Spring naar bijdragen

Het grote computerproblementopic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 666
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mijn Zweedse collega stuurde mij een tip over hoe je van je monitor een touchscreen kunt maken. Dit schijnt een verborgen functie te zijn in de meest gangbare merken, die je met Windows 7 kunt activeren. Zie hier voor de uitleg (google vertaling van de Zweedse instructie-website). Maar ik probeer het en het lukt niet. Mijn scherm is van Philips, misschien is dat het probleem? Zijn er hier mensen bij wie het wel wil lukken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn Zweedse collega stuurde mij een tip over hoe je van je monitor een touchscreen kunt maken. Dit schijnt een verborgen functie te zijn in de meest gangbare merken, die je met Windows 7 kunt activeren. Zie
voor de uitleg (google vertaling van de Zweedse instructie-website). Maar ik probeer het en het lukt niet. Mijn scherm is van Philips, misschien is dat het probleem? Zijn er hier mensen bij wie het wel wil lukken?

Gaat niet werken knipoog_dicht.gif

Zoals Asteravelli hierboven zegt: welke dag is het vandaag puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn Zweedse collega stuurde mij een tip over hoe je van je monitor een touchscreen kunt maken. Dit schijnt een verborgen functie te zijn in de meest gangbare merken, die je met Windows 7 kunt activeren. Zie
voor de uitleg (google vertaling van de Zweedse instructie-website). Maar ik probeer het en het lukt niet. Mijn scherm is van Philips, misschien is dat het probleem? Zijn er hier mensen bij wie het wel wil lukken?

Die is geniaal, kun je die doorsturen naar mij?smile.gif Mijn email staat in mijn profielsmile.gif Hier kan ik iemand leuk mee beetnemenwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben een nieuwe laptop en ik probeer het draadloos netwerk te installeren. Ik kan een onbeveiligd linksys netwerk vinden dat waarschijnlijk de onze is. Als ik via de local-IP probeer in te loggen zegt hij wachtwoord onjuist. Ik weet zeker dat het klopt. Wat kan er met ons netwerk aan de hand zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet je zeker dat de linksys van jullie is? Als je met de draad aan de router gekoppeld zit kan je dan wel de admin pagina openen. En hoe is de installatie? Modem > router (linksys) > pc? Je modem heeft waarschijnlijk het IP 192.168.1.1 en dat is ook van de linksys het geval. Sluit de linksys even niet aan op het modem en wijzig het IP adres van de linksys naar bijvoorbeeld 192.168.1.2. Dan zitten die elkaar niet meer in de weg, lukt het dan nog niet met het draadloos netwerk op het local IP?

Link naar bericht
Deel via andere websites

met de admin-inlog kon ik uiteindelijk in de router, maar als we de instellingen van DHCP omzetten naar static wat het eerst was, gaat 't mis, kan het zijn dat ons IP adres ondertussen is veranderd? We hebben het nu op DHCP gelaten en de zaak wel weer beveiligd, dat linksys is inderdaad wel van ons. Het heet nu nog steeds linksys maar tenminste niet iedereen kan erop.

Bedankt voor je hulp :-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat kan. Je modem is waarschijnlijk een DHCP server en als je dan de instelling wijzigt op het linksys router kan dat een IP conflict opleveren. In de linksys kan je wijzigen op welk IP adres de linksys moet beginnen.

linksys.setup.basic.png

Het local address dat je in de screenshot ziet is het adres van de linksys van dit screenshot. Dat kan je wijzigen zoals ik eerder schreef.

Maar als het nu werkt is het natuurlijk ook goed. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

uhm internet. Heb mijn ip adres al in mijn web browser in getypt. Dan kom ik in router interface en als ik dan dè internet set up wizard doe dan krijg ik dè melding dat mijn isp account niet actief is of dat mijn settings niet juist zijn. En wat moet ik daarna doen?

never mind.........de router heeft een nachtje uit gestaan en nu werkt alles weer


Samengevoegd:

en dit was dus het probleem

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke, morgen moet mn laptop naar de computermaker, en nu moet ik dus voor de zekerheid een backup maken. Nou heb ik dat backupcentrum gevonden onder configuratiescherm, alleen kan je dat ook op een externe harde schijf backuppen? En kan ik ergens zien hoeveel ruimte het in beslag neemt? En ik kan alleen documenten en afbeeldingen etc. erop zetten, of ook muziek en programma's, hoe moet ik dat dan doen?

Ja, ik ben echt een ramp met computers, dus Jip&Janneke/Nijntje taal is vereist bij je uitleg.smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik heb weer iets hoor. Of eigenlijk heb ik dat al heel lang, maar ik heb vandaag vrij en dus ga ik het varkentje eens even wassen. Ik kan namelijk sommige websites niet zien!

Voorbeeldje: ik wil weten wat het AD over Bertone schrijft. Dus ik zoek op Google naar: "Bertone" + "AD". Ik klik op de eerste link en krijg een blanco pagina die 'Vaticaan-neemt-afstand-van-uitspraken-Bertone.dhtml (GIF afbeelding 1x1 pixels)' heet, met als URL: link

Heel storend, want op deze manier kan ik soms dingen niet lezen die ik wel wil lezen. Ik heb het soms ook met Flickr-pagina's en nog een paar andere bronnen. Help!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid