Spring naar bijdragen

Het grote computerproblementopic


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 666
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik weet er wel wat van af, wat is precies het probleem?

Ik heb gewoon internet, niks aan de hand, maar mijn pa kan op zijn laptop niet op internet. Dat schermpje van de draadloze netwerken van windows zegt dat de verbinding goed is maar als je op internet gaat kan hij de websites niet laden. Aan het router ligt het dus niet. Het router resetten (en aan en uit zetten) en de pc herstarten heeft niet geholpen. Ik heb ook de key opnieuw ingevoerd bij het netwerk maar hielp ook niet.

Wellicht is het ook nuttige info dat de problemen ontstonden toen mijn pa een aantal HideIP programma's had geïnstalleerd. Die zijn er nu wel allemaal afgegooid maar het probleem blijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Staat MAC-adres filtering op je router aan? Zie je op de router in het logboek dat de computer een adres heeft of krijgt?

Desnoods even kijken wat voor soort ip-adres de laptop krijgt door rechtermuisknop op het draadloze netwerk icoontje te doen en status aan te klikken en bij ondersteuning te kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Staat MAC-adres filtering op je router aan? Zie je op de router in het logboek dat de computer een adres heeft of krijgt?

Desnoods even kijken wat voor soort ip-adres de laptop krijgt door rechtermuisknop op het draadloze netwerk icoontje te doen en status aan te klikken en bij ondersteuning te kijken.

En nu ik Jip en Janneke taal alsjeblieft? Ik begrijp er niets vanbloos.gif En soorten IP adressen? Dat ding heeft nu maar één IP adres, want al die progjes zijn eraf gegooid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik heb een probleem. Ik ben in het bezit van een mooi surround 5.1 setje. Mijn geluidskaart is de Creative Audigy 2 ZS. Mijn onboard geluidskaart is volgens mij de AC'97.

Nu doet sinds een maand de Audigy het niet meer. Ik heb mijn boxen nu aangesloten op de onboard kaart, wat een flutgeluid oplevert, en maar 3 boxen het doen.

De driver van de AC'97 kan ik nergens vinden, dus ik kan hem niet deinstalleren. Als ik de drivers download van de Creative Audigy en alles goed aansluit, heb ik geen geluid.

Is de geluidskaart dan kapot, of kan er nog een andere reden zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb een probleem. Ik ben in het bezit van een mooi surround 5.1 setje. Mijn geluidskaart is de Creative Audigy 2 ZS. Mijn onboard geluidskaart is volgens mij de AC'97.

Nu doet sinds een maand de Audigy het niet meer. Ik heb mijn boxen nu aangesloten op de onboard kaart, wat een flutgeluid oplevert, en maar 3 boxen het doen.

De driver van de AC'97 kan ik nergens vinden, dus ik kan hem niet deinstalleren. Als ik de drivers download van de Creative Audigy en alles goed aansluit, heb ik geen geluid.

Is de geluidskaart dan kapot, of kan er nog een andere reden zijn?

Kun je die onboard kaart niet uitschakelen? Dat kan in Apparaatbeheer, rechtermuisknop op die AC'97-achtige geluidskaart en dan 'uitschakelen' aanklikken.

link voor de mogelijke driver. Weet niet of die downloadbaar is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Danku.

Quote:
Kun je die onboard kaart niet uitschakelen? Dat kan in Apparaatbeheer, rechtermuisknop op die AC'97-achtige geluidskaart en dan 'uitschakelen' aanklikken.

Hij is al uitgeschakeld.

Quote:
Je hebt in Windows de goede geluidskaart geselecteerd staan?

Ja, op SB Audigy 2 ZS Audio [8000]

Quote:
De kortste route is de onboard geluidskaart uitschakelen in de BIOS. Kun je daarna kijken of je geluidskaart nog heel is en of je hem kan terugvinden in je apparaatbeheer.

Hij staat in apparaatbeheer.

Nu doet hij het op de Audigy, maar 2 boxen en de subwoofer werken helaas (nog) niet. Tot zover ik weet is hij helemaal goed aangesloten. Poorten kunnen niet kapot zijn, want prik ik ze van de andere speakers erin doen ze het wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Via de site van Microsoft kwam ik op een programma. Het scant automatisch naar audio problemen. Hij herkent alleen nu twee dingen! Even kijken of ik die Asus kan verwijderen.

asusv.png

Hmm, het valt niet te verwijderen. De enigste twee dingen die ik van Asus heb staan zijn de display driver en videosecurity.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kleuren cartridge is bijna leeg, een van de tankjes is op...

Ik heb er gisteren een nieuwe kleuren cartridge en een nieuwe zwarte cartridge ingedaan. En het vreemde is dat hij gisteren (via photoshop) wel gewoon zwart wit kon printen maar datie dat nu blijkbaar niet via Word kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stomme vraag hoor, maar er is iets aan windows media player dat me gigantisch ergert. Het is maar iets kleins, maar nuja, het stoort me. Beneden staat altijd hoe lang een liedje al speelt, bijvoorbeeld 06:58 zoals er nu staat. Voor ik mijn computer herinstalleerde, gaf media player ook aan hoe lang het nummer in totaal was, dan stond er bvb 06:58 en dan daarnaast 09:00. Ik vond dat erg handig, zo in één oogopslag kunnen zien hoe lang een nummer in totaal is en hoeveel daarvan al afgespeeld is, maar sinds ik (ok, Olorin widegrin.gif) mijn computer opnieuw geïnstalleerd heeft, doet hij dat niet meer. Iemand enig idee hoe ik dat terug kan krijgen? En alsjeblieft, Jip en Janneketaal, ik ben écht slecht met computers. Ik weet niet eens hoe ik moet kijken welke versie van media player ik heb, wat vast nuttige informatie zou zijn. bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Stomme vraag hoor, maar er is iets aan windows media player dat me gigantisch ergert. Het is maar iets kleins, maar nuja, het stoort me. Beneden staat altijd hoe lang een liedje al speelt, bijvoorbeeld 06:58 zoals er nu staat. Voor ik mijn computer herinstalleerde, gaf media player ook aan hoe lang het nummer in totaal was, dan stond er bvb 06:58 en dan daarnaast 09:00. Ik vond dat erg handig, zo in één oogopslag kunnen zien hoe lang een nummer in totaal is en hoeveel daarvan al afgespeeld is, maar sinds ik (ok, Olorin
widegrin.gif
) mijn computer opnieuw geïnstalleerd heeft, doet hij dat niet meer. Iemand enig idee hoe ik dat terug kan krijgen? En alsjeblieft, Jip en Janneketaal, ik ben écht slecht met computers. Ik weet niet eens hoe ik moet kijken welke versie van media player ik heb, wat vast nuttige informatie zou zijn.
bloos.gif

Volgens mij kun je dat veranderen door óp de tijdsaanduiding te klikken. Dus als er staat dat een liedje al 2:15 duurt klik je óp die 2:15 en dan zou hij moeten veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hehe, ik kwam er een keer per ongeluk achterpuh2.gif Is niet erg toch? Zo denk ik ook vaak genoeg niet na. Sterker nog, mijn pappa en ik hebben bijvoorbeeld de hele la overhoop gehaald vanochtend op zoek naar de boterhamzakjes, bleken ze gewoon vol bovenop in de la te liggen, hebben we ze elke keer aan de kant geschoven. Dás pas stompuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid