtergrond is dit: als ik op vakantie ga (mijn gezin bestaat uit vijf personen) maak ik elke keer lijstjes in een notitieblokje van wat ik allemaal moet meenemen en doen. Dan doe ik altijd op verschillende bladzijden verschillende 'topics' zoals mee voor kinderen, mee voor mezelf, mee qua eten, nog doen in huis, nog doen aan caravan/auto, nog doen aan boodschappen etcetera. Het lijkt me handig om dit digitaal te hebben, dan hoef ik niet ieder jaar hetzelfde lijstje te maken. Natuurlijk kan ik in theorie het notitieblokje bewaren maar dat is niet handig want ik raak zoiets kwijt, heb al genoeg rommel en bovendien verandert er af en toe iets (we hoeven bijvoorbeeld nu geen flesjes meer mee maar alleen een tuitbeker en er staat al een potje zout in de caravan, maar we moeten wel een extra fietsje achterop klussen, om even een stom voorbeeld te geven).

Na dit interessante inkijkje in mijn gezinsleven dus mijn vraag: bestaat er een dergelijk kladblokprogramma? Ik heb wel 'notepad tabs' gevonden maar dan kun je meerdere files getabbed openen (is ook handig) en wat ik eigenlijk wil is één file openen (vakantievoorbereiding) en dan direkt een heel aantal tabs zien (mee voor kinderen, mee qua eten enzovoort). Het liefst met de mogelijkheid dingen af te vinken en een optie om centraal weer alles uit te vinken zodat alles leeg is en je het de volgende keer weer zo kunt gebruiken.

Kent iemand zo'n programma, of heb ik nu een gat in de markt ontdekt voor neurotische huismoeders?


Samengevoegd:

Owja, en de mogelijkheid om één van de tabs (bijvoorbeeld het boodschappenlijstje) uit te printen om mee te nemen naar het winkelcentrum zonder dat gelijk alles wordt geprint, en het zou helemaal mooi zijn als je vanaf de andere lijstjes dingen kunt exporteren naar de boodschappenlijst (dus van het 'eten' lijstje doe je linker muisklik op 'fles diksap', kopieer naar boodschappenlijst en lap, het staat op beide lijstjes).

Het bestaat helaas vast niet, maar damn dit heb ik echt goed bedacht widegrin.gif misschien moet ik het eens naar Google opsturen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

OK jammer, kan ik niet makkelijk rijk worden rofl.gif

Maarre, ik had die ook al gevonden, alleen meende ik dat je dan meerdere files naast elkaar, getabbed open kunt hebben terwijl ik één file wil (bv. 'Sinterklaas') met daarbinnen een heel aantal tabs (nog te schrijven gedichten, boodschappen, kadootjes). Sorry voor het doordrammen maar daar ging het me eigenlijk om. knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Zoals een workbook in excel, als je die opent zie je ook direkt alle tabs die je ervoor hebt aangemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid