Spring naar bijdragen

Naar welke kerk ga jij?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 445
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Lijkt mij ook een interessant onderwerp,

hier loop ik ook een beetje tegenaan, de ds. praat en de gemeente luistert (slaapt).

en als antwoord zing je een voorgeprogrammeert lied.

Dat jou gemeente slaapt, ligt waarschijnlijk meer aan de kerkgangers dan aan de predikant. De dominee praat overigens niet, Gods Woord word verkondigd én de gemeente laat dat Evangelie slapend aan zich voorbij gaan. Gelukkig is dat natuurlijk op te lossen door niet meer naar de kerk te gaan.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je tijdens de preek opmerkt dat alle gemeenteleden blijken te slapen, dan zit je zelf dus ook niet op de preek te letten. ;)

Of de dominee let niet op tegen wie hij eigenlijk aan het praten is :+

ok maar even on topic, ben bezig met alles op een rij te zetten dus binnenkort topic waar daarover verder kan worden gepraat

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ga naar de doorbrekers in Barneveld. Nog meer mensen die daar ook heen gaan?

Wat voor gemeente is dat?

Groot, niet mijn ding, en verder hou ik het netjes :) Overigens kom ik oorspronkelijk uit Barneveld en kom ik er nog regelmatig. Heel christelijk Nederland is zich daar zo'n beetje aan het verzamelen met mega kerken, manifestaties. 1 grote geloofs orgie, en ze gunnen elkaar het ligt in de ogen nauwelijks.

Overigens best bijzonder denk ik wat daar gebeurt, wel leuk om te volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Michiel schreef:

Louise26 schreef:

Ik ga naar de doorbrekers in Barneveld. Nog meer mensen die daar ook heen gaan?

Wat voor gemeente is dat?

Groot, niet mijn ding, en verder hou ik het netjes Overigens kom ik oorspronkelijk uit Barneveld en kom ik er nog regelmatig. Heel christelijk Nederland is zich daar zo'n beetje aan het verzamelen met mega kerken, manifestaties. 1 grote geloofs orgie, en ze gunnen elkaar het ligt in de ogen nauwelijks.

Overigens best bijzonder denk ik wat daar gebeurt, wel leuk om te volgen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik weet even niet zo goed hoe je die andere teksten in je berichtje krijgt dus maar even zo.

@Michiel Doorbrekers is een pinkstergemeente.

@ Quest het is inderdaad een grote gemeente en die groeit ook alleen maar. Lijkt me een goed teken als je namelijk aan de andere kant hoort dat er alleen maar kerken leeg lopen of heel erg aan het vergrijzen zijn. En wat bedoel je met 1 grote geloofs orgie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
  • 2 months later...

Een christengemeente die het sterkste doet denken aan een evangelische gemeente echter is dit hokje niet volledig van toepassing.

Mijn voorganger noemt het ook regelmatig een "eindtijd gemeente".

Voor mij persoonlijk is de keuze voor een gemeente gemaakt op basis van een:"waar voel ik mij thuis", "waar krijg ik geestelijke voeding" en een "waar ervaar ik Gods werk tijdens de diensten".

Natuurlijk is het niet zo dat het alleen aankomt op of je God "ervaart", maar meer nog op een weten dat God kán werken in de gemeente.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid