Spring naar bijdragen

Naar welke kerk ga jij?


Aanbevolen berichten

Ik zag dat er al twee Nazareners hier zijn :P

Ik ga ook naar Kerk van de Nazarener... :)

Hoorde dat er in Japan ook een kerk van de Nazarener was en dat die gebouw waar zij kerkten als een van de weinige gebouwen die niet door de aardbeving en tsunami om ver zijn gegaan.

Daar kunnen mensen terecht voor internet en bellen enz. ? En nu bieden ze hand en span diensten.

Onze kerk steunen ze financieel.

Mooi als je zo wereldwijd andere christenen en mensen kan helpen.

Groetjes,

Mariforce

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 445
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dat ben ik ook van plan te doen, om gewoon eens rond te kijken bij andere stromingen. Ik zit nu bij een Evangelische gemeente. Volgende week is het pasen en een bidmarathon waar ik aan mee ga doen, dan ga ik natuurlijk naar mijn eigen gemeente, maar misschien dat ik de week daarna van start ga met het rond kijken. Dan ga ik om de week naar mijn eigen kerk, en om de week ergens anders kijken :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben Christelijk Gereformeerd maar af en toe vind ik het ook wel leuk om eens te 'kerkshoppen' en eens te kijken hoe andere kerken het doen :)

Dat is ook leuk, maar na een tijdje ben ik er altijd wel weer klaar mee. Volgens mij heb ik ook zo ongeveer alles wel gezien wat er in Nederland voorhanden is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Klink stom maar ik voel me genegeerd... dus wil even snel aan het beheerders mijn bericht even te verwijderen... als dat mogelijk is.

Voel ook niet super.

Sorry

Mariforce

Kan gebeuren, maar je hoeft het je niet persoonlijk aan te trekken hoor. :) Misschien dat die users het over het hoofd gezien hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben Christelijk Gereformeerd maar af en toe vind ik het ook wel leuk om eens te 'kerkshoppen' en eens te kijken hoe andere kerken het doen :)
En hoe kijk je dan naar andere kerken als je bij een andere gemeente de dienst bezoekt?

Verschillend, de ene dienst vind ik fijner dan de andere maar meestal kan ik uit elke dienst wel wat positiefs halen :)

Vaak vind ik bij evangelische kerken de preek alleen wat minder interessant, wat minder diepgaand, al besef ik dat die preken wel voor een grotere doelgroep zijn, zie een net gelovige eerder daarnaar luisteren dan naar zo'n theologische preek maar zelf vind ik die wel interessanter...

Muziek bij evangelische kerken enz. vind ik dan wel weer een groot pluspunt...En er was bijvoorbeeld ook zo'n kerk waar gemeenteleden mee mochten bidden..Dan startte de voorganger en hield hij zijn mond zodat anderen wat konden zeggen...Sommigen zetten dan ook ineens een lied in..Was heel apart maar toen raakte de Geest mij echt ineens aan en ik wist ook ineens alle teksten van die liederen enz...Was een bijzonder moment...Zulke dingen vind ik dan wel gaaf :D

Maar ik vind elke kerk wel zo zijn plus en minpunten hebben...Er is geen kerk perfect en zolang God's wordt verkondigd wordt is er ook geen slechte kerk :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben Christelijk Gereformeerd maar af en toe vind ik het ook wel leuk om eens te 'kerkshoppen' en eens te kijken hoe andere kerken het doen :)

Dat is ook leuk, maar na een tijdje ben ik er altijd wel weer klaar mee. Volgens mij heb ik ook zo ongeveer alles wel gezien wat er in Nederland voorhanden is.

Ik doe het ook niet elke week ;)

Maar gewoon als ik zin heb en naast dat ik naar onze eigen kerk ga...We hebben sowieso 2 diensten per zondag dus dan ga ik bijv. 1 in eigen kerk en 1 in andere....en soms pak ik ze alle 2 in eigen kerk en 1 in ander, hangt er vanaf hoe gemotiveerd ik ben ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Quote:Op zondag 12 december 2010 19:22:29 schreef audacity het volgende:[...]crossroads doet dat toch al een tijdje...........dacht ik?Er waren inderdaad plannen voor een Crossroads in Leiden. Geen idee of die nu inmiddels draait. Er bestaat ook een andere internationele kerk: link

Die draait ja. Ik ben daar in het begin naar toe geweest maar vond het toch erg vervelend dat er maar eens in de 2 weken een dienst is. De andere week is er een zgn huiskerk. De preken vond ik zelf persoonlijk nogal oppervlakkig, ik miste de diepgang wel heel erg. Nu ben ik zoekende :$

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga naar de Hooglandse kerk (PKN). Tja, waarom daar. Ik ben een heel rare mix van invloeden (reformatorisch, katholiek, evangelicaal), en daar komt het allemaal grotendeels mooi bij elkaar. Ik voel me prettig in de gemeente, want die is divers, open en actief. Ik ben het inhoudelijk niet altijd overal mee eens, maar daar is ook ruimte voor gelukkig.

Wat is jouw achtergrond?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar je geeft zelf aan dat de Hooglandse kerk bestaat uit meerdere stromingen. Er is 1 belangrijke stroming waarbij ik mij niet op mijn gemak voel en ook niets mee te maken wil hebben. Katholiek.

Wat zou mijn motivatie zijn om toch naar je kerk toe te komen? Hoe ziet de gemiddelde dienst eruit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar je geeft zelf aan dat de Hooglandse kerk bestaat uit meerdere stromingen. Er is 1 belangrijke stroming waarbij ik mij niet op mijn gemak voel en ook niets mee te maken wil hebben. Katholiek.

Bij mijn weten is de Hooglandse kerk in gebruik door de Protestantse Kerk in Nederland. Dat is een kerk die zijn oorsprong heeft in drie protestantse stromingen namelijk: Nederlandse Hervormde Kerk, de Gereformeerde Kerken in Nederland en de Evangelisch-Lutherse Kerk in Nederland. Welke van die drie is katholiek als ik vragen mag?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij mijn weten is de Hooglandse kerk in gebruik door de Protestantse Kerk in Nederland. Dat is een kerk die zijn oorsprong heeft in drie protestantse stromingen namelijk: Nederlandse Hervormde Kerk, de Gereformeerde Kerken in Nederland en de Evangelisch-Lutherse Kerk in Nederland. Welke van die drie is katholiek als ik vragen mag?

Alledrie. Ze zijn idd. niet Rooms-Katholiek, maar goed, dat is wat anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij mijn weten is de Hooglandse kerk in gebruik door de Protestantse Kerk in Nederland. Dat is een kerk die zijn oorsprong heeft in drie protestantse stromingen namelijk: Nederlandse Hervormde Kerk, de Gereformeerde Kerken in Nederland en de Evangelisch-Lutherse Kerk in Nederland. Welke van die drie is katholiek als ik vragen mag?

Alledrie. Ze zijn idd. niet Rooms-Katholiek, maar goed, dat is wat anders.

rooms katholiek en katholiek is een en hetzelfde. Protestants is een andere denominatie en deze drie (opgeheven kerken) zijn zeer zeker ook niet katholiek als in algemeen. Indien iemand zegt niets met katholiek te maken wil hebben weet je zelf ook wel dat hij/zij (rooms) katholiek bedoeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid